Aanbiedingen Coöp folder
Folder geldigheid.
Hoe zit het met de geldigheid van de aanbiedingen?
"Onze folder en aanbiedingen online lopen van maandag t/m zondag" staat op hun website.
______________________________________
Dus vandaag (zondagmorgen) heb ik een aantal aanbiedingen in het winkelmandje geladen. Ik zorgde ervoor dat ik iets boven de 70 euro uitkwam zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen. Het is de eerste keer dat ik bij Coöp online bestel. Account aangemaakt, alle gegevens ingevuld, bezorgmoment gekozen en naar afrekenen. Tot mijn verbazing moest ik € 41,77 meer betalen. Ik keek nogeens in het winkelmandje en alle aanbiedingsprijzen waren eruit, ik moest bij elk product de normale prijs betalen. Ik snapte er niks van en ben gaan chatten via Facebook. Daar werd doodleuk verteld dat het aan het bezorgmoment ligt, op de dag dat het bezorgd wordt gelden de aanbiedingen die dan in de aanbieding zijn.
Waarom staat er dan op hun website dat de aanbiedingen van maandag t/m zondag lopen, ook online! Ik koop op het moment dat de aanbiedingen nog gelden en moet ook meteen betalen. Ik sluit dus een koop voor de aanbiedingen van dat moment.
Wat is dit voor onzin? Er gaan immers altijd een paar dagen overheen voordat ze kunnen leveren.
Na wat verder speuren kwam ik dit bericht tegen:
Voor online bestellingen geldt dat het gekozen bezorg- of ophaalmoment bepaalt welke aanbiedingen voor jouw bestelling van toepassing zijn. De nieuwe aanbiedingen (van volgende week) worden gepubliceerd op donderdag. De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment.
Het is een hele rare gang van zaken die niet normaal is.
Mijn vraag... waar heb je als consument recht op?
Bij de AH werkt dit net zo.
Staat ook duidelijk in de voorwaarden genoemd.
U heeft nergens recht op , dit is de gekozen werkwijze, het is aan u of klant wil zijn.
@GETTY, heeft u een link naar die voorwaarden resp. zoals bij Coöp gelden? Vraagstelster geeft dit aan hetgeen dan mogelijk toch aan vraagstelster is ontgaan of onjuist begrepen: (citaat) Voor online bestellingen geldt dat het gekozen bezorg- of ophaalmoment bepaalt welke aanbiedingen voor jouw bestelling van toepassing zijn. De nieuwe aanbiedingen (van volgende week) worden gepubliceerd op donderdag. De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment.
De voorwaarden zijn duidelijk, geen reactie verder nodig, zelfs niet vetgedrukt.
Je hebt recht op precies wat je opschrijft.
Kijk dus in de folder van volgende week als het bezorgmoment volgende week is.
Supermarkten mogen hun eigen bezorgregels kiezen. Daar zijn geen wettelijke regels voor.
De voorwaarden lijken me toch duidelijk.
Soms zijn artikelen on de aanbieding die normaal helemaal niet in het assortiment xitten. Het is dus logisch dat het moment van bezorgen geldt.
Tja, ik kan mij uw verbazing voorstellen hoewel ik mij op zich ook wel kan voorstellen dat inbdien u