Hoge datakosten door wegvallen WIFI
Hallo,
Afgelopen week viel regelmatig mijn WIFI signaal uit. Hierover contact gehad met TELE2 en op hun advies modem gerest middels het knopje achterop de modem.
Gisteravond heb ik de voorstelling van Youp van 't Hek gekeken via de app van Ziggo (kijk ik via mijn oduers), maar omdat ik moe was heb ik besloten om naar bed te gaan en hier verder te kijken.
Blijkbaar is, nadat ik in slaap gevallen was, mijn WIFI signaal weer uitgevallen waardoor automatisch mijn mobiele data weer werd aangesproken. Omdat ik inmiddels dus in slaap gevallen was, heb ik hier niks van gemerkt.
Vanochtend zag ik dat mijn abonnement van Symio tijdelijk is geblokkeerd omdat ik een hoog bedrag open had/heb staan.
Nu blijkt vannacht mijn telefoon voor €231 aan data te hebben gestreamd!!!
Er is een berichtje gestuurd dat 80% van mijn bundel verbruikt was, maar 's nachts worden alle meldingen stil gehouden dus dit bericht heb ik niet gehoord.
Mijn vraag is nu; kan ik onder deze kosten uit? Kan ik het verhalen op TELE2 ivm wegvallen WIFI signaal? Zijn dergelijke bedragen acceptabel om omgemerkt buiten iemands bundel door te laten lopen? (Ik las dat in Europa een grens van rond de €60 geldt waarna automatisch een stop in werking dient te treden, maar dat dat weer niet voor Nederland geldt...)
Ik hoor graag of dit een duur gevalletje dikke pech is, of dat er toch mogelijkheden zijn bij dergelijke rekeningen.
Groet, Frank
Je ouders hebben een abonnement van Ziggo en jij maakt daar stiekum gebruik van met de app. Want jij hebt geen tv abonnement.
Symio heeft keurig een berichtje gestuurd dat 80% van je bundel verbruikt was, maar je hebt niets gemerkt.
Wat wil je dan op Tele2 verhalen? Je illegale gebruik van de app van Ziggo, nadat je het seintje van Symiohebt gemist.
Neem een tv abonnement, dan ben je goedkoper uit.
Ik ben bang dat dit een duur gevalletje dikke pech is.
Er zijn drie partijen betrokken:
-Tele2
-Simyo
-Jijzelf
-Tele2 -> is er niet verantwoordelijk voor dat er mobiele data wordt verbruikt als het WIFI-signaal wegvalt.
-Simyo -> geeft duidelijk aan bij hun voorwaarden dat ze waarschuwingen sturen bij 80% maar dat je gewoon kunt blijven internetten tegen buitenbundeltarief. Er is inderdaad geen verplichting voor ze om de verbinding bij EUR 60,50 stop te zetten.
-Jijzelf -> je had zelf een aantal stappen kunnen ondernemen om te voorkomen dat je buiten je bundel ging, waaronder het instellen van een limiet op je toestel waarna geen mobiele data meer verbruikt zou worden. Doe dit sowieso nu gelijk! Ook kan je in de Ziggo app bij instellingen -> app voorkeuren aangeven dat je geen mobiele data wilt gebruiken als er geen WIFI is.
Het is heel vervelend maar je kan natuurlijk altijd proberen bij Simyo of ze misschien het verbruik tegen een lager tarief willen verrekenen. Eisen kan je niets (ongeacht wat sommige forumleden misschien later gaan beweren) maar vriendelijke vragen kan altijd. Succes!
gewoon een ijsje neerleggen ;-))))))))))))))))))))))
Standaard staat kijken via het mobiele netwerk geblokkeerd in de Ziggo app, juist om dit soort dingen te voorkomen. Kennelijk heb je dat zelf ooit een keer aangezet.
https://www.ziggo.nl/televisie/online-tv-kijken/ U kijkt via de Ziggo app naar TV waarvan zoals ik begrijp uw ouders een abonnement hebben. Dat betekent naar mijn mening dat u dan een Ziggo modem benut en als daar dan problemen mee zijn zoals wegvallen van WiFi u zw ouders zich dan tot Zoggo kunnen richten.
U heeft bovendien een abonnement bij Symio en dat heeft ook niets met Tele2 te maken.
Als ik het verkeerd begrijp en hebben uw ouders een Tele2 TV abonnement dan heeft tele12 een eigen app en dan is kijken via een Ziggo app volgens hetgeen Ziggo aangeeft feitelijk niet eens mogelijk. https://www.tele2.nl/thuis/tv-abonnement/online-app/ U doet dus m.i. zelf iets waardoor u de schade bij u zelf veroorzaakt. Bovendien: Als WiFi wegvalt, om welke reden dan ook en uw telefoon schakelt automatisch over naar 'mobiele gegevens' veroorzaakt u ook zelf het extreme dataverbruik. In dat geval dus altijd mobiele gegevens uitschakelen resp. niet aanzetten.
Lees je de berichten wel eens voordat je met gebrabbel begint?
TS gebruikt thuis de Ziggo app met de inloggegevens van zijn ouders. Dus hij gebruikt zijn eigen WiFi.
De Ziggo app kun je in heel Europa gebruiken dus heeft niets met Tele2 of Simyo te maken.
@RJW. Retorische vraag ?
Als u weet dat het signaal regelmatig wegvalt waarom dan het risico nemen. Het wegvallen kan div. oorzaken hebben en daar heeft Tele2 weinig of geen zicht op als het probleem binnenshuis zit.
Overigens zo saai was Joup nou ook niet om daarbij in slaap te vallen.;-))
Youp is gewoon een vervelende ouwe man die over de top is , stoppen is de beste remedie als je pensioen gerechtigd bent ( ik vind ,hij vind , jullie vinden .........................)
@mrmoto, smaken verschillen en u heeft het recht het een vervelende man te vinden dus heb ik het recht hem nog steeds goed te vinden. Maar om over iemand te kunnen oordelen moet je de persoon toch wel gezien hebben.
Youp heeft al jaren niet in de gaten dat hij precies dat soort man geworden is waarop hij in zijn shows af loopt te geven.
Ja gaan we hier nou een discussie houden wie wat van Youp vindt. Ik vindt hem nog steeds goed en wat anderen er van vinden zal mij een worst zijn.
Youp? Wie is dat? Ken ik die ook al niet?
Nog even en u kunt alles opzoeken op uw mac. :-))
Quote @heremietkreeft: U kijkt via de Ziggo app naar TV waarvan zoals ik begrijp uw ouders een abonnement hebben. Dat betekent naar mijn mening dat u dan een Ziggo modem benut en als daar dan problemen mee zijn zoals wegvallen van WiFi u zw ouders zich dan tot Zoggo kunnen richten.
U heeft bovendien een abonnement bij Symio en dat heeft ook niets met Tele2 te maken.
Als ik het verkeerd begrijp .... Unquote
U begrijpt het inderdaad helemaal verkeerd! TS heeft internet, dus ook een modem van Tele2. TS misbruikt het Ziggo abonnement van zijn ouders voor de Ziggo Go app.
Wie zegt dat dat wegvallen van de WIFI aan TELE2 ligt? Kan net zo goed een probleem met je telefoon of tablet zijn.
Zoals al gezegd heeft u handmatig de functie streamen via netwerk in de Ziggo app aan gezet
Dus de verantwoordelijkheid ligt echt bij uzelf.
Kaartje voor Youp van het Hek live te kijken was leuker en goedkoper geweest.
Nee, daar komt je niet onderuit. Neem een abonnement en stop met illegale activiteiten. Voortaan maar minder nonchalant met zulke zaken omgaan, dan gebeurt het ook niet. Simyo heeft terecht geblokkeerd. En wat gebruik je nu om te mailen?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer