pe
door petra4 Sep 18, 2011 om 21:00
Vrije tijd & tuin

Afscheidscadeau Postcodeloterij

Beste allen,

Bij opzegging van mijn lidmaatschap van de postcodeloterij, kreeg ik een brief waarin mij een afscheidscadeau wordt aangeboden. Wel dien ik hiervoor binnen 7 werkdagen zelf contact op te nemen met de postcodeloterij. Wie heeft dit ook al eens meegemaakt? En zal mijn vermoeden bevestigd worden en proberen ze me hierbij een nieuw lot aan te praten? Als cadeau een gratis lot, die uiteraard na enige tijd weer vanzelf een volwaardig lot wordt?

Ik ben benieuwd!

Mvg. Petra.

25828 24 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Sep 18, 2011 om 21:32
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Je kunt als proef op de som kontakt opnemen en zo zelf nagaan welke vorm er aan dat kontakt gegeven wordt. Je beslist zelf wat je je laat "aanpraten".

pb
door pbarendse - Sep 18, 2011 om 23:20
406 Antwoorden / 1 Vragen

Het afscheidscadeau zal er wel uit bestaan dat je een paar maanden gratis mag meespelen.... Mits je lid blijft natuurlijk. Deze organisatie doet er alles aan om je in hun klauwen te houden. Wees sterk en blijf bij nee!

tenormin
door tenormin - Sep 19, 2011 om 10:04
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Petra4, mijns inziens beantwoord u uw eigen vraag al. Ik zou, als u niet wilt meespelen in de Postcodeloterij ook nergens op reageren want zoals u weet, in veel gevallen kan het wat moeite te kosten om er weer vanaf te komen. Aan u zelf uiteraard de keus, in cadeautjes geloof ik niet zo erg.

tdehond
door tdehond - Sep 19, 2011 om 11:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

De Postcode Loterij heeft ons laten weten dat zij alleen nog brieven zullen sturen waarin duidelijk staat dat de bevestiging verwerkt is, maar dat de geadresseerde kan bellen om in aanmerking te komen voor een afscheidscadeau. Dit cadeau wordt volgens de Postcode Loterij altijd versterkt, ook in de gevallen waarbij de exdeelnemer bij zijn besluit blijft om niet meer deel te nemen.

Bron: consumentenbond

Als u dus goed nee kan zeggen en nee kan blijven zeggen zou u dus m.i. kunnen bellen.
Maar speel dan dus wel het spel: zeg geen ja!

sj
door sjaantje109 - Sep 21, 2011 om 12:09
52 Antwoorden / 25 Vragen

Toen ik 3 van mijn 4 loten wilde opzeggen kreeg ik een brief of ik contact met hen op wilde nemen, telefonisch. Dat heb ik niet gedaan; als ze me nodig hebben/hadden bellen ze zelf maar. Toen kreeg ik later nog een brief maar daar heb ik verder ook niet op gereageerd. Ik heb het wel een beetje gehad met de postcodeloterij; vroeger kreeg je nog gewoon geldprijzen (al is het maar een paar euro), nu krijg je abonnement op de Linda, bon voor een bosje rozen wat je 10 km verderop kunt op gaan halen...etc.etc. daar heb ik geen behoefte aan!!

ni
door nirak2 - Sep 21, 2011 om 12:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je krijgt wel een afscheids cadeau bij de loterijen of je nu wel of niet mee blijft spelen.
En natuurlijk nog een leuk aanbod om mee te blijven spelen maar dat ben je niet verplicht om je cadeautje te ontvangen

li
door litonito - Sep 21, 2011 om 12:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Petra.

Ik heb al 2 keer zo`n brief van 2 verschillende loterijen, ik heb terug gebeld, was toch wel nieuwgierig naar het cadeau.
Ze probeerde me geen nieuw lot aan te praten maar als dank voor mijn eerdere lidmaatschap kon ik keuze maken uit 3 cadeau`s. Heb toen gekozen voor een cadeau bon voor 2 personen gratis sauna entree, bij ongeveer 15 sauna`s.
Bon was wel alleen geldig op maandag t/m donderdag, maar mijn sauna keuze deed er niet moeilijk over en accepteerde de bon ook in het weekend.
Helaas weet ik niet meer wat de andere 2 cadeau`s waren.
Ik zou dus gewoon bellen.

tpol
door tpol - Sep 21, 2011 om 12:30
34 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook ooit eens lid geweest van de postcode loterij, helemaal in het begin, toen was het nog leuk, er vielen ook regelmatig prijzen op mijn postcode.Een paar jaar later zijn ze hun format gaan veranderen, en belachelijke bedragen gaan uitreiken, van ettelijke miljoenen. Toen was ik er wel klaar mee. Toen waren ze ook nog een paar keer negatief in het nieuws, omdat zonder toestemming bedragen af gingen schrijven voor een koninginnedag loterij, en natuurlijk blijf ik post krijgen, ondanks stickers op de brievenbus, meerdere keren aangeven dat ik deze folders, brieven en telefoontjes niet wil. Mijn advies, niet bellen, zoals iemand voor mij al zei "als ze je willen spreken, bellen zij maar " bovendien kost het bellen naar de postcode loterij jou ook weer geld.

ak
door akelei - Sep 21, 2011 om 12:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

na die bak 'niet te vr ...ben en jerries ijs "was bij mij de maat vol , ik wil geen ijs , ik wil een half miljoen!
nu ik heb opgezegd heb ik iedere maand prijs ! er blijft zomaar € 8,75 meer op mijn rekening staan , en dat al 2 jaar lang!

sh
door sh233m854 - Sep 21, 2011 om 13:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het is cadeaubon voor een gratis fotoboek of sauna.
Maar het was heel vervelend dat men aan de telefoon probeerde me over te halen nog een keer mee te spelen omdat het grote geld nog moest vallen.
Natuurlijk heb ik me niets laten aanpraten en gebruik gemaakt van een cadeaubon voor een fotoboek.
Waarom niet?

shepu
door shepu - Sep 21, 2011 om 13:18
33 Antwoorden / 0 Vragen

Als je opbelt: wedden dat het heel druk is en er tig "wachtenden voor u" zijn... Daarom moet je zelf bellen. Om met deze site te spreken: "Kassa".
Dus laat je geen knollen voor citroenen verkopen. Wanneer je iets beëindigen wilt, ga je er toch niet weer aan beginnen? De Postcodeloterij gaat uit van de hebberigheid van de mens en als je opbelt, krijgen ze nog gelijk ook.

angelbinky
door angelbinky - Sep 21, 2011 om 13:33
10 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een tijd geleden de PC-loterij opgezegd en daarna een brief gekregen om hen te bellen. Dit heb ik niet gedaan, want ik heb opgezegd en meer dan misschien een schriftelijk dankwoord hoef ik niet te hebben. Laten ze dat maar aan de "goede doelen" geven, of, als ze mij zo nodig een cadeautje willen geven, stuur dat dan maar op, daar hoef ik toch zelf niet om te vragen/bedelen.

Helaas heeft het niet reageren niet mogen baten, want een maand later kreeg ik alsnog een telefoontje van de PC-loterij met de vraag waarom ik opgezegd heb. Ik vertelde dat er veel haken en ogen zaten aan de loterij en dat ik daar niet meer aan mee wilde doen. Ik geef mijn geld liever aan iemand die het goed kan gebruiken, rechtstreeks in de hand, dat geeft me een beter gevoel, omdat ik weet dat ik dan echt iemand help.

an
door ankhor - Sep 21, 2011 om 13:34
122 Antwoorden / 0 Vragen

Yep, nooit geen geldprijzen gehad en bijna 20 jaar meegespeeld.
Ja abonnement op een tijdschrift, alleen zat er niets voor me bij.
Dus gewoon laten liggen, en 9 bakken tom en jerry ijs, oh nee, ben.
Man wat was dat goor, al die troep tusse dat ijs, Hebben die in een restaurant gewerkt en aan het einde van de dag alles bij elkaar gepleurd wat overbleef en gedacht, 'hey dit zouden we nog kunnen verkopen'?
Tevens, al die losse vriezers voor al dat ijs, lekker goed voor het milieu.
Zouden ze die huren? Of kopen ze die en worden die verdeeld onder het personeel
aan het einde van de actie?
Maar uiteindelijk heb ik mijn angst opzij gezet en mijn postcode verslaving gestopt.
Wat me ook ergerde waren die belspelletjes, waar je door te bellen een kans op ene kans maakte. Ik dacht dat zulke spelletjes die verslavend werken verboden waren door de minister? Want waarom niet gewoon een kans maken als je al inbelt, tja, dan bel je misschien maar 1 keer en men wil zoveel mogelijk uit je zak kloppen. Deze instelling werkt echt averechts op het zogenaamde goede doelen
ideaal wat ze zoudne dienen. En daar trok ik me toch niets van aan, ik wilde gewoon de jackpot, net als iedereen ;o)

hi
door hilary_1 - Sep 21, 2011 om 14:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies: niet reargeren!!
Ongeveer 2jaar geleden ook postcode loterij opgezegd, na +/- 10jaar nog nooit iets gewonnen,maar ja je doet het voor "t goede doel" mag je hopen.
en terwijl ik meespeelde met 1lot met verdubbelaar a 10,50euro x 13 maanden , kreeg ik wel herhaaldelijk het verzoek om met meer loten mee te spelen, dit is toch wel genant, i.p.v. blij te zijn dat je geld geeft willen ze alleen maar meer van je hebben.
Na opzegging kreeg 'n brief of ik maar even wilde bellen wat hiervoor de reden was, met andere woorden ze jagen je weer op kosten want je wordt gewoon in de wacht gezet als je belt.
Ik heb niet gereargeerd op dit verzoek,maar ben daarna nog vaak door hun benaderd om weer lid te worden.
Ik heb het helemaal gehad met deze vorm van geld afpersen en geef het liever rechtstreeks aan goede doelen, in welke vorm dan ook.

H.
door H.A.J.vanderPloeg - Sep 21, 2011 om 16:38
34 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=akelei schreef op woensdag 21 sep 2011, 12:39]na die bak 'niet te vr ...ben en jerries ijs "was bij mij de maat vol , ik wil geen ijs , ik wil een half miljoen!
nu ik heb opgezegd heb ik iedere maand prijs ! er blijft zomaar € 8,75 meer op mijn rekening staan , en dat al 2 jaar lang!

tdehond
door tdehond - Sep 21, 2011 om 16:50
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=hilde11 schreef op woensdag 21 sep 2011, 16:38][quote=akelei schreef op woensdag 21 sep 2011, 12:39]na die bak 'niet te vr ...ben en jerries ijs "was bij mij de maat vol , ik wil geen ijs , ik wil een half miljoen!
nu ik heb opgezegd heb ik iedere maand prijs ! er blijft zomaar € 8,75 meer op mijn rekening staan , en dat al 2 jaar lang!

Ik win ook elke maand 8,75. Toen ik destijds opgezegd heb werd mij geen afscheidscadeau aangeboden. Ik had ook moeite om de schriftelijke bevestiging toegestuurd te krijgen, maar dat is wel gelukt.

Een familielid vond het ijs ook niet echt smakelijk te noemen. Maar smaken verschillen.

ne
door nelvanr - Sep 21, 2011 om 22:32
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook al een aantal jaren geleden opgezegd en raad eens..... nog nooit wat gewonnen daarna en dan blijven ze maar zeggen ,,ja stel dat je op zegt ,zul je zien dan valt er een grote prijs op je postcode,,nou niet dus he
dit noemen ze emotionele chantage
En zolang ze prijzen uitdelen van mijn centen,aan mensen (door een fout van de notaris) die er geen recht op hebben doe ik niet meer mee.
En idd al die onzin prijzen die ze nu uitdelen,ben ik blij dat ik er niet meer aan mee doe,ik houd de centen in mijn knip en spaar het zelf wel op,weet ik zeker dat ik over een paar jaar wel een flink bedrag eraan over houd.

ma
door manwijf - Sep 22, 2011 om 13:24
574 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit een "afscheidskado" gekregen, maar interesseert met geen reet. Wat een boevenbende is dat zeg. Ben blij dat ik er eindelijk af ben. Heeft even geduurd, want ze rekken het maanden, maar na een belletje dat mn man iemand in de Van Eeghenstraat over de balie kwam trekken, was het gauw voor elkaar. Je moet dezelfde taal spreken zeg ik altijd. Goede doelen, laat me niet lachen. Zakkenvullers zijn het! Niet meer en niet minder. Zou iedereen in NL wel weten dat die sponsorloterij, de vriendenloterij etc allemaal dezelfde club is? Dat dat kan in Nederland! We worden steeds meer een bananenrepubliek...

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2011 om 13:43
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Goeeeeeeden avond Carolien, we gaan auto's weggeven. Weet u het nog? 1 Gezin met 5 nieuwe auto's. Omdat ze 5 loten hadden. Ben ik nou...? Ben ook blij dat ik er eindelijk vanaf was; miste wel "mijn gewonnen ijs" toen ik dus niet meer meespeelde; maar als ik het zo lees heb ik daar ook niet veel aan gemist.

tdehond
door tdehond - Sep 22, 2011 om 14:38
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=manwijf schreef op donderdag 22 sep 2011, 13:24]Nooit een "afscheidskado" gekregen, maar interesseert met geen reet. Wat een boevenbende is dat zeg. Ben blij dat ik er eindelijk af ben. Heeft even geduurd, want ze rekken het maanden, maar na een belletje dat mn man iemand in de Van Eeghenstraat over de balie kwam trekken, was het gauw voor elkaar.

Ik ben tegen geweld, al hoewel ik moest lachen om de beeldspraak. Een paar brieven en telefoontjes waren wel nodig om te bereiken dat maandelijks een kleine prijs gewonnen werd ( kosten deelname). Er is overigens geen onvertogen woord gevallen.

jannyhorst
door jannyhorst - Sep 23, 2011 om 00:25
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook opgezegd en belde om te informeren over het cadeau en kon kiezen uit 3 cadeaus en het verzoek om lid te blijven. Ik zou het uitgekozen cadeau toegezonde krijgen, daar wacht ik nu op!

nb
door nbw - Sep 23, 2011 om 03:05
521 Antwoorden / 24 Vragen

En voor de bedenkers maakt het helemaal niet uit wat de onnozele consument vindt of denkt. Er is een vergunning afgegeven voor deze loterij en de trekkingen worden door miljoenen kijkers bekeken in keurig verpakte shows. En met vooral hele korte momenten aandacht voor al die goede doelen die als excuus dienen voor hun commercie.Heb maar 1 wedervraag. Weet iemand of controleerd iemand of het goede doel daadwerkelijk het postcodegeld krijgt. Want het is mij te simpel
dat een benifitiair persoon op camera zegt in zijn beste nederlands bedankt voor uw hulp. En tegelijkertijd mevr. Cornelis miljonair is. Wanneer stopt die farce van schijnheiligheid?

tdehond
door tdehond - Sep 23, 2011 om 09:26
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=nbw schreef op vrijdag 23 sep 2011, 03:05]. Cornelis Wanneer stopt die farce van schijnheiligheid?

Zodra Nederlanders zich niet meer manipuleren door de gedachte: stel dat de straatprijs in mijn straat valt en ik ben de buren winnen.... Als je niet jaloers bent op anderen ben je niet meer te manipuleren door dit soort loterijen.

tenormin
door tenormin - Sep 23, 2011 om 09:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

En zó is het maar net, tdehond.