In
door Ingepinnie Oct 10, 2020 om 20:26
Vrije tijd & tuin
Topticketshop weigert voucher uit te betalen

Topticketshop weigert coronavoucher uit te keren na annulering show.
Waar sta ik als consument en welke stappen kunnen genomen worden tegen Topticketshop?

2380 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 10, 2020 om 20:33
7210 Antwoorden / 3 Vragen

De reden waarom het moeilijk is direct uw geld terug te krijgen.

Uit de link:

Als je het geld echt terug wilt, dat is natuurlijk te begrijpen. Maar denk wat dat betreft wel flexibel mee. We staan in een enorme crisis. Als iedereen haastig zijn geld terugvraagt is de concertzaal waar je straks weer graag naartoe gaat misschien wel failliet."

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5096351/voucher-reis-vakantie-corona-covid-19-coronacrisis-boeking-geld-terug

diumenge
door diumenge - Oct 10, 2020 om 20:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een stap die je kan ondernemen is om in de toekomst geen tickets meer te kopen bij wederverkopers.

marita5
door marita5 - Oct 10, 2020 om 20:58
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ingepinnie ,

Niet meer kopen bij wederverkopers .

Topticketshop is geen primair voorverkooppunt , klik op de rode regels .

https://www.topticketshop.nl/feature/Coronavirus-6view/info

Veilig tickets kopen / en waar niet kopen .

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waarkoopikveilig/

http://www.weetwaarjekoopt.nl/waar-niet-te-kopen/

Mijn evenement is afgelast in verband met corona. Waar heb ik recht op?

Gaat het concert, het festival, de voorstelling, de tentoonstelling of een ander evenement dat u wilde bezoeken niet door? Dan hebt u recht op uw geld terug. Vanwege de coronacrisis is er mogelijk sprake van overmacht. De ondernemer hoeft dan andere kosten niet te vergoeden. U krijgt dan geen geld terug voor bijvoorbeeld het treinkaartje dat u al had gekocht of de hotelovernachting die u al had geboekt.

Ik krijg een tegoedbon of voucher aangeboden. Moet ik die accepteren?

Wettelijk gezien hebt u recht op uw geld terug. U hoeft de tegoedbon dus niet te accepteren, maar het kan wel verstandig en redelijk zijn.

Tegoedbonnenregeling van brancheorganisaties in de culturele sector

De brancheorganisaties hebben toegezegd dat consumenten een tegoedbon krijgen voor het hele bedrag. Ook voor de gemaakte servicekosten. U kunt de tegoedbon gebruiken om later alsnog naar een (ander) evenement te gaan. Uw tegoedbon blijft tot 12 maanden na uitgifte geldig. Daarnaast hebben de brancheorganisaties toegezegd dat u uw recht op geld terug houdt als u geen tegoedbon wilt. Kiest u voor uw geld terug? Laat het dan zo snel mogelijk aan de organisator weten. U krijgt uw geld binnen 3 maanden terug als het gaat om een afgelast evenement. Is het evenement verplaatst? Dan krijgt u uw geld terug binnen 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Waar kan ik de regeling lezen en welke brancheorganisaties doen er mee?

Op de website bewaarjeticket.nl kunt u de regeling voor tegoedbonnen voor evenementen lezen. Daar kunt u ook zien welke organisaties meedoen met de regeling.

Let op! Kijk goed naar de voorwaarden van de tegoedbon die u aangeboden krijgt. Deze kunnen anders zijn. De voorwaarden van een tegoedbon mogen uw recht op geld terug niet ontzeggen.

Wat zijn mijn rechten als de organisator het evenement niet afgelast, maar uitstelt?

Dan is de keuze aan u. Wilt u het evenement alsnog bijwonen? Dan kunt u akkoord gaan met een kaartje voor de nieuwe datum. Kunt of wilt u niet op een andere datum? Dan kunt u kiezen voor uw geld terug of voor een tegoedbon of voucher. Met deze tegoedbon of voucher kunt u ook naar een ander evenement van de organisator gaan.

rj
door rjw - Oct 10, 2020 om 21:04
3280 Antwoorden / 5 Vragen

(a) ik kan me inderdaad heel goed voorstellen dat bedrijven in deze sector vouchers willen geven, domweg omdat er niet genoeg liquide middelen zijn om alles in geld terug te geven
(b) het heeft weinig zin om met bedrijven als topticketshop dit soort conflicten te gaan uitvechten. Bedrijven die onder normale omstandigheden al op het randje van wat mag en niet mag opereren....

panter22
door panter22 - Oct 11, 2020 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Afwachten.  Het bedrag is te laag om een rechtzaak te beginnen om je geld terug te eisen.
Vorige week in de uitzending van Mr. Frank Visser : wordt u al geholpen. Dat ging over een ticket van Andre Rieu.
https://tvblik.nl/mr-frank-visser-wordt-u-al-geholpen

1paul
door 1paul - Oct 13, 2020 om 11:08
3173 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt uw geld terug eisen, willen ze niet betalen dan schrijf ze aan, geef ze 15 dagen om alsnog aan uw eis te voldoen en meld ze tegelijk dat als zij niet betalen u de vordering uit handen geeft aan een gerechtsdeurwaarder en zij opdraaien voor de extra kosten....

ge
door gerrit250 - Oct 13, 2020 om 15:01
37 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb hetzelfde aan de hand met Topticketshop. Ik heb voor enkele tickets 180 Euro betaald. Ik wil gewoon mijn geld terug. Men heeft een nieuwe datum opgegeven begin janauri. Om prive redenen lukt dat juist die dag niet. Ik denk ook dat het twijfelachtig is of we in janauri al van de corona af zijn.Dat heb ik ook gemeld, maar krijg alleen te horen dat ze niet terug betalen. Als het niet doorgaat ben je kennelijk gewoon je geld kwijt. Dit is zeer eenzijdig. Stel dat ik op een geboekte datum niet kan, dan ben je ook je geld kwijt, door eigen schuld, of men restitueert met aanmerkelijke annuleringskosten. Ik denk dat wij ons maar eens moeten bezinnen op het maanden vooraf betalen voor evenementen.  @Kassa, zou het niet zinvol zijn hier eens naar te kijken? Bijvoorbeeld betalen met een bankgarantie waar de organisator van het evenment niet bij kan todat het evenement heeft plaatsgevonden.  Als het evenement niet door is gegaan dan krijgt iedereen zijn geld automatisch terug. De consument is hier weer de dupe..

Gerrit