jo
door joskaa Apr 30, 2008 om 10:10
Voeding & gezondheid

Goedkopere bril betekent slechtere kwaliteit???

twee van mijn kinderen dragen een bril, een de hele dag, de ander alleen bij het autorijden. Beiden klagen erover dat hun laatste bril van de goedkopere winkels (Specsavers, Pearl, Hans Anders etc) van veel slechtere kwaliteit is dan die van de dure opticien. Het glas is veel minder krasvast, de monturen zouden slechter zijn. Ze willen de volgende keer weer een bril van de opticien.                             Ik heb zelf mijn laatste leesbril bij Pearl gekocht en ik vind de glazen ook niet super. Is het inderdaad zo dat de brillen van de goedkope zaken minder zouden zijn dan die van de veel duurdere opticien??

46130 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat gevoel kan ik zeker beamen dat de brillen bij de goedkopere zaken minder te noemen zijn. De kwaliteit is niet mis mee maar wel de levensduur van dit soort brillen. Het enigste viirdeel is dat je met een goedkopere bril ook niet lang moet doen en om de twee tot drie jaar goedkoop een andere bril kan aanschaffen tov de duurdere bril


De goedkopere moturen gaan sneller kapot tov de duurdere ( eigen ervaring met monturen Hans Anders ( montuur 35 euro )en Pearle ( montuur 250 euro )


 


groetjes , labswans

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

viirdeel = voordeel

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:21
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag joskaa,


Alles heeft zijn prijs en goedkoop is meestal duurkoop. De laatste tijd zijn er nogal wat klachten op de verschillende sites, over de monturen en vooral de glazen die je bij de goedkopere brillenboer koopt.


Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:40
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Joskaa,

Wij waren 1 keer bij Hans, maar nooit weer!
Multifocusbril, waarbij je veel meer moest accomoderen dan met Zeiss of Rodenstock glazen.
Van veel accomoderen word je moe! Tot hoofdpijn!

Hardware ERror MAN



ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 10:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0


Vergat nog:

Als je in het oosten woont, is een niet dure goede Fielmann. Is Duits. Wij gingen toentallen jaren naar Nordhorn, net over de grens bij Denekamp.

Toen in Enschede een Fielmann kwam heb ik in Nordhorn een bril precies laten berekenen en daarna exact dezelfde in Enschede, waarbij in Enschede precies 1/3-e meer moest betalen.

Mag je 3 keer raden waar we weer naar toe zijn gegaan! Prima service!
H.


ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben zelf al vele jaren een brildrager en ben vaste klant bij Hans


Om de 2 a 3 jaar koop ik een nieuwe bril. Ook ik heb wel eens een montuur kapot gehad maar deze worden gratis gerepareerd.


Wat betreft de galzen kan ik het volgende zeggen. Daar ik weet dat ik bij het Hobbyen gauw krassen op de glazen kan krijgen heb ik gewoon glazen van glas. Iets zwaarder maar kras vast. Voor de computer gebruik ik echter 1 bril met kunststof glazen maar als je daar goed mee om gaat dan krijg je hierop ook geen krassen. Hans heeft trouwens ook glazen van Zeizs of Roddenstock


Ik blijf dus gewoon bij Hans Anders niet alleen om de prijs maar ook om de goede service         

ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 18:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hans Anders gebruikt precies dezelfde glazen als de dure opticien, dus gewoon Zeiss of rodenstock glas en geen goedkoper spul als pentax dat volgens mij specsavers gebruikt. Het verbaasde mij wel dat hetzelfde glas bij Hans Anders de helft kost van wat het bij de dure opticien moet kosten. DEgene die je helpt bij Hans Anders is ook een gediplomeerd opticien, dus zal het van de vestiging afhangen of je je prettig behandeld voelt.




ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 21:23
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Toch komen we bij Hans niet weer:  Als ik me goed herinner zijn alleen Essilor geoffreerd.
Mijn echtgenote wilde een bril met kunststoflenzen in een randloos montuur.
Dat kon bij Hans niet. Ze liet zich een bril met rand en multifocuslenzen van glas aanpraten, omdat 5 dioptriën in kunststof te dik zou worden.

Dit blijkt geklets te zijn geweest. Er is kunststof met een andere lichtbrekingsindex, welke slechts een fractie meer dan de helft van dikte zijn dan de normale lenzen. Ook zijn er 3 verschillende soorten lenzen met verschillende grootte van de overloopgebieden, waardoor bij de breedste gebieden minder geaccomodeerd hoeft te worden. De overgang is daar minder abrupt.
Hans had maar 1 soort. De bril is snel aan de kant gegooid, want ze werd er steil gek van.

H.



ve
door verwijderd - Apr 30, 2008 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Die dunne kunststofglazen met een hoge brekingsindex heb ik ook. Via Hans . Maar kunststof met een hoge brekingsindex is er nog maar kort. Mijn vorige bril had daarom glas met een hoge brekingsindex. Heb je die bril al een paar jaar, dan was het antwoord van Hans misschien correct.


ve
door verwijderd - May 7, 2008 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Kwaliteit is gewoon slechter kan ook niet anders voor deze prijzen. Bieden hun essilor aan of rodenstock glazen dan betaal je ook gelijk meer.Wij hebben zelf een optiekzaak en hoor veel van deze klachten.


Kijk je kunt brillen en glazen die echte optiekkwaliteit hebben ook voordelig aanbieden,maar dan licht het helemaal aan het kostenplaatje van de zaak.


Zit je in de stad of aan de stad daar zit een groot verschil in.


Dure reklame t.v. alles word doorberekend.


Ik kan U vertellen dat wij met onze optiekkwaliteit goedkoper zijn dan de ketens.


Verbaast nou vele klanten niet meer.


Voorbeeld:


Multifocalebril incl montuur (de duurste die er is)


Kunststofglazen,


Krasvast,


Binnen en buitenkant super ontspiegeld,


Anti-condens.


Automatisch kleurend Transition nr 5  van de reklame op de T.V.


Kompleet


350 euro.


Zorverzekering?


Gaat ook bij ons er gewoon nog vanaf.


Maar zelf indienen.


 


 


 


 

ve
door verwijderd - May 7, 2008 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zolang ze bestaan komen mijn brillenvan pearl, maar ik koop niet de goedkoopste maar altijd kwaliteits glazen en nog nooit problemenv gehad. 

ve
door verwijderd - May 7, 2008 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Niets mis mee met Pearl.


Het is een grote organisatie met geschoolt personeel maar meestal op een dure plek waardoor de prijzen vaak wat hoger uitvallen.


Voordeel van deze zaak ze zitten overal.


En een zelfstandige optiekzaak niet.


Maar onze prijzen zijn en blijven zeer laag.


 

ve
door verwijderd - May 7, 2008 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zolang er opticiens zijn die van 1 bril per dag de zaak in stand kunnen houden en er goed van kunnen leven is de winstmarge vergelijkbaar met de zgn. Woekerpolissen. Daarnaast biedt het de kans aan andere bedrijven toch een goede marge te maken ondanks lage prijzen, waarbij de kwaliteit niet minder HOEFT te zijn.


Het is natuurlijk belachelijk dat de prijs van alleen een montuur 6 tot 10x over de kop gaat.


Harrie


 


 

ve
door verwijderd - May 7, 2008 om 14:54
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

 


Kijk Harry,


Dat is bij ons niet het geval. (kosten plaatje


Alle monturen gratis.


Inderdaad bij vele optiekzaken gaat het 6x over de kop.


Varifocaal is ook een multifocaal glas maar dan in de goedkoopste uitvoering(bugetglazen)


Elk bekend merk glazen heeft zijn buget glazen.


Bugetglazen is smal moet je veel met je hoofd bewegen.


