di
door diversion Jan 13, 2011 om 08:44
Voeding & gezondheid

Kips theeworst

Onlangs een bakje Kips theeworst gekocht. Na opening bemerkte ik echter na een paar dagen dat er schimmel op de theeworst stond (terwijl het nog binnen de houdbaarheidsdatum zat). Vroeger zat die theeworst in een worstje (en was het ook een stuk goedkoper, zoals Kassa al een keer heeft aangetoond) en kon je het na opening minimaal een week bewaren. Dus een mailtje gestuurd naar Kips. In eerste instantie hadden ze veel belangstelling en gaven ze aan dat dit niet mocht en vroegen ze zelfs om foto's van de theeworst met schimmel. Maar vervolgens kreeg ik het antwoord dat je theeworst blijkbaar binnen 3 dagen na opening moet opeten omdat het een rauw product is (vergelijkbaar met filet americain). Er staat dan ook op "na opening beperkt houdbaar" (maar wat is precies "beperkt"?). Ik heb vervolgens een mailtje teruggestuurd dat je hun theeworst vroeger in de oude verpakking langer geopend kon bewaren (net als die van andere merken) en dat deze bovendien een stuk duurder was geworden en dat ik daarom ook nooit meer Kips theeworst zou kopen. En vervolgens bleef het heel stil en heb ik niks meer gehoord. Je zou toch op zijn minst een antwoord met uitleg of zoiets verwachten, maar blijkbaar doen ze niet echt veel moeite om hun klanten te behouden.

3700 6 Rapporteer

co
door courier - Jan 13, 2011 om 09:24
226 Antwoorden / 2 Vragen

Ja dat is de arrogantie van de multinational, ze gaan niet verder dan het honoreren van de aandacht die de klant vraagt, maar inhoudelijk staan ze feitelijk met de mond vol tanden. Is eerder regel dan uitzondering van afdelingen die zich zo mooi opsieren met kreten als "klantenservice" o.i.d.
De verpakking is nu inderdaad anders dan vroeger: het zou me niet verbazen dat dit is gebeurd op aandrang van de supermarktbranche, maar waarom dit moet worden gehonoreerd met een prijsverhoging van meer dan 70% zal wel niet worden geopenbaard. Producenten denken nog steeds dat consumenten onnozele halzen zijn en zo benaderen ze de markt ook.
Ik hou de theeworst wat langer goed: in de koelkast het afgesloten doosje in de afgesloten kaasdoos, zodat er nog minder zuurstof bij kan komen, maar ik verdenk Lips ervan dat ze hopen dat de klant de schimmelzooi weggooit en direct nieuwe koopt. Helaas Lips: sommige consumenten hebben een uitstekend geheugen!

rj
door rjw - Jan 13, 2011 om 09:55
3274 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=courier schreef op donderdag 13 jan 2011, 09:24]Ja dat is de arrogantie van de multinational, ze gaan niet verder dan het honoreren van de aandacht die de klant vraagt, maar inhoudelijk staan ze feitelijk met de mond vol tanden. Is eerder regel dan uitzondering van afdelingen die zich zo mooi opsieren met kreten als "klantenservice" o.i.d.
De verpakking is nu inderdaad anders dan vroeger: het zou me niet verbazen dat dit is gebeurd op aandrang van de supermarktbranche, maar waarom dit moet worden gehonoreerd met een prijsverhoging van meer dan 70% zal wel niet worden geopenbaard. Producenten denken nog steeds dat consumenten onnozele halzen zijn en zo benaderen ze de markt ook.
Ik hou de theeworst wat langer goed: in de koelkast het afgesloten doosje in de afgesloten kaasdoos, zodat er nog minder zuurstof bij kan komen, maar ik verdenk Lips ervan dat ze hopen dat de klant de schimmelzooi weggooit en direct nieuwe koopt. Helaas Lips: sommige consumenten hebben een uitstekend geheugen!

De verpakking kan ook ahv klantenonderzoeken zijn gewijzigd. Want zeg nou zelf, die worstjes van vroeger waren toch behoorlijk ellendig. Eerst dat metalen ringetje eraf snijden en vervolgens vliegt de helft uit de verpakking....

En over de "producenten": jij schrijft er hier over alsof dat een speciaal soort wezens zijn die vooral tegen de consument zijn. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat dit soort dingen door gewone mensen zoals u en ik worden bedacht? Het management van een bedrijf geeft slecht in grote lijnen aan wat de strategie is, maar de uiteindelijke invulling daarvan wordt door gewone werknemers gedaan. Op dit forum zitten ongetwijfeld ook mensen die producten verzinnen zodat het bedrijf waar zij werken gezonde resultaten behaald.

di
door diversion - Jan 13, 2011 om 10:17
103 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=rjw schreef op donderdag 13 jan 2011, 09:55][quote=courier schreef op donderdag 13 jan 2011, 09:24]Ja dat is de arrogantie van de multinational, ze gaan niet verder dan het honoreren van de aandacht die de klant vraagt, maar inhoudelijk staan ze feitelijk met de mond vol tanden. Is eerder regel dan uitzondering van afdelingen die zich zo mooi opsieren met kreten als "klantenservice" o.i.d.
De verpakking is nu inderdaad anders dan vroeger: het zou me niet verbazen dat dit is gebeurd op aandrang van de supermarktbranche, maar waarom dit moet worden gehonoreerd met een prijsverhoging van meer dan 70% zal wel niet worden geopenbaard. Producenten denken nog steeds dat consumenten onnozele halzen zijn en zo benaderen ze de markt ook.
Ik hou de theeworst wat langer goed: in de koelkast het afgesloten doosje in de afgesloten kaasdoos, zodat er nog minder zuurstof bij kan komen, maar ik verdenk Lips ervan dat ze hopen dat de klant de schimmelzooi weggooit en direct nieuwe koopt. Helaas Lips: sommige consumenten hebben een uitstekend geheugen!

De verpakking kan ook ahv klantenonderzoeken zijn gewijzigd. Want zeg nou zelf, die worstjes van vroeger waren toch behoorlijk ellendig. Eerst dat metalen ringetje eraf snijden en vervolgens vliegt de helft uit de verpakking....

En over de "producenten": jij schrijft er hier over alsof dat een speciaal soort wezens zijn die vooral tegen de consument zijn. Heb je er wel eens bij stil gestaan dat dit soort dingen door gewone mensen zoals u en ik worden bedacht? Het management van een bedrijf geeft slecht in grote lijnen aan wat de strategie is, maar de uiteindelijke invulling daarvan wordt door gewone werknemers gedaan. Op dit forum zitten ongetwijfeld ook mensen die producten verzinnen zodat het bedrijf waar zij werken gezonde resultaten behaald.

Die oude verpakking mocht dan misschien iets onhandiger zijn (maar dat de helft bij het openen uit de verpakking vliegt ligt toch waarschijnlijk eerder aan onhandigheid, mij is dit nog nooit overkomen), maar dit geeft Kips nog niet het recht hetzelfde product vervolgens meer dan de helft duurder te maken. En vervolgens is het product in de geopende verpakking ook nog minder lang houdbaar, zodat je nog een keer op kosten wordt gejaagd. Wat mij betreft mogen die worstjes gewoon weer terugkomen, voor de oude prijs.

vladja
door vladja - Jan 13, 2011 om 10:44
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kips mag gewoon alles veranderen als ze dat willen, verpakking, prijs noem maar op. Je bent niet verplicht om het te kopen. Als de consument de prijsverhoging niet pikt door het niet meer te kopen, prijzen ze zich vanzelf uit de markt en trekken ze wel weer bij.

Vladja

erik008
door erik008 - Jan 13, 2011 om 11:25
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Als je er iets uit haalt met een mes dat je al gebruikt hebt, is het risico groot op besmetting.
Je kunt de houdbaarheid verhogen, door er alleen met een schone lepel of een schoon mes in te komen en dan direct weer afsluiten.
Een bakje heeft ook een groter oppervlak, dus grotere kans op besmetting met schimmel.

Middelen die bederf tegen gaan worden steeds minder, dus moet je voorzichtiger omgaan met het product.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 13, 2011 om 12:59
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb altijd de theeworst van Appie Heijn eigen merk, die zit nog in zo`n worstje en die kan je geopend zeker wel een week bewaren.

Moet wel zeggen dat ik persoonlijk een kuipje wel handiger vind.