ma
door maurice81 Mar 8, 2012 om 10:59
Geldzaken & recht

Schuldenhulplijn

Hallo Kassa,
Ik zit al een ruime tijd met schulden.. heb zelfs loonbeslag
ik kan nu alleen maar de huur,gas&licht,en zorgkosten betalen.. ik kan helemaal niks meer aflossen en het wordt steeds maar erger.. ik heb contact opgenomen met maatschappelijke dienstverlening flevoland voor budget beheer wandt voor de schuldsanering kom ik niet in aanmerking... de wachttijd is langer als 8maanden en dit is het enige bedrijf dat kan helpen in flevoland.... ik ben gaan googlen en stuite op de SCHULDENHULPLIJN heb geprobeert reverenties te zoeken maar die zijn er niet of ik kan ze niet vinden... heb mijn gegevens achtergelaten voor meer info.
zij hebben mij de zelfde dag nog terug gebelt.
Ik vroeg de man of zij zijn aangesloten bij een vereniging die daar controle over houd ,en de man zei nee.
ik vroeg waarom en hij zei''ik zit niet met wachtlijsten,en anders wel''.. ik moest maar de uitzending van kassa bekijken. maar woord hier niet wijzer van.... kunnen jullie mij helpen ... wie is de SCHULDENHULPLIJN....
Hoop dat ik iets van jullie hoor...

Met vriendelijke groet
Maurice Muller

7324 50 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Mar 8, 2012 om 12:11
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Als u structureel niet meer kunt voldoen aan uw financiële verplichtingen, dan kunt u contact opnemen met de gemeente voor schuldhulpverlening. Tussenkomst van een rechter is niet nodig.

Beschrijving

Schuldhulpverlening noemen we ook wel een minnelijk traject. Dat betekent dat een daarvoor gekwalificeerde instelling probeert om aan de schuldeisers een aanbod te doen. Dat aanbod is gebaseerd op het inkomen van de schuldenaar, waarna de rest van de schuld wordt "kwijtgescholden". Zo'n minnelijk traject mag alléén doorgaan als alle schuldeisers het aanbod accepteren. Er bestaan vier vormen van een minnelijk traject:

schuldbemiddeling;
schuldsanering;
budgetbegeleiding;
budgetbeheer.

Dit kun je doen in onze gemeente. Mogelijk een oplossing voor U??

Jantje

ma
door maurice81 - Mar 8, 2012 om 12:53
6 Antwoorden / 2 Vragen

Dank je wel voor je antwoord, maar zei verwijzen mij naar het mdf.. en de wachttijd is langer dan 8maanden ... zo lang kan ik niet wachten dan ben ik alles kwijt...

vriendelijke groet maurice

vladja
door vladja - Mar 8, 2012 om 13:44
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Meld je in ieder geval aan bij een lid van de BPBI. Klik voor leden hier....

Aan de leden worden eisen gesteld en regelmatig worden de leden getoetst. Check ook onderaan deze pagina de mutaties voor de meest recente stand van de ledenlijst..

Iedereen kan een schuldhulpbureau beginnen en tussen de "vrije vogels" zitten een hoop cowboys. Die "halen" iedereen binnen. Dan begint de betalingsklok te lopen en is het maar afwachten of ze voldoende tijd hebben voor iedereen en of ze er geen puinhoop van maken.

De opmerking van de man van de schuldhulplijn, dat hij geen lid is, omdat hij anders last zou hebben van wachtlijsten, vind ik heel erg vreemd. Dat klinkt niet professioneel.

Vladja

mahadma
door mahadma - Mar 8, 2012 om 14:04
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Een officieel en erkende schuldhulpinstelling met een 06 nummer? Terechte twijfels in mijn optiek. Het kàn oké zijn, maar overtuigjezelf terdege en denk maakr zo: bij twijfel niet inhalen!

vladja
door vladja - Mar 8, 2012 om 14:23
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 8 mrt 2012, 14:04]Een officieel en erkende schuldhulpinstelling met een 06 nummer? Terechte twijfels in mijn optiek. Het kàn oké zijn, maar overtuigjezelf terdege en denk maakr zo: bij twijfel niet inhalen!

06 - cowboy, waarschijnlijk.

getty
door getty - Mar 8, 2012 om 18:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ga toch nog eens terug naar de gemeentelijke schuldinstantie en wijs ze op onderstaande wetgeving ! (bron postbus 51)

Invoering maximale wachttijd
Om een einde te maken aan te lange wachttijden ligt er een wetsvoorstel voor de gemeentelijke schuldhulpverlening. Gemeenten moeten straks binnen 4 weken de schuldhulpverlening op gang brengen. Bij urgente schuldsituaties moet dit dan binnen 3 dagen. De Eerste Kamer heeft het wetsvoorstel op 7 februari 2012 goedgekeurd. Het moet nog wel worden gepubliceerd in het Staatsblad.

dr
door drechterland - Mar 8, 2012 om 18:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte mijnheer,

U kunt zich, op uw eigen verzoek, onder financieel bewind laten stellen. Dit verzoek moet u doen bij de rechtbank, sector kanton. Tot welke rechtbank u zich dient te wenden is afhankelijk van uw woonplaats. Stel u woont in Lelystad dan kunt u zich wenden tot: Rechtbank Zwolle-Lelystad, sector kanton, locatie Lelystad, Stationsplein 15 te 8232 DL Lelystad. De kantonrechter benoemt dan een financieel bewindvoerder die uw financiële zaken op orde zal (gaan) stellen.

Dan hebben we nog het traject van de Wet Schuldsanering Natuurlijke Personen.

Ook is er de Maatschappelijke Dienstverlening Flevoland, Meenthoek 10, Postbus 1034 8200 BA LELYSTAD 0320-211700

Wellicht kunnen deze sites u verder op weg helpen:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/curatele-bewind-en-mentorschap
http://www.wsnp.rvr.org/
http://www.mdflevoland.nl

Met betrekking tot het loonbeslag even het navolgende:

De hoogte van de beslagvrije voet is wettelijk vastgelegd. De beslagvrije voet is - bij voldoende inkomen - minimaal 90% van de bijstandsnorm voor uw situatie, inclusief vakantiegeld. Heeft u een partner of bent u alleenstaande ouder? Let dan op dat met de juiste bijstandsnorm wordt gerekend.

Zolang u maandelijks deze beslagvrije voet ontvangt, kan ook op uw vakantiegeld beslag worden gelegd.
Heeft u hoge woonlasten en geen recht op huurtoeslag? Dan moet de beslaglegger hier soms ook rekening mee houden, net als met de premie van de ziektekostenverzekering.
Op andere inkomsten, zoals kinderbijslag, huurtoeslag, kinderopvangtoeslag en tegemoetkoming schoolkosten kan de deurwaarder geen beslag leggen.

Mocht één en ander niet op de juiste wijze zijn berekend en er teveel op uw salaris worden ingehouden dan kunt u zich wenden tot het Juridisch Loket. Zij kunnen u desgewenst behulpzaam zijn en anders verwijzen zij u door naar een advocaat.

http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx

marvin24
door marvin24 - Mar 30, 2012 om 17:20
10 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Maurice,

Wou even laten weten dat de schuldenhulplijn ( b&w inkomensbeheer ) mij heel goed geholpen hebben.
Had al een lange tijd loonbeslag via CVZ, en dit hebben hun er binnen 1 maand af kunnen halen.
Er word maandelijks een x bedrag van mijn loon ingehouden en daar worden alle schulden van afgelost.
Heb de adviseur van die bij mij thuis langskwam ook dit forum laten zien, en hij gaf aan dat ze nog geen lid zijn omdat ze nog niet zo heel lang bestaan, zijn het overigens wel van plan. Ze houden zich volgens de overeenkomst wel aan de richtlijnen van het NVVK.
Vriendelijke mensen, zeker een aanrader voor jou Maurice.
Veel succes

vladja
door vladja - Mar 30, 2012 om 17:28
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Marvin24, net aangemeld op deze site en als eerste en enige reactie een love-song over een oud en opgediept onderwerp.

Maakt me altijd wat wantrouwig.

Vladja

marvin24
door marvin24 - Mar 30, 2012 om 17:34
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 17:28]Marvin24, net aangemeld op deze site en als eerste en enige reactie een love-song over een oud en opgediept onderwerp.

Maakt me altijd wat wantrouwig.

Vladja

Ben nu een tijdje al in het beheer bij hun, en wil pas een reactie geven als ik zeker weet dat alles goed geregeld is. krijg nu betalingsschema's e.d. dus weet dat alles volgens plan gaat.
Ga geen reactie geven als ik niet/tot geen ervaring heb.

ma
door maurice81 - Mar 31, 2012 om 11:47
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal, ik wil jullie bedanken voor alle goede reacties, maar ben eigelijk nog niet geholpen .... ben inmiddels bij 2 instanties geweest met bewindvoerders, voor berschermingsbewind en krijg 2x te horen dat ze mij niet echt kunnen helpen .. ben in 2007 al uit de schuldsarnering gekomen (schone lei) ik krijg als antwoord wij kunnen u alleen helpen met de vaste lasten en de schulden niet.. de in take kost 463 euro en verder 110 euro pm voor de hulp... eigelijk wordt ik hier niet mee geholpen... wand zij kunnen mij niet zeggen of zij de schulden kunnen betalen... ik had mijn kans al gehad...... wat moet ik ahhhhhhhh zal ik het dan toch moeten proberen bij de schuldhulplijn...

vladja
door vladja - Mar 31, 2012 om 12:08
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Laat je eerst uitgebreid voorlichten over de kosten.

in take kost 463 euro en verder 110 euro pm voor de hulp

Dat zijn gigantische bedragen, die je er niet nog eens bij moet hebben. Bovendien ligt er loonbeslag, zeg je. Dat houdt je volgens mij niet veel meer over om van te leven.

Een schuldhulpverlener kan niets beginnen. Dat beslag krijgt hij er niet af, dus wat heeft hij dan te bieden? Behalve zijn eigen rekening indienen?

Vladja

ro
door ron530 - Mar 31, 2012 om 13:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

" ben in 2007 al uit de schuldsarnering gekomen (schone lei) "
Bovenstaande werkt uiteraard niet in uw voordeel, cru gesteld is er geen enkele schuldhulpverlener die u uit de schulden kan helpen. Nu een commercieel bedrijf inschakelen zet geen zoden aan de dijk want gezien uw financiële verleden is er geen schuldeiser die water bij de wijn gaat doen. U kunt bij een advocaat langs gaan als u aan kunt tonen volledig buiten uw schuld opnieuw in de problemen bent geraakt. De advocaat kan dan een wettelijk traject forceren bij de rechtbank ondanks de termijn van tien jaar die staat voor een nieuwe toelating. Edoch het gaat heel moeilijk worden want als er ook maar een eiser beroep aantekent gaat de hele boel niet door.

marvin24
door marvin24 - Mar 31, 2012 om 14:25
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 13:47]" ben in 2007 al uit de schuldsarnering gekomen (schone lei) "
Bovenstaande werkt uiteraard niet in uw voordeel, cru gesteld is er geen enkele schuldhulpverlener die u uit de schulden kan helpen. Nu een commercieel bedrijf inschakelen zet geen zoden aan de dijk want gezien uw financiële verleden is er geen schuldeiser die water bij de wijn gaat doen. U kunt bij een advocaat langs gaan als u aan kunt tonen volledig buiten uw schuld opnieuw in de problemen bent geraakt. De advocaat kan dan een wettelijk traject forceren bij de rechtbank ondanks de termijn van tien jaar die staat voor een nieuwe toelating. Edoch het gaat heel moeilijk worden want als er ook maar een eiser beroep aantekent gaat de hele boel niet door.

Zolang er een maandelijks budget beschikbaar om de schulden mee af te lossen, is er altijd een mogelijk is mij verteld.
De schuldeisers krijgen een voorstel van 100% van het totaalbedrag, deze hoeven daarom geen water bij de wijn te doen.
Dit bedrijf voert geen sanering maar lost dus alles af.
Proberen kan altijd Maurice, intake bij mij was gratis en er worden alleen kosten gerekend voor het budgetbeheer en het inrichten van de administratie, deze zijn lager dan die je net noemde en je bepaald zelf of je akkoord gaat of niet.
Ik ben in iedergeval blij dat ik het heb gedaan.

geld_wolf
door geld_wolf - Mar 31, 2012 om 14:35
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 13:47]" ben in 2007 al uit de schuldsarnering gekomen (schone lei) " De advocaat kan dan een wettelijk traject forceren bij de rechtbank ondanks de termijn van tien jaar die staat voor een nieuwe toelating. Edoch het gaat heel moeilijk worden want als er ook maar een eiser beroep aantekent gaat de hele boel niet door.

De advocaat kan helemaal niks forceren. Hij is bevoegd om een verklaring ex art 285 op te stellen. Samen met het verzoekschrift worden deze door de schuldenaar zelf bij de rechtbank ingediend. De advocaat doet verders niks. De rechte beslist of je wordt toegelaten.

En van beroep kan pas sprake zijn als er een vonnis is.

ro
door ron530 - Mar 31, 2012 om 14:37
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Marvin als er loonbeslag is zit vraagsteller al op het vrij te laten bedrag en is er geen ruimte voor aflossing. Wat u hier ventileert klopt van geen kant en het scheppen van valse hoop gaat vraagsteller enkel maar dieper in de sores helpen. Een commercieel bedrijf zonder winst oogmerk kom op zeg. Enkel bereikbaar middels een mobiel nummer en ook geld vragen voor het opzetten van de administratie hoe kun je dat matchen met een schuldenaar die geen kwartje heeft?.

ro
door ron530 - Mar 31, 2012 om 14:41
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Geld-wolf, forceren kan een advocaat uiteraard niet maar de kans op toelating wordt wel groter. Mijn bedoeling is goed maar de details laten wat te wensen over.

marvin24
door marvin24 - Mar 31, 2012 om 15:13
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ron530 schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 14:37]Marvin als er loonbeslag is zit vraagsteller al op het vrij te laten bedrag en is er geen ruimte voor aflossing. Wat u hier ventileert klopt van geen kant en het scheppen van valse hoop gaat vraagsteller enkel maar dieper in de sores helpen. Een commercieel bedrijf zonder winst oogmerk kom op zeg. Enkel bereikbaar middels een mobiel nummer en ook geld vragen voor het opzetten van de administratie hoe kun je dat matchen met een schuldenaar die geen kwartje heeft?.

Ik geef geen valse hoop, geef alleen maar aan dat er bij ook loonbeslag lag, en dat dit er toch afgehaald is door hun. Misschien lukt dit inderdaad niet altijd.
Het bedrijf zelf is helemaal niet alleen dmv een mobiel nummer te bereiken, dat is een aanname, er is gewoon een algemeen nummer voor klanten.
Het 06 nummer is uitgelegd door de adviseur, dat is de afsprakenlijn die probeerd zo mobiel mogelijk te zijn, en is niet bedoeld voor clienten.
Misschien is het inderdaad niet mogelijk dat vraagsteller geholpen kan worden door een commercieel bedrijf, maar proberen kan nooit kwaad? Kost ook niks?
Het kost alleen geld als je daadwerkelijk geholpen wilt worden dmv budgetbeheer. De adviseur kwam bij mij langs om alles op een rijtje te zetten, inkomsten vaste lasten leefgeld en schulden, dit was gewoon gratis. Zodra hun aan de slag gaan voor je, dan pas worden er maandelijkse kosten gerekend. Dit gaat overigens gewoon van het budgetbedrag af en word niet maandelijks zelf een nota of wat dan ook voor verstuurd.
Vind dat je een beetje snel oordeeld zonder zelf onderzoek te hebben gedaan.

ro
door ron530 - Mar 31, 2012 om 15:32
4084 Antwoorden / 17 Vragen

In geval van vraagsteller kan helemaal niets geregeld worden qua schuldhulp, budgetbeheer is het enige maar of die daar wat mee opschiet durf ik te betwijfelen. Marvin gaat aan een essentieel punt voorbij, er is al eens een wettelijk traject geweest die met schone lei verklaring in 2007 is afgegeven. Vraagsteller is 5 jaar na uitspraak opnieuw in de problemen gekomen en heeft zoals het in de volksmond heet niets van het traject geleerd. Is niet mijn mening maar schuldeisers bezigen die mening wel. Een commercieel bedrijf kan er niets mee, de laatste centen van vraagsteller opmaken dat dan weer wel.

marvin24
door marvin24 - Mar 31, 2012 om 15:39
10 Antwoorden / 1 Vragen

Budgetbeheer i.c.m. schuldhulp is zeker wel een optie. Als een schuldeiser alsnog 100% procent van de totaalvordering krijgt, heeft deze dat liever dan misschien maar de helft als er sanering word gevoerd.
Wil alleen maar zeggen, ernaar laten kijken kosten niks en kan geen kwaad.

vladja
door vladja - Mar 31, 2012 om 15:42
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ik geef geen valse hoop, geef alleen maar aan dat er bij ook loonbeslag lag, en dat dit er toch afgehaald is door hun. Misschien lukt dit inderdaad niet altijd.

Een schuldeiser, die rechtbankkosten en beslagkosten heeft gemaakt (moet ook bij de schuld nog verhaald worden), die loonbeslag vrijwillig opgeeft om te gaan delen met de andere schuldeisers? Was die schuldeiser soms de souvenirshop in het Sprookjesbos bij de Efteling?

Vladja

marvin24
door marvin24 - Mar 31, 2012 om 15:53
10 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vladja schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 15:42]Ik geef geen valse hoop, geef alleen maar aan dat er bij ook loonbeslag lag, en dat dit er toch afgehaald is door hun. Misschien lukt dit inderdaad niet altijd.

Een schuldeiser, die rechtbankkosten en beslagkosten heeft gemaakt (moet ook bij de schuld nog verhaald worden), die loonbeslag vrijwillig opgeeft om te gaan delen met de andere schuldeisers? Was die schuldeiser soms de souvenirshop in het Sprookjesbos bij de Efteling?

Vladja

Vladja, ga eens na wat een zorgverzekeraar doet als er een regeling is getroffen, je wordt afgemeld bij het CVZ en ook alle deurwaarder en incassobureau acties worden gestaakt.
Had wel verwacht van jou dat jij dit zou weten, als ik jou scores zo zie.
Dit forum is bedoeld om mensen te helpen, en wat jij aan het doen bent is alleen maar antwoorden geven op basis van jouw vermoedens. Als je je er niet 100% in verdiept hebt, snap ik niet waarom je zulke antwoorden geeft.

marvin24
door marvin24 - Mar 31, 2012 om 16:06
10 Antwoorden / 1 Vragen

En om mijn situatie toen nog even goed uit te leggen:
Had een loonbeslag van LAVG tot 900 euro van mijn loon.
Had een schuld van 2300 € bij mijn zorgverzekeraar en was ook aangemeld bij het CVZ.
LAVG en CVZ hadden beiden loonbeslag gelegd, CVZ voor de premie van 148 € uit mijn hoofd.
Er werd een stabilisatie overeenkomst opgemaakt en die moest ik ondertekenen.
Deze werd opgestuurd naar de zorgverzekeraar en binnen 2 weken werd het loonbeslag van het CVZ en LAVG eraf gehaald, in opdracht van de zorgverzekeraar!
En Vladja, als je goed had gelezen had ik al verteld dat het om het CVZ ging en niet om de souveniershop van de Efteling.
Hoe het met andere loonbeslagen gaat, heb ik geen ervaring mee, misschien kan jij dat uitleggen ? ;)

ro
door ron530 - Mar 31, 2012 om 16:08
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Marvin de enige die u niet helpt is vraagsteller. U gaat duidelijk voorbij dat vraagsteller na uitspraak binnen 5 jaar weer in de fout is gegaan. En wat betreft de vaste lasten iedereen ook al is het bijstand kan die betalen is geen vetpot maar toch. Wat de zorgverzekeraar betreft moet je het wel erg bont maken wil je daar uitgegooid worden.
De wet is zeer helder als je binnen tien jaar na het doorlopen van het traject weer schulden maakt dan zoek je het zelf maar uit, geen enkele schuldeiser gaat een compromis aan.

inekel1953
door inekel1953 - Mar 31, 2012 om 17:56
323 Antwoorden / 2 Vragen

Wat toevallig dat Marvin vandaag is ingelogd en ook alleen op dit forum meerder reacties plaats, in de vorm van reclame maken.

De reactie van "marvin24 zaterdag 31 mrt 2012, 15:13" klinkt te mooi om waar te zijn of en dat vermeod ik eerder, je bent de beheerder, of werknemer van deze organisatie.
Een goede organisatie staat met naam, adres, (gewoon) telefoonnummer vermeld en niet met één of ander niets zeggend mobiel telefoonnummer.

Beste Maurice,

heb vertrouwen in wat Vladja schrijft, dit hier één van de topexperts is van Kassa.
Ga anders een bureau voor rechtshulp in uw gemeente of naar de gemeente zelf bij het loket Jurische hulp.
Maar ga nooit in zee met iemand die alleen met een 06-nummer werkt, doe dat ook niet via internet bedrijven die zich ook graag aanmelden als hulp-lijn.

M.vr.gr.,
Ineke L.

ro
door ron530 - Mar 31, 2012 om 18:33
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Als je de zaak wettelijk bekijkt zonder de situatie van vraagsteller te kennen zijn de spreekwoordelijke rapen echt gaar. Vraagsteller heeft al een kans gehad een tweede is zonder goede reden geen optie, triest maar waar. Nu een duister bureautje inschakelen is de afgrond in gaan. Persoonlijk faillissement gaat bij verwijtbare schulden zeker aangevraagd worden en daar kan vraagsteller niets tegen doen. Een advocaat raadplegen blijft als enigste optie over.

marvin24
door marvin24 - Mar 31, 2012 om 19:02
10 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is de laatste reactie die ik ga geven. De reden dat ik gister dit account heb gemaakt, is gewoon omdat er gepraat wordt over dit bedrijf zonder dat mensen er echt ervaringen mee hebben. Op dit moment ben ik blijkbaar de enige die hier een ervaring mee heeft. Dat ik beheerder of werknemer ben is klinklare onzin, werk nu al 4 jaar als magazijnmedewerker. Als je verder kykt op de schuldenhulpijn, kom je vanzelf op de site van b&w met kvk telefoonnummer en adres.. .. Had het idee dat dit forum was om ervaringen te delen. Maar op dit moment heb ik meer het idee dat er gereageerd wordt op basis van vermoedens en geen feiten. Het feit blijft dat ik goed geholpen word\ben. Dit is het laatste wat ik hierop ga reageren. Als mensen vragen hebben kunnen ze mij een prive~bericht sturen.

ma
door maurice81 - Apr 1, 2012 om 09:20
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal, pfff het is wat zeg... weet het echt niet meer... heb verder geen achterstand in de vastelasten ... maar heb hier en daar regelingen lopen die ik nu niet meer kan voldoen om dat het LBIO, een veel te hoog bedrag in houd ik krijg maar 849 pm en anders 1700.. mijn vaste lasten zijn 900 en krijg maar 28 euro zorg toeslag... ik kan niet eens meer eten.... hoe kan ik er achterkomen wat normalen bedragen zijn voor hulp...? Maurice

ma
door maurice81 - Apr 1, 2012 om 09:22
6 Antwoorden / 2 Vragen

Marvin24 is het mogelijk dat jij via deze lijn ons op de hoogte houd van de stand van zaken???? maurice

geld_wolf
door geld_wolf - Apr 1, 2012 om 10:16
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=maurice81 schreef op zondag 1 apr 2012, 09:20]Hallo allemaal, pfff het is wat zeg... weet het echt niet meer... heb verder geen achterstand in de vastelasten ... maar heb hier en daar regelingen lopen die ik nu niet meer kan voldoen om dat het LBIO, een veel te hoog bedrag in houd ik krijg maar 849 pm en anders 1700.. mijn vaste lasten zijn 900 en krijg maar 28 euro zorg toeslag... ik kan niet eens meer eten.... hoe kan ik er achterkomen wat normalen bedragen zijn voor hulp...? Maurice

Op basis van bovenstaande gegevens is je beslagvrije voet te laag vastgesteld. Vraag het LBIO om een herberekening. Stukken meesturen van je huishuur, huurtoeslag, ziektekostenpremie en zorgtoeslag.

narekenen kan je hier: KLIK

Het teveel gelegde beslag dient het LBIO aan je terug te betalen. Verrekenen is niet toegestaan.

