l.
door l.couteaux Apr 15, 2024 om 14:59
Voeding & gezondheid
Zendium tandpasta

Het viel mij op dat de tubes tandpasta van Zendium zo snel leeg waren.
Er kwam elke keer een stoot lucht uit alvorens er tandpasta op mijn borstel kwam.
Niet bij één tube maar eigenlijk altijd.
Ik heb twee ongeopende tubes tegen het licht aangehouden en ja hoor...Duidelijk te zien dat ze slecht zijn afgevuld.
Gewoon een heel stuk waar geen tandpasta te zien was.
Mag dat zomaar en valt dat onder "krimpfolie"???

4397 9 Rapporteer

Topantwoord

Ja
door JannyBoe - Apr 15, 2024 om 15:01
517 Antwoorden / Vragen

U bedoelt ongetwijfeld "krimpflatie".

Als er net zoveel inhoud is als aangegeven op de verpakking dan is er geen probleem. U betaalt hetgeen u koopt.

Zit er minder in dan voorheen maar is de prijs net zo hoog als toen dan is er sprake van "krimpflatie".
Dat is niet verboden.

l.
door l.couteaux - Apr 15, 2024 om 15:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Natuurlijk bedoel ik "krimpflatie" Spellingscontrole maakte er folie van...

@q
door @qwerty@ - Apr 15, 2024 om 15:39
68 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is tegenwoordig het nieuwe normaal, grote verpakkingen met weinig inhoud.
Dit, om de klanten om de tuin te leiden..........het nieuwe normaal.........
Dus, niet alleen op de verpakking afgaan, maar lezen op de verpakking hoeveel je koopt.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 15, 2024 om 15:47
540 Antwoorden / Vragen

Het gaat om de inhoud van de tandpasta, niet de lucht die in de tube zit.
75 ml. Dat is erg weinig. Je kunt wel het gewicht van verschillende volle tubes vergelijken. Weegschaal voor bijvoorbeeld brieven is goed genoeg. Volume vergelijking is wat lastiger.

mahadma
door mahadma - Apr 15, 2024 om 18:12
11543 Antwoorden / 51 Vragen

Ter vergelijking; een zak chips is ook groter, maar daardoor heb je chips ipv kruim.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 15, 2024 om 19:13
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Of het mag: als de inhoud hetzelfde is aan ml tandpaste (geen lucht) dan mag het (zie ook de al door @JANNYBOE gegeven reactie) en is het dus een kwestie van geheel leegknijpen en dat nagaan. indien het minder is, dan is misleiding aan de orde en kan het zinnig zijn om dit te melden bij:  https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer

Het advies dat ik u ook kan geven n.a.v. uw vraag: er zijn andere merken en in ieder geval bij de twee die ik op dit moment benut doet het door u genoemde fenomeen zich niet voor. Het staat u geheel vrij om datgene te kopen dat ook naar uw zin is en niet een produkt/merk dat een vraag als de uwe nu oproept.

fikfeeks
door fikfeeks Apr 17, 2024 om 13:00
16 Antwoorden / 6 Vragen

Ik gebruik ook al 30 jaar Zendium  Het is de enige tandpasta waarbij mijn tandvlees niet gaat bloeden. Het is gewoon niet fijn dat er steeds lucht komt ipv tandpasta. Ook al zit de juiste hoeveelheid in de tube.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 17, 2024 om 13:03
16857 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom deze reactie op mijn antwoord?

1paul
door 1paul - Apr 16, 2024 om 07:43
3150 Antwoorden / 0 Vragen

Het mag ja zolang het gewicht maar klopt van wat men aangeeft dat er in de tube zit, zal misschien wel met de zogenaamde krimflatie te maken hebben!!

ka
door kassa2551 - Apr 17, 2024 om 12:14
22 Antwoorden / Vragen

Ik heb de proef op de som genomen met een ander merk.wanneer ik een nieuwe ongebruikte tube neem weegt deze 120-125 gram. Ik mag dan gevoeglijk aannemen omdat de tubes machinaal en met geijkte apparatuur worden gevuld dat de inhoud daadwerkelijk 75 gram bedraagt. Maar ik zou zeggen neem de proef op de som. Weet een nieuw tube als hij vol is en als hij leeg is! Simpel toch

rj
door rjw - Apr 17, 2024 om 15:53
3264 Antwoorden / 5 Vragen

Er is sprake van krimpflatie als de hoeveelheid product minder is geworden voor dezelfde of hogere prijs. Staat er een kleinere inhoud op de verpakking?