as
door asus May 15, 2014 om 20:44
Vrije tijd & tuin

Vishengel

Ik heb bij Raven lelystad een nieuwe daiwa type tournement msg super (13mtr) vishengel gekocht met volgens de verkoper jerry 1jaar fabrieks garantie voor 1000 euro.
Na twee keer ermee gevist te hebben ben ik gaan zoeken naar informatie over deze hengel omdat deze niet goed in balans en niet strak bij lengte van meer dan 8 mtr.
Omdat ik van deze hengel geen gegevens kon vinden ben ik gaan informeren bij de importeur daiwa nederland naar o. a. de garantie.
Deze ( joris wijma) vertelde mij dat de hengel in nederland (alleen Italie) nooit is verkocht dus geen garantie ook in engeland waren geen gegevens meer bekend omdat deze al lange tijd uit productie was bij aankoop is dit niet vermeld.
Vervolgens heb ik de verkoper gevraagd om uitleg inzake garantie .
Volgens hem zou de j.v.s (huismerk) type imperial dezelfde zijn als de daiwa tournement en deze zou nog wel in productie zijn en zouden zij nu voor de garantie staan en als binnen 5jr geen delen meer beschikbaar zouden zijn geld terug.
Volgens zijn collega s van andere filialen zou deze niet meer in productie zijn.
Omdat ik een vermoeden heb dat deze hengel is samengesteld werd ik door jerry uitgenodigd om het geschil op te lossen en vergelijken met jvs delen (niet aanwezig )
Ben geweest maar jerry was niet aanwezig zijn collega dennis heeft mij gevraagd om de hengel achter te laten voor beoordeling.
Tot mijn verbazing werd ik gebeld door joris wijma (daiwa) in opdracht van Raven (vrienden dienst voor de dealer?) om mij te vertellen wat voor een geweldige hengel ik had gekocht en dat voor weinig geld gezien de kwaliteit bij verkoop op marktplaats zou ik er zeker 1800euro voor kunnen krijgen ( hij had geen interesse) eerder meldde hij de hengel niet te kennen .
DE redenen waarom hij heeft gebeld en niet de verkoper is niet verteld
Wel was hij bereid om de hengel te gaan bekijken om te beoordelen wat is gebeurt zonder mijn aanwezigheid of uitnodiging hiervoor.
Uiteraard een goede beoordeling geen afwijkingen …..de slager keurt zijn eigen vlees .
Ik had hem gewezen dat de hengel bestaat uit twee mat zwarte delen volgens dhr wijma heeft hij een beoordeelt met 4mat zwarte delen.
Volgens jerry heeft hij zich vergist.
Je koopt een daiwa bij de dealer om gebruik te kunnen maken van het dealer netwerk heb ik iets gekocht wat nu blijkt al zeker 8jr. uit productie is en buiten de importeur om is verkregen (italie) en in de winkel wordt verkocht met daiwa garantie met een importeur die hiervan op de hoogte is en niet reageert op mijn vragen hierover.

Dhr Wyma vindt de oplossing die Raven bied het garantie aanbod of een tegoed bon een billijke oplossing ik vind dat ik in dit geval recht heb op teruggave van mijn geld dat was niet mogelijk omdat men dat nooit deed.
Heb ik wel recht op teruggave?
Wie kan mij helpen aan informatie over de tournement msgsuper en de jvs imperial.

411 2 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 16, 2014 om 00:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Had u op 4 mei jl. niet ook al een verhaal hierover geplaatst?
Het is overigens ongepast en niet toegestaan om de namen van personen te vermelden, zie daarvoor de spelregels.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2014 om 00:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees anders eens klik hier.