Te
door Teuni Bluemink Mar 1, 2022 om 23:18
Geldzaken & recht

Inloopdouche Mobilae

we hebben in augustus een douchecabine besteld, bij de firma Mobilea uit Katwijk. maar bij het opmaken van de offerte werdt ons verteld dat er 1 in belgie stond, en in week 37 geplaatst zou worden, na telefonische contact van onze kant werd er gezegt het word week 44. waarom ? er stond er toch 1 in belgie ? toen werd er botweg gezegt nee week 44.in week 44 kwamen ze hem plaatsen, het waren mensen van een buitenlandse nationale tijd, waar nauwelijks mee te communiseren was. ze begonnen de oude douchecabine weg te halen, ze zouden de ring verwarming die onder de douchecabine zat ,naar beneden duwen, wat afgesproken was volgens de offerte, maar dat was teveel werk dus sneden ze het af met een stanleymes. toen begonnen ze op te bouwen, maar ik zei dat ze ook de plancetjes moesten verwijderen, in mijn gebrekkige engels, het antwoord was jaja, maar het werd neenee, volgens de offerte zouden het glazen achterwanden zijn, maar ik gelijk dat ze metalen achterwanden plaasten, ik zei nee niet goed, het antwoord was yes oke, toen ze klaar waren deden ze een beetje aggressief dat ik het resterende bedrag moest pinnen, ik zei morgen , nee nu. ik mocht de douchcabine niet in , vanwege de aangebrachte slipvloer,. de volgende dag ging ik kijken en zag dat de wanden 5 cm van de bestaande wand af stond, ben naar huis gegaan en de firma mobilea gebeld, er zou 2 weken later nog een kwaliteitscontrole plaats vinden , 2 weken later kwam de man de controle uitvoeren , hij vroeg bent u tevreden, ik zei nee. na het zien van de cabine en de offerte zei hij gelijk ze hebben de verkeerde geplaatst.enz. enz. enz. verhaal is nog langer. [edit gegevens - redactie]

7366 9 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Mar 1, 2022 om 23:42
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Op Trustpilot wordt de firma Mobilea Katwijk de hemel in geprezen, bijna dan. U heeft kennelijk buitenlandse werknemers gehad die geen Engels spraken. Wat helaas veel voorkomt. Dat is simpel te verklaren: Nederlandse werknemers zijn bijna niet meer te vinden voor dit soort werkzaamheden. Dus dat doen Polen en Bulgaren tegenwoordig. Nou ja, niet tegenwoordig, was in 2009 al zo.

panter22
door panter22 - Mar 2, 2022 om 08:38
6599 Antwoorden / Vragen

Wat gaat Mobilea nu doen? Krijg je een nieuwe inloopdouche of niet? En wordt de ringverwarming hersteld?
Of laten ze het zo?
Maar je bent niet tevreden, anders zou je hier niet een vraag stellen.
Hoe kom je er nu bij een losse inloopdouche te kopen? Reklame op tv misschien?
Je had in een normale badkamerwinkel toch een nieuwe douchecabine kunnen kopen.

marita5
door marita5 - Mar 2, 2022 om 08:43
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Teuni Bluemink ,

De engels sprekende mannen komen uit Slowakije , maar dit terzijde .

Mobilae was vroeger Practicomfort BV , zijn nergens bij aangesloten .
Communiceer schriftelijk , zie hier de voorwaarden .

10. Reclamatie
10.1. U bent verplicht direct bij het ontvangst nemen van de producten tot controle ervan over te gaan.
Eventuele zichtbare defecten, fouten, onvolkomenheden en/of gebreken dienen door U schriftelijk en onder nauwkeurige opgave van het gebrek aan Mobilae te melden direct door opgave van het gebrek het orderformulier ofhet ontvangbewijs, maar uiterlijk binnen achtenveertig (48) uur nadat deze zijn ontdekt
of redelijkerwijs hadden moeten zijn ontdekt, zulks op straffe van verval van recht.

10.2. Overige gebreken dienen schriftelijk en onder nauwkeurige opgave van het gebrek aan Mobilae te worden gemeld binnen een bekwame tijd nadat deze zijn ontdekt of redelijkerwijs hadden moeten zijn ontdekt, zulks op straffe van verval van recht.
Indien U een consument bent, geldt dat een kennisgeving binnen een termijn van twee (2) maanden na de ontdekking tijdig is.

10.3. Indien bovengemelde reclame niet binnen de daar bedoelde termijn aan Mobilae kenbaar zijn gemaakt, worden de producten geacht in
goede staat te zijn ontvangen c.q. de Werkzaamheden conform de overeenkomst te zijn verricht.

10.4. Reclamaties over facturen dienen eveneens schriftelijk te worden ingediend en wel binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum. Na het
verstrijken van die termijn wordt U geacht de factuur te hebben goedgekeurd en is het desbetreffende factuurbedrag verschuldigd.

