Topticketshop weigert voucher uit te betalen
Topticketshop weigert coronavoucher uit te keren na annulering show.
Waar sta ik als consument en welke stappen kunnen genomen worden tegen Topticketshop?
De reden waarom het moeilijk is direct uw geld terug te krijgen.
Uit de link:
Als je het geld echt terug wilt, dat is natuurlijk te begrijpen. Maar denk wat dat betreft wel flexibel mee. We staan in een enorme crisis. Als iedereen haastig zijn geld terugvraagt is de concertzaal waar je straks weer graag naartoe gaat misschien wel failliet."
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5096351/voucher-reis-vakantie-corona-covid-19-coronacrisis-boeking-geld-terug
Een stap die je kan ondernemen is om in de toekomst geen tickets meer te kopen bij wederverkopers.
Hallo Ingepinnie ,
Niet meer kopen bij wederverkopers .
Topticketshop is geen primair voorverkooppunt , klik op de rode regels .
https://www.topticketshop.nl/feature/Coronavirus-6view/info
Veilig tickets kopen / en waar niet kopen .
http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/
http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/
Mijn evenement is afgelast in verband met corona. Waar heb ik recht op?
Gaat het concert, het festival, de voorstelling, de tentoonstelling of een ander evenement dat u wilde bezoeken niet door? Dan hebt u recht op uw geld terug. Vanwege de coronacrisis is er mogelijk sprake van overmacht. De ondernemer hoeft dan andere kosten niet te vergoeden. U krijgt dan geen geld terug voor bijvoorbeeld het treinkaartje dat u al had gekocht of de hotelovernachting die u al had geboekt.
Ik krijg een tegoedbon of voucher aangeboden. Moet ik die accepteren?
Wettelijk gezien hebt u recht op uw geld terug. U hoeft de tegoedbon dus niet te accepteren, maar het kan wel verstandig en redelijk zijn.
Tegoedbonnenregeling van brancheorganisaties in de culturele sector
De brancheorganisaties hebben toegezegd dat consumenten een tegoedbon krijgen voor het hele bedrag. Ook voor de gemaakte servicekosten. U kunt de tegoedbon gebruiken om later alsnog naar een (ander) evenement te gaan. Uw tegoedbon blijft tot 12 maanden na uitgifte geldig. Daarnaast hebben de brancheorganisaties toegezegd dat u uw recht op geld terug houdt als u geen tegoedbon wilt. Kiest u voor uw geld terug? Laat het dan zo snel mogelijk aan de organisator weten. U krijgt uw geld binnen 3 maanden terug als het gaat om een afgelast evenement. Is het evenement verplaatst? Dan krijgt u uw geld terug binnen 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.
Waar kan ik de regeling lezen en welke brancheorganisaties doen er mee?
Op de website bewaarjeticket.nl kunt u de regeling voor tegoedbonnen voor evenementen lezen. Daar kunt u ook zien welke organisaties meedoen met de regeling.
Wat zijn mijn rechten als de organisator het evenement niet afgelast, maar uitstelt?
Dan is de keuze aan u. Wilt u het evenement alsnog bijwonen? Dan kunt u akkoord gaan met een kaartje voor de nieuwe datum. Kunt of wilt u niet op een andere datum? Dan kunt u kiezen voor uw geld terug of voor een tegoedbon of voucher. Met deze tegoedbon of voucher kunt u ook naar een ander evenement van de organisator gaan.
(a) ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat bedrijven in deze sector vouchers willen geven, domweg omdat er niet genoeg liquide middelen zijn om alles in geld terug te geven
(b) het heeft weinig zin om met bedrijven als topticketshop dit soort conflicten te gaan uitvechten. Bedrijven die onder normale omstandigheden al op het randje van wat mag en niet mag opereren....
Afwachten. Het bedrag is te laag om een rechtzaak te beginnen om je geld terug te eisen.
Vorige week in de uitzending van Mr. Frank Visser : wordt u al geholpen. Dat ging over een ticket van Andre Rieu.
https://tvblik.nl/mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen
u kunt uw geld terug eisen, willen ze niet betalen dan schrijf ze aan, geef ze 15 dagen om alsnog aan uw eis te voldoen en meld ze tegelijk dat als zij niet betalen u de vordering uit handen geeft aan een gerechtsdeurwaarder en zij opdraaien voor de extra kosten....
Ik heb hetzelfde aan de hand met Topticketshop. Ik heb voor enkele tickets 180 Euro betaald. Ik wil gewoon mijn geld terug. Men heeft een nieuwe datum opgegeven begin janauri. Om prive redenen lukt dat juist die dag niet. Ik denk ook dat het twijfelachtig is of we in janauri al van de corona af zijn.Dat heb ik ook gemeld, maar krijg alleen te horen dat ze niet terug betalen. Als het niet doorgaat ben je kennelijk gewoon je geld kwijt. Dit is zeer eenzijdig. Stel dat ik op een geboekte datum niet kan, dan ben je ook je geld kwijt, door eigen schuld, of men restitueert met aanmerkelijke annuleringskosten. Ik denk dat wij ons maar eens moeten bezinnen op het maanden vooraf betalen voor evenementen. @Kassa, zou het niet zinvol zijn hier eens naar te kijken? Bijvoorbeeld betalen met een bankgarantie waar de organisator van het evenment niet bij kan todat het evenement heeft plaatsgevonden. Als het evenement niet door is gegaan dan krijgt iedereen zijn geld automatisch terug. De consument is hier weer de dupe..
Gerrit
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Vrije tijd & Tuin
Buurvrouw heeft heg verwijderd
buurvrouw heeft de heg verwijderd die op haar grond stond en nu is alle privacy weg. mag dit zomaar? en is ze verplicht om er een nieuwe schutting of iets neer te zetten. tis gewoon een giga doorkijk tuin. geen privacy niks meer (edit, foto verwijderd - redactie) Lees meer
Woningbouw haalt beschutting weg
Wij wonen nu 9 jaar in onze huurwoning, en achter ons huis zit nog een stukje grond wat eigenlijk bij ons huis hoorde, maar de vorige bewoners hadden dit aan de buren gegeven omdat deze er niks mee deden.... Dit hebben wij jaren geleden terug proberen te krijgen maar op een of andere manier mochten de buren dit houden omdat ze dit al 5 jaar hadden.
Nu zijn de buren verhuist en hebben dit st
...
Lees meer
kattenverjagers, werkt dat?
Ik houd van katten, maar niet in mijn tuin.
Op zoek naar een 'kattenverjager' kom ik taaloze apparaten tegen, die allemaal werken met geluidssignalen. Op batterij, zonne-energie en het stroomnet. Goedkoop zijn ze niet!
Wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt en welke zijn de moeite van aanschaffen waard?
Lees meer