an
door ange lina Nov 28, 2016 om 13:15
Voeding & gezondheid

Suggesties voor een goede laserkliniek

Graag ga ik door het leven zonder bril. Wie heeft goede ervaringen met een oogkliniek?

Welke zouden jullie aanbevelen?

12098 20 Rapporteer

ja
door jackyh - Nov 28, 2016 om 13:31
953 Antwoorden / 4 Vragen

Vraag de oogarts.

aurora1
door aurora1 - Nov 28, 2016 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik niet want ik laat niet op die manier aan mijn ogen prutsen. Bovendien is het resultaat (als het al goed gaat) maar tijdelijk en herhalen kan niet net zo min als fouten gecorrigeerd kunnen worden.
Neem contactlenzen en vraag uw oogarts zoals al is gezegd.
Wilt u van dit alles niets weten, zich niets aantrekken en toch dat pad opgaan: zoek dan klinieken op op internet en lees de reviews ervan en of er klachten over zijn.

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 28, 2016 om 19:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Aurora heeft het goed uitgelegd. Het is een tijdelijke verbetering tenminste als u binnen de doelgroep valt.
Bent u 40 plus dan bent u eigenlijk al te oud en zal het resultaat u nog weleens tegen kunnen vallen.
Kies voor een lens, die zijn zo gemaakt dat ze in ieder geval geen schade aan kun richten.

he
door hetty1 - Nov 30, 2016 om 11:52
3 Antwoorden / 4 Vragen

Ik ben naar de oogkliniek papendrecht gegaan. Je wordt heel goed en vriendelijk geholpen . Totaal geen pijn. Ik ben in september aan beide ogen geholpen. Ik heb geen bril meer nodig en kan alles goed zien. Kan zelfs de ondertiteling zien die ik daarvoor alleen maar wazig zag.

ha
door harryromijn - Nov 30, 2016 om 12:23
272 Antwoorden / 0 Vragen

Lees de lessen optica van de 4e en 5e klas HAVO en u snapt, waarom dit een tijdelijke oplossing is, waar u, als uw ogen minder kunnen accomoderen = scherpstellen, u deze lasertechniek tot aan uw graf zult vervloeken.

gerbera
door gerbera - Nov 30, 2016 om 12:27
7369 Antwoorden / 14 Vragen

Welke zouden jullie aanbevelen?
Geen enkele, als het al nodig mocht zijn is uw oogarts de aangewezen persoon die dit kan bepalen cq uitvoeren. Da's mijn ervaring.

simon55
door simon55 - Nov 30, 2016 om 12:29
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Begin eerst eens contact te zoeken met n goede oogarts en laat u dan adviseren of dat t voor u mogelijk is .Ook n optie zou kunnen zijn n goede opticien te raadplegen maar wel een die gediplomeerd is.

ma
door martendi - Nov 30, 2016 om 12:32
9 Antwoorden / 0 Vragen

Visus Oogkliniek, daar ben ik ook gelaserd, Doordat ik met één oog (leesoog) een andere sterkte heb dan het andere oog,moest ik voor één oog een monovisie hebben (voor dichtbij) en het andere oog is naar 0 teruggelaserd. Geen bril meer nodig, levenslange garantie en met linker oog kan ik scherp lezen en met het rechteroog kan ik de verte zien. Tussen beide ogen zit een overloop van 0,50 cm tot 3 meter(links) en het rechter oog is 2,5 meter tot 15 meter. Hierdoor blijft de diepte bewaard. Dus je kan gewoon Diepte zien. En voor € 2000 kan je bij een gelijke sterkte beide ogen doen (€ 1998,00) en met monovisie voor 1 oog komt er € 300,00 bij. Goede nacontrole. op internet www.visusoogkliniek.nl. Ze zitten in Rotterdam,Den Bosch, Utrecht,Amsterdam en Antwerpen. Ook goede nacorg.

je
door jelloowmelloow - Nov 30, 2016 om 12:32
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vind een ooglaserbehandeling best een risico. Bovendien is je zicht maar voor een bepaalde tijd gegarandeerd, waarna het weer over moet. Om die reden heb ik gekozen voor nachtlenzen. Deze draag je 's nachts terwijl je slaapt. Kijk op www.nachtlenzen.nl
Voordelen: geen bril, zelfs geen leesbril nodig, relatief goedkoop, overdag onbelemmerd zicht, pijnloos, nagenoeg geen kans op infecties en vrijwel risicoloos. Nadelen: niet voor alle ogen en oogafwijkingen geschikt, niet verkrijgbaar bij alle opticiens, je moet ervoor naar een optometrist, als je niet of minder dan 6 uur slaapt (je ogen zijn dan dus open) werkt het niet of onvoldoende.
Voor mij (bijziend met cilinder) werkt het al jarenlang perfect! Eigenlijk heb ik ook (die leeftijd hé :-)) een leesbril nodig maar mijn ogen kunnen door de lenzen zodanig worden gecorrigeerd dat ik ook geen leesbril nodig heb!

ma
door maria1950 - Nov 30, 2016 om 12:33
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet waar je woont.
als je via de oogarts in Breda je ogen laat laseren, wordt je in Rotterdam gelaserd.
de oogartsen in Breda zijn zeer vakkundig.
wel moet je je bedenken dat je wel een leesbril nodig hebt, als je de 40 gepasseerd bent.
of je moet je zo laten lezen, dat je door 1 oog in de verte kijkt en het andere oog dichtbij.
Het ziekenhuis in Breda heeft voorlichtingsavonden, waar je ook je vragen kan stellen en je ziet een videofilm

Ik wens je veel succes met je keuze, maar laat je goed voorlichten

tot15karakters
door tot15karakters - Nov 30, 2016 om 12:35
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Na de laser behandeling krijg je een soort lidteken in je oog, na meerdere keren word het zo stug dat scherp stellen moeilijker word dus wil je het zeker en hoe snel worden je ogen slechter?

Als je jarenlang zelfde sterkte hebt zou het kunnen maar ogen die slechter worden zou ik het om die reden niet doen.

cantate
door cantate - Nov 30, 2016 om 14:24
15 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste is om het advies van een oogarts te volgen. Staar je niet blind op laser, er zijn meer mogelijkheden. Ook zijn niet alle ogen er geschikt voor. Of laser kan helpen, ligt bovendien aan de oorzaak van het slechter zien. Zelf heb ik momenteel tot volle tevredenheid geïmplanteerde kunstlenzen in beide ogen (ik had een soort staar). Ik kan overigens niet helemáál zonder bril, want ik heb hem in sommige situaties toch nodig. Trouwens, ook mensen die nooit een bril hebben gedragen, zullen er met het verstrijken der jaren vaak een nodig hebben, al is het maar een leesbril of zo.

youri
door youri - Nov 30, 2016 om 15:23
28 Antwoorden / 4 Vragen

@ auroura1, helaas zit je antwoord vol met vooroordelen. Ten eerste wordt er niet aan je ogen gepruts, maar wordt er een goede intake en controle gedaan door optometristen en oogartsen voor je gelaserd wordt. En de apparatuur is up-to-date en betrouwbaar.
Bij mij is het nu 12 jaar geleden en mijn (ver)zicht is nog steeds 100 % en ik ben nu 50 +.Ja. na je 40e heb je een leesbril nodig, maar dat heeft niets met het lazeren te maken. Mijn ogen konden geen contactlenzen verdragen en een bril was niet geschikt voor mijn sport.
Ik ben naar Visionclinics gegaan (nu Bergman-clinics) en heb uitstekende voorlichting gehad, veel controle voor, tijdens en na de behandeling. Het lazeren stelt eigenlijk niet veel voor, voor je het weet is het gebeurt. En je krijgt druppels mee en een slaapbril voor de eerste dagen.
Na de behandeling kon ik gelijk goed zien.
Ik ben heel erg blij dat ik het toen gedaan heb en heb er nooit spijt van gehad. Er is een wereld voor mij open gegaan. En uiteindelijk ben je ook goedkoper uit.
Laat het wel in Nederland doen.

st
door stofr001 - Nov 30, 2016 om 15:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Visus oogkliniek, s gravenweg rotterdam. Ben 62 en heb drie jaar terug beide ogen laten doen. Waren - 2.50 en -3.25. Perfekt nu, geniet er nog elke dag van. Heb wel een leesbril maar mijn oude bril was ook multifocus. Laat de negatievelingen maar links liggen. Gratis opmeting en advies. Levenslang garantie.

billieboy
door billieboy - Nov 30, 2016 om 16:53
84 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Angelina,

Ik heb in 2005 mijn ogen laten laseren bij Retina in Zeist. (Ik besloot mijn ogen te laten laseren  nadat een collega op maandag zonder bril op het werk kwam en mij vertelde dat zij dit door Retina had laten doen en daar erg enthousiast over was).  Sindsdien heb ik geen bril voor veraf en dichtbij meer nodig en konden mijn lenzen en 4 brillen definitief worden opgeruimd. Heerlijk!! In de uitrustkamer lag naast mij een topvoetballer. Hij vertelde dat veel topsporters bij Retina hun ogen hebben laten laseren. Dat stelde mij gerust.
Waarom  Retina. Zij doen mee aan de ontwikkeling van  laserapparatuur. Ter vergelijking Retina en 2 andere lasercentra: om praktische redenen hebben mijn 2 zonen  elders hun ogen laten laseren. Wat mij opviel was dat er 1 wachtkamer is voor bezoekers, mensen die nog behandeld moeten worden en de mensen die net gelaserd zijn. Bij Retina ga je uitrusten in een aparte kamer waar oogdruppels en en een glaasje water staan. Hun onderzoek of je in aanmerking komt voor een vorm van laseren is zeer gedegen. Indertijd kwam  ongeveer 40% waaronder vooral mensen met een oogafwijking daarvoor niet in aanmerking .  Wat ik achteraf een minpunt vond is dat ze  aan mij voor veel geld voedingssupplementen verkochten omdat dat volgens hen belangrijk zou zijn. Sukses!!

tijger1
door tijger1 Nov 30, 2016 om 17:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Welja, voedingssupplementen bij een brillenboer. En dan nog tevreden zijn.

costnix
door costnix - Nov 30, 2016 om 17:36
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het kan goed gaan, maar als het mis gaat, gaat het goed mis!
Ik heb het vaak gezien in het ziekenhuis waar ik werkte. De oogarts kon de schade (proberen) te herstellen, die zo'n "kliniek" had veroorzaakt. Dat is dan ook de reden waarom ik het niet heb laten doen.

ca
door catheine - Nov 30, 2016 om 18:27
1 Antwoorden / Vragen

Ik ben 16 jaar geleden gelaserd in Istanbul bij een zeer deskundige kliniek door een vrouwelijk arts die gestudeerd had in Amerika en Duitsland...ze had heeele goede feedback op de site en ik had meteen vertrouwen in haar...Daar ik hele slechte ogen had (-8,5) had ze mij ook gezegd dat het zou kunnen dat ik voor een tweede keer terug zou moeten en dat was gratis...ok..ik moest dan wel weer naar Istanbul vliegen maar meteen een tripje er van gemaakt....inderdaad na 1,5 jaar ging ik slechter zien dus afspraak gemaakt en terug..
daar ik al bijna 50 was vertelde ze mij ook dat ik natuurlijk dan wel een bril voor dichtbij zou moeten hebben in de toekomst dus zou ze ook 1 oog niet kunnen laseren zodat dat het leesoog zou zijn....maar natuurlijk heb je op een gegeven moment toch een leesbril nodig maar geen probleem hoor.....weer perfect geholpen en pas na10jaar (dus met mijn 60) begon ik iets minder scherp te zien met lezen...dus voor dichtbij...het andere oog voor in de verte is nog steeds PERFECT...een en al lof voor deze kliniek in Istanbul en ik had het jaren en jaren eerder moeten doen want heb nog steeds GEEN spijt...

Er
door Er73 - Nov 30, 2016 om 19:04
3 Antwoorden / Vragen

Kijk eens op de website van de Focuskliniek in Rotterdam http://www.oogziekenhuisfocuskliniek.nl/
Dit is naast het Oogziekenhuis in Rotterdam.
In de Focuskliniek werken de oogartsen die ook in het Oogziekenhuis werken, zij kunnen je het beste adviseren en vertellen of je in aanmerking komt voor het laseren en welke kosten hieraan zijn verbonden.
Vergeet niet dat ondanks het laseren van je lenzen nu, je op latere leeftijd mogelijk toch voor staar geopereerd moet worden. Dit is met laseren niet te voorkomen.

Succes

ag
door agapon - Nov 30, 2016 om 19:38
115 Antwoorden / 0 Vragen

oogkliniek Heerhugowaard

freix.
door freix. - Nov 30, 2016 om 20:43
28 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben bij het Lasik Centrum Eindhoven geweest. Bezoek hier hun website: Link Ze zitten ook in Boxtel. Goede informatie vooraf, goede begeleiding tijdens en een goede nazorg. Prettige contacten en een prima resultaat. Ik had het jaren eerder moeten doen...... Overigens heeft mijn broer het 20 jaar geleden laten doen en nog steeds geen bril nodig......
Met lezen heb ik nu wel een leesbril nodig maar dat gebeurt ook zonder laseren naar mate je ouder wordt.... (en ligt niet aan slecht laseren of slecht resultaat... oid)

Ga naar een info-avond en oordeel zelf.