ar
door arwenders Feb 13, 2013 om 21:04
Vrije tijd & tuin

Efteling tickets

nou, De Efteling, wat een Top service!

Na het aankopen van 2 ticktets met beide 8 euro korting, kreeg ik maar 1 ticket toegestuurd (na het betalen van 48 euro). Ik heb toen de klantenservice gebeld en deze meldde mij dat de kortingscode die ik heb gebruikt helaas niet meer geldig was. Vreemd! Want de site accepteerde deze code gewoon! Deze tickets heb ik op 15 januari gekocht en de code was blijkbaar maar geldig tot 1 januari. Met als gevolg dat ik in principe voor 1 kaartje 48 euro heb betaald...
de oplossing wat de klantenservice mij bood was dat ik de 16 euro die ik te veel heb betaald voor dit kaartje terug gestord kon krijgen. Dan zouden we dus het volle pond moeten betalen..
Na in overleg te zijn geweest met mijn vriend hebben we besloten om wegens financiele redenen (wij zijn immers studenten die van koopjes afhankelijk zijn) niet meer te gaan, en te vragen of de efteling ons het gehele bedrag terug kon stortten of anders ons tegemoet wil komen.
Helaas bleek dit niet mogelijk en worden we dus gedwongen om een extra kaartje te kopen wat maar tot 4 maart geldig is. Nou daar gaat mijn valentijnsdag! Bedankt efteling voor deze be-lach-elijke "service"! Na jaren lang in de efteling te zijn geweest heb ik hier nu totaal geen zin meer in! Ik voel me afgewimpeld!
In de algemene voorwaarden staat: Bij het uitvoeren van de betaling ben je akkoord gegaan met het aantal tickets. Tickets zijn niet terug te geven of in te wisselen voor andere seizoenen. Je kunt je ticket op een ander moment in het seizoen misschien nog gebruiken.

Ja, ik ben akkoord gegaan met TWEE kaartjes, maar dat doet de efteling zelf dus niet. Dit kan toch niet?!

Heb ik dan nu dus geen enkele poot om op te staan?

3015 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 13, 2013 om 21:26
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=arwenders schreef op woensdag 13 feb 2013, 21:04]
Nou daar gaat mijn valentijnsdag!

Verlopen kortingscode geldt niet meer en mi kun je er geen rechten aan ontlenen om die korting alsnog te krijgen als je hem na die periode nog gebruikt (als boekingsprogramma dat niet juist kan verwerken.)

Maar ik zou zeggen smijt er nog die 16 euro tegenaan voor dat 2e kaartje en ga gezellig op Valentijnsdag, heb je dat ook weer opgelost.
En voortaan opletten of iets nog geldig is voor je iets boekt/doet.

Overigens staat er bij boeken:
--Het ticket is geldig tot en met 2 maart 2014. --
Dus dat is voorlopig nog wel geldig dan, maar je zou dan ook die 16 euro terug kunnen laten storten en kijken of je later nog een 2e kaartje met korting erbij kunt regelen. Als je 1e kaartje ook tot maart 2014 geldig is althans.

ar
door arwenders - Feb 13, 2013 om 21:33
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je antwoord! Het tweede kaartje zou mij net zoals het 1e kaartje 32 euro kosten..
Mijn eerste ticket is geldig t/m 3 maart 2013. helaas pindakaas dus..

stacey
door stacey - Feb 13, 2013 om 21:41
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=arwenders schreef op woensdag 13 feb 2013, 21:33]Dankjewel voor je antwoord! Het tweede kaartje zou mij net zoals het 1e kaartje 32 euro kosten..
Mijn eerste ticket is geldig t/m 3 maart 2013. helaas pindakaas dus..

Waarom is jouw ticket maar zo kort geldig dan ?!
Als dat de termijn was die ook bij die aanbieding gold,
korte tijd voor minder geld ? dan zou ik zeggen dat ze Of de aanbieding dan wel uitvoeren geheel en niet half ! uitvoeren waar het dan op lijkt en 2e ticket regelen.
Of anders als je volle prijs moet betalen dat je dan ook een kaartje krijgt met een normale geldigheid zoals gemeld bij boeken nu voor de volle prijs, tot maart 2014............
dan zou je tijd hebben om bij een andere actie nog een 2e met korting te regelen.

mi
door miepje58 - Feb 14, 2013 om 10:24
208 Antwoorden / 6 Vragen

Je had gewoon beter moeten lezen, sorry. En dat gezeur altijd van 'arme student'. Ga dan niet. Wij werken allebei full time en kunnen ons ook geen Eftelingkaartjes veroorloven.