ne
door nellies May 6, 2017 om 15:30
Vakantie & reizen

Tinker taxi

Als wij op vakantie gingen, boekten we bij onze reis de laatste jaren ook meteen vervoer bij Tinker taxi, en werden altijd netjes op tijd opgehaald en thuisgebracht,  zo ook voor onze reis binnenkort naar Spanje. Een dag nadat we op de radio over Tinker hoorden, kregen we onderstaande mail:

Beste reiziger,


U heeft bij ons een taxirit geboekt. Helaas kunnen wij door omstandigheden deze rit niet voor u uitvoeren.


Wij verzoeken u uw vervoer van/naar de luchthaven op een andere manier te regelen.


Onze excuses voor het feit dat wij u hierin op dit moment niet kunnen helpen. Wij betreuren de situatie enorm.


Met vriendelijke groet,


Tinker
Team Customer Service

customerservice@tinker.travel

Er werd niets gezegd over het al betaalde geld, en op de mail waarin wij om ons geld vroegen, werd niet gereageerd, en telefonisch zijn ze niet te bereiken..
Wat kunnen wij nu doen om dat geld terug te krijgen?  Wij zijn vast en zeker niet de enige die hun, toch al betaalde, vervoer kwijt zijn.

3577 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 6, 2017 om 15:38
11532 Antwoorden / 15 Vragen
12

Hallo Nellies , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .

U bent inderdaad niet de enige , 

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=95&t=171099

https://www.taxipro.nl/special/2017/05/05/voortbestaan-tinker-lijkt-erg-onwaarschijnlijk/ 

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - May 6, 2017 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen
11

Topantwoord

diumenge
door diumenge - May 6, 2017 om 15:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen
10

Er jammer, want het is/was inderdaad een goede service. Helaas is Tinker zo goed als failliet.

boppe1943
door boppe1943 May 6, 2017 om 16:21
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Tinker meldt dat er i.v.m. een "technische storing" momenteel niet geboekt kan worden.... 7 goede en 56 slechte reviews op Google. Dat wil toch wel wat zeggen. Wij hebben ook zeer slechte ervaringen met Tinker. We werden veel te laat van Schiphol opgehaald, telkens werd ons verzekerd dat de taxi al op Schiphol was, maar die kwam bijna 2 uur te laat (achteraf hadden we de thuisreis beter per o.v. kunnen doen). Wij kozen, om de vakantie mooi af te ronden, een business class taxi. Dat zou een een luxe taxi zijn, maar het was een kleine, oude auto, bestuurd door een chauffeur die al van dienst was, maar was teruggeroepen. Jammer, want een betrouwbaar Schiphol-taxibedrijf zou beslist een aanwinst zijn.

diumenge
door diumenge May 6, 2017 om 16:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Mijn ervaring is anders. Twee maal gebruik gemaakt van Tinker, eerste keer was het heel druk en moesten 10 minuten wachten, tweede keer verliep alles keurig netjes via planning. Midden in de nacht voor rond de vijftig euro, wat in een reguliere taxi minimaal 100 euro kost, naar huis worden gebracht vind ik een prima service.

ne
door nellies May 7, 2017 om 19:32
0 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hadden toch ook goede ervaringen met Tinker, de taxi, van firma Dortmans, was altijd netjes op tijd aan huis of op het vliegveld ( Eindhoven Airport )
Toch jammer..

guzzioot
door guzzioot - May 6, 2017 om 19:52
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Afgelopen woensdag, na een lange nachtvlucht sta ik met bagage te wachten op mijn taxi van Tinker. Niemand te zien. Gebeld, maar telefoons waren afgesloten. 1,5 uur gewacht. Tnker om laten roepen door Schiphol, maar geen reactie. Zag inmiddels via mij mobieltje dat het niet goed ging met Tinker. Heb een reguliere taxi gehuurd en dus 100 euro armer. Ze hebben het fatsoen niet om mensen een berichtje te sturen dat ze waarschijnlijk geen mogelijkheid hebben om mensen op te pikken. Ik hoop dat er nog mogelijkheden zijn om het geld terug te krijgen, misschien collectief

fa
door familyman May 6, 2017 om 20:27
888 Antwoorden / 1 Vragen

misschien collectief


Als ze zo goed als failliet zijn, sta je op de bekende plaats, helemaal achteraan in de rij, dus "lauw kans" op iets, maar reken maar op niets.

boppe1943
door boppe1943 - May 6, 2017 om 20:07
1129 Antwoorden / 98 Vragen
0

Heeft u misschien op advies van of via een touroperator bij Tinker een taxi gereserveerd? Lees dan de ervaring van een lotgenoot:


  • Ook wij hebben geboekt bij TUI ook tinker taxi. Hebben meerdere keren tinker taxi gebruikt nooit een probleem. Nu dus wel, bij het kantoor van TUI langs gegaan. TUI bevestigd dat er een probleem is met tinker. Er werd ons gemeld wacht even af, wij kijken wat wij kunnen doen. Van TUI andere taxi aangeboden gekregen. Kosten voor TUI. Wij vinden dit uitstekend opgelost door TUI kantoor in Zoetermeer. Wij boeken nooit via internet, maar altijd bij een goed reisbureau, nooit klachten.

    Topantwoord

    marita5
    door marita5 - May 6, 2017 om 20:27
    11532 Antwoorden / 15 Vragen
    11

    @nellies , 

    Zie hier de uitzending van Kassa  ( vanavond ) over Tinker , klik op de rode regel , klik ook rechts op het filmpje v.a 17.10 daar hoort u ook de reactie van èèn van de eigenaren . 

    https://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/belbus-taxibedrijf-tinker-travel-laat-klant-letterlijk-in-de-kou-staan

    r.kemperman
    door r.kemperman - May 8, 2017 om 11:22
    423 Antwoorden / 4 Vragen
    0

    httpss://www.feedbackcompany.com/NL-NL/review/TinkerNL.html?t=626122
    Misschien verstandig om een feedback te geven?
     

    Terug naar de vraag

    Nieuw op Vraag & Beantwoord

    JTA
    JTA - May 14, 2024 om 12:22
    Huishouden & energie

    Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

    Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
    Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

    Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
    Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

    wi
    witteke - May 14, 2024 om 10:47
    Computers & telefonie

    Windows life mail mappen verdwenen

    Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
    Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
    En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
    Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
    Ik draai onder windows 10
    Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
    Beda ... Lees meer

    Mikske10
    Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
    Winkels & webshops

    Webwinkel

    Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
    Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
    De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

    Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
    Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer