enricor
door enricor Jul 20, 2011 om 10:45
Voeding & gezondheid

Hoe kan Eye Wish Groeneveld verkoopt Halve Bril verkopen

Eye Wish Groeneveld geeft gratis zonnebril bij aankoop van een bril??

Na mijn bezoek aan Eye Wish Amersfoort Schothorst bleef ik met een aantal vragen en problemen zitten:

1. Op mijn vraag "wat kost 't om EEN oog te corrigeren van 0 naar circa -2 kreeg ik antwoord: € 40.
2. Later kwam daar een montuur bij van ruim € 100
3. Toen bleek dat mijn verzekering dit grotendeels zou betalen
4. Wij, mijn vrouw en ik, wilden daar nog even over nadenken
5. Maar na aandringen heb ik de beslissing toch genomen een bril te kopen, een glas op sterkte -2, een op sterkte 0 en een montuur.
6. Mij was niets verteld van een RayBan zonnebril op sterkte gratis aanbieding, zoals die in de etalage hing.
7. Bij het ophalen van die bril in de namiddag zag ik toevallig deze grote poster in de etalage hangen waarbij mij later bleek dat de onderste regel waar staat "vraag naar de voorwaarden"WAS AFGEPLAKT!!
8. Daarna, toen ik aangaf ook van die aanbieding gebruik te willen maken werd mij gezegd dat ik een halve bril kreeg???
9. En dus geen RayBen???
10. Hier kon ik geen genoegen mee nemen en ik wilde dit graag vandaag opgelost zien met bril en RayBen zonnebril op sterkte.
11. Maar volgens de bedrijfsleider had ik een halve bril gekocht.
12. Maar hij heeft wel een hele bril gedeclareerd bij mijn verzekering Delta Lloyd? Hoe kan ik dat laatste ongedaan maken, want ik heb geen bril afgenomen!
PS ook op de website van Eye Wish Groeneveld staat een bril en geen halve of hele bril

4897 15 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Jul 20, 2011 om 13:41
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Op welke datum ging de aanbieding m.b.t. de Rayban zonnebrillen in?
Het zou kunnen dat de aanbieding op het moment dat u de bril kocht nog niet ingegaan was.
In dat geval geldt de aanbieding niet voor u omdat dan op het moment van aankoop de aanbieding nog niet van toepassing was.

Weer een hele bizarre redenatie van deze opticiën om te beweren dat u een halve bril gekocht heeft.

M.i. heeft u een hele bril gekocht waarbij 1 brilleglas op sterkte nodig is.

BTW
Voor de oplossing moet u bij deze opticiën zijn ( na lezing van de a.v. en kijken op welke datum de aanbieding in ging.

Heeft u de algemene voorwaarden kunnen inzien en stond daarin dat er 2 brillenglazen op sterkte geleverd moeten worden om voor de aanbieding in aanmerking te komen?

eyewishopticiens
door eyewishopticiens - Jul 21, 2011 om 14:34
9 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte enricor,

Wij betreuren het ten zeerste dat er onduidelijkheid is ontstaan over onze prijzen en de op dit moment geldende acties. U heeft op 13 juli jl. reeds telefonisch contact gehad met onze afdeling klantenservice en u zult zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie ontvangen op hetgeen u bij onze organisatie heeft gemeld.

Met vriendelijke groet,

Webcare team Eye Wish Groeneveld

tdehond
door tdehond - Jul 21, 2011 om 14:52
4744 Antwoorden / 9 Vragen

@ t.s.
Hopelijk kan men u ook duidelijkheid verschaffen over de garantie m.b.t. deze bril:
Geldt voor een halve bril ook halve garantie? ( vroeg u zich af in uw dankwoord)

Ik vraag mij nu echter af: als u een halve bril gekocht heeft, zou u dan in aanmerking voor een reductie in de aankoop prijs van 50 % kunnen komen, wat leidt tot een restitutie van 50 % van dit aankoopbedrag?

Just food for thoughts.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2011 om 15:06
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Het begrip "halve bril" is minimaal vreemd te noemen. Als er één glas -2 is en het andere plan (= 0) en een montuur, kan je niet anders spreken als over een complete bril. Immers, je betaalt voor beide glazen, of er nu een sterkte in zit of niet!

enricor
door enricor - Jul 21, 2011 om 15:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

dank voor de ondersteuning. Ik heb de "halve" bril dan ook niet geaccepteerd.

enricor
door enricor - Jul 21, 2011 om 15:13
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja Tdehond, halve bril, halve garantie, halve handdruk, etc. werkelijk een raar verhaal.

harrie
door harrie - Jul 21, 2011 om 16:19
765 Antwoorden / 36 Vragen

Als ik (voor de show) een montuur koop met 2 plan glazen betaal ik hetzelfde als met 2 glazen -2
De kosten zijn niet het glaswerk maar het inslijpen, wat de automaat doet.
Dus???? gel*l...

Ex-Haagsche Harrie

enricor
door enricor - Jul 21, 2011 om 16:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

dat dacht ik al: gel*l....Dank Harrie

eyewishopticiens
door eyewishopticiens - Jul 21, 2011 om 17:09
9 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte enricor,

Zoals reeds aan u is uitgelegd voldoet de bestelde bril niet aan de actievoorwaarden, welke op onze website zijn vermeld. Dit heeft niets te maken met de sterkte van de glazen, maar met het type glas (type SV 1.5 Sel Sup) en de ontbrekende ontspiegelingslaag.

