ck
door ckirchner Mar 1, 2016 om 09:44
Vakantie & reizen

Probleem spotreis

heb nu meerdere problemen gelezen over spotreis.

Heb zelf ook een probleem met deze organisatie.
enkele weken geleden werd ik gebeld of ik er dus gebruik van wilde maken waarop ik antwoorde eerst het een en ander te willen nalezen. Dit was geen probleem volgens hun. Ik zou namelijk pas lid zijn op het moment dat ik akkoord zou geven. Dit kon via de sms die ik toegezonden zou krijgen. Verder zou ik verdere info via mail toegezonden krijgen.
Wel wilden ze alvast wat gegevens noteren zodat indien ik akkoord zou geven alles snel in gang gezet kon worden.
Ik heb vervolgens thuis overlegd of we hier gebruik van wilden maken en dat was niet het geval. De sms die ik kreeg toegezonden heb ik dus niet beantwoord en gewoon verweidert en dacht dat hiermee de kous af was.
Nu kreeg ik vervolgens de verassing dat spotreis toch 199 euro van mijn rekening had afgeschreven, dit heb ik uiteraard terug laten boeken aangezien ik zeker geen akkoord had gegeven.
via email kreeg ik vervolgens via een incasso bureau het bericht om 239 euro te betalen, 199 euro abonnement en 40 incasso kosten.
ik zou namelijk al meerdere brieven hierover gehad moeten hebben, echter is er nooit een herinnering binnen gekomen.
Ik vind dit eigenljk pure oplichting, ik heb geen akkoord gegeven voor het abonnement en vervolgens komen er toch rekeningen binnen die ik zeker niet van plan ben om te gaan betalen.

wat kan ik hier nu mee.

ik snap dat ik achteraf beter meteen op had kunnen hangen ipv het gesprek aan te gaan.

mvg chris

8157 20 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 1, 2016 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stuur ze één mail, dat u geen gebruik wenst te maken van hun diensten. Dat u niets bent aangegaan en dat u van verdere correspondentie verschoond wenst te blijven.

Lat het rekeningnummer ook blokkeren bij uw bank.

Dien tevens een klacht in bij de ACM, kijk op Google. Dien over die incasso ook een klacht in bij uw bank.

In het vervolg nooit meer uw gegevens verstrekken via de telefoon, of op telefonische aanbiedingen ingaan.

hansje klein
door hansje klein - Mar 1, 2016 om 10:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Er komen steeds meer van dit soort klachten  Lees hier verder

marita567
door marita567 - Mar 1, 2016 om 11:40
1576 Antwoorden / 17 Vragen
hutch
door hutch - Mar 1, 2016 om 12:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Chris, dat u met hen een gesprek aangaat is geen probleem, zolang u maar geen persoonlijke gegevens verstrekt.

Alleen malafide 'bedrijfjes' maken misbruik van dit soort gesprekken. Zij zijn dan niet eerlijk en misbruiken de gegevens, die u hen verstrekt heeft, ten voordele van hen zelf. Zij doen dit meestal zeer gewiekst en daar moet u absoluut op bedacht zijn. Vaak moet men ook bepaalde woorden niet gebruiken (zelfs geen 'ja'), omdat malafide 'bedrijfjes' gaan knutselen met dergelijke gesprekken en dan lijkt het achteraf of u bijv. op bepaalde vragen met 'ja' heeft geantwoord.

Ook gaat dit vaak via callcentra, welke in opdracht van dergelijke 'bedrijfjes' werken. Soms zijn bepaalde bedrijven niet op de hoogte van de slinkse / achterbakse wijze van werken van die onbetrouwbare callcentra, maar vaak ook wel.
En dat vinden ze dan ook niet belangrijk, het brengt namelijk veel geld in het laatje.

Maar zoals reeds geschreven: storneren, blokkeren en klacht indienen.

hutch
door hutch - Mar 1, 2016 om 12:23
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zij hebben sinds januari 2016 (toen dit bedrijfje net bestond -december 2015-) op deze site ook een (zogenaamde) 'webcare'. Zij houden dus deze site goed in de gaten. Als u geluk heeft, reageren zij. Zo niet, tja..... dan weet u genoeg. Zij durven dan niet (meer) te reageren, of.... zij hebben zoveel klachten, dat er geen tijd meer is voor de webcare. Mochten zij toch reageren (...) wees dan beducht op allerlei -niets zeggende- verkooppraatjes.

