de
door devraag Apr 17, 2007 om 10:57
Geldzaken & recht

Opticien maakt glas kapot van zonnebril.

Beste allen.


Afgelopen vrijdag was ik naar een opticien in de stad, een hele goede, met dure merken en dergelijke. Daarbij kwam ook de bijbehorende goede service.
Ik kwam daar met de vraag of er glazen-op-sterkte in mijn zonnebril konden; die zonnebril had ik al voordat ik een bril kreeg. Hij zou hier even naar kijken, en nam mijn bril mee naar 'achter'.



Toen hij terug kwam, was het glas dat hij uit mijn bril gehaald had, kapot. Het bestond ineens uit twee delen. Hij zei sorry, en dat er al een scheurtje in het glas zat. Omdat ik een beetje verbaasd was, zei ik er niks over in de winkel. Later, toen we wegfietsten werden ik en een vriendinnetje een beetje boos. Waarom had hij niet het glas eruit gehaald waar geen scheurtje in zat? Dat scheurtje was best duidelijk, dat had hij kunnen zien! En zag hij dus ook, want dat gebruikte hij als excuus. Had ik eerst nog een zonnebril die ik kon gebruiken i.c.m lenzen, nu heb ik er dus geen meer!


Wie kan mij adviseren hoe ik hier het beste mee om kan gaan? Kan ik teruggaan naar de winkel en hem hierop wijzen? Maar heeft dat wel zin? Kan ik iets verwachten of alleen nog meer sorry horen?


Dank.

833 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag devraag,


Zoals ik het lees, zat er dus inderdaad al een breuk in het glas voordat de opticiën zij dienst verrichtte en was je daarvan zelf ook op de hoogte. Dan ligt het in de rede dat jij hem daar expliciet vooraf op had moeten wijzen met het verzoek om niet aan dat glas te morrelen. En sinds wanneer moet het glas uit het montuur gehaald worden bij de vraag die je stelde. Ik denk dat hier iets heel anders aan de hand is. De opticiën heeft meer dan waarschijnlijk bewust het kapotte glas uit het montuur gehaald omdat hij er handel in zag. Een nieuwe klant die er niet meer onderuit kan om bij hem een opdracht te plaatsen. Het is dus m.i. een hele goeie opticiën met vooral ook voor zijn eigen portemonnee.


Vriendelijke groet, Read2.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste read.


Je hebt gelijk dat ik inderdaad de opticien er even op had kunnen wijzen. Dat heb ik niet gedaan, daar ik er eerlijk gezegd in eerste instantie niet aan gedacht heb. Maar in tweede instantie was ik er vanuit gegaan dat zulk een goede opticien daar zelf ook wel over nadenkt!


Het glas moest er wel uitgehaald worden om te bekijken hoe het glas er precies in zat, om te kijken of er wel een ander glas in kon.

ve
door verwijderd - Apr 17, 2007 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@read De opmerking/conclusie < Quote  Het is dus m.i. een hele goeie opticiën met vooral oog voor zijn eigen portemonnee.>Quote is niet alleen misplaatst maar Expert onwaardig .Kassa blijft nog steeds zo nu en dan, middenstandertje pesten ,B

ve
door verwijderd - Apr 18, 2007 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

'expert onwaardig' inderdaad, wel 'read conform'.


Let vooral op het aantal sterren!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer