ha
door harleyscottie Mar 8, 2013 om 06:06
Huishouden & energie

Vaatwastablet Finish Quantum

Heeft er al iemand ervaring met de Finish Quantum Powerball? Dit zijn vaatwastabletten met een balletje in die zorgt voor extra glans en reiniging. Ik heb er net eentje geprobeerd en ik moet zeggen dat het er zeer goed uitziet. Zonder toevoeging van glansproduct ziet alles er zelfs heel goed uit. Iemand ervaring?

13209 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 08:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik krijg het gevoel van een verkapte reclame actie of zo... Je vindt het er zelf prima uitzien, waarom dan ervaringen vragen, wat voegt het toe?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 08:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen ervaring met tabs. En vraag jullie oordeel en ervaring met deze of andere tabs. Alles zag er idd goed uit bij een eerste gebruik. Zijn ze dan ook goed voor de machine? Zijn ze aanvaardbaar qua prijs/kwaliteit?

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me bij de mening van Pino aan.
Kijk anders eens op internet naar testen van vaatwastabletten. Ik zou er niet over peinzen om dure tabletten te kopen ook gezien de goedkoopste versies altijd als beste uit testen komen.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 13:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

U hebt er net een gebruikt en het ziet er zeer goed uit. Prachtig toch?

Of ze aanvaardbaar zijn qua prijs/kwaliteit voor u? Hoe moeten wij dat weten. Geen idee wat u er voor betaald hebt. En wat voor u aanvaardbaar is.

Uit verschillende tests komen de de tabletten van de Llidl als beste naar voren. En die kunnen nog voordeliger zijn in het gebruik, als je ze door midden breekt. Kost wel een beetje kracht. Voor een gewone vuile vaat is een half tablet ruim voldoende.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik vanaf het eerste moment de Quantum en heb een stralende vaat. Manlief had een keer een ander merk meegenomen en de vaat was niet schoon, ook niet na een paar keer proberen (je, je probeert het toch?) bleken de glazen dof en het bestek kon ik opnieuw afwassen.
Dus ik blijf toch maar trouw aan de Finish Quantum temeer daar de vaatwasser er na 4 jaar nog als hagelnieuw uitziet. En idd, glansspoellmiddel of zout heb ik nog nooit gebruikt. Mag dan wat duurder zijn dan een goedkoper vaatwasmiddel maar een nieuwe vaatwasser is nog duurder.
Kanttekening: altijd de vaat eerst even afspoelen is, welk vaatwasmiddel je ook gebruikt, een vereiste voor het behoud van je vaatwasser.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt ook een hoop geld besparen door een goedkope variant te nemen die de beste koop en goedkoopste is getest door de Consumentenbond: [u]W5 vaatwastabletten van de Lidl![/u]

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dat die van de Lidl er als beste koop uitkomt wil niet zeggen dat het op den duur ook het beste product is voor het behoud van je vaatwasser want dát checkt de consumentenbond dus niet.........

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

en nee, ik heb geen aandelen (was het maar waar) maar ben zuinig op mijn spullen dus kies voor én een schone vaat én een product waar mijn vaatwasser (Siemens) ook mee gediend is.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2013 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@thaorchid

Ik heb ongeveer 41 jaar een vaatwasser. Die er nu staat is de tweede. Ik weet niet hoe lang de LIDL hier zit, maar toch zeker 15 jaar, als het niet langer is en daarvoor de Aldi. De vaat komt er nog steeds stralend uit en aan de machine mankeert niet. Het is dan ook geen Siemens, maar een Bosch, net als de vorige.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 00:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:58: @thaorchid

Ik heb ongeveer 41 jaar een vaatwasser. Die er nu staat is de tweede. Ik weet niet hoe lang de LIDL hier zit, maar toch zeker 15 jaar, als het niet langer is en daarvoor de Aldi. De vaat komt er nog steeds stralend uit en aan de machine mankeert niet. Het is dan ook geen Siemens, maar een Bosch, net als de vorige.

Die van mij is een Siemens, tien jaar oud!

Gebruik de W5 met tevredenheid, terwijl die met een oplosbare folie juist problemen gaf.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 18:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ook al jaren de W5 vaatwas tabletten van de Lidl en de vaat komt er nog steeds schoon en stralend uit en de vaatwasser doet het na al die jaren ook nog steeds prima!

ve
door verwijderd - Mar 9, 2013 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

thaorchid schreef op vrijdag 8 mrt 2013, 22:07: Ik gebruik vanaf het eerste moment de Quantum en heb een stralende vaat. Manlief had een keer een ander merk meegenomen en de vaat was niet schoon, ook niet na een paar keer proberen (je, je probeert het toch?) bleken de glazen dof en het bestek kon ik opnieuw afwassen.
Dus ik blijf toch maar trouw aan de Finish Quantum temeer daar de vaatwasser er na 4 jaar nog als hagelnieuw uitziet. En idd, glansspoellmiddel of zout heb ik nog nooit gebruikt. Mag dan wat duurder zijn dan een goedkoper vaatwasmiddel maar een nieuwe vaatwasser is nog duurder.
Kanttekening: altijd de vaat eerst even afspoelen is, welk vaatwasmiddel je ook gebruikt, een vereiste voor het behoud van je vaatwasser.

Is een onzin verhaal hoor, duur wil niet zeggen dat het goed is voor je vaatwasser, dat zit alleen tussen je oren ;-)

ve
door verwijderd - Mar 13, 2013 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen vaatwasser en gebruik dus ook geen tabletten maar ik ben wel heel lang afwasser geweest. Als ik zo de werking ervan zie moet ik eigenlijk altijd weer denken aan die tijd, wij gebruikten (ook thuis) gewoon een schepje soda. dat heeft écht dezelfde werking en kost 90ct per kilo.

'Soda tast aluminium aan', hoor ik dan als tegenargument. Dat klopt: Aluminium wordt iets doffer, dus als je je vaatwasser van binnen graag als een spiegeltje hebt in plaats van een iets doffere 'look' dan moet je absoluut geen goedkope, uitstekend werkende, leiding ontstoppende, vuil loswekende, ontkalkende, witte koffiekopjes weer wit-makende, volledig afbreekbare en dus milieuvriendelijke soda gebruiken.

Doe zelf dan de test: koop twee stukjes aluminium, leg er eentje in soda en kijk 's avonds wat het verschil is. En nee, aluminium (of ander materiaal) onderdelen gaan er niet stuk van, het is gewoon een soort zout.

ve
door verwijderd - Mar 14, 2013 om 18:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg ook zeker en absoluut niet dat het één beter is dan het ander, duurkoop-goedkoop dan wel andersom, ik zeg enkel dat de consumentenbond wel de werking maar niet het gevolg op langere termijn voor de vaatwasser test. Wat dat betreft heb je veel meer aan ervaringsdeskundigen zoals een aantal hiervoor dan aan de consumentenbond want die is al vaker betrapt op niet al te "onpartijdige" tests.
Na 30 jaar dan ook mij abo opgezegd. De consumentenbond is zeker niet heilig.

ve
door verwijderd - Mar 15, 2013 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik ze al een tijdje en ben zeer tevreden over Finish Quantum powerball. De vaat wordt goed schoon en de glazen komen er glanzend uit. Een prima product.

ve
door verwijderd - May 9, 2013 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Veel producten geprobeerd maar supermarkt huismerk vaatwaspoeder is beste aangemaakt met kilo soda en glanspoel gebruik ik schoonmaakazijn,makelijk doseren en superschoon ook de vetpannen etc binnen een uurtje :)