ba
door baffo Dec 17, 2017 om 11:19
Huishouden & energie

GasLicht,vom

Is GasLicht.com een onafhankelijke site of wiordt deze betaald door de meets biedende energieleverancier?

In mijn geval: Op het eerste gezicht na raadpleging, kan ik goedkoper uit zijn bij Noun. Maar als je je dan aanmeldt via de site, dan staat er in de voorwaarden dat de "bonus" van 300 euro pas aan het eind en na verrekening wordt uitbetaald, kortom ik scjhiet daar maandelijks helemaal niets mee op, integendeel, ik betaal dan veel meer dan nu het geval is.
Dus advies aan ierder: Kijk goed uit, er wordt iets prachtigs voorgespiegeld, maar uiteindelijk snij je jezelf bij overstapen in je viongers!
Leve de vrije markt nietwaar? Je zopu er een communiste van worden.

2543 10 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 11:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Iedere vergelijkingssite verdient aan overstappers, ook de veelgeprezen Consumentenbond. Ja, de bonus wordt inderdaad na het jaar uitbetaald, maar dat is bij alle leveranciers het geval.

Je moet ook niet naar het maandelijkse voorschot kijken, maar naar de gas en electra prijzen.

k scjhiet daar maandelijks helemaal niets mee op, integendeel, ik betaal dan veel meer dan nu het geval is.

gerbera
door gerbera - Dec 17, 2017 om 11:45
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Dus advies aan ierder: Kijk goed uit,
Bedankt voor het advies, maar dat doe ik al jaren. Waar dacht u dat het geld van de bonus vandaan komt?
Juist uit uw eigen portemonnee.

Cookies
door Cookies Dec 17, 2017 om 11:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Uit de portemonnee van alle klanten. Dus kun je net zo goed van die 'welkomst' bonus gebruik maken, anders betaal je alleen voor de andere overstappers.

tijger1
door tijger1 - Dec 17, 2017 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin. Misschien dan die site maar eens helemaal lezen?

En ik kan mij nauwelijks voorstellen dat u nu “veel minder” in totaal betaalt, dan wanneer u zou overstappen, behalve als nu uw maandelijkse voorschot veel te laag is, waardoor u met de jaarafrekening een flink bedrag moet nabetalen.

Al die bonussen bij overstappen worden aan het eind van een jaar pas uitbetaald, bij een jaarcontract.

En ja elke vergelijker krijgt van de meeste energieleveranciers een vergoeding als je via hen overstapt.

ro
door ron503 - Dec 17, 2017 om 11:50
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Gaslicht.com is een prijsvergelijker die voor u een advies geeft waarna u doorgelinkt wordt naar de energieleverancier die u gekozen heeft. Het bonus stelsel is discutabel want u krijgt de bonus pas uitgekeert als een vol jaar bij de leverancier blijft en dus niet vooraf wordt uitgekeert. Wat het maandtermijn betreft die is gebaseerd op uw totale verbruik op jaarbasis en blijft nagenoeg gelijk tenzij u besluit het maandelijkse bedrag tot het minimale te verlagen met de kans dat u ondanks de bonus aan het eind van het jaar alsnog bij dient te betalen.

me
door mein33 - Dec 17, 2017 om 11:53
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Is GasLicht.com een onafhankelijke site of wiordt deze betaald door de meets biedende energieleverancier?

Geen van allen is 'onafhankelijk' in de ware zin van 'onafhankelijkheid'.
Zij hebben een verdienmodel en worden betaald door hun contractanten, voor het werven van klanten.
Sommigen, neem bijv. "Independer" zijn zelfs het eigendom van de grootste verzekeraar van Nederland (even A.... bellen), maar pretenderen 'onafhankelijk' te zijn.
Dat er voor de consument nog wel iets te verdienen valt is zeker, maar wees zelf allert en vergelijk de vergelijkingen van de vergelijkers goed met elkaar, daar valt zeker nog winst ten opzichte van de tarieven van de energieaanbieders te behalen.

Uw laatse zin kunt u maar beter gauw vergeten, want bent u al ooit in een welvarend Communistisch land geweest, waar u mag zeggen wat u vindt.
In dergelijke landen zijn alleen de corrupten en onderkruipers aan zet en niet de eenvoudige burger die zich afvraagt of een 'vergelijkingssite' wel 'onafhankelijk' is ;-)

jo
door jorisw Dec 17, 2017 om 12:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ondanks dat Independer eigendom is van een Achmea kan het nog steeds onafhankelijk zijn. Stel dat iemand die daar komt zoeken geen geschikt product bij Achmea kan vinden kunnen ze tenminste nog aan de kick-back fee verdienen als ze een klant voor een andere verzekeraar aanbrengen. Als ze niet die vergelijkingssite hebben, hebben ze helemaal geen inkomsten.

(Net ook even een snelle check gedaan voor een autoverzekering en het advies van Independer is Reaal, geen onderdeel van het moederbedrijf van Independer.)

ho
door holy53 - Dec 17, 2017 om 11:57
68 Antwoorden / 1 Vragen

"Dus advies aan ierder: Kijk goed uit, er wordt iets prachtigs voorgespiegeld, maar uiteindelijk snij je jezelf bij overstapen in je viongers!
Leve de vrije markt nietwaar? Je zopu er een communiste van worden."

Advies aan jouw: verdiep je er eerst eens in hoe het werkt. Scheelt onterechte aannames!

jo
door jorisw - Dec 17, 2017 om 12:37
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Je zopu er een communiste van worden.

Inderdaad. We hebben in de recente geschiedenis in diverse landen kunnen zien hoe geweldig het communisme is. Ik zou mijn koffers gaan pakken als ik jou was....

Je snijdt jezelf alleen in de vingers als je zelf niet nadenkt.

Cookies
door Cookies - Dec 17, 2017 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je stemt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid al SP, dan zit je daar wel goed.

Je zou er een communiste van worden.

Pi
door PimJoris - Dec 17, 2017 om 13:02
78 Antwoorden / Vragen

Los van het feit of gaslicht.com onafhankelijk is, verwacht nu nu echt dat u direct bij het aangaan van een nieuw contract een bonus van 300 euro kunt vangen? Dat zou de deur openzetten naar misbruik: maandje later voor 50 euro je contract voortijdig opzeggen en hup snel 250 euro verdiend.
Het is heel normaal dat je een bonus krijgt als je aan jou kant van de deal voldaan hebt. Dat vind je ook normaal: eerst werken en aan het eind van de maand betaald worden.
Bovendien: hoezo u schiet er niets mee op? Aan het eind van de contractsperiode ( als u overstapt) wordt de eindafrekening 300 euro lager in uw voordeel. Uw gebruik van gas en electriciteir wordt geïnd door middel van voorschotten. Iedere energieleverancier biedt u de mogelijkheid het door hen op basis van verbruik berekende voorschot aan te passen. U kunt er dus voor kiezen op die manier het bonusbedrag gespreid te ontvangen. Het is dan wel aan u om in de ga bij de ten tevhouden dat u opnieuw overstapt of uw termijnbedrag weer aanpast als de kosten van energie stijgen, u meer verbruikt, of u langer blijft hangen bij de leverancier danwaarvan u uitging bij de berekening van het bedrag waarmee u de maandelijkse termijn verlaagde.Doet u dat niet dan zou de verrassing aan het eind van de looptijd van het contract wel eens een stuk onaangenamer kunnen zijn dan de bonus achteraf ontvangen.

 Overigens heb ik niets dan goede ervaringen met gaslicht.com. Maar er zijn meer vergelijkers, waar u overigens precies dezelfde bonus-systematiek zult tegenkomen. Het zijn namelijk de energieleveranciers die dat bedenken.
Leve de vrije markt, nietwaar? U heeft wat te kiezen en mag zelf beslissen ...