la
door langepiet1 Apr 14, 2020 om 14:45
Geldzaken & recht

Wat kost inschrijving kassa

wat kost mij dat ik mij laat inschrijven bij Bnn vara kassa

2347 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 14, 2020 om 14:55
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Niets, als u deze site bedoelt. En als lid kost het u €10,00 per jaar.

me
door mein33 - Apr 14, 2020 om 15:07
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@angepiet1,

U bent al binnen, anders had u uw vraag hier niet kunnen plaatsen.
Verder kunt u 'gratis' en voor 'niets' deelnemen op dit forum 'vraag & beantwoord' !

la
door langepiet1 - Apr 14, 2020 om 15:13
1 Antwoorden / 1 Vragen

op 20 maart zouden we op vakantie naar ijsland door het caronavirus was twee dagen voor vertrek  negatief reis advies code orange door dat twee van ons werkzaam zijn in vitale dienstverlenning konden wij niet vertrekken zij waren ook bang dat ze in quarantaine moesten  reis bureau gevraagt kunnen wij omboeken of voucher ontvangen voucher gingen ze niet op in eventueel omboeken maar dat koste 1300 euro meer daar hadden we niet veel interesse bij reis was al duur genoeg en er werd omgeboek naar 25 sept dan nog maar afwachten dat we weg konden we hadden alle vier een Annuleringsverzekering  maar om dat wij door deze omstandigheden geannuleer hebben wou reisbureau en verzekeringen niks meer voor ons betekenen geld weg 4400 euro tot dat ik las over ACM stelt eisen aan Voucher daarin staat dat het europees geregelt is dat het reisbureau een Voucher moet aanbieden of je hebt recht op je geld onze vraag is wat kunnen jullie voor ons betekenen bij voorbaat dank pvdwal

edrick3
door edrick3 Apr 14, 2020 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou dit even als nieuwe vraag kunnen stellen.

edrick3
door edrick3 Apr 14, 2020 om 15:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@langepiet1,

Op dit forum kunnen we niets betekenen. Alleen wat reacties geven.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reisvouchers-bij-annulering-door-coronavirus

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2020 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@langepiet1,

Op dit forum kunnen we niets betekenen. Alleen wat reacties geven.
Ter info: https://www.consumentenbond.nl/reisverzekering/reisvouchers-bij-annulering-door-coronavirus

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2020 om 15:34
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Welk reisbureau is bij uw boeking betrokken geweest? Als het een reisbureau is dat bij de ANVR is aangesloten is hoe dan ook de voucher regeling van toepassing maar daarbij geldt hoe dan ook dat u altijd recht heeft op uw geld terug als u dat wenst. Volgens de ANVR zoals nog afgelopen zaterdag bij Kassa verteld na 6 maanden of uiterlijk na 12. U kunt echter ook uw geld teruvorderen via een ingebreke stelling. Zie deze verwijzing en info

https://www.anwb.nl/juridisch-advies/op-vakantie/voordat-de-reis-begint/gevolgen-coronavirus-voor-geboekte-reis?digitalehandtekening=ZxrySTy3yrhkJ%2BEvNtn9u45NHGCyru0UEVhbtphg9R5AkVqcpQBPzgoU9prf%2FPN%2FtQfUCkjFtSgl6zlujRbwdk5rgwPccnNGz0qHfnpXfxA%3D&utm_source=nbinformatieservice&utm_medium=email&utm_campaign=OS_O_ANWB_NB_2020_APR-A000038343-April1-Versie%20A&utm_content=00_faq1_reisgeboekt

Annulering corona: In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt verleend en zou u, zoals recent ook aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/   M.b.t. het terugvorderen rep. ingebrekestellen vindt u hier een voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  maar houd wel rekening met het gegeven dat indien tot een werkelijke procedure zou komen dat a. veel tijd zal vragen aangezien het geen prioriteit zal hebben en b. een rechter een afweging zal maken tussen overmacht en billijkheid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2020 om 15:40
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Voor het lidmaatschap van BNNVARA zie deze https://www.bnnvara.nl/bnnvara-lidmaatschap  Het deelnemen aan deze vraag & antwoord site kost u helmaal niets met uitzondering van tijd en dat is afhankelijk van uw deelname. De nieuwsbrieven ontvangt u ook gratis na het aanmelden voor deze site en invullen van uw profiel waaronder: ik ontvang graag dee kassa nieuwsbrief of een sooretgelijke vraag.

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2020 om 15:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Er was pas op 24 maart een negatief reisadvies voor Ijsland. Wanneer hebt u geannuleerd?

Iv
door Ivo W - Apr 14, 2020 om 15:56
734 Antwoorden / Vragen

Bij zelf annuleren heeft u inderdaad meestal maar weinig rechten en geen recht op speciale regelingen ivm. Corona.

Wanneer de reisorganisatie de reis annuleert vanwege opgelegde beperkingen, dan heeft u recht op een tegoedbon (Corona-voucher) die u binnen een jaar aan een nieuwe reis kunt besteden. Mocht u besluiten om geen nieuwe reis te maken en heeft u een Corona voucher, dan mag u die over 6 maanden ook inruilen voor geld.

marita5
door marita5 - Apr 14, 2020 om 16:10
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo LangePiet1 ,

Kan ik zelf mijn pakketreis kosteloos annuleren?

Als u zelf annuleert, moet u meestal annuleringskosten betalen. Hoe later u annuleert, hoe hoger de annuleringskosten. Maar door corona kunt u soms toch zelf zonder kosten uw pakketreis annuleren.

Kunt u aantonen dat de situatie op uw reisbestemming zo erg is, dat uw vakantie niet kan doorgaan? Bijvoorbeeld omdat het door corona onveilig is. Of omdat alles dicht is wat u tijdens de pakketreis zou bezoeken? Dan mag u zelf de pakketreis kosteloos annuleren. Het moet gaan om 'onvermijdbare en buitengewone omstandigheden' die grote gevolgen hebben voor uw pakketreis of voor het vervoer erheen.

Geeft het Ministerie van Buitenlandse Zaken een rood of oranje reisadvies voor uw bestemming? Dat noemen we ook wel een negatief reisadvies. Bij zowel code rood als code oranje raadt het ministerie vakantiereizen af. U kunt dat gebruiken om te onderbouwen dat het gebied te onveilig is om naar toe te gaan. Nu geldt minimaal code oranje voor heel de wereld.

Veel reisaanbieders annuleren nu zelf hun reizen door corona. Het kan slim zijn dat af te wachten. Dan hoeft u niet te onderbouwen dat uw bestemming onveilig is. Want als uw aanbieder annuleert hebt u sowieso recht op uw geld terug (zie vraag 1).

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2020 om 16:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat zijn 2 heel verschillende vragen.
[edit-redactie]
Wie heeft geannuleerd? Wanneer en waarom? Heeft u een annuleringsverzekering?

DelicieusOffZoiets
door DelicieusOffZoiets - Apr 15, 2020 om 18:35
29 Antwoorden / Vragen

Betalen doe je hier met jouw (persoons)gevens/data (lees: privacy). Deze deelt Kassa met derden waardoor jij gerichte advertenties krijgt. Wat deze derden (twitter, facebook, google (4x), gigya en npo) allemaal met jouw gegevens doen, weet niemand. Ook bij BNNVARA niet, al zou dat wel moeten volgens een verwerkersovereenkomst.

Alleen ze kunnen bij Kassa helaas niet tegen kritiek, want dat wordt dan gelijk verijwderd.