U zou hen ook eens (zelf) telefonisch kunnen benaderen op 023-3021717 voor tekst en uitleg. Neem het gesprek dan wel op.

hutch
door hutch - Mar 1, 2016 om 12:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"We hopen natuurlijk dat er geen negatieve sfeer rondom ons vooral erg positief bedoelde aanbod gaat bestaan."

Tja.... die negatieve sfeer creëren zij zelf d.m.v. dergelijke telefoontjes, al dan niet middels een callcentrum.

spotreis
door spotreis Mar 4, 2016 om 21:32
7 Antwoorden / Vragen

Beste Hutch,

Je hebt gelijk in je argumentatie. Telemarketing heeft bij sommigen een negatieve klank en in het verleden is er door bedrijven misbruik gemaakt van dit medium. Daarom staan we erop dat we alleen aanmeldingen accepteren van consumenten die onze aanbieding accepteren via sms of e-mail.
Daar staat namelijk duidelijk in vermeld wat het aanbod inhoudt. Echter, ook wij maken fouten. Daarom nemen we iedere klacht serieus en onderzoeken we wat er is gebeurt. Altijd met de intentie om het op te lossen.

Ik hoop overigens dat je het niet vervelend vindt dat ik reageer op je bericht. Ik vind je bericht namelijk erg relevant.

Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis

Mi
door Miek de Vries - Mar 1, 2016 om 16:01
1 Antwoorden / Vragen

Ik heb hetzelfde probleem als Chris Kirchner. Ik weet van niets. In januari werd € 199,- afgeschreven. Dat heb ik net zoals Chris laten storneren, maar krijg nu via Incassonet, die namens Spotreis incasso's verstuurt een aanmaning tot betalen na verschillende aanmaningen (?) van € 199,- + € 40,- incassokosten.
Ik begrijp dat veel meer mensen van deze praktijken last hebben. Wat te doen?

spotreis
door spotreis Mar 4, 2016 om 21:35
7 Antwoorden / Vragen

Beste Miek,

Zou je ons je telefoonnummer of mailadres willen doen toekomen?
Dan zoeken we graag samen met jou uit of er iets mis is gegaan.
Ons mailadres is vragen@spotreis.eu.
Je kunt natuurlijk ook bellen naar ons kantoor in Haarlem: 023-3021717 (ma-vrij van 10 tot 16).

We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis

ma
door marleenvanh - Mar 2, 2016 om 13:15
453 Antwoorden / 1 Vragen

Nou in elk geval nooit meer gegevens geven aan de telefoon inderdaad. Voor nu zoals Tijger1 al zegt: EEN mail sturen (met vragen om een ontvangstbevestiging en die dan heel goed bewaren) waarin u meedeelt dat u niet meer lastig gevallen wenst te worden en ze niets maar dan ook niets verschuldigd bent omdat u niets getekend heeft en dat bij verdere bedreigingen U er zelf werk van maakt!

rf
door rfrijhoff - Mar 2, 2016 om 18:44
41 Antwoorden / Vragen

Heel simpel,zolang er nergens duidelijk en expliciet op papier/e-mail/bandopname staat dat u ergens mee akkoord bent gegaan hebben ze geen poot om op te staan. De rechter zal daar dan ook gehakt van maken (als het al zover komt).

Incassonet
door Incassonet - Mar 3, 2016 om 13:42
1 Antwoorden / Vragen

Beste Chris,

Ik raad je aan even telefonisch contact op te nemen met Incassonet Haarlem via 088 - 244 1144. Wanneer je hier je verhaal kenbaar maakt zal dit worden teruggekoppeld aan Spotreis. Incassonet fungeert als tussenpersoon en is er op gericht om problemen zoals deze op te lossen. Mailen kan uiteraard ook via haarlem@incassonet.nl.

Ik hoop je hiermee voorlopig op weg te hebben geholpen en dat het probleem snel kan worden opgelost.

Met vriendelijke groet,

Rob Beemer

Incassonet

hutch
door hutch - Mar 3, 2016 om 14:03
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Chris, pas op om contact op te nemen met het incassobureau, Incassonet. Hij schrijft dat hij fungeert als tussenpersoon.

Een incassobureau werkt voor een opdrachtgever, in deze dus voor Spotreis. Incassonet is dus, per definitie, niet (!) onafhankelijk.

Meestal wordt met dat zogenaamde 'probleem oplossen' bedoelt dat u schuld erkent en dan (bijv. voor deze ene keer) maar een bepaald gedeelte van dat bedrag hoeft te betalen.

Als u wel met Incassonet belt, neem dat gesprek op, en pas héél goed op uw woorden. Bij incassobureaus werken zeer geslepen personen, die aanvullende informatie van debiteuren proberen te achterhalen. Het is en blijft een incassobureau !! Pas op !!

Als u belt, scherm uw nummer af. Wilt u mailen, maak (heel simpel) een extra e-mailaccount aan bij bijv. Outlook, Yahoo enz., in ieder geval niet bij uw huidige provider. Scherm zoveel mogelijk gegevens af.

Sterkte verder.......

(PS: zij hebben dus uw gegevens nog niet, anders hadden zij u wel rechtstreeks benaderd en niet via deze site).

gerbera
door gerbera - Mar 3, 2016 om 17:11
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Rob Beemer, Cris hoeft en moet zeker niet met u bellen. Het verhaal staat hier heel duidelijk en als u, zoals beweerd, bemiddeld voor Spotreis is het toch niet zo moeilijk dit op te lossen. Stop met die onzin en ga eens na hoe Spotreis te werk gaat. Vraag eerst eens om een getekende overeenkomst. Is die er dan pas heeft u het recht mensen te benaderen.
Wordt overigens hoog tijd dat incassobureaus aan banden worden gelegd door de regering.  Hoop dat het er snel door komt.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 17:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volstrekt niet gaan bellen met dat incassobureau. Want dan gaat u van pissebed naar kakkenbed

Storneren en blokkeren en verder negeren.

spotreis
door spotreis - Mar 4, 2016 om 21:27
7 Antwoorden / Vragen

Beste Chris,

Als ik je verhaal lees concludeer ik dat er iets verkeerd moet zijn gegaan.
We nemen je klacht 100% serieus.
Zou je contact met ons op willen nemen (of ons laten weten hoe wij het beste contact met jou op kunnen nemen)?
Indien wij een fout gemaakt hebben, bieden wij onze oprechte excuses aan voor het ongemak en herstellen wij dat direct.
We willen liever dat je een promoter van ons bent, dan dat je een klacht hebt.

Onze contactgegevens zijn: vragen@spotreis.eu of 023-3021717.

We vernemen graag van je om dit probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.

Met vriendelijke groet,
Webcare Spotreis

gerbera
door gerbera Mar 5, 2016 om 11:01
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Spotreis beroept zich op koop op afstand. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden waar totaal aan voorbij gegaan wordt. Lees hieronder eens hoe het werkelijk moet.

Bij koop op afstand biedt de wet de koper extra bescherming. Zo is de verkoper verplicht de koper tijdig (dus voor het sluiten van de koop) te informeren over kenmerken van het product, wijze van betaling, kosten van aflevering enz. Daarnaast heeft de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd'). De herroepingstermijn in het herroepingsrechtgaat pas in als de complete bestelling is ontvangen.
Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen, dan wordt de bedenktijd uitgebreid tot twaalf maanden.Ontbindt de koper de overeenkomst binnen de bedenktijd, dan zijn hieraan voor hem geen kosten verbonden. De verzendkosten komen wel voor rekening van de koper.
Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen.

De overeenkomst is alleen geldig als hij schriftelijk wordt bevestigd. Dat geldt ook voor telefonische verkoop. Een contract die via e-mail is ontvangen kan via e-mail worden bevestigd. Dit wordt het schriftelijkheidsvereiste genoemd.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 5, 2016 om 01:39
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Het advies van Tijger en Marleenvanh is verkeerd.
Spotreis moet je niet contacten maar het incassobureau.
Het incassobureau is nu je juridische tegenstander.
Het tweede advies van Tijger om te storneren en verder negeren is ook fout.
Altijd op een bericht van een incassobureau reageren is het beste.
Niet reageren is schuld bekennen.
En zo zal een rechter dat ook zien.

gerbera
door gerbera - Mar 5, 2016 om 11:00
7373 Antwoorden / 14 Vragen

Spotreis beroept zich op koop op afstand. Daar zijn echter voorwaarden aan verbonden waar totaal aan voorbij gegaan wordt. Lees hieronder eens hoe het werkelijk moet.

Bij koop op afstand biedt de wet de koper extra bescherming. Zo is de verkoper verplicht de koper tijdig (dus voor het sluiten van de koop) te informeren over kenmerken van het product, wijze van betaling, kosten van aflevering enz. Daarnaast heeft de koper gedurende een periode van veertien werkdagen na ontvangst van het gekochte product het recht de koop zonder opgave van redenen te ontbinden ('bedenktijd'). De herroepingstermijn in het herroepingsrecht gaat pas in als de complete bestelling is ontvangen.
Voldoet de verkoper niet aan zijn informatieverplichtingen, dan wordt de bedenktijd uitgebreid tot twaalf maanden. Ontbindt de koper de overeenkomst binnen de bedenktijd, dan zijn hieraan voor hem geen kosten verbonden. De verzendkosten komen wel voor rekening van de koper.
Op sommige producten en diensten is de bedenktijd niet van toepassing, zoals op maat gemaakte producten en bederfelijke goederen.

De overeenkomst is alleen geldig als hij schriftelijk wordt bevestigd. Dat geldt ook voor telefonische verkoop. Een contract die via e-mail is ontvangen kan via e-mail worden bevestigd. Dit wordt het schriftelijkheidsvereiste genoemd.

Do
door Dondersteen1962 - Mar 9, 2016 om 15:01
6 Antwoorden / Vragen

Hallo Chris, ik had bijna precies hetzelfde.

Telefoontje (ondanks het bel me NOOIT register) of een aanbieding wilde accepteren voor een stedenreis (maakte niet uit welke stad, maar ze noemden als voorbeeld Barcelona) , voor 199 euro. Ik had twee weken bedenktijd en zou een email krijgen met deze aanbieding zodat ik hem rustig na zou kunnen lezen.

Akkoord gegeven met een aantal gegevens (stom, stom). Na twee weken nog steeds geen email van spotreis, wel werd er een bedrag afgeschreven van 199 euro. Ik natuurlijk teruggeboekt en geblokt. Kreeg ik een email van Spotreis dat de betaling niet goed was gegaan en of ik dit snel in orde wilde maken.

Heb ik gemaild dat ik geen mail met een aanbieding had gezien, daarom ook geen akkoord heb kunnen geven en dus ook niet wil betalen voor iets dat ik niet eens heb gezien, laat staan wil afnemen. Ik kreeg daarna nog enkele mailtjes met berichten dat ik wel mail had gehad (ja een nieuwsbrief van Hotels.nl o.i.d.) maar geen aanbieding. Maar goed, ik heb gedreigd naar de consumentenbond en Kassa te gaan met dit verhaal en sindsdien is het stil. Je hoeft er niets mee Chris. Volgens mij hoef je niet te betalen voor iets waar je geen akkoord op hebt gegeven.

Groetjes, Wilma

Do
door Dondersteen1962 - Apr 5, 2016 om 17:35
6 Antwoorden / Vragen
reflecs
door reflecs - Apr 5, 2016 om 18:28
1859 Antwoorden / 4 Vragen

OT
@dondersteen1962,

Ik hoop dat u Bel-me-niet bedoelt: https://www.bel-me-niet.nl/

Stichting Infofilter, de beheerder van het wettelijke Bel-me-niet Register, heeft van consumenten signalen ontvangen dat zij telefonisch zijn benaderd door ‘Stichting Bel-me-nooit Register’ om opgenomen te worden in een register tegen ongevraagde telemarketing. Stichting Bel-me-nooit Register, die niet is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel, vraagt consumenten daarvoor €14,95 per telefoonnummer.

Stichting Bel-me-nooit Register heeft geen relatie met Stichting Infofilter of met het Bel-me-niet Register. Het Bel-me-niet Register is het enige wettelijk register tegen ongevraagde telemarketinggesprekken. Bedrijven zijn wettelijk verplicht hiervan gebruik te maken. Medewerkers van het wettelijke Bel-me-niet Register vragen consumenten nóóit een bedrag te betalen voor registratie. Inschrijving bij het wettelijke Bel-me-niet Register is gratis.

Wij adviseren consumenten dan ook nooit te betalen voor opname in een register tegen ongevraagde telemarketing en nooit (betalings)gegevens af te geven aan partijen die een vergoeding vragen voor opname in een register tegen ongevraagde telemarketing. Stichting Infofilter heeft de ontvangen signalen over ‘Stichting Bel-me-nooit Register’ doorgegeven aan het Ministerie van Economische Zaken en de bevoegde instanties voor nader onderzoek.

https://www.bel-me-niet.nl/nieuws/berichten/bel-me-niet-register-adviseert-nooit-te-betalen-voor-opname-een-register-tegen

ma
door marianveen - Jul 5, 2016 om 13:29
3 Antwoorden / Vragen

Beste Chris het overkomt mij ook alleen zijn de incassokosten van de prijs bij spotreis is verhoogd met ongeveer 165,=.
Men wil niet luisteren dus ik wacht af en heb geluk dat ik de mailwisseling nog heb dus kan bekrachtigen wat ik heb gedaan dus niets schuldig ben.

marianveen