wiheda
door wiheda Aug 24, 2007 om 11:31
Huishouden & energie

Profijtmeubel niet aangesloten bij CBW. Nu toplaag slecht bankstel

Wij hebben bij Profijtmeubel in Capelle a/d IJssel een twee en twee en half zit bankstel gekocht. Het is van Pull-up leder.


De toplaag (Profijtmeubel noemt het een silecone laag) is versleten op de 2,5 zit. Hierdoor zit je op de lijmlaag en plak je kleding als je op staat van de bank.


U heeft pech is het antwoord. Er zit maar een half jaar garantie op en we zijn niet aangesloten bij het CBW.


Leg er maar een plaid op.


Wat zijn de ervaringen met Profijtmeubel bij de lezers. En wat kan hier tegen gedaan worden.


Bankstel is nog geen 4 jaar oud en kost 1400 euro. Dit moet toch veel langer meegaan bij normaal gebruik?


 

1050 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag wiheda,


Als je rond 22.00 uur op deze vraag nog geen adequate antwoorden gekregen hebt, kom ik op jouw probleem terug. Mits je het bankstel niet vòòr 1-5-2003 gekocht hebt, want dan heb je vette pech omdat je niet kunt terugvallen op het levensduurprincipe.


Groetjes, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Even voor de goede orde: ik weet niet wat voor medewerker u heeft gesproken, maar Profijtmeubel in Capelle is wel degelijk aangesloten bij het CBW. Zie:


CBW.org


Tenzij de informatie van het CBW zelf incorrect is.


Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals Read al aangaf heeft u te maken met een garantie op basis van de te verwachten economische levensduur van dit bankstel.


Maar alleen als dit bankstel aangeschaft is, na 1 mei 2003. Toen is namelijk de nieuwe consumentenwetgeving in werking getreden.


Voornoemde levensduur kan u medegedeeld worden door Profijtmeubel of de fabrikant. Normaliter kan men wel uitgaan van zo'n 8 jaar. Tenminste bij een beetje kwaliteitsproduct.


Om een eenvoudig rekensommetje te maken: stel dat Profijt zegt, dat een door haar verkocht bankstel inderdaad 8 jaar mee gaat, dient u grofweg ongeveer de helft mee te betalen van de totale reparatiekosten. Dit is dus inclusief alle, door Profijt gemaakte kosten, zoals halen en brengen.....


In uw geval zou ik echter niet zelf naar die winkel stappen, maar iemand anders een soortgelijke bank (liefst van dezelfde fabrikant) uitzoeken en interesse tonen. Laat hem/haar 'tussen neus en lippen door' vragen, hoelang die bank mee gaat of dient te gaan. Indien u dit namelijk zelf vraagt, weet u van tevoren het antwoord al.


Ook kunt u terecht bij de Geschillencommissie Wonen (zie ook de link van het CBW, die Brynnar geplaatst heeft), indien u en Profijtmeubel er niet uitkomen. Klik hiervoor op de volgende link:


Geschillencommissie Wonen


Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar krijgt u (alleen) terug, indien u geheel in het gelijk wordt gesteld. Dus alles bij elkaar moet u afwegen of de kosten en de moeite waard is.


Wel moet mij van het hart, dat dergelijke opmerkingen geplaatst door (personeel van) profijtmeubel getuigt van desinteresse naar haar klanten toe en zegt in feite ook alles over zo'n bedrijf. Indien dit (bij dat bedrijf) de normale gang van zaken is, snap ik niet dat Profijtmeubel in Capelle a/d IJssel nog bestaansrecht heeft. Zo'n bedrijf moet op den duur toch vanzelf 'oplossen'. . . . . . .


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 19:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Inmiddels hebben wij onze rechtbijstand er op gezet. De aankoopdatum is 07-10-2003.


Met de brief die naar het filiaal gaat laten we het op non-conformiteit komen. Ik heb een voorbeeldbrief ontvangen en onze brief is al opgemaakt en gaat morgen aangetekend naar profijtmeubel.


Het blijkt van Pull-up leder meer voor te komen dat de toplaag er snel af gaat. 

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

   [d]


Ben benieuwd. We zullen het wel horen..... ehhh lezen.


Gr. Hutch

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 6, 2024 om 22:11
Huishouden & energie

Liander wil mijn meter vervangen

Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .

Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ? Lees meer

DS
DS1992 - May 12, 2024 om 00:34
Winkels & webshops

Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?

Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.  toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-

Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er ... Lees meer

Vp
Vpk75 - May 12, 2024 om 14:33
Geldzaken & recht

BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?

Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora ... Lees meer