om
door omawollie Jan 23, 2016 om 11:56
Geldzaken & recht
Paypal blokkeer account

Vanaf 2010 heb ik een gecontroleerd of geverifeerd paypal account en deze zit gekoppeld aan mijn bankrekening. Het paypal account gebruik ik voor betalen van aankopen buiten Europa en verkoop op marktplaats of ebay. Vanaf gisteren werdt ik onaangenaam verrast omdat mijn account is geblokkeerd. Op het account staat een saldo en door de blokkerring kan ik niets meer op de rekening doen, niet betalen, niet opnemen maar nog wel betalingen.... ontvangen ....dat  kan dan nog wel.....
Op mijn vraag aan paypal over de reden van de blokkade zegt paypal het volgende:
De reden van de blokkade zou zijn dat ik binnen 1 jaar totaal  2500,00 via paypel heb betaald of heb ontvangen. Paypal beroept zich op nieuwe Europese regels welke gelden vanaf januari 2016  waarin  zou staan: "ter voorkoming van witwassen of criminele activiteiten, dat paypal transacties boven de 2500,00 moet melden".
Mijn vraag:
Is deze informatie juist, zijn er vanaf januari 2016 nieuwe regels ?
Mag  paypal mijn geld blokkeren ?
Zijn er meer mensen met zelfde paypal ervaring ?

8216 1 Rapporteer

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Jan 23, 2016 om 12:18
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Onderstaande tekst kunt u vinden als u op de link klikt.

3.2 Verzendlimieten.
De verzendlimiet voor transacties op uw rekening bedraagt 2500 euro per kalenderjaar vanaf de datum waarop er voor het eerst betaalactiviteiten op uw rekening plaatsvonden. Wij kunnen naar eigen goeddunken (bijvoorbeeld in geval van pogingen tot fraude of misbruik van creditcards) lagere limieten stellen aan de hoogte van het geldbedrag dat u via onze service kunt verzenden. U kunt de jaarlijkse verzendlimiet voor uw rekening bekijken door u aan te melden bij uw rekening en op de koppeling 'Limieten weergeven' op de pagina 'Rekeningoverzicht' te klikken.  https://cms.paypal.com/nl/cgi-bin/marketingweb?cmd=_render-content&content_ID=ua/BuyerProtComp_full&locale.x=nl_NL#9. Restricted Activities