be
door benadeelden May 12, 2016 om 12:08
Geldzaken & recht

Hypotheek volledig ingelost, bank weigert afpanding polis

Pand is verkocht op 4 mei 2016 en de notaris heeft bij de bank de aflosnota opgevraagd inclusief de achterstand!! Deze zijn volledig betaald en de hypotheek is ingelost. De bank weigert echter de afpanding te verzenden naar de verzekering om de polis vrij te geven. Zij stellen dat de maand mei nog moet worden betaald! En zolang er geen 912Euro (hypotheek was 423 Euro per maand) wordt betaald, weigeren zij de polis vrij te geven.

Er is geen hypotheek meer!
En wij gaan niet betalen voor iets wat niet open staat. Zelfs na toezending bankafschriften weigert de bank in alle toonaarden.
Dit is pure fraude en chantage!
Hoe krijgen wij onze polis nu vrij zonder medewerking van de bank?

4706 8 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - May 12, 2016 om 12:48
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Dien een klacht in bij de bank en als dat niet helpt bij het KiFiD. Als u haast hebt kunt u overwegen om daarnaast onder uitdrukkelijk protest te betalen (zet dat bij de omschrijving bij de overboeking en ook in uw klachtbrief).

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

be
door benadeelden May 17, 2016 om 17:01
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hartelijk dank voor uw bericht, een klacht helpt niet, Florius heeft het uitbesteedt aan Hypocasso en weigert zich er verder in te mengen. Ondanks mondelinge bevestiging dat de hypotheek volledig is ingelost!
En het KiFid ? hahaha Sorry, die hebben tot op heden ook weinig betekent in het Interbank verhaal.
Wij zijn niets meer verschuldigd, de betalingsbewijzen zijn in bezit van dat flut incasso bureau en bewijzen dat er geen gelden meer openstaan omdat alles is betaald.
Wij gaan niet betalen, want dat geld zien wij dan nooit meer terug. Wij zullen ons recht bij de Burgelijke Rechter gaan halen. Tot op heden is die het meest objectief en onafhankelijk gebleken. Dat kun je van het Kifid niet zeggen........

Toch heel erg bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

tijger1
door tijger1 - May 12, 2016 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar is er op die aflosnota wel rente berekend tot de betaling door de notaris?

En ik neem aan dat u aan de hypotheekbank ook de premie voor de polis moet betalen. Is dat ook gebeurd?

En waar bestaat die € 912,00 uit?

Heeft natuurlijk niets met fraude en chantage te maken.

be
door benadeelden May 17, 2016 om 16:56
1 Antwoorden / 1 Vragen

Florius betaalt de premie van de polis niet, dat doen wij. En ze weigeren uitleg te geven waar de 912,00 Euro uit bestaat.
Wanneer een hypotheek is ingelost, aflosnota door de notaris is opgevraagd onder welke voorwaarden de hypotheek kan worden beeindigd en voor welk bedrag, dan is de hypotheek conform wat Florius heeft aangegeven ingelost.
Dan moet Florius via een flut incassobureau bijna 2 weken na dato komen met een bericht dat er nog een bedrag openstaat.
En het dan ook vertikken om uitleg te geven over de kosten.
Alle betalingsbewijzen hebben zij van ons ontvangen en het is duidelijk te zien dat alles is betaald en er geen bedrag meer openstaat. Desondanks weigert Florius. Dan is dat het onrechtmatig verpand houden van een polis waar zij geen recht meer op hebben.
En als zij die verpanding alleen maar willen opheffen na het zien van geld, is het chantage! De aflosnota is op 6 mei betaald door de notaris en is volgens Florius (staat op de aflosnota!) geldig tot 31 mei 2016. Dus het antwoord is JA.

ha
door halex - May 12, 2016 om 13:12
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hebt u al gevraagd om een specificatie van dat bedrag? Het kan zijn dat op de aflosnota de rente tot een bepaalde datum is berekend en dat u later dan de berekeningsdatum hebt afgelost. Dan betaalt u nog wat rente bij.
Zomaar 'fraude en chantage' brullen, is wat voorbarig lijkt me.

be
door benadeelden May 17, 2016 om 16:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

De aflosnota is geldig tot en met 31 mei 2016. De notaris heeft op 6 mei de volledige hypotheek en achterstand ingelost.
Er is niet later dan de berekeningsdatum afgelost. Ik roep dus niet zomaar fraude en chantage.
Zij weigeren verder te specificeren.

ha
door halex May 17, 2016 om 18:21
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En de kosten die gemoeid waren met de achterstand, hebt u die al opgevraagd? Normaal boekt men een betaling eerst af op openstaande kosten en daarna op de vordering. Misschien stond er wel voor 912euro aan kosten open?

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die aflosnota is geldig tot 31 mei? Maar daar gaat het helemaal niet over. Tot wanneer is de rente berekend op die aflosnota?

Moest u wellicht boetes betalen wegens de achterstand? Ze sturen niet voor niets een incassobureau.

En u krijgt de polis niet vrij zonder medewerking van de bank. En die medewerking wordt pas gegeven als er niets meer openstaat.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan vraagt u bij het incassobureau toch een specificatie? Blijkbaar had Florius al een vordering overgedragen aan een incassobureau en hebt u nu betaald aan Florius, maar nog niet de kosten aan het incassobureau.

Onzinnig om Interbank erbij te slepen.

be
door benadeelden May 18, 2016 om 09:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Waar staat er dan dat Interbank er iets mee te maken heeft?
De specificatie is gevraagd aan het bureau en zij weigeren inzage te geven.
De aflosnota is volgens Florius opgemaakt door het incassobureau.... DUS...
De hypotheek is door de notaris afgelost en bestaat niet meer.
Wij willen gewoon onze polis en weigeren extra onduidelijke ongespecificeerde kosten te betalen... Als het incasso bureau kosten had, dan hadden zij dat in de aflosnota moeten meenemen. Het is klaar.
Deze reactie is een speculatie en helpt niet echt om het probleem op te lossen.

uwjurist
door uwjurist May 18, 2016 om 09:20
1043 Antwoorden / 0 Vragen

U haalt in uw reactie naar mij Interbank erbij. Niet relevant en daarmee schept u verwarring.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Cookies
door Cookies - May 17, 2016 om 17:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat je gelijk hebt.

......en hebt u nu betaald aan Florius, maar nog niet de kosten aan het incassobureau......

uwjurist
door uwjurist - May 18, 2016 om 09:23
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door benadeelden 17 mei 2016 om 17:01

Hartelijk dank voor uw bericht, een klacht helpt niet, Florius heeft het uitbesteedt aan Hypocasso en weigert zich er verder in te mengen. Ondanks mondelinge bevestiging dat de hypotheek volledig is ingelost!En het KiFid ? hahaha Sorry, die hebben tot op heden ook weinig betekent in het Interbank verhaal.Wij zijn niets meer verschuldigd, de betalingsbewijzen zijn in bezit van dat flut incasso bureau en bewijzen dat er geen gelden meer openstaan omdat alles is betaald.Wij gaan niet betalen, want dat geld zien wij dan nooit meer terug. Wij zullen ons recht bij de Burgelijke Rechter gaan halen. Tot op heden is die het meest objectief en onafhankelijk gebleken. Dat kun je van het Kifid niet zeggen........Toch heel erg bedankt voor uw reactie.Met vriendelijke groet,

U hebt het nu over iets nieuws, Hypocasso. Ik denk dat Tijger1 in de goede richting zit in zijn reactie. En Interbank heeft hier niets mee te maken, dus waarom u dat erbij haalt?

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt hier wel woest in de rondte tetteren, maar als u zelf af gaat geven op het Kifid en Interbank, moet u niet verwonderd zijn dat daar op gereageerd wordt.

Zou u een en ander niet beter even met de notaris kunnen opnemen? Die zal beslist duidelijkheid kunnen krijgen.