Booking.com en Belvilla
Wij zouden met 5 volwassen vrouwen in het weekend van 24-26 april naar Zandvoort gaan in een huisje van Belvilla (Sea Lodges).
Vanwege de Corona maatregelen kunnen we helaas niet gaan. In de afgelopen 4-5 weken probeer ik een oplossing te vinden.
Kunnen we een voucher krijgen en op een ander moment boeken, is er een mogelijkheid om het geld terug te krijgen.
Inmiddels heb ik zowel bij Belvilla als Booking. Com tal van medewerkers gesproken. De ene zegt dit en verwijst naar de ander en de ander verwijst weer naar de een, echt om gek van te worden. Iedere keer een wachttijd van een half uur voordat je te woord wordt gestaan. Er is nu een impasse ontstaan beiden geven elkaar de schuld en wij zitten met lege handen. Wat kunnen we nu nog doen? Sta open voor tips.
hartelijke groet, Marianne
Je krijgt geen geld terug, maar een voucher of je kunt omboeken.
Om weer helemaal bij te zijn kijk naar de uitzending van Radar van afgelopen week:
https://www.npostart.nl/radar/13-04-2020/AT_2128549
Hartelijk dank voor deze verwijzing. In praktijk blijkt het echter niet zo te werken. Ik heb geen voucher aangeboden gekregen. Zij hebben mij verzocht om de boeking te annuleren en bij Belvilla een nieuwe boeking te maken. Van deze boeking zou het bedrag van onze betaling worden afgetrokken. Vervolgens hebben zij (booking) snel de annulering definitief gemaakt via de mail (gisteravond). Belvilla weet van niets en verwijst terug naar Booking.com..... ongelofelijk zij geven aan dat daar ons geld ligt.
De afspraak in de reiswereld is dat, als het niet doorgaat u bericht krijgt van of Booking.com of Bellevilla. Dan moet men u een voucher aanbieden of een alternatief aanbod na Corona. Als u zelf gaat annueleren gaat het u geld kosten. Kortom, wacht nog even af.
Hartelijk dank
Die voucher accepteren en wachten op betere tijden.
Ik heb helaas geen voucher aangeboden gekregen. Was het maar waar
Als elke klant meerdere keren gaat bellen is het te begrijpen dat er wachttijden ontstaan.
U bent diegene die wilt annuleren of verzetten. Dat komt dan geheel volgens eigen rekening. Zo lang er geen verbod is op vakanties en de accomodatie gewoon te gebruiken is, is er geen geldige reden om te annuleren of verzetten. Dan ligt het er helemaal wat er in de overeenkomst staat.
Ik wil niet annuleren, wij mogen met 5 volwassenen (uit 5 verschillende gezinnen), waarvan ook meerdere werkzaam in de zorg niet in een huisje verblijven.
ik bel meerdere malen omdat ik GEEN antwoord krijg, doe dit absoluut niet voor de lol. Ik krijg ook geen antwoord op mails en als zij aangeven dat er wordt terug gebeld hoor ik ook niets. Als ik mijn klanten zo zou behandelen dan zou ik er niet veel overhouden. Rondweg schandalig.
Natuurlijk duurt het lang voordat u een reactie krijgt, dat is niet vreemd te noemen. Met een fractie van het normaal aantal personeelsleden en met meer werk wacht iedereen op antwoord. En hoe vaker iemand belt, hoe langer de rest moet wachten. Als u meer werk moet doen met veel minder collega's in een onzekere tijd weet ik zeker dat er ook werk blijft liggen.
Dat u wegens specifieke redenen iets niet mag is niet de schuld van de verhuurder. Het huis is er en het huis mag bewoond worden. De reden om te annuleren ligt bij u en niet bij de verhuurder. Er is geen wet die u verbiedt om daar heen te gaan.
Misschien heb je hier nog wat aan? https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/bereikbaarheid-bookingcom-corona-initiatieven-dinerbon
Hartelijk dank!
Hallo MarianneVermijs ,
Plaats een klacht op FB ( Engelstalig ) hier reageert Booking.com .
https://www.facebook.com/pg/bookingcomUS/posts/?ref=page_internal
Dan moet ik hier even een compliment kwijt aan Tripadvisor die mijn aanvraag om een vakantie in Spanje begin juni te annuleren heeft gehonoreerd. Kosteloos ook nog eens!
Zo kan het ook.
Voordeel voor hun: volgende keer boek ik weer via Tripadvisor, uit dank voor hun coulance!
TOP hulde aan TripAdvisor!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer