sj
door sjaantje109 Dec 19, 2011 om 16:54
Huishouden & energie

Zooplus ervaringen ??

Heeft er iemand ervaringen met Zooplus? Ik bestel er al jaren en eigenlijk ging altijd alles goed, nu is het steeds hopeloos. Zakken kattegrit die kapot in de doos zitten, een doos die gewoon niet aankomt, op mails wordt niet of te laat gereageerd. Ik moest bellen waar de doos bleef, dan krijg je iemand in India aan de lijn ofzo (zo klonk het ook alleen in het Engels), ik zou het bedrag teruggestort krijgen. Dat kreeg ik ook na een paar dagen, maar toen kreeg ik later een aanmaning voor het bedrag. Bleek dat ze het bedrag dubbel gecrediteerd hadden!! Ik daarover gemailt, mailden ze mij weer terug dat ik BEIDe bedragen terug moest betalen! Volgens mij is Zooplus de weg kwijt...en zij een goede klant, met 4 katten en 2 honden ging er aardig wat voer en grit doorheen, maar om zo door te blijven modderen heb ik weinig zin in.

12705 9 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Dec 19, 2011 om 17:15
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik bestel er niet omdat het Duitse recht bij een geschil van toepassing is.

Een kennis van mij is tevreden over Zooplus.

robert11
door robert11 - Dec 19, 2011 om 17:53
310 Antwoorden / 25 Vragen

Beste sjaantje109.

Al jaren bestel ik bij zooplus en ben een zeer tevreden klant. De pakketten komen keurig aan en goed verpakt, en heb nog nooit iets kapot gehad.
Mijn dochter wonende in België besteld haar kattengrit daar en is uitermate tevreden.
Op mijn gestuurde e-mail krijg ik altijd een keurige antwoord!
Track & trace is duidelijk en nauwkeurig.
Eén enkele keer heb ik een probleem mee gehad en is alles correct opgelost!

m.v.g. Robert

robert11
door robert11 - Dec 19, 2011 om 18:00
310 Antwoorden / 25 Vragen

ps: mijn kerst carte gestuurd aan al mijn adressenbestand en dus ook aan zooplus, is net beantwoord met:
Geachte meneer G*******,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij wensen u ook hele fijne feestdagen.

Met vriendelijke groet,

uw
service-team van zooplus

Bij deze wil ik iedereen prettige feestdagen wensen en een gelukkige en een gezonde Nieuwjaar!

Robert.

jo
door josfransen - Dec 28, 2011 om 13:03
4 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij moet het lukken om eruit te komen met Zooplus. Correspondentie in het Engels wordt zeer snel beantwoord, maar het kan ook in het Nederlands dan kan de reactie iets langer op zich laten wachten. Ook kunt u telefonisch contact met hun opnemen, dit kan gewoon in het Nederlands. Als u e-mailt via uw account bij Zooplus kunt u uw correspontie met Zooplus nakijken en na oude berichten refereren, ook kunt u een kopie van uw bericht krijgen via bijv.uw outlook.

doeleentje
door doeleentje - Mar 5, 2012 om 13:01
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben pas nu ingelogd vandaar de late reactie.
Ik ben al jaren vaste klant van Zooplus,en dat altijd tot volle tevredenheid.Maar wat mij het laatste jaar opviel was,dat als ik voorheen iets bestelde het meestal de volgende dag of binnen twee dagen er was.
Nu moet ik soms wel eens een week wachten.
Het enige minpunt was vorig jaar toen ik een zeer grote papeghaaienkooi type Palais bestelde.Ik kreeg maar een deel van de kooi,terwijl ze vertelden dat deze wel in z'n geheel was verzonden.De rekening en de retourbon zaten niet in mijn ontvangen pakket.De andere helft was niet zo'n pakketje wat je bij de post zou zijn kwijt geraakt.
Ik ben ongeveer twee weken aan de gang geweest om het andere deel te krijgen.Na wat behoorlijke negatieve mails van mijn kant met de laatste mededeling,dat ik de ander helft van de kooi zou terug sturen kwam uiteindelijk dan toch nog de tweede helft.
De kooi was dus nooit in z'n geheel verzonden.

Ik heb het gevoel dat Zooplus sinds 1 tot 2 jaar een andere eigenaar heeft,want toen begon het geduvel.Daarvoor was altijd alles goed en zorgvuldig.

sj
door sjaantje109 - Mar 5, 2012 om 13:11
52 Antwoorden / 25 Vragen

Ik bestel er nog wel, maar alleen met acceptgiro achteraf. Dat vind ik toch veiliger. Het ligt ook aan de vervoerder vaak hoe de goederen binnenkomen. Heb al een paar keer gehad dat met TNT de doos kattegrit helemaal kapot was, en bij GLS niet. Maar misschien is dat toeval. Het is gewoon ontzettend makkelijk dat het wordt thuisbezorgd, ik weet geen andere leverancier die dat op deze schaal doet, anders zou ik graag over willen stappen.

robert11
door robert11 - Mar 5, 2012 om 13:47
310 Antwoorden / 25 Vragen

Beste sjaantje109,
Ik kan u enkele leveranciers noemen die op dezelfde wijze werken. Gezien het niet toegestaan reclame te maken op deze site, kunt u gemakkelijk via google iets vinden.
Zooplus is een gerenommeerde bedrijf uit Duitsland, waar ik al jaren klant ben. Mijn dochter wonende in België bestel haar grind en voer voor haar 3 Maine-Coon óók bij zooplus (B) met de acceptgirokaart achteraf zoals u en ik.
Van een andere bedrijf moet eerst betaald worden, en ik ben geen voorstander van. De voer waas iets goedkoper maar er kwamen wel verzendingskosten erbij....
Met T&T kan men zijn bestelling volgen en ik moet zeggen dat het altijd vrij aardig klopt!
@doeleentje: het is nog steeds de zelfde eigenaar hier in NL hoor...

m.v.g Robert

mo
door moosie_76 - Mar 2, 2013 om 17:16
1 Antwoorden / 0 Vragen

Half januari een automatische voederbak en nog wat dingen besteld bij Zooplus. Na bezorging bleek de voederbak niet compleet. Dit direct gemeld bij Zooplus met een hele discussie als gevolg. Zooplus wilde in 1e instantie niet toegeven dat er een incompleet product geleverd was. Uiteindelijk na veel heen en weer e-mailen kreeg ik toestemming om de bak retour te zenden en zou ik mijn geld + verzendkosten terugkrijgen. Na verloop van tijd ontving ik de kosten van de voederbak retour op mijn rekening, echter niet de verzendkosten. Ik weer contact zoeken met Zooplus en 2 maal werd er via e-mail toegezegd dat ik binnen 5 werkdagen mijn geld retour zou krijgen. Inmiddels zijn we ruim een maand verder en heb ik de kosten voor retourzenden nog niet mogen ontvangen!

Slechte en klantonvriendelijke service!!

ij
door ijbokern - May 31, 2014 om 02:19
1 Antwoorden / 0 Vragen

Kreeg via google deze link en wil even toevoegen dat ik ook al jaren bij zooplus bestel en ook een keer een zak voer had die beschadigd was. Echter kostte het mij slechts 1 telefoontje, en ja dat was in duits/engels, maar zonder verdere vragen kreeg ik een nieuw pakket toegestuurd. Jammer dat ik hier zo veel negatieve berichten lees, maar goed, meestal hoor je de klagers en daarom wil ik ook even een positief bericht plaatsen.