ma
door marjatw Feb 3, 2012 om 20:04
Vakantie & reizen

Polyster kleding is toch verboden?

Ik dacht mij te herinneren dat het verboden was om nederland kleding van 100% polyester te verkopen?! Ben ik nou gek? Waarom zie ik dan overal, in de winkels en in de verkoopboekjes en op internet kleding van 100% polyster?

7098 7 Rapporteer

herrdroetker
door herrdroetker - Feb 3, 2012 om 20:09
275 Antwoorden / 10 Vragen

Liebe Marjatw,

In Nederland is regelen 1 maar handhaven is 2.
Veel regels, maar alles is bespreekbaar en iedereen doet wat hij wil.
In mijn tijd was dat anders.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

naitsoezn
door naitsoezn - Feb 3, 2012 om 20:16
842 Antwoorden / 1 Vragen

Huh? Polyester kleding verboden? Mag ik vragen waar je dat vandaan hebt? Heb er nog nooit van gehoord...

herrdroetker
door herrdroetker - Feb 3, 2012 om 20:27
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Naitsoezn,

Of er een expliciet verbod is, dat weet ik niet zeker, maar er zitten vast bepalingen in de Warenwet die daar wat over zeggen. MAAR dat kan inhouden dat dit aan de in Nederland zo geprezen "zelfregulering van de markt" is overgelaten. De fabrikanten beloven dat zij geen zelfontvlammende kinderkleding in de handel brengen. Behalve dan, die ene gewetenloze verre oosterling, die dat met assistentie van de Nederlandsche Handel-Maatschappij toch doet. Dat is de ware VOC mentaliteit.

Gesundheit!
HerrdoktorOetker

Cookies
door Cookies - Feb 3, 2012 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Of je gek bent, weet ik niet, op die vraag kan ik dus geen antwoord geven.

Wel weet ik dat polyester kleding niet verboden is in Nederland.

stacey
door stacey - Feb 3, 2012 om 20:51
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Polyester : moeilijk ontvlambaar
Katoen : makkelijk ontvlambaar --Brandweer info

--Vooral katoen, polyacryl en polypropeen zijn zeer brandbaar.

Polyamide en Polyester zijn zeer moeilijk brandbaar, maar kunnen na contact met vuur een gloeiend hete vloeibare massa veroorzaken.Bron

Vanaf 2003 mag kleding die onmiddellijk vlam vat, niet meer worden verkocht......
welke kleding/stof het dan precies betreft is mij een raadsel als er nog steeds (zeer brandbaar) Katoen in de winkel hangt dan ;-)

vladja
door vladja - Feb 3, 2012 om 20:56
8293 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=herrdroetker schreef op vrijdag 3 feb 2012, 20:27]Lieber Naitsoezn,

Of er een expliciet verbod is, dat weet ik niet zeker, maar er zitten vast bepalingen in de Warenwet die daar wat over zeggen. MAAR dat kan inhouden dat dit aan de in Nederland zo geprezen "zelfregulering van de markt" is overgelaten. De fabrikanten beloven dat zij geen zelfontvlammende kinderkleding in de handel brengen. Behalve dan, die ene gewetenloze verre oosterling, die dat met assistentie van de Nederlandsche Handel-Maatschappij toch doet. Dat is de ware VOC mentaliteit.

Gesundheit!
HerrdoktorOetker

Polyester brandt niet, is niet "zelfontvlammend:. Polyester smelt en de smeltdruppels veroorzaken de brandwonden.

Vladja

ja
door jans2 - Feb 4, 2012 om 15:52
311 Antwoorden / 4 Vragen

U bent vast niet gek, maar u vergist zich wel, polyester is niet verboden. Daarom ziet u het overal...