he
door hennykr Mar 15, 2010 om 18:32
Geldzaken & recht

Gratis uit gestelde betaling

Primeline.
We moesten uiterlijk 4-01-2010 betaalt hebben.
Ze sturen mij een afschrift 4-01-2010 ontvangen.
Maar nu zeggen ze dat ik telaat ben en moet ik 520.00 rente betalen want ze zeggen intern hebben we dat pas een paar dagen daarna verwerkt.
Kan dat zo maar.
En ze houden nu ook elke maand 11.00euro in als rente over dit bedrag.
Gr Henny

730 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar kunnen ze dat geld dan van inhouden?? Dat begrijp ik niet helemaal.

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Van mijn bank rekening.is (visa)

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

--We moesten uiterlijk 4-01-2010 betaalt hebben.
Ze sturen mij een afschrift 4-01-2010 ontvangen--

Wat ik ervan begrijp, jij betaald Na afschrift 4-01-2010 ?
Dan ben je dus te laat want het moest uiterlijk 4-01-2010 betaald Zijn.

Wat inhoud dat het 4-01-2010 ook echt Bijgeschreven moet zijn op hun bankrekening en dus niet dat dat de laatste dag is dat je het kunt overmaken........

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Staat overigens ook in de voorwaarden dat openstaand bedrag Na einddatum - uitgesteld betalen contract - overgaat als doorlopend krediet met de daarbij behorende kredietvergoeding.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moest uiterlijk 4-01 betaald zijn en dat was het ook.
ik heb van hun ook een afschrift gehad dat het de 4e betaald was.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze zeggen nu dat het telaat was omdat ze dat intern nog moesten verwerken.
En dat is denk ik niet mijn probleem?
Gr Henny

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

hennykr schreef op maandag 15 mrt 2010, 18:46: Moest uiterlijk 4-01 betaald zijn en dat was het ook.
ik heb van hun ook een afschrift gehad dat het de 4e betaald was.

Als het betaald is dan is het betaald, en wat zij er intern verder nog mee willen doen is niet jouw probleem, moest 4e betaald ze hadden het de 4e binnen heb je bewijs van ook.

Ze willen zich hierop beroepen lijkt het -------Indien en voor zover
het bedrag via PrimeLine op de einddatum van het Uitgesteld Betalen niet is voldaan, is mogelijk de in deze prospectus genoemde variabele rente van toepassing vanaf de transactiedatum.---
http://www.primeline.nl/af_uitgesteldbetalen.jsp#uitgesteldbetalen

Maar snap het even niet, ze houden rente in op bedrag elke maand ?
Zelfs als je te laat zou zijn geweest zou het wel afbetaald zijn nu en kunnen ze enkel volgens de voorwaarden rente ineens over gehele bedrag alsnog opeisen maar niet nog maandelijks een rentebedrag over een niet meer bestaand bedrag.......
Is die E 11,00 geen bijdrage of iets voor die creditcard van ze ?

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zo dat ik het bedrag van 520 euro niet ga betalen.
En het is nu zo dat ik over die 520 euro elke maand 11 euro rente moet betalen en dat houden ze er nu elke maand af.
Ik heb het nu ook laten blokeren.
Gr Henny

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hennykr

Ik begrijp uit jouw bericht dat je 520 euro aan rente moet betalen omdat je een paar dagen te laat hebt afbetaald. Ik vraag me dan wel af, wat de hoofdsom is geweest? Als ik dat op 16% uitreken, dan kom ik met een termijn van 5 dagen op 200.000 euro en dat kan ik me toch moeilijk voorstellen.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hennykr schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:02: En het is nu zo dat ik over die 520 euro elke maand 11 euro rente moet betalen en dat houden ze er nu elke maand af.

Oke, snap het nu.

Zou ze wel even duidelijke brief sturen, liefst schriftelijk en aangetekend (bewijs) met de feiten en het bewijs van (op tijd) betalen en de onterechte boete en dat je de fout rechtgezet wilt zien en eventueel al teveel betaalde per omgaande terug wilt en dat je van dit alles ook schriftelijke bevestiging wilt.

Kans is groot als je de afschrijvingen nu blokkeerd dat ze een incassoburo gaan inschakelen, om dat soort ellende te voorkomen dus wel even reageren.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:06:
Ik begrijp uit jouw bericht dat je 520 euro aan rente moet betalen omdat je een paar dagen te laat hebt afbetaald. Ik vraag me dan wel af, wat de hoofdsom is geweest? Als ik dat op 16% uitreken, dan kom ik met een termijn van 5 dagen op 200.000 euro en dat kan ik me toch moeilijk voorstellen.

Gelezen ?!

--Indien en voor zover
het bedrag via PrimeLine op de einddatum van het Uitgesteld Betalen niet is voldaan, is mogelijk de in deze prospectus genoemde variabele rente van toepassing vanaf de transactiedatum.---
http://www.primeline.nl/af_uitgesteldbetalen.jsp#uitgesteldbetalen

Dus dag te laat betekend als je pech hebt over gehele looptijd Alsnog rente betalen..............

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stacey schrijft:

Zou ze wel even duidelijke brief sturen, liefst schriftelijk en aangetekend (bewijs) met de feiten en het bewijs van (op tijd) betalen en de onterechte boete en dat je de fout rechtgezet wilt zien en eventueel al teveel betaalde per omgaande terug wilt en dat je van dit alles ook schriftelijke bevestiging wilt.

Hier kun je nog aan toevoegen:

Dat je een inhoudelijk antwoord verwacht binnen .... werkdagen. Dat ze deze brief moeten beschouwen als een officiële klacht, omdat jij niet verantwoordelijk gehouden kunt worden voor het dagen later verwerken van een op tijd binnengekomen betaling. Dat je anders een klacht zult indienen bij de Kifid (het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het onafhankelijke loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners, zie op Google), gezien hun lidmaatschap onder nummer: 300.008820.

Van de site van de Kifid:

International Card Services B.V.
Gevonden handelsnamen Visa Card Services
Statutaire vestigingsplaats: AMSTERDAM ZUIDOOST
Kifidnummer: 300.008820

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:20: Stacey schrijft:

Zou ze wel even duidelijke brief sturen, liefst schriftelijk en aangetekend (bewijs) met de feiten en het bewijs van (op tijd) betalen en de onterechte boete en dat je de fout rechtgezet wilt zien en eventueel al teveel betaalde per omgaande terug wilt en dat je van dit alles ook schriftelijke bevestiging wilt.

Hier kun je nog aan toevoegen:

Dat je een inhoudelijk antwoord verwacht binnen .... werkdagen. Dat ze deze brief moeten beschouwen als een officiële klacht, omdat jij niet verantwoordelijk gehouden kunt worden voor het dagen later verwerken van een op tijd binnengekomen betaling. Dat je anders een klacht zult indienen bij de Kifid (het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het onafhankelijke loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners, zie op Google), gezien hun lidmaatschap onder nummer: 300.008820.

Van de site van de Kifid:

International Card Services B.V.
Gevonden handelsnamen Visa Card Services
Statutaire vestigingsplaats: AMSTERDAM ZUIDOOST
Kifidnummer: 300.008820

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

hennykr schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:27:
vladja schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:20: Stacey schrijft:

Zou ze wel even duidelijke brief sturen, liefst schriftelijk en aangetekend (bewijs) met de feiten en het bewijs van (op tijd) betalen en de onterechte boete en dat je de fout rechtgezet wilt zien en eventueel al teveel betaalde per omgaande terug wilt en dat je van dit alles ook schriftelijke bevestiging wilt.

Hier kun je nog aan toevoegen:

Dat je een inhoudelijk antwoord verwacht binnen .... werkdagen. Dat ze deze brief moeten beschouwen als een officiële klacht, omdat jij niet verantwoordelijk gehouden kunt worden voor het dagen later verwerken van een op tijd binnengekomen betaling. Dat je anders een klacht zult indienen bij de Kifid (het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het onafhankelijke loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners, zie op Google), gezien hun lidmaatschap onder nummer: 300.008820.

Van de site van de Kifid:

International Card Services B.V.
Gevonden handelsnamen Visa Card Services
Statutaire vestigingsplaats: AMSTERDAM ZUIDOOST
Kifidnummer: 300.008820

Vladja

ve
door verwijderd - Mar 15, 2010 om 19:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hennykr schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:28:
hennykr schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:27:
vladja schreef op maandag 15 mrt 2010, 19:20: Stacey schrijft:

Zou ze wel even duidelijke brief sturen, liefst schriftelijk en aangetekend (bewijs) met de feiten en het bewijs van (op tijd) betalen en de onterechte boete en dat je de fout rechtgezet wilt zien en eventueel al teveel betaalde per omgaande terug wilt en dat je van dit alles ook schriftelijke bevestiging wilt.

Hier kun je nog aan toevoegen:

Dat je een inhoudelijk antwoord verwacht binnen .... werkdagen. Dat ze deze brief moeten beschouwen als een officiële klacht, omdat jij niet verantwoordelijk gehouden kunt worden voor het dagen later verwerken van een op tijd binnengekomen betaling. Dat je anders een klacht zult indienen bij de Kifid (het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Het onafhankelijke loket voor het beslechten van geschillen tussen consumenten en financiële dienstverleners, zie op Google), gezien hun lidmaatschap onder nummer: 300.008820.

Van de site van de Kifid:

International Card Services B.V.
Gevonden handelsnamen Visa Card Services
Statutaire vestigingsplaats: AMSTERDAM ZUIDOOST
Kifidnummer: 300.008820

Vladja

[10]