10.5. Het indienen van reclame heft Uw verplichtingen niet op.

10.6. Mobilae dient in staat te worden gesteld de reclamatie te onderzoeken.
Indien voor het onderzoek naar de reclamatie retourzending van het geleverde product noodzakelijk blijkt, geschiedt dit slechts voor rekening en risico van
Mobilae.

10.7. Bij onterechte reclamatie staat Mobilae vrij de kosten van onderzoek en/of retournatie in
rekening te brengen bij U.

10.8. Ingeval van terechte reclames zal Mobilae binnen een door haar te bepalen redelijke termijn overgaan tot vervanging of herstel van
het geleverde product, dan wel de schade vergoeden

Lees ook hier , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Los het nu op : voorbeeldbrieven .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 2, 2022 om 09:37
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Hoewel ik enkele vraagtekens plaats bij hun voorwaarden en dat vooral ook omdat men kennelijk nergens bij is aangesloten (ik kan niet nagaan of zij zijn aangesloten bij een branchevereniging met bijv deze https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/installerende-bedrijven/  - @MARITA5 concudeert al dat men nergens bij is aangeloten) kunt u daar wel navraag doen en indien men toch blijkt te zijn kunt u daar een melding/klacht indienen.

U kunt ook zelf een in gebreke stelling doen en vorderen dat men stel binnen 14 dagen nu een en ander in orde maakt en u indien niet zich alle rechten voorbehoud inzake benaderen van een andere instalklateur/leverancier en de osten bij hen zult vorderen. Zie daarvoor (o.a) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit als voorbeeldbrief-ingebrekestelling benutten. Zie ook Juridisch advies volgens kassa:

Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

mo
door mof - Mar 2, 2022 om 12:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Klinkt zeer intimiderend. Ik zou denken dat een fatsoenlijk bedrijf nooit de rekening ter plekke laat afrekenen met pin. Helaas heeft u dat gedaan, zelf zou ik dat nooit doen. Medewerkers wegsturen en evt politie erbij halen als ze niet op uw aanwijzing de woning willen verlaten. Is namelijk gewoon huisvredebreuk! Voor de volgende keer iets om aan te denken.
U heeft afspraken over een bepaalde manier waarop de douche wordt geplaatst. Als Mobilae dit niet goed doet kunt u de schade (wegnemen verkeerd gebouwde douche, niet kunnen gebruiken van de douche etc.) op Mobilae verhalen. Daarvoor moet u naar de rechter, als Mobilae niet bij een branchevereniging met bemiddeling is aangesloten.
Dat in week 37 geplaatst zou worden en dat dit naar 44 is gezet, dat had u toen gelijk kunnen aanvechten maar heeft u niet gedaan. U had het koopcpontract kunnen ontbinden. Dit is nu
allemaal niet langer relevant. Wel het slechte werk dat is geleverd!

jhogaarts
door jhogaarts - Mar 2, 2022 om 12:28
101 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben een inloopdouche van Molenaar en deze is perfect geplaatst. Douche er uit, bad er uit en mooie inloopdouche geplaatst. Kost wat maar dan heb je ook wat.

panter22
door panter22 Mar 2, 2022 om 18:29
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt dan nog wel een oude badkamer met oude tegels. Vormt het wel een geheel?

gerbera
door gerbera Mar 2, 2022 om 22:00
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Leuk te weten maar wat heeft de TS hieraan? Ik heb een zelfbouw doucheruimte, met die mededeling heeft de TS ook niets aan.

panter22
door panter22 Mar 3, 2022 om 15:05
6599 Antwoorden / Vragen

@Gerbera, je hebt gelijk. Ik was wat nieuwsgierig.

ha
door harrybre Mar 22, 2022 om 13:26
240 Antwoorden / Vragen

Molenaar kost wat ? ? 3 x zo veel als een alternatief, zult u bedoelen.

1paul
door 1paul - Mar 3, 2022 om 08:42
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u zult de firma in gebreke moeten stellen met daarin een termijn vermeld van zeg 14 dagen waarin u wilt dat men de zaak oplevert volgens offerte, ook de ringverwarming neemt u hierin mee en dat u verwacht dat deze teruggeplaatst word.

reageren ze niet of negatief dan zult u een zaak moeten aanspannen via de rechterlijke weg.

panter22
door panter22 - Mar 3, 2022 om 08:47
6599 Antwoorden / Vragen

Bij de controle heeft de controleur van Mobilae toegegeven dat de verkeerde cabine is geplaatst. Als dat schriftelijk bevestigd is, dan heeft een in gebrekestelling niet veel zin.
'Belangrijk is wat nadien gebeurd is.
Contact opnemen met het juridisch loket is altijd zinvol. Maar kijk even naar de actuele tarieven. De kosten zijn €0,10 per minuut.
Het kan handig zijn om te mailen. Dat is gratis.
https://www.juridischloket.nl/