je
door jeroenengreet Sep 20, 2013 om 00:38
Vrije tijd & tuin

Dagtocht

op 19 september 2013 besloten we met zijn tweeen een dagtocht te maken naar Amsterdam met de organisatie opstap reizen ( voormalig Mercator)
met een prijs van 9,95 per persoon niet leden 14,95 per persoon in de bus moesten we een bedarg betalen van 16,00 p.p omdat we geen lid waren maar daar zat de rondvaart door Amsterdam inbegrepen
,sochtends om 7:40 klaar staan op de afgesproken plaats
chauffeur kwam om 8:00
rond 12:00 uur kwamen we aan in Purmerend bij eetcafe Concordia
waarbij bij aamkomst geen toiletpapier aanwezig was
koffie gratis gebak moesten we zelf betalen ok heb ik vrede mee
na een verkooppraatje van 2 uur kwam het eten wat bij de prijs inbegrepen was,
10 aardappelpartjes 2 eetlepels sla zonder dressing met komkommerstukjes(2 stuks) gehaktballetje
KOUD
om half 4 rijden we weg naar Amsterdam om de boottocht te maken, bij aankomst gaat de buschauffeur ons aanmelden, en na een paar minuten kwam hij terug en zei : sorry de boot vertrekt om 6 uur ( 1,5 uur later )
daar ga ik niet op wachten dus we gaan naar huis
fijne busreis doe het nooit weer
kregen later te horen dat de buschauffeur al eerder in zijn loopbaan 2 keer een waarschuwing heeft gehad voor dit soort ongein
betreft hier om 45 passagiers

grote schande
ga nooit in zee met Mercator reizen of Op stap reizen uit Enschede

3709 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 20, 2013 om 12:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het is toch al lang en breed bekend dat dit nep reisjes zijn. De mensen blijven er in trappen. De chauffeur twee keer gewaarschuwd? Dacht het niet, dit is gewoon de opzet van de organisatie.

hutch
door hutch - Sep 20, 2013 om 12:29
4517 Antwoorden / 29 Vragen

Mercator Holding B.V. is niet voor niets op 6 juni 2013 failliet verklaard.
"Mercator B.V. heeft op haar eigen faillissement aangevraagd. Als oorzaak van het faillissement heeft de directie aan de curator meegedeeld dat de omzet
onvoldoende zou zijn ter dekking van de kosten. Ontslag van personeel (3 rondes, de laatste in maart 2013) kon het tij niet keren. Vanwege de (te) lage omzet werd bezuinigd op reclame/werving, zodat dit weer leidde tot minder omzet
." (Bron: klik )

Hieruit zou men kunnen afleiden dat 'men' niet meer in dergelijke verkoop-dagtripjes trapt. En dat is maar goed ook.

'Bedrijfjes' die dergelijke dagtripjes verkopen, waar het in hoofdzaak alléén om de verkoop van allerlei zéér dure rommel gaat (zij noemen het letterlijk: 'een gratis verkoopshow', dat woordje 'gratis', maakt het geheel echt belachelijk), moeten ook wel een keer failliet gaan.
Mensen blijven er niet intrappen, althans dat is te hopen. En dat blijkt ook wel uit bovenstaande.

Ook nu ziet u wel waar het eigenlijk om draait: zoals gezegd, om de verkoop van dure rommel en daarna komt de aap uit de mouw: snel wat 'voer' voorzetten en vervolgens de gasten afschepen met...... niets (meer).

Maar ik ben wel benieuwd van wie die chauffeur (weer) een waarschuwing gehad heeft.
Is het geen toneelstukje alsof het lijkt dat het 'bedrijfje' boos is op die chauffeur?
Of is dit ook weer een doorgestoken kaart van dat 'bedrijfje' en dus zo gepland.....?

Dus mensen: wees gewaarschuwd als u met dergelijke dagtripjes meegaat. Het gaat echt niet om uw plezier die dag. Het gaat alléén om die 'gratis' verkoopshow. Maar om mensen te lokken, moet er wel iets bij gedaan worden, wat later meestal blijkt dat het (letterlijk) niets is.

En: ging de 'pet' nog rond voor een fooi voor die 'arme' chauffeur... of had hij die al berekend bij het betalen van die € 14,95.... ehh, ik bedoel die € 16,--?

re
door reah - Feb 5, 2014 om 19:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ja helemaal waar , heb zelfs meegemaakt als je niets kocht dan gingen schelden gooien en snuiten met hun eigen spullen, en het eten over het algemeen peen/doperwten met een stuk vlees.

Mensen wees gewaarschuwd.

de motormuis
door de motormuis - Feb 11, 2014 om 14:47
598 Antwoorden / 13 Vragen

Dit is inderdaad al lang bekend. Zelfs op televisie geweest.
Hadden met een verborgen camera alles gefilmd.
Ze proberen alleen maar mensen centen uit hun zakken te kloppen.
Trap er gewoon niet in. Zo goedkoop een dag weg met de bus met
van alles erbij voor zo'n lage prijs of gratis dan weet je dat het fout zit.

Groeten.

komsja
door komsja - Feb 11, 2014 om 16:07
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Elk weldenkend mens kan toch wel nagaan dat zuk soort spotgoedkope reisjes uitdraaien op een 1 of andere aggresieve verkoop bijeenkomst met spullen die ze aan de man brengen voor een veelvoud van wat het waard is.
Sorry dat ik het moet zeggen hoor,maar een ieder die daar intrapt is niet helemaal................
Men kan toch zelf wel berekenen dat je voor dat geld niet een dagje uit kan.
Kijk..ik zou zomaar in een banana-split grap trappen,maar dit ligt er zooo dik boven op,dat je gelijk al in de gaten moet hebben dat er iets niet helemaal jofel is.

pi
door pieterwolters - Feb 11, 2014 om 17:57
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk leren mensen nooit. Hier wordt al decennia lang voor gewaarschuwd. Wim Bosboom waarschuwde hier al voor, Frits Bom heeft er zijn leven aan besteed en nog trappen er mensen in.

me
door meeshof1 - May 21, 2014 om 18:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben samen met mijn vrouw op 12 mei bij deze organisatie geweest in zaal merks in Roosendaal.er was voor elk echtpaar een prijs van 150 euro aanwezig.na heel de morgen naar een hoop gehouwehoer geluisterd te hebben en het nuttigen van 'n kop soep met 1 stukje stokbrood was het kort daarna gedaan met het gehouwehoer.we konden naar huis met per persoon 1 pakje koekjes,1 pakje snoepjes en een pak spaghetti.misschien de waarde van hooguit 2 euro.mij bij op stap reizen niet meer gezien.

komsja
door komsja - May 22, 2014 om 16:31
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@meeshof1
U en uw vrouw zijn dus weer van die (sorry dat ik het moet zeggen) domme sukkels die er ingetrapt zijn,er word regelmatig in de media gezegd MENSEN,TRAP ER NIET IN.want als je een klein beetje nadenkt kan men toch wel nagaan dat het ene grote oplichtersbende is.
Nogmaals sorry hoor,maar vind het ook een beetje eigen schuld dikke bult.

me
door meeshof1 - May 22, 2014 om 16:55
2 Antwoorden / 0 Vragen

helemaal gelijk komsja,maar niets gekocht of besteld.jammer van de verloren ochtend.maar wij doen het niet meer.

komsja
door komsja - May 22, 2014 om 17:34
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@meeshof1
Excuses dat ik tegen u uitviel,maar u kunt wel van die leuke goedkope reisjes maken,maar ga dan samen de stad in of what ever,als jullie er voor zorgen dat jullie weer op tijd in de bus zitten,kan je die verkooppraatjes ontlopen en neem aan dat u dat broodje en dat beloofde bakkie ook wel zelf kan betalen.

hutch
door hutch - May 23, 2014 om 19:19
4517 Antwoorden / 29 Vragen

@ Meeshof1: héééél verstandig!!

Gelukkig heeft u niets gekocht/bestelt bij dat malafide clubje en nóóit meer mee gaan (met dergelijke 'bedrijfjes'). Zie die verloren tijd maar als een paar (goede) lesuurtjes.
Wel zoveel mogelijk familie / vrienden / kennissen / buren enz. enz. inlichten.