ch
door chameleon Mar 19, 2007 om 10:09
Geldzaken & recht

Factuur UPC

Het volgende: ik heb een factuur gehad van UPC die onterecht blijkt te zijn. Nu wil UPC wel dat ik dit bedrag eerst betaal en dan verrekenen zij het met toekomstige facturen. Ik vind dit een vreemde gang van zaken en wil niet betalen. Sta ik in mijn recht of moet ik dit "onterechte" bedrag eerst overmaken?

490 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 19, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

u staat in uw recht.en eis een goede factuur. of wacht op de volgende factuur en verreken hem dan zelf.er gaat daar veel mis.succes.

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 15:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste chameleon,

U staat in uw recht: u hoeft slechts datgene te betalen wat u overeenkomstig de overeenkomst(en) zou moeten betalen... Stuur UPC een brief waarin u aangeeft dat de factuur niet correct is en dat u op een correcte factuur wacht alvorens u zal betalen. Mocht u UPC een incasso-machtiging hebben gegeven, houdt dan uw bank-/girorekening even extra in de gaten opdat u eventueel betalingen van niet correcte incasso’s kunt storneren.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - Mar 20, 2007 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staat u in uw recht ? Ja maar toch trekt u aan het korte touw van upc.

Als het onterechte bedrag wat teveel berekend is redelijk klein is wat ik verwacht dan zou ik het grwoon betalen. De volgende factuur wordt het teveel betaalde er automatisch afgehaald als men bij upc het aangemerkt heeft als te veel betaald ( gecrediteerd is )

Vooral als u nog aan een contract bij upc zit en er voorlopig niet af kan dan zou ik het gewoon betalen. Gaat het om honderden euros dan is het niet verstandig. Bij u zal het om een aantal euros gaan. Drukmaken hierom is dan zinloos.

Heb het zelf ook zo gehad en alles wat zij zeggen terug te boeken zal zeker verrekend worden met de volgende factuur

labswans

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 00:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

UPC,is een Gigantische Klote organisatie, alle verbindingen zijn waardeloos, er komt zomaar iemand aan je deur met een Digital Channel Box, en achteraf betaal je 128 Euro per maand, ik zou overstappen naar Casema.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mvebeheer

en hoe wou je dat doen? even verhuizen naar de juiste regio?

DOE NIET ZO MAF!

Richard Faas

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 08:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ vraagsteller: UPC is heel raar bezig, aan alle kanten...

laat die onterechte factuur maar via het incassoburo en de deurwaarder bij de rechter terechtkomen, dan krijgt UPC misschien weer eens een SCHOP ONDER T HOL en gaat het zn werk misschien ooit wat beter doen.

wat u ook doet, betaal NOOIT méér dan u WEET dat u MOET betalen, en pas tegen de datum dat dat geld binnen moet zijn.

en als ze u dan afsluiten doorat die onterechte factuur niet betaald wordt?

dan stapt u naar een advocaat, die spant een kort geding aan om de boel weer aangesloten te krijgen, en UPC de gepeperde rekening van dat alles.

t zijn een stelletje machtswellustige idioten daar, enneh:

het eerste bedrijf dat technisch niet in staat is een factuur te crediteren moet nog opgericht worden hoor, het is pure onWIL, misschien wat onKUNDE, maar die factuur doen verdwijnen is absoluut niet onMOGELIJK.

en ze zorgen er maar voor het is hun fout die moeten zij herstellen.

groet,

Richard Faas