De duurste multifocaal die heeft een totaal overzicht met kijk tussen gebieden en leesgebieden.


Hoef je veel hoofd minder met je hoofd bewegen .


 


 


 


 


,


 


 


 


 


 


 


 


 

ve
door verwijderd - Mar 31, 2009 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik koop al 6 jaar mijn bril bij Hans Anders, totaal geen problemen en


prima service.

ve
door verwijderd - Mar 31, 2009 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Avdmeijde, toch tijd voor een nieuwe bril? laatste reactie dateert van 07-05-2008.


Ronny.

ve
door verwijderd - Aug 29, 2009 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,


Zelf werk ik bij 1 van de grote glasleveranciers van Nederlands.
Mijn antwoord op u vraag is dan ook dat u helemaal gelijk heeft. Intern word altijd gezegd, "Hans Anders, neit alleen de prijs is Anders". Het is zo dat het half fabrikaat van de glazen in massa productie worden gemaakt in zeer lage lonen landen waardoor de kwaliteit de wensen overlaat.


Daar dit glas als private label aan bijv. Hans Anders, Pearle (Groeneveld is hetzelfde)  of Specsavers geleverd word word het geproduceerd volgens hun opgedragen voorschriften wat inhoud dat het GOEDKOOP moet. Niet alleen het glas (mineraal + kunststof) is van lagere kwaliteit maar ook de opgedampte beschermlaag bestaat uit veel minder lagen en is dus zachter (minder hoge kwaliteit) dan het volwaardige private label glas van een Leverancier.


Tuurlijk kun je bij de ketens ook hoogwaardig glas kopen alleen laat de knowledge bij de ketens mij de wensen over. Men snapt vaak niet wat ze verkopen en uit ervaring kan ik zeggen dat 60 % met verkeerd glas loopt dat hier hun bril heeft gekocht. Men krijgt hier dus veelal te maken met verkeerd glasadvies.


Om even op je monturen vraag in te springen, dit hoeft kwalitatief niet minder te zijn. Ligt eraan watvoor merk u neemd. Wel is het zo dat vaak de minder verkoopbare monturen (die ook vaak manco's vertonen) als massa aan de ketens word verkocht !


Een opticien kiest op alle zaken voor kwaliteit wat de eigenaar zelf mag uitkiezen. Deze heeft dus overfal een vinger in de pap en bij ketens is dit niet het geval. Alles word hier vooraf voor de medewerkers bepaald vanaf hoger niveau...


Mijn advies is ten alle tijden om naar een zelfstandige opticien te gaan en te kiezen voor kwaliteit. Een bril is vaak iets waar je mee opstaat en mee naar bed gaat dus zorg er voor dat dit goed is.


 

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Dee010420 - May 14, 2024 om 23:12
Geldzaken & recht

Vreemde incasso paypal via riverty

Goedendag! Gisteren ontving ik een incasso mail via riverty back in flow , het ging om een vordering van paypal ivm negatief saldo van april 2021. Ik wist zelf niet eens dat ik een paypal account heb/had. Ik gebruik nooit paypal en kan dus ook met bijna 100% zekerheid zeggen dat ik in het verleden ook niets betaald / besteld heb met paypal en zeker niet een bedrag van bijna 200 euro!...
Ik he ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer

Ki
Kim92 - May 13, 2024 om 19:41
Vakantie & reizen
Misleid bij hotel boeking

Misleid bij hotel boeking

Vanavond wilde ik een hotel boeken op Ameland, één overnachting op 28 juni. Mij werd een prijs geboden van €116,50 (dit lijkt overigens een aanbieding te zijn omdat een prijs van €176,50 is doorgehaald). Als ik de boeking wil afronden is de totaal prijs ineens €191,50 geworden zonder dat wordt uitgelegd waar de verhoging van €75 vandaan komt. Kan dit zomaar? Dit is misleidend. 
Ver ... Lees meer