Je kan bij je gemeente informeren naar een minnelijke schuldregeling. Ze kunnen het in ieder geval proberen en wie slaagt de regeling wel.

inekel1953
door inekel1953 - Apr 1, 2012 om 10:19
323 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Maurice,

ga nu geen domme stappen ondernemen, zoals je zelf al vast stelde vond en vind je dat die schuldhulplijn niet transparant is.

Kijk en lees de reacties terug deze van:
vladja donderdag 8 mrt 2012, 13:44

Meld je in ieder geval aan bij een lid van de BPBI. Klik voor leden hier....

Aan de leden worden eisen gesteld en regelmatig worden de leden getoetst. Check ook onderaan deze pagina de mutaties voor de meest recente stand van de ledenlijst..

Iedereen kan een schuldhulpbureau beginnen en tussen de "vrije vogels" zitten een hoop cowboys. Die "halen" iedereen binnen. Dan begint de betalingsklok te lopen en is het maar afwachten of ze voldoende tijd hebben voor iedereen en of ze er geen puinhoop van maken.

De opmerking van de man van de schuldhulplijn, dat hij geen lid is, omdat hij anders last zou hebben van wachtlijsten, vind ik heel erg vreemd. Dat klinkt niet professioneel.

Vladja

En dan heb je nog de andere waardevolle reactie van:
drechterland donderdag 8 mrt 2012, 14:28,
je hebt deze zelfs bestempeld als Top antwoord
Lees dit nog eens en print het uit.

Besluit je toch in zee te gaan met een duistere en mij te opvallende manier van reageren van marvin, dan moet je niet over een paar weken of maanden klagen dat je helemaal bankroet bent gemaakt. Vind je ook niet te opvallend dat hij nu zo reageert zoals hij doet? Kijk mensen die voor eenbepaalde firma of organisatie werken, toetsen elke dag op een zoekprogramma ( bv Google) de naam van die organistatie en komen zo te zien wat er over hen wordt geschreven. En dat willen ze natuurlijk niet het negatieve bericht laten voortbestaan en proberen op allerlei wijzen dat tegen te spreken.
Dat is hier dus ook zo gegaan met Marvin, die zich zogenaamd uitlaat als tevreden klant... sorry maar vind ik te toevalling, en vertrouw er daarom niet op. Met zijn laatste bericht hoopt hij op je gevoel te werken door te zeggen dat het zijn laatste woord hierover is. Dat zijn mijn inziens juist de lokmiddeltjes voor iemand die in nood zit, het zijn de verkooppraatjes.

Desnoods print je alle reacties uit en neem dat maandag mee naar een bureau voor rechtshulp of juridisch kantoor van de gemeente. Ook een eerste gesprek met een advokaat voor advies is gratis. Doe dat bij wijze van spreken met meerdere advokaten, zodat je zeker weet wat jou (on-)mogelijkheden zijn voor hulp.

Dan kun je een weloverwogen beslissing nemen.
Mijn excuus dat het een lange reactie is geworden, uit nood omdat ik je van de wal in de sloot zie belanden.

Zoek hulp bij betrouwbare instanties zoals al eerder genoemd zijn. Sterkte en wijsheid!

M.vr.gr.,
Ineke L.

geld_wolf
door geld_wolf - Apr 1, 2012 om 10:22
90 Antwoorden / 0 Vragen

En laat die schuldenhulplijn maar links liggen. Het is geen NVVK lid.
Veel schuldeisers wensen alleen met een NVVK leden zaken te doen als er gesproken wordt over een minnelijke schuldregeling. Betalingsregelingen waarbij 100% betaald wordt, dan maak het voor een schuldeiser niet uit wie het regelt. Al is het je neefje.

En wat die wachttijd betreft..... vanaf 1 juli 2012 moet je aanvraag binnen 4 weken in behandeling zijn genomen en er een intakegesprek hebben plaatsgevonden.

ro
door ron530 - Apr 1, 2012 om 12:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

"maar heb hier en daar regelingen lopen die ik nu niet meer kan voldoen om dat het LBIO, een veel te hoog bedrag in houd ik krijg maar 849 pm en anders 1700.. "

Het LBIO zit met het beslag keurig op het vtlb.
Ik zie de situatie heel somber in. 2007 een schone lei verklaring nu weer in de schulden zelfs een advocaat gaat de vingers aan uw situatie niet branden. Sterker nog de schuldenhulplijn pakt de laatste centen af en zegt dan dat ze niets voor u kunnen betekenen.

Toch maar faillissement aanvragen is een optie.

geld_wolf
door geld_wolf - Apr 1, 2012 om 12:57
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ron530 schreef op zondag 1 apr 2012, 12:16]
Het LBIO zit met het beslag keurig op het vtlb.

De beslagvrije voet en Vtlb zijn 2 totaal verschillende berekeningen. In het Vtlb kunnen reiskosten, te betalen alimentatie, extra ziektekosten etc worden opgevoerd. Dat is bij de berekening van een beslagvrije voet anders. Daar vindt alleen een correctie voor woonlasten en ziektekosten plaats.

[quote]Toch maar faillissement aanvragen is een optie.

Wat is de meerwaarde van een faillissement? Wordt de TS failliet verklaard, vervolgens faillissement opgeheven wegens gebrek aan baten en zijn de schulden en schuldeisers weer terug. Vaak zijn de schulden dan toegenomen omdat de schuldeisers kosten moeten maken.

ro
door ron530 - Apr 1, 2012 om 13:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik zie geen andere oplossing dan een faillissement, sec gezien is de toestand waarin vraagsteller nu verkeert niet onderhandelbaar door welke schuldhulp verlener dan ook. Na een wettelijk traject weer relatief snel in de fout gaan weegt zeer zwaar zeker nu er verwijtbare schulden cq achterstanden zijn ontstaan. Een curator in het faillissement kan wellicht nog iets betekenen. Al met al blijft het hopeloos.

ma
door maurice81 - Apr 1, 2012 om 14:03
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo allemaal, Jullie hebben gelijk.. zal niet in zee gaan met hun(schuldhulplijn) weet het eigelijk ook niet... dus moet via een advocaat fasiliament aanvragen???
Maurice

vladja
door vladja - Apr 1, 2012 om 14:13
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Nee, geen faillissement aanvragen. Dan levert alleen maar meer kosten op en je schiet er helemaal niets mee op. Bij een faillissement worden er geen schulden vrij gescholden, die blijven gewoon staan en worden zelfs vermeerderd met de kosten die schuldeisers maken door de faillissementsaanvraag.

Ik neem aan dat je papieren hebt van het loonbeslag?

Vladja

ro
door ron530 - Apr 1, 2012 om 14:13
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Hou wel goed in de smiezen dat een faillissement niet niks is. Voor het aanvragen is een telefoontje naar de griffie van de rechtbank voldoende heeft u geen advocaat voor nodig. Google eerst eens goed rond wat de consequenties in uw geval zijn.

ro
door ron530 - Apr 1, 2012 om 14:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@Vladja als ik een andere optie wist had ik faillissement niet eens aangehaald maar er is al een wettelijk traject geweest die in 2007 met succes (schone lei) doorlopen is. Nog een keer in de schuldhulpverlening gaat niet meer, zeker niet op korte termijn.

vladja
door vladja - Apr 1, 2012 om 14:35
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ron530,

Het heeft geen enkel nut om een faillissement aan te vragen., Kost alleen maar klauwen met geld extra. De schulden verminderen met geen enkele cent, nemen eventueel zelfs toe vanwege de kosten, die schuldeisers moeten maken i.v.m. de faillissementsaanvraag.

Dan wordt het faillissement opgeheven wegens gebrek aan baten (er is geen geld) en hebben alle schuldeisers nog steeds hun volledige rechten op het verhalen van de (toegenomen) schulden en is nog een curator, die betaald moet worden. Tel uit je winst!

Zelf faillissement aanvragen heeft alleen zin als het een B.V./N.V. betreft. Een natuurlijk persoon wordt er alleen maar armer van.

Vladja

geld_wolf
door geld_wolf - Apr 1, 2012 om 14:37
90 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon minnelijk traject bij de gemeente aanvragen.

En Ron, stop eens met het blijven herhalen dat TS niet meer in schuldhulpverlening kan komen. Dit is wel mogelijk, buiten de Wsnp.

Van belang is of het dezelfde schuldeisers zijn ten tijde van de Wsnp. En dan is nog maar de vraag welke schuldeisers het zijn. Zolang financieringsmaatschappijen in de minderheid zijn, dan is de kans van slagen groot. Overheidsinstellingen,zorginstelling, sociale woningverhuurder en energiemaatschappijen gaan veelal zonder veel moeite akkoord.

ro
door ron530 - Apr 1, 2012 om 14:46
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik heb mijn best voor vraagsteller gedaan en laat het nu maar aan Geld-wolf over.

Maurice succes.

vladja
door vladja - Apr 1, 2012 om 15:03
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=geld_wolf schreef op zondag 1 apr 2012, 14:37]Gewoon minnelijk traject bij de gemeente aanvragen.

En Ron, stop eens met het blijven herhalen dat TS niet meer in schuldhulpverlening kan komen. Dit is wel mogelijk, buiten de Wsnp.

Van belang is of het dezelfde schuldeisers zijn ten tijde van de Wsnp. En dan is nog maar de vraag welke schuldeisers het zijn. Zolang financieringsmaatschappijen in de minderheid zijn, dan is de kans van slagen groot. Overheidsinstellingen,zorginstelling, sociale woningverhuurder en energiemaatschappijen gaan veelal zonder veel moeite akkoord.

Het LBIO gaat niet meer zo snel akkoord met een minnelijke regeling. Mede omdat zij die weg eerst bewandelen om de achterstallige alimentatie binnen te halen. Mislukt dat, dan leggen zij beslag. Dus "veelal zonder veel moeite akkoord gaan" kan je wel vergeten.

Vladja

mahadma
door mahadma - Apr 1, 2012 om 15:22
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Off Topic:

De ervaringen met het LBIO (in mijn directe omgeving) is dat ze zo flexibel zijn als een stevig gebouwde U bint van massief staal. Omdat het inkomen van mijn kennis niet via de gemeentelijk social dienst loopt maar minder krijgt als via de sociale dienst moet er toch betaald worden. Het enige antwoord wast ze kennen is: De Wet Zegt .............

ma
door maurice81 - Apr 1, 2012 om 15:47
6 Antwoorden / 2 Vragen

beste vladja ik heb inderdaad de papieren van de loon beslag , en wat kan ik daar mee doen dan?? gr

vladja
door vladja - Apr 1, 2012 om 15:55
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Aan alle andere schuldeisers een kopie sturen met een briefje erbij, dat er loonbeslag ligt tot de Vrij te laten voet, zodat je momenteel onmogelijk enige aflossing kunt doen en dat het gedurende de loonbeslagperiode geen zin heeft verdere incassokosten te maken, daar deze onredelijk bezwarend zijn.

Vladja

geld_wolf
door geld_wolf - Apr 1, 2012 om 16:38
90 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vladja schreef op zondag 1 apr 2012, 15:03]Het LBIO gaat niet meer zo snel akkoord met een minnelijke regeling. Mede omdat zij die weg eerst bewandelen om de achterstallige alimentatie binnen te halen. Mislukt dat, dan leggen zij beslag. Dus "veelal zonder veel moeite akkoord gaan" kan je wel vergeten.
Vladja

Vladja, je slaat de plank volledig mis. Het LBIO is hierin géén schuldeiser. Het is de alimentatiegerechtigde (de ex-partner of de wettelijke vertegenwoordiger van een kind) die de schuldeiser is en besluit of hij/zij akkoord gaat. De alimentatiegerechtigde is de opdrachtgever, zo ook het bedrijf of de organisatie die de vordering aan een deurwaarder of incassobureau uit handen geeft. Uitgezonderd "purchase debts" of "factoring"(gekochte vorderingen).

En nogmaals, denk niet overal verstand van te hebben.

vladja
door vladja - Apr 1, 2012 om 17:06
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Geld-wolf,

Maurice begrijpt ook wel dat hier schuldeisers of namens die schuldeisers incasseerders worden bedoeld. Niet iedere schuldeiser geeft trouwens z'n vordering uit handen, omdat ze - in eerste instantie - zelf de incassokosten moeten voorschieten en het slecht plukken van is kale kippen.

Is een beetje een taalspelletje, maar helpt weinig met de vraag. Mensen het idee geven dat iedereen wel mee zal werken aan een minnelijke regeling is valse hoop geven, want dat is beslist al een aantal jaren niet meer zo. Ook nutsbedrijven, sociale woningbouwverenigingen, overheidsinstelling en zorginstellingen nemen al lang veel hardere standpunten in.

En dat een incasseerder vrijwillig meewerkt om loonbeslag op te heffen is helemaal uit de tijd. Iedereen wil z'n centen vangen en zeker het LBIO.

Vladja

kl
door klaaasje - Apr 5, 2012 om 20:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik ook financieel heel moeilijk gezeten. Ik kwam niet in aanmerking voor schuldhulpverlening. Radeloos werd ik hiervan. 's Nachts om 3 uur werd ik iedere keer weer wakker in angstzweet. Ik kon ook geen regelingen treffen met mijn schuldeisers. Op een gegeven moment was ik hier zo gefrustreerd van dat ik op internet heb gekeken wat ik anders kan doen. Mijn oplossing is het volgende geweest. Ik heb al mijn schulden op een lijst gezet. Hiermee ben ik naar de rechtbank gegaan. Binnen 2 dagen had in een afspraak met de bewindvoerder. Deze heeft een heleboel voor me geregeld. Ik ben dus failliet verklaard en in de wettelijke schuldsanering gekomen. Dit heeft 3 jaar geduurd en nu heb ik een schone lei. Dit is uiteindelijk veel sneller gegaan. Bij de GKB kon ik niet terecht omdat ik te weinig verdiende. Gelukkig heb ik alweer 2 jaar een schone lei en slaap ik een stuk beter. Ik hoop dat jij of iemand anders er iets aan heeft. Groet Klaasje

vladja
door vladja - Apr 5, 2012 om 20:32
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Klaaasja,

Vraagsteller heeft al een traject van de WSNP achter de rug. Dit zijn weer nieuwe schulden van na de WSNP. Hij komt dus voorlopig de WSNP niet meer in.

Vladja