kenwel2
door kenwel2 Jul 7, 2009 om 20:09
Vrije tijd & tuin

Mag een tv zender vertraagd uitzenden, en dan vervolgens Live vermelden

Hallo, zit op dit momen te kijken naar de uitzending ivm. overlijden Michael Jackson, eerst op SBS6, ik ontdekte, verrek, er klopt iets niet: De vertaling stond er al voordat mensen de woorden hadden uitgesproken, ik op onderzoek uit: Jawel hoor op Sky News is de uitzending al zo'n 10 minuten verder! Mijn  vraag is nu dan: Mogen omroepen zomaar met grote letters in beeld 'LIVE'er op vermelden, terwijl dit helemaal niet het geval is, en hun maar reclame uitzenden, ondertussen zit ik natuurlijk wel echt, zonder reclame, naar Sky News te kijken, eigenlijk toch te gek voor woorden! Mag dit allemaal zomaar dan? Het kenwel...

1086 12 Rapporteer

vladja
door vladja - Jul 7, 2009 om 20:14
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Dit is van tevoren aangekondigd dat ze dit zouden doen, een vertraging om er een nederlandse vertaling onder te kunnen zetten voor degene die het engels niet voldoende machtig zijn. Zodat ook deze mensen de uitzending goed kunne volgen.

Vladja

vladja
door vladja - Jul 7, 2009 om 20:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

BBC2 zend het live uit en zoveel vertraging zit er niet tussen.

kenwel2
door kenwel2 - Jul 7, 2009 om 20:53
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Ik vindt het pure nepperij, veel tijd voor de reclameblokken, met een of ander 'rot'smoesje van ze, zet er dan geen live boven, als je met zulke uitzendingen gaat 'timeshiften', en dan die 3 zeer slechte presentatoren, ben blij dat ik wel LIVE kan kijken...en ja, ik kan goed Engels spreken en verstaan, zoals zovelen onder ons, zeker fans....van Engelse bands dan....

Ik vindt het echt een walgelijke vertoning op SBS6...met die drie paljassen..

Ga weer echt live kijken, en ehhh..het verschil is niet zo groot? Toch zeker zo'n 5 minuten hoor!! Blij dat ik een paar duizend zneder heb dan....

Mijn vraag is nog niet beantwoord: Mag dit wel. LIVE in beeld zetten, terwijl dit niet het geval is, doet er dan verder niet toe om wie of wat het dan gaat, je wordt belazerd....Je neemt te goeder trouw aan, dat als er LIVE in beeld staat, dat dit dan ook op de seconde na zo is...

Henri

poltol
door poltol - Jul 7, 2009 om 20:54
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Tja, dat ken dus wel.

Kijk dan ook niet naar de commercielen. Zoek een echte zender op.

Vr.gr. poltol [die kijkt fijn naar ...... NED3] prima zender.

Lsk520
door Lsk520 - Jul 7, 2009 om 20:59
827 Antwoorden / 2 Vragen

allemachtig, waar maak je je druk om?

Kijk dan naar Ned 3, zenden ook uit met 30 SECONDEN vertraging, zonder reclame, zelfde beelden, met ondertiteling!

Trouwens, waarom reageren wij eigenlijk op deze belachelijke vraag?

ap
door apiejoepie - Jul 7, 2009 om 21:05
130 Antwoorden / 4 Vragen

maar even terugkomend op de vraag mag dit wel

als ik u was zou ik morgen ochtend om 9 uur gelijk aangifte doen in uw woonplaats

wat denken zij wel niet om het kijkersvolk in de maling te nemen

groetjes en succes

birdies
door birdies - Jul 7, 2009 om 21:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Om je 'vraag' te beantwoorden: ja, het mag, want het is niet van te voren opgenomen!

Snap zelf niet waarom je naar SBS kijkt als je je ergert aan de presentatoren; ik kijk/luister zelf naar Ned. 3 met slechts 30 seconden vertraging, zodat e.e.a. ondertiteld kan worden. Wordt door veel mensen op prijs gesteld!

Vind de vraag eerlijk gezegd nogal belachelijk, of wilde je even mededelen dat je wel duizenden!! zenders hebt om naar te kijken.

ap
door apiejoepie - Jul 7, 2009 om 21:41
130 Antwoorden / 4 Vragen

waar je je al niet druk om kan maken

ap
door apiejoepie - Jul 7, 2009 om 21:46
130 Antwoorden / 4 Vragen

besodemieteren met beelden kunnen ze je dan niet zo vlug, net zo goed als dat het geval is bij de respondenten

 je stelt zelf de vraag.maar wat ga je nu voor actie ondernemen?want daar ben ik nu wel benieuwd naar

groetjes

kenwel2
door kenwel2 - Jul 7, 2009 om 21:49
1574 Antwoorden / 13 Vragen

apiejoepie, ik maak mij niet druk,nog niet misschien!!Geef alleen aan dat je als kijker, willens en wetens, belazerd wordt, en dan heb ik nog eens braaf een half uurtje naar die drie 'galbakken' van presentatoren zitten kijken op SBS6, terwijl er hele andere zenders wel real life uitzenden....ik vindt het onaanvaardbaar in ieder geval, zet dan verdorie geen LIVE in het beeld, maar 'dit zijn eerder opgenomen beelden' als je dan daarnaast LIVE nog laat staan: Okay!

'heal the world, make it a better place'...

Gr. Succes verder hier! Prettige avond aan allen nog.

Henri

kenwel2
door kenwel2 - Jul 8, 2009 om 12:30
1574 Antwoorden / 13 Vragen

@birdies, jij vindt het een belachelijk vraag, oke. Maar nu zal ik het even anders stellen dan, stel dat SBS6 in beeld had gebracht: 'Dit zijn eerder opgenomen beelden' denk je dan dat dat goed zou zijn voor hun kijkcijfers? Denk het niet, als de Vara 'Live'in het beeld zet, dan is het ook echt live, nietwaar?

En nee, ik hoef niet mede te delen dat ik meerdere zenders kan ontvangen, gelukkig dat ik dat kan....besodemieteren met beelden kunnen ze je dan niet zo vlug, net zo goed als dat het geval is bij de respondenten die nu hier zo op reageren,overigens , aan vladja, waar is dat bekendgemaakt dan, niet in of net voor de uitzending.

email open: [edit-redactie:e-mailadres verwijderd](wordt wel vertraagd op gereageerd overigens)

Gr. Henri

aboveoeuf
door aboveoeuf - Jul 8, 2009 om 12:43
143 Antwoorden / 8 Vragen

Toch fijn voor je dat meerdere zenders de herdenking uitzonden. Kun je gelukkig kiezen!!!