r.kemperman
door r.kemperman Jan 7, 2017 om 16:33
Voeding & gezondheid

Opticien gezocht voor rolstoelgebruiker

Mijn moeder is 86 en wordt door middel van een stoellift in en uit haar rolstoel geplaatst.
Zij wil graag een nieuwe bril, maar haar ogen moeten eerst gemeten worden door een opticien.
Bij de winkels kan zij niet terecht omdat zij niet uit haar rolstoel in de meetstoel geplaatst kan worden en omgekeerd.
Er is een rijdende opticien geweest, maar deze stuurt een rekening voor een nieuwe bril á € 400,00 terwijl deze nooit geleverd is.
Telefonisch contact gehad met Specsavers, Hans Anders, Pearl, Oogpoli Slotervaartziekenhuis, Zilveren Kruis, maar niemand heeft een oplossing alsof mijn moeder de enige is die niet uit haar rolstoel kan komen vor een oogmeting.
Er zijn toch ook bedlegerige mensen die een bril nodig hebben?
Wie o wie weet er een oplossing, liefst omgeving Amsterdam

4288 7 Rapporteer

reflecs
door reflecs - Jan 7, 2017 om 16:47
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt kiezen: https://duckduckgo.com/?q=Opticien+aan+huis+amsterdam&t=ffcm&ia=web
Probeer eerst wat reviews op Google te vinden.

Cookies
door Cookies - Jan 7, 2017 om 17:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Kijk hier eens (komt o.a. ook in regio Amsterdam) http://www.opticienaanhuis.nl/

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2017 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er is een rijdende opticien geweest, maar deze stuurt een rekening voor een nieuwe bril á € 400,00 terwijl deze nooit geleverd is.

En dat heb je toch niet betaald naar ik aanneem. Maar deze heeft wél een oogmeting gedaan?
Dan kun je toch navragen waar de bril blijft?

r.kemperman
door r.kemperman Jan 8, 2017 om 09:33
423 Antwoorden / 4 Vragen

Helaas kwam deze meneer meten toen ik met vakantie was. Kon er dus niet bij zijn.
Tig keer email voor info gestuurd zonder reactie
uiteindelijk een teactie via WhatsApp:
Bril met factuur zou geleverd zijn, maar niemand van de verpleging weet hier iets van.
Toen ik dit aan hem door gaf, kreeg ik als reactie: Vervelend dat u de factuur niet kan vinddn. Hierbij een kopie.
Op mijn vraag wanneer hij de bril geleverd zou hebben, kreeg ik totaal geen reactie
Hierdoor ook geen vertrouwen in zijn meetresultaten

edrick3
door edrick3 Jan 8, 2017 om 11:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Duidelijk.

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2017 om 11:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En zou die bril dan wel betaald zijn?

edrick3
door edrick3 Jan 8, 2017 om 13:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tijger1, neem toch aan van NIET.

marita5
door marita5 - Jan 7, 2017 om 17:48
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo R.Kemperman ,

Vraag hier eens inlichtingen , deze werd aanbevolen aan mijn vader door een thuiszorgorganisatie .
Wanneer u moeder lid is van een thuiszorgorganisatie krijgt uw moeder korting .
Ik moet zeggen dit was mijn vader goed bevallen , ook de service was goed .
Als ik klik op samenwerking , kunt u de organisaties zien waar huisopticiens mee samenwerkt , helaas zie ik Amsterdam er niet bij staan  , maar vragen kost niks .

http://www.huisopticiens.nl/

edrick3
door edrick3 Jan 7, 2017 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er staat: door heel Nederland, dus Amsterdam zal ook wel lukken. ;-)

marita5
door marita5 Jan 7, 2017 om 18:04
11514 Antwoorden / 15 Vragen

Ja weet ik , maar ik vind geen organisatie in Amsterdam waar huisopticiens mee samenwerkt , dit i.v.m de korting

ja
door jackyh - Jan 7, 2017 om 18:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt natuurlijk ook naar de oogarts gaan. Het oogheelkundig medisch centrum in de Lairessestraat beschikt over een traplift dus waarschijnlijk ook over een geschikte meetmachine.

tenormin
door tenormin Jan 7, 2017 om 20:45
16830 Antwoorden / 108 Vragen

Maar die traplift kan geen mensen in en uit een rolstoel halen, lijkt mij dan. Anders had R. Kemperman daar wel gebruik van gemaakt voor zijn/haar moeder.

ja
door jackyh Jan 7, 2017 om 23:42
953 Antwoorden / 4 Vragen

Boven aan de trap staat een rolstoel en de praktijk heeft verschillende assistenten bovendien gaat ze niet alleen. Neem tenminste dat iemand met haar mee gaat. Trouwens het was alleen maar een suggestie.

r.kemperman
door r.kemperman Jan 8, 2017 om 09:34
423 Antwoorden / 4 Vragen

Jackyh. Ik morgen eens contact met ze opnemen. Goede suggestie

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2017 om 11:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het lijkt me niet dat die assistenten dat gaan doen.

ja
door jackyh Jan 8, 2017 om 14:43
953 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom hebben ze dan een traplift. Ik neem aan dat ze aangenomen zijn met de mededeling dat ze, indien nodig, moeten helpen. Men gaat toch ook eerst vragen. Dit was een suggestie verder kan ik ook niets doen. Waarom zo negatief.

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2017 om 14:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jackyh. Is geen kwestie van negatief. Sommige mensen kunnen heel slecht trappenlopen, daar is dan die traplift voor. Maar niet om iemand met minstens twee personen uit een rolstoel te tillen en bovenaan weer in die rolstoel te tillen. En daar zijn die assistenten zeker niet voor aangenomen, ik denk zelfs dat ze dat niet eens mogen. Dus iemand moet zelf kunnen opstaan en op die traplift gaan zitten. En als iemand dat kan, kan hij ook opstaan en in de stoel bij het meetapparaat gaan zitten.

Cookies
door Cookies Jan 8, 2017 om 15:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Tuurlijk, er staat ook in hun arbeidsovereenkomst dat ze de konten van patiënten moeten afvegen. Een traplift is voor mensen die de trap niet op kunnen, maar wel kunnen lopen.

ja
door jackyh Jan 8, 2017 om 16:09
953 Antwoorden / 4 Vragen

R. Kemperman kan het toch vragen. Ik zeg toch niet dat het moet. Ik heb geen aandelen in die praktijk dus mij maakt het verder niet uit.

r.kemperman
door r.kemperman Jan 9, 2017 om 09:45
423 Antwoorden / 4 Vragen

Contact gehad met oogkliniek Lairesse.
Helaas, kan niets doen
Verwees me door naar Visio
Helaas alleen na verwijzing door oogarts

ja
door jackyh Jan 9, 2017 om 09:54
953 Antwoorden / 4 Vragen

Jammer. Ik snap niet dat hier geen oplossing voor is. Zal ook eens navragen her en der.

Cookies
door Cookies Jan 9, 2017 om 09:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er is wel een oplossing, nl. een opticien aan huis. Kemperman, heb je nou al gekeken bij de gegeven links?

ja
door jackyh Jan 9, 2017 om 10:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als het OMC u doorverwijst naar Visiol dan voldoet u toch aan de voorwaarden.

costnix
door costnix - Jan 8, 2017 om 01:17
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een oogarts in een ziekenhuis moet het geen probleem zijn. In elk ziekenhuis zijn mobiele tilliften aanwezig!

r.kemperman
door r.kemperman Jan 8, 2017 om 09:36
423 Antwoorden / 4 Vragen

Heb het gevraagd aan de oogpoli van Slotervaartziekenhuis en deze zeiden meteen dat ze dat niet deden.
Wie ik ook bel in dat wereldje, iedereen reageert of mijn moeder de enige is met dit probleem.

tijger1
door tijger1 Jan 8, 2017 om 11:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk zijn er in een ziekenhuis tilliften, maar niet op elke afdeling en zeker niet bij de oogafdeling. Mijn moeder, zat toentertijd ook in een rolstoel en kon zich nauwelijks bewegen, moest eens een rontgenfoto van haar rug maken in het ziekenhuis. Volgens verpleeghuisarts was dat geen probleem in het ziekenhuis. Maar daar moesten toch paar sterke kerels opgetrommeld worden. Rampzalig. Dus nadien terug naar verpleeghuis op een brancard  met ambulance.

costnix
door costnix Jan 8, 2017 om 13:25
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Op de röntgenafdeling waar ik werkte, leende wij de tillift van één van de verpleegafdelingen. Dat was nooit een probleem.
Zelf hadden we een paar schijfmatten om een patiënt van en naar de röntgentafel over te brengen.
Maar er wordt wel een "out of the box" denkhouding van het personeel verlangt. Ik zag zulke problemen als een uitdaging om opgelost te worden. Kanniet ligt op het kerkhof en Wilniet ligt er naast!

zoekster1
door zoekster1 - Jan 9, 2017 om 10:19
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Van de verwijzing van carola.83 heb ik ongeveer twee jaar geleden gebruik gemaakt, toen mijn moeder, ook in een zorgcentrum en nogal de weg kwijt,  een nieuwe bril moest. Die was erg betrouwbaar. Hij komt eerst langs voor een oogmeting (op afspraak natuurlijk) En hij levert de bril bij uw moeder persoonlijk af.  Dan stelt hij hem ook nog even bij zodat de bril goed om de oren zit. Niet heel goedkoop, maar wel iemand met ervaring met oudere mensen en ook erg aardig.

Dit is dus een 'review' met eigen ervaring.