Inloopdouche Mobilae
we hebben in augustus een douchecabine besteld, bij de firma Mobilea uit Katwijk. maar bij het opmaken van de offerte werdt ons verteld dat er 1 in belgie stond, en in week 37 geplaatst zou worden, na telefonische contact van onze kant werd er gezegt het word week 44. waarom ? er stond er toch 1 in belgie ? toen werd er botweg gezegt nee week 44.in week 44 kwamen ze hem plaatsen, het waren mensen van een buitenlandse nationale tijd, waar nauwelijks mee te communiseren was. ze begonnen de oude douchecabine weg te halen, ze zouden de ring verwarming die onder de douchecabine zat ,naar beneden duwen, wat afgesproken was volgens de offerte, maar dat was teveel werk dus sneden ze het af met een stanleymes. toen begonnen ze op te bouwen, maar ik zei dat ze ook de plancetjes moesten verwijderen, in mijn gebrekkige engels, het antwoord was jaja, maar het werd neenee, volgens de offerte zouden het glazen achterwanden zijn, maar ik gelijk dat ze metalen achterwanden plaasten, ik zei nee niet goed, het antwoord was yes oke, toen ze klaar waren deden ze een beetje aggressief dat ik het resterende bedrag moest pinnen, ik zei morgen , nee nu. ik mocht de douchcabine niet in , vanwege de aangebrachte slipvloer,. de volgende dag ging ik kijken en zag dat de wanden 5 cm van de bestaande wand af stond, ben naar huis gegaan en de firma mobilea gebeld, er zou 2 weken later nog een kwaliteitscontrole plaats vinden , 2 weken later kwam de man de controle uitvoeren , hij vroeg bent u tevreden, ik zei nee. na het zien van de cabine en de offerte zei hij gelijk ze hebben de verkeerde geplaatst.enz. enz. enz. verhaal is nog langer. [edit gegevens - redactie]
Op Trustpilot wordt de firma Mobilea Katwijk de hemel in geprezen, bijna dan. U heeft kennelijk buitenlandse werknemers gehad die geen Engels spraken. Wat helaas veel voorkomt. Dat is simpel te verklaren: Nederlandse werknemers zijn bijna niet meer te vinden voor dit soort werkzaamheden. Dus dat doen Polen en Bulgaren tegenwoordig. Nou ja, niet tegenwoordig, was in 2009 al zo.
Wat gaat Mobilea nu doen? Krijg je een nieuwe inloopdouche of niet? En wordt de ringverwarming hersteld?
Of laten ze het zo?
Maar je bent niet tevreden, anders zou je hier niet een vraag stellen.
Hoe kom je er nu bij een losse inloopdouche te kopen? Reklame op tv misschien?
Je had in een normale badkamerwinkel toch een nieuwe douchecabine kunnen kopen.
Hallo Teuni Bluemink ,
De engels sprekende mannen komen uit Slowakije , maar dit terzijde .
Mobilae was vroeger Practicomfort BV , zijn nergens bij aangesloten .
Communiceer schriftelijk , zie hier de voorwaarden .
10. Reclamatie
10.1. U bent verplicht direct bij het ontvangst nemen van de producten tot controle ervan over te gaan.
Eventuele zichtbare defecten, fouten, onvolkomenheden en/of gebreken dienen door U schriftelijk en onder nauwkeurige opgave van het gebrek aan Mobilae te melden direct door opgave van het gebrek het orderformulier ofhet ontvangbewijs, maar uiterlijk binnen achtenveertig (48) uur nadat deze zijn ontdekt
of redelijkerwijs hadden moeten zijn ontdekt, zulks op straffe van verval van recht.
10.2. Overige gebreken dienen schriftelijk en onder nauwkeurige opgave van het gebrek aan Mobilae te worden gemeld binnen een bekwame tijd nadat deze zijn ontdekt of redelijkerwijs hadden moeten zijn ontdekt, zulks op straffe van verval van recht.
Indien U een consument bent, geldt dat een kennisgeving binnen een termijn van twee (2) maanden na de ontdekking tijdig is.
10.3. Indien bovengemelde reclame niet binnen de daar bedoelde termijn aan Mobilae kenbaar zijn gemaakt, worden de producten geacht in
goede staat te zijn ontvangen c.q. de Werkzaamheden conform de overeenkomst te zijn verricht.
10.4. Reclamaties over facturen dienen eveneens schriftelijk te worden ingediend en wel binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum. Na het
verstrijken van die termijn wordt U geacht de factuur te hebben goedgekeurd en is het desbetreffende factuurbedrag verschuldigd.
10.5. Het indienen van reclame heft Uw verplichtingen niet op.
10.6. Mobilae dient in staat te worden gesteld de reclamatie te onderzoeken.
Indien voor het onderzoek naar de reclamatie retourzending van het geleverde product noodzakelijk blijkt, geschiedt dit slechts voor rekening en risico van
Mobilae.
10.7. Bij onterechte reclamatie staat Mobilae vrij de kosten van onderzoek en/of retournatie in
rekening te brengen bij U.
10.8. Ingeval van terechte reclames zal Mobilae binnen een door haar te bepalen redelijke termijn overgaan tot vervanging of herstel van
het geleverde product, dan wel de schade vergoeden
Lees ook hier , klik op de rode regel ( scroll ook naar beneden onder : Los het nu op : voorbeeldbrieven .
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/iets-laten-maken-of-doen-maar-niet-tevreden/wat-kan-ik-doen
Hoewel ik enkele vraagtekens plaats bij hun voorwaarden en dat vooral ook omdat men kennelijk nergens bij is aangesloten (ik kan niet nagaan of zij zijn aangesloten bij een branchevereniging met bijv deze https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/installerende-bedrijven/ - @MARITA5 concudeert al dat men nergens bij is aangeloten) kunt u daar wel navraag doen en indien men toch blijkt te zijn kunt u daar een melding/klacht indienen.
U kunt ook zelf een in gebreke stelling doen en vorderen dat men stel binnen 14 dagen nu een en ander in orde maakt en u indien niet zich alle rechten voorbehoud inzake benaderen van een andere instalklateur/leverancier en de osten bij hen zult vorderen. Zie daarvoor (o.a) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en is dit als voorbeeldbrief-ingebrekestelling benutten. Zie ook Juridisch advies volgens kassa:
Voor juridisch advies kunt u zich ook wenden tot:
- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (25 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl
- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl
Klinkt zeer intimiderend. Ik zou denken dat een fatsoenlijk bedrijf nooit de rekening ter plekke laat afrekenen met pin. Helaas heeft u dat gedaan, zelf zou ik dat nooit doen. Medewerkers wegsturen en evt politie erbij halen als ze niet op uw aanwijzing de woning willen verlaten. Is namelijk gewoon huisvredebreuk! Voor de volgende keer iets om aan te denken.
U heeft afspraken over een bepaalde manier waarop de douche wordt geplaatst. Als Mobilae dit niet goed doet kunt u de schade (wegnemen verkeerd gebouwde douche, niet kunnen gebruiken van de douche etc.) op Mobilae verhalen. Daarvoor moet u naar de rechter, als Mobilae niet bij een branchevereniging met bemiddeling is aangesloten.
Dat in week 37 geplaatst zou worden en dat dit naar 44 is gezet, dat had u toen gelijk kunnen aanvechten maar heeft u niet gedaan. U had het koopcpontract kunnen ontbinden. Dit is nu
allemaal niet langer relevant. Wel het slechte werk dat is geleverd!
Wij hebben een inloopdouche van Molenaar en deze is perfect geplaatst. Douche er uit, bad er uit en mooie inloopdouche geplaatst. Kost wat maar dan heb je ook wat.
Je hebt dan nog wel een oude badkamer met oude tegels. Vormt het wel een geheel?
Leuk te weten maar wat heeft de TS hieraan? Ik heb een zelfbouw doucheruimte, met die mededeling heeft de TS ook niets aan.
@Gerbera, je hebt gelijk. Ik was wat nieuwsgierig.
Molenaar kost wat ? ? 3 x zo veel als een alternatief, zult u bedoelen.
u zult de firma in gebreke moeten stellen met daarin een termijn vermeld van zeg 14 dagen waarin u wilt dat men de zaak oplevert volgens offerte, ook de ringverwarming neemt u hierin mee en dat u verwacht dat deze teruggeplaatst word.
reageren ze niet of negatief dan zult u een zaak moeten aanspannen via de rechterlijke weg.
Bij de controle heeft de controleur van Mobilae toegegeven dat de verkeerde cabine is geplaatst. Als dat schriftelijk bevestigd is, dan heeft een in gebrekestelling niet veel zin.
'Belangrijk is wat nadien gebeurd is.
Contact opnemen met het juridisch loket is altijd zinvol. Maar kijk even naar de actuele tarieven. De kosten zijn €0,10 per minuut.
Het kan handig zijn om te mailen. Dat is gratis.
https://www.juridischloket.nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel vloeibaar wasmiddel gebruiken dopjes
Hoeveel fijne was per dopje van het flacon te gebruiken? Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer