Ma
door Mamzzzie Feb 12, 2016 om 11:49
Geldzaken & recht

Kado bij tijdschrift

Voor onze zoon sloten wij een abonnement bij Een tijdschrift af. Wij kozen een specifiek kado. Nu 2 maanden na aangaan contract hebben wij deze nog steeds niet ontvangen. Wij hebben uiteindelijk contact opgenomen met de CS en kregen als antwoord dat hij al was opgestuurd (maar geen trackingcode oid beschikbaar (voor ons niet aannemelijk dus)) en dat ze hem nu niet meer op voorraad hadden dus dat we een ander kado mochten uitzoeken! Echter uitgelegd dat we perse dit kado willen en dat deze nog steeds overal te koop is. We konden eieren voor ons geld kiezen en genoegen nemen met iets anders of ontbinding contract. Maar onze vraag is of wij ze kunnen houden aan het feit dat het contract is aangegaan en zij nu niet nakomen? 


2437 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2016 om 12:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ze geven je toch de gelegenheid het contract te ontbinden of ander kado? Prima toch. Een kado dat er niet meer is, kan ook niet meer geleverd worden.

Vaak staat er ook bij 'zolang de voorraad strekt' o.i.d.

gerbera
door gerbera - Feb 12, 2016 om 12:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen
0

U bent een overeenkomst ( abonnement) voor het tijdschrift aangegaan, en dat daar een kado aan vast zat is mooi meegenomen. Echter als zij dit niet meer kunnen leveren en u een alternatief aanbieden is dat wel zo netjes. Hier is dus geen sprake van het niet nakomen van een contract v.w.b. het kado. Ga er van uit dat het tijdschrift wel ontvangen wordt. Dat zij u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen vindt ik ook netjes. En als het "kado" nog overal te koop is ff doorsparen en het zelf kopen. Zoon blij ieder blij en weer een probleem uit de wereld.

ha
door hakkelaar - Feb 14, 2016 om 14:30
17 Antwoorden / 7 Vragen
0

Jurist hier. U kunt inderdaad nakoming vorderen van het contract mét het specifieke cadeau (art. 3:296 BW). Domweg iets niet meer op voorraad hebben ontslaat niet van de verplichting datgene te leveren. Dat zou wel heel makkelijk worden. Men kan er immers simpelweg voor kan kíezen iets niet meer te bestellen bij de leverancier. Indien u het cadeau elders kunt vinden, kunt u hen daarop wijzen. In beginsel zijn zij dan verplicht dat cadeau daar aan te schaffen en aan u te leveren, óók als dat voor hen enigszins onvoordelig uitpakt.

Dat het cadeau overigens door hun wordt bestempeld als 'gratis' doet aan het bovenstaande niks af. De consumenten wordt geacht eventuele 'cadeaus' in zijn aankoopbeslissing te betrekken.

Ik zie overigens dat iemand hier het 'netjes' vindt dat ze u de mogelijkheid geven het abonnement te stoppen. In de door u beschreven situatie is ontbinding echter domweg uw goed recht! Steeds vaker zie ik dat bedrijven die zich normaal gedragen of simpelweg aan het (consumenten)recht houden onterecht direct een veer in hun * krijgen. 'Netjes' zou zijn als ze zelf actief op zoek gaan naar het specifieke cadeau. Ook de opmerking dat ze het al verzonden hebben nadat u ging bellen acht ik zeer twijfelachtig. Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.

costnix
door costnix Feb 14, 2016 om 15:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uit de statistieken van PostNL blijkt dat 99,99% van alle post(pakketten) op het juiste adres aankomt.

De slager, die zijn eigen vlees keurt :-(

 

ha
door hakkelaar Mar 27, 2016 om 12:20
17 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Costnix,

Wegens het algemene belang van de postbezorging wordt deze door een externe overheidsinstantie gecontroleerd.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

Martijn van den Ham
Martijn van den Ham - May 7, 2024 om 18:46
Huishouden & energie

LOQED slim slot

Ik ben in het bezit van een slim slot van LOQED waar ik zeer veel plezier van heb krijg ik zojuist een mailt binnen dat ze genoodzaakt zijn de cloud dienst betaald te maken voor een bedrag van € 4,95 per maand. Mag dit zo maar?!!!
Het slot heb ik uitgekozen gezien de functionaliteiten die er op zitten en dat er geen abonnement op zat en nu wordt er toch een abonnement door je strot gedrukt. ... Lees meer