Wij begrijpen dat de term 'halve bril' vraagtekens oproept en zijn van mening dat deze term ongelukkig gekozen is, onze excuses daarvoor. In feite wordt met deze term bedoeld dat u een montuur, 1 glas op sterkte en 1 demoglas heeft besteld. Dit demoglas zit standaard in de brillen die in de winkel getoond worden. Het demoglas vertegenwoordigt geen waarde, omdat deze niet te koop wordt aangeboden en derhalve niet gekocht kan worden. U heeft een montuur en 1 glas gekocht en van de winkel het demoglas bij hoge uitzondering gekregen. Dit is op het moment van aankoop met u besproken.

Het filiaal heeft u meerdere oplossingen aangeboden, maar u heeft er voor gekozen hier geen gebruik van te maken. In overleg met u hebben we inmiddels de aankoop geannuleerd, waardoor u binnenkort uw nieuwe bril weer kunt declareren bij uw zorgverzekeraar.

Voor verdere uitleg verwijzen wij u graag naar de brief die u binnenkort op uw huisadres zult ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Webcare team Eye Wish Groeneveld

birdies
door birdies - Jul 21, 2011 om 18:18
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zoals gewoonlijk zijn de actievoorwaarden weer eens niet gelezen, waardoor je een zeer eenzijdig verhaal krijgt van een topicstarter:

Deze aanbieding geldt alleen bij aankoop van een complete bril.
Op de eerste bril wordt geen enkele korting verstrekt, dus ook géén zorgkorting. Ook moet de eerste bril minimaal onze standaard glazen bevatten, dus met ontspiegeling (SV 1.5 Sel Sup).
De gratis zonnebril op sterkte is voorzien van standaard enkelvoudige zonneglazen in de uitvoering sun, traffic, sport of drive (SV 1.5 Sel KL zonder hardingslaag en ontspiegeling) en hebben dezelfde sterkte als die van de eerste bril, tenzij dit een multifocale bril is.
Indien door de sterkte van de klant de prijs van het SV 1.5 Sel KL zonder hardingslaag en ontspiegeling €45 is, krijgt de klant bij hoogste uitzondering €45 korting per glas. Voor duurdere glazen in de zonnebril moet worden bijbetaald.
De klant kan ook kiezen voor een plano zonnebril van maximaal €139 of een montuur tot €139. Bij duurdere producten moet het verschil worden bijbetaald.
Indien er wordt gekozen voor een bewerking van het glas in de zonnebril, dan ontvangt de klant een korting van € 35 per glas, het restant moet de klant bijbetalen.
Indien de eerste bril is voorzien van multifocale glazen dan heeft de klant de keuze uit standaard enkelvoudige verteglazen óf standaard leesglazen in de zonnebril op sterkte. Indien er wordt gekozen voor multifocale zonneglazen ontvangt de klant een korting van €35 per glas.
De klant ontvangt bij aankoop van een bril slecht één gratis zonnebril op sterkte. Indien de zonnebril goedkoper is dan €139 wordt er géén extra korting verschaft op het glas.
Indien de klant geen gratis zonnebril wil, ontvangt de klant op de eerste bril alleen de zorgkorting waar de klant recht op heeft volgens zijn polisvoorwaarden.
De gratis Ray-Ban zonnebril op sterkte wordt pas meegegeven bij het afhalen van de bril
De gratis Ray-Ban zonnebril op sterkte dient te worden geretourneerd (in nieuwstaat) indien de daarbij horende bril wordt teruggebracht met de 'goed-zicht-garantie' of de ' staat-u-goed' garantie.
Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere kortingen zoals de zorgkorting. De aanbieding geldt wel in combinatie met de brilvergoeding van de zorgverzekeraar.
De aanbieding is niet van toepassing op reeds bestelde brillen.
De aanbieding is geldig t/m 18 september 2011.

mahadma
door mahadma - Jul 21, 2011 om 18:20
11541 Antwoorden / 51 Vragen

T.S.,

Zoals ik eerder geschreven heb, een complete bril bestaat uit een montuur en twee glazen, al of niet met een sterkte daarin. Nu is het duidelijk geworden dat u geen complete bril heeft aangeschaft, dus de opticien heeft uw een duidelijk antwoord gegeven. U zult het ermee moeten doen. Als u in de start had geschreven dat u geen complete bril had gekocht was het meteen duidelijk geweest. So be it.

enricor
door enricor - Jul 22, 2011 om 15:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

beste MAHADMA, volgens mij is een bril een complete bril. en dit was 2 glazen met montuur, dus compleet, nietwaar. Achteraf wordt door EyeWish gesteld dat een glas een demoglas was. het wordt nu dus allemaal geregeld.
So be it

harrie
door harrie - Jul 22, 2011 om 15:33
765 Antwoorden / 36 Vragen

Beste enricor.

Ik heb nog mijn bedenkingen over dat demoglas...
Een demoglas is een "glas" wat gewoon door de fabrikant van het montuur wordt meegeleverd en hoort bij het montuur.

Neem contact op met Delta Loyd hoeveel glazen ze hebben gefactureerd.
Dat mag maar 1 glas zijn, want dat plan glas is volgens Groeneveld een demo en dat zit gewoon in/bij het montuur in en mag dus niet berekend worden.

Ex-Haagsche Harrie

druifje01
door druifje01 - Jul 22, 2011 om 16:19
1712 Antwoorden / 140 Vragen

meer = maar (hierboven, middelste regel)

druifje01
door druifje01 - Jul 24, 2011 om 14:43
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Een rare manier van uitdrukken: een halve bril. Alsof het om een kilo vs een pond kaas gaat. Waarom niet gewoon gezegd zoals het is: een bril met meer 1 geslepen glas waar wij dus minder op verdienen dan op een bril met 2 geslepen glazen?