Slechte service Bol.com
Ik heb 2 cursusboeken besteld bij Bol.com op 10.11.2012. De levertjid was 5 tot 7 dagen.
Ik heb op 16.11.2012 gebeld met de klantenservice wanneer ik de boeken kan verwachten, want ik ben inmiddels met de cursus gestart. Ik kreeg te horen dat de verzenddatum (21.11.2012) ook meteen de leverdatum zou zijn.
Ik kreeg vandaag (20.11.2012) het bericht dat de boeken verzonden zouden worden en dus ook vandaag geleverd zouden worden. Een paar uur erna kreeg ik een mailtje dat er 1 boek niet geleverd kon worden en dat de te verwachte zenddatum nu 27.11.2012 is.
Ik heb toen de klantenservice gebeld met de vraag waarom dit mij niet is verteld op 16.11.2012 (ze maken mij niet wijs dat ze het toch nog niet wisten). Het antwoord was dat zodra zij het weten, dat ze dit doorgeven aan de klant.
Ik vroeg toen ook of ze voor mij konden nagaan of de verzend datum nu echt 27.11.2012 wordt en dat ik niet weer moet wachten. Het antwoord was 'daar gaan een paar dagen overheen want we moeten de leverancier bellen en dat doet weer een andere afdeling. Zij communiceren het terug naar ons en wij weer naar de klant (hoezo efficient)'. 'U kunt natuurlijk ook het boek annuleren en ergens anders het boek bestellen'.
Wat is dat nu voor service? Zijn er meer van dit soort ervaringen?
Nou, als zij er gezien hun werkwijze onzeker over zijn of ze het boek wel volgens uw wensen kunnen leveren dan komen ze u vriendelijkerwijs met een alternatief aardig tegemoet. Tenzij u een ontevreden intonatie had, maar ook dan is het alternatief dat zij bieden een reële optie.
Ik bestel alleen nog maar zaken bij BOL die ze op korte termijn kunnen leveren, mijn ervaring is dat waneer er een langere levertijd is vermeld je uiteindelijk bericht krijgt dat het product helemaal niet geleverd kan worden. En dan moet je het vaak na enkele weken toch ergens anders bestellen en opnieuw gaan afwachten.
Probleem is waarschijnlijk dat Bol.com het product alleen op de website heeft staan, maar niet in huis heeft. Zodra jij het boek bestelt stuurt Bol een bericht naar de distributeur. Die plaatst op zijn beurt een bestelling bij uitgever. Die gaat dan kijken of het op voorraad is en stuurt het boek op naar de distributeur, die het weer naar Bol stuurt. Als iedereen gelijk handelt zal het boek met een dag of 3 bij Bol zijn, maar als de uitgever het druk heeft en de bestelling even laat liggen heb je zo een aanzienlijke vertraging. Daarom kan Bol niet zeggen hoe lang het precies gaat duren.
Ik snap uw klacht niet zo goed. Ze informeren u keurig en u weet nou eenmaal dat dat kan gebeuren bij internetbestellingen. Voortaan maar weer gewoon in de winkel kopen?? Ik vind dit echt zeuren.
Je kunt het gewoon zelf annuleren, neem aan dat je in dit geval ook niet vooruit hoefde te betalen, hoef je ook niet lang op je centjes te wachten kun je het direct ergens anders bestellen.
Heb het zelfde nu ook met 'n DVD die ze, nog steeds, niet op voorraad hebben (wil je ook eens het origineel netjes kopen), ondertussen uiteraard al lang getimkuikt, maar twijfel nog of ik hem zal annuleren..
Overigens in het verleden met 'n garantie afhandeling de "service" van bol.com ervaren, zal er nooit dan ook niet snel meer iets kopen (elektronica sowieso uitgesloten), het is dat ik nu waardebonnen had/heb..
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer