Sa
door Sander30 Jul 31, 2023 om 18:30
Geldzaken & recht
Geen geld terug na terugbetalingstermijn

Een jaar geleden heb ik via adidas de Yeezy slides gekocht. Na enige tijd waren de slippers gekrompen door warm weer. Dit was een vaker voorkomend probleem.
Omdat de slippers gekrompen waren paste ik deze niet meer. Ik heb toen contact gezocht met Adidas of het mogelijk is om dit product retour te sturen en dit was geen probleem. Deze slippers heb ik toen dus op 06-06-2023 retour gestuurd. Op de website van Adidas wordt aangegeven dat een terugbetaling tussen de 3 tot 14 werkdagen duurt. Inmiddels is het nu al ruim 1,5 maand later en heb ik nog steeds geen geld retour ontvangen. Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met de klantenservice van Adidas. Echter schiet ik hier niks mee op aangezien zij aangeven dat ze niks kunnen doen en het nu bij de financiële afdeling ligt. Ook is het niet mogelijk om zelf te spreken met de financiele afdeling.

Wel heb ik op 10-07-2023 een mail gehad met hierin de bevestiging dat ik mijn geld binnen 3 tot 14 dagen retour zou ontvangen. Dit betekent dus uiterlijk 24-07-2023.

Helaas heb ik mijn geld nog steeds niet ontvangen en helpt het ook niet om contact op te nemen met de klantenservice van Adidas. Nu vraag ik mezelf af, welke verdere (juridische) stappen zou ik kunnen ondernemen om mijn geld terug te krijgen?

3818 8 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jul 31, 2023 om 18:40
11549 Antwoorden / 51 Vragen

Nogmaal een memo sturen, 1 per brief 1 per email, dat u uw geld wilt, binnen 14 dagen en dat u anders juridische middelen gaat inzetten op hun kosten.

sira
door sira - Jul 31, 2023 om 18:50
2350 Antwoorden / 24 Vragen

Om te beginnen stuurt u ze vanavond of morgen een mailtje (geef de mail de prioriteit "belangrijk" of hoger), waarin u ze herinnert aan hun schriftelijke toezegging van 10/07 èn hun eigen tekst op de website.
In de mail stelt u een termijn van bijv. 5 werkdagen waarbinnen het geld op uw rekening moet staan.
U kunt eindigen met de tekst: "indien het bedrag niet uiterlijk 00-08-2023 door mij ontvangen is, zal ik de vordering uit handen geven'.

Is het geld dan nog niet binnen, dan nogmaals een mail + brief met een herhaling van de tekst hierboven.

Janzegt
door Janzegt - Aug 1, 2023 om 08:50
127 Antwoorden / Vragen

Is het 14 dagen of 14 werkdagen, dat in de mail stond? U noemt beide. 14 werkdagen is 3 weken. Maar in beide gevallen zou adidas nu uitbetaald moeten hebben. Stuur ze een nette mail en zeg netjes dat ze hun eigen termijn niet nakomen.

Sa
door Sander30 Aug 2, 2023 om 14:11
Antwoorden / 1 Vragen

Het is 14 dagen.

Topantwoord

sinypots
door sinypots - Aug 2, 2023 om 10:54
55 Antwoorden / 1 Vragen

Dit soort eenvoudige dingen kun je ook gewoon lokaal in de winkels kopen, niet via de site.
Heb je dit soort problemen ook niet.

Sa
door Sander30 Aug 2, 2023 om 14:09
Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet waar. Het gaat om een uniek paar slippers waarvoor je een loting moet winnen. Als je deze loting wint kun je de slippers online aanschaffen.

mo
door mof - Aug 2, 2023 om 17:26
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een advocaat  nemen, dan maakt u een juridische stap. Mij lijkt het echter verstandiger om nog wat geduld te oefenen, en bel/email ze frequent om uw geld.