si
door simonbijl Sep 23, 2008 om 12:17
Geldzaken & recht

Visa Electron kaart in Nederland?

Hoi,

Ryanair vraagt voor normale CC's 5 eur (=10 eur per retour), per persoon 'verwerkingskosten', puur voor het verwerken van een betaling.

Ryanair moet overal de kosten inclusief alle toeslagen/belastingen noemen. Er bestaat 1 kaart waar deze kosten niet worden geheven, zodat Ryanair zogenaamd 'alle kosten inclusief' kan noemen en zo de aanbiedingsprijs lager kan maken dan de prijs die voor de meeste (bijna alle) mensen wordt geheven.

Deze kaart is de Visa Electron kaart (nee, de normale Visa kaarthouder betaalt gewoon 5 eur/persoon/enkele reis)-
Ik vraag me af of het mogelijk is in Nederland een Visa Electron kaart te bemachtigen. Ik heb al gegoogled, en kwam alleen uit op Entropay, een virtuele Visa kaart, maar ik kan niet echt goed opmaken of dit echt om een Visa Electron kaart gaat.

Iemand die hier meer over weet?

10300 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 21:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn meerdere aanbieders van Visa kaarten en het mag...

Maar hoeveel keer ga je met deze en wat kost de kaart, en wat als ze straks de voorwaarden veranderen..?

Alleen als U meerdere keren per jaar deze zou nemen is het intressant...
Vermoedelijk is het alleen vanuit Engeland mogelijk deze Visa te verkrijgen, maar ik weet dat niet zeker..

Zorg wel dat U voldoende de Engelse taal beheerst want school engels is meestal niet voldoede voor de onleesbare voorwaarden!

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na nog verder te hebben gezocht lijkt het me moeilijk/onmogelijk zo'n kaart als Nederlander te bemachtigen, zo'n kaart valt niet aan te vragen in het buitenland, of ieder geval niet bij een normale bank.

Hiermee betwijfel ik of ryanair wel zijn verplichting aan de EU nakomt alle belastingen en toeslagen te vermelden; ten slotte betalen vrijwel alle Nederlanders ook gewoon de CC-toeslag, een toeslag die niet in verhouding is met de werkelijke CC-kosten. Er is slechts 1 afschrijving, niet voor elke enkele reis en elke persoon een aparte, gewoon een slimme manier om meer te verdienen van ryanair.

ve
door verwijderd - Oct 2, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Sep 7, 2009 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi
Toevallig bezit ik als gewone nederlander over een gewone visa credit card en een visa electron card. Dit is een debet card, Hij werkt als een visa maar je kan er alleen mee betalen als er geld op die rekening staat.Hij is dus wel degelijk te krijgen. [edit redactie]