li
door lisanneroos Mar 29, 2012 om 21:43
Huishouden & energie

Lifetime laminaat Gamma

Wij hebben op 31 juli 2011 lifetime laminaat gekocht.
33 pakken (+- 1800 euro) dit was voor de gehele beneden verdieping en nog 1 slaapkamer boven.
Doordat de gamma onvoldoende voorraad was zijn er een aantal pakken na geleverd.
Wij hebben deze vloer in december 2011 gelegd na een week acclimatiseren. Op een houten vloer. De kruipruimte eronder was droog.
Een gedeelte van de vloer in de keuken en hal ligt over de oude tegevloer.
Onder de gehele laminaat vloer ligt een een isofelt ondervloer. Deze vloer met voldoende zwel ruimte gelegd.
Nu na enkele maanden begonnen de kopse naden te wisselen van elkaar in de woonkamer.
Daarnaast stoelen met plastic dopjes eronder veroorzaken al gauw krassen in het laminaat en zelfs de stoelen met vilt glijders geven lichte sporen op het laminaat.
En als er ergens een vilt glijdertje afgaat geeft bij het verschuiven van de meubels gelijk al een kras.
Dit laminaat moet volgens de gamma kras en stoot vast zijn. Maar dat is dus niet.
Ik wil niet weten hoe de vloer er over 25 jaar uit ziet dan.
Begin dit jaar toch maar contact opgenomen met de gamma. Deze zijn zelf langs geweest om de klachten te bekijken en hebben dit door gespeeld naar de leverancier: De firma Fetim.
Deze hebben een "onafhankelijke" expert van het bureau CED Brandvaria b.v. langs gestuurd. Deze kwam dus eindelijk op 15 maart. Als deze expert wel 10 min binnen is geweest is dit lang geweest. Heeft even rond gekeken. het vochtgehalte gemeten en 2 regels op papier geschreven.
Het vochtgehalte wat hij meet van het laminaat was 9-11 %. Ik weet zelf niet wat de normale waarde is maar aangezien een normaal vocht gehalte in een huis tussen 50-60% is klonk mij dit niet heel raar in de oren.
En hij wou bij de plinten kijken maar deze zitten vast geschroefd in de muur dus kon hier niet bij kijken. Maar volgens hem lag die al klem tegen de cv leidingen.
Deze kan ik zelf met 1 vinger aan de kant drukken dus lijkt mij niet het probleem.

Vervolgens ontvangen wij op 27 maart een brief van Gamma meppel met de conclusies van het rapport.
Hierbij een rapport van toch wel een halve a4 geschreven.
En hierbij worden de krassen afgeschreven op de donkere kleur van het laminaat en dat ze hierdoor extra zichtbaar zijn. Het vochtgehalte is te hoog zeggen ze maar geen percentages erbij neergezet. En het wisselen van de kopse kanten word op het vocht percentage gegooid en het klem liggen van de vloer.
Dus ja duidelijk dat wij het hier niet mee eens zijn met deze beslissing.

Dus dan bel je je rechtsbijstand verzekering op van interpolis. Om daar vervolgens ook weer afgescheept te worden met dat je eerst een contra expertise moet laten uitvoeren. Anders kunnen hun niks beginnen.
Het lijkt mij toch dat ik niet voor niks betaal voor een rechtsbijstand verzekering om zelf zo een bureau in te schakelen die met 350 euro nog niet betaald is.
En heb dat geld ook niet even op de plank liggen.

Kan iemand mij advies geven. Wat nu te doen met de rechtsbijstand en met de reactie van de leverancier.
Iemand hiermee ervaring?

22255 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Mar 29, 2012 om 22:20
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Rechtsbijstandverzekering is er niet voor contra expertises.......

Als je er een hebt in jouw voordeel en Gamma accepteerd dat niet Dan ga je de verzekering erbij halen om het uit te (laten) vechten, en dan moet je vergoeding van bedrag van dat onderzoek ook bij de kosten claimen als je gelijk krijgt.

er
door ericw - Mar 30, 2012 om 12:16
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Het vervelende is dat iederen denkt laminaat te kunnen leggen maar uiteindelijk is dit wel een ambachtsvak.

U heeft geen damp dichte folie (zo te lezen) onder de vloeren gelegd en hier kan het probleem liggen. Tevens over een bestaande tegelvloer heen leggen is uit den boze en isofelt lost dit niet op, deze tekent zich ook en het laminaat ligt daardoor niet op een drukvast vlakke ondergrond.

Weet niet wat u precie bedoelt met wisselen van de kopse kanten maar deze zijn hoogstwaarschijnlijk met het leggen net te strak gelegd waardoor deze op gaan staan.

Krasvast betekent uiteindelijk niet dat laminaat tegen alles kan, stoelpoten waar niks onder zit en deze verschuiven geeft krassen, dat is ook logisch.

Wanneer een expertise bureau de klacht heeft beoordeeld en afgewezen is het aan u om een contra expertise uit te laten voeren echter voor uw kosten. Mocht deze hetzelfde beoordelen heeft een rechtsbijstand natuurlijk geen zin meer, u moet zich helaas bij het rapport van de deskundige neerleggen.

Al met al denk ik dat u weinig kans maakt en het leggen van de vloer niet gebeurd is zoals het hoort.

re
door remond - May 21, 2012 om 23:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Dit komt mij bekend voor. ik heb ook vorig jaar Lifetime 25 (earth) laminaat gekocht. Zelfde probleem, het beschadigd heel snel en het kraakt aan alle kanten. Ik heb bij de Gamma al een klacht ingediend vorig jaar en moest een formulier invullen, maar tot op heden geen reactie meer op gekregen. Maar nu zie ik steeds meer dezelfde klachten op internet, dus het zal niet aan mij liggen.

li
door lisanneroos - May 22, 2012 om 06:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb ondertussen mijn rechtsbijstand aan het werk gezet.
En een contra expertise gehad. En deze had tijdens zijn onderzoek al hele andere bevindingen.
De vloer was niet te vochtig enzo.
En slijtplekken waren ook erg snel vond hij dus.
Het is nu wachten op zijn rapport en dan gaan we weer verder.

Maar ik zou gewoon bij de gamma zelf even langs gaan.
Een medewerker van de gamma is toen zelf bij mij thuis geweest het formulier in te vullen.
En toen daarna is een expert van de leverancier langs geweest.