Profijtmeubel niet aangesloten bij CBW. Nu toplaag slecht bankstel
Wij hebben bij Profijtmeubel in Capelle a/d IJssel een twee en twee en half zit bankstel gekocht. Het is van Pull-up leder.
De toplaag (Profijtmeubel noemt het een silecone laag) is versleten op de 2,5 zit. Hierdoor zit je op de lijmlaag en plak je kleding als je op staat van de bank.
U heeft pech is het antwoord. Er zit maar een half jaar garantie op en we zijn niet aangesloten bij het CBW.
Leg er maar een plaid op.
Wat zijn de ervaringen met Profijtmeubel bij de lezers. En wat kan hier tegen gedaan worden.
Bankstel is nog geen 4 jaar oud en kost 1400 euro. Dit moet toch veel langer meegaan bij normaal gebruik?
Dag wiheda,
Als je rond 22.00 uur op deze vraag nog geen adequate antwoorden gekregen hebt, kom ik op jouw probleem terug. Mits je het bankstel niet vòòr 1-5-2003 gekocht hebt, want dan heb je vette pech omdat je niet kunt terugvallen op het levensduurprincipe.
Groetjes, Read2.
Even voor de goede orde: ik weet niet wat voor medewerker u heeft gesproken, maar Profijtmeubel in Capelle is wel degelijk aangesloten bij het CBW. Zie:
Tenzij de informatie van het CBW zelf incorrect is.
Mvgr - B
Zoals Read al aangaf heeft u te maken met een garantie op basis van de te verwachten economische levensduur van dit bankstel.
Maar alleen als dit bankstel aangeschaft is, na 1 mei 2003. Toen is namelijk de nieuwe consumentenwetgeving in werking getreden.
Voornoemde levensduur kan u medegedeeld worden door Profijtmeubel of de fabrikant. Normaliter kan men wel uitgaan van zo'n 8 jaar. Tenminste bij een beetje kwaliteitsproduct.
Om een eenvoudig rekensommetje te maken: stel dat Profijt zegt, dat een door haar verkocht bankstel inderdaad 8 jaar mee gaat, dient u grofweg ongeveer de helft mee te betalen van de totale reparatiekosten. Dit is dus inclusief alle, door Profijt gemaakte kosten, zoals halen en brengen.....
In uw geval zou ik echter niet zelf naar die winkel stappen, maar iemand anders een soortgelijke bank (liefst van dezelfde fabrikant) uitzoeken en interesse tonen. Laat hem/haar 'tussen neus en lippen door' vragen, hoelang die bank mee gaat of dient te gaan. Indien u dit namelijk zelf vraagt, weet u van tevoren het antwoord al.
Ook kunt u terecht bij de Geschillencommissie Wonen (zie ook de link van het CBW, die Brynnar geplaatst heeft), indien u en Profijtmeubel er niet uitkomen. Klik hiervoor op de volgende link:
Hier zijn wel kosten aan verbonden, maar krijgt u (alleen) terug, indien u geheel in het gelijk wordt gesteld. Dus alles bij elkaar moet u afwegen of de kosten en de moeite waard is.
Wel moet mij van het hart, dat dergelijke opmerkingen geplaatst door (personeel van) profijtmeubel getuigt van desinteresse naar haar klanten toe en zegt in feite ook alles over zo'n bedrijf. Indien dit (bij dat bedrijf) de normale gang van zaken is, snap ik niet dat Profijtmeubel in Capelle a/d IJssel nog bestaansrecht heeft. Zo'n bedrijf moet op den duur toch vanzelf 'oplossen'. . . . . . .
Gr. Hutch
Inmiddels hebben wij onze rechtbijstand er op gezet. De aankoopdatum is 07-10-2003.
Met de brief die naar het filiaal gaat laten we het op non-conformiteit komen. Ik heb een voorbeeldbrief ontvangen en onze brief is al opgemaakt en gaat morgen aangetekend naar profijtmeubel.
Het blijkt van Pull-up leder meer voor te komen dat de toplaag er snel af gaat.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Liander wil mijn meter vervangen
Ik kreeg vorige week een brief van Liander dat ik mijn huidige goed funtionerende meter voor de stroom moet vervangen vanwege een vage wet .
Ben ik verplicht om dit op te volgen of probeert Liander via druk en halve leugens die nieuwe meter geinstalleerd te krijgen ?
Lees meer
Mag albert heijn de prijs van een bestelling zomaar verhogen?
Onlangs heb ik iets besteld bij albert heijn. Het ging om een voorraad bier voor een festival. De totale prijs was €294,30. Dit bedrag heb ik geaccepteerd.
toen kwamen er nog bezorg kosten bij(logisch natuurlijk) deze bezorgkosten waren €5,70, wat het totaal bracht op €300,-
Na bevestiging stond er in de app dat het te betalen bedrag bij bezorging €300,- was. En dat bleef er
...
Lees meer
BKR gegevens, moeten die gewaarmerkt zijn?
Wij willen een nieuwe woning bezichtigen en de cooperatie vraagt om de BKR gegevens. Het gaat om een vrije sector woning. Maar die gevens kosten gewaarmerkt 15 euro pp.
Is dat nodig of mag ik het ook, aangezien ik het gratis mag inzien, screenshotten en in een document zetten, denkt u?
Dat mag wel met de BRP gegevens, staat er. Daar staat het namelijk gewoon bij vermeld, in de info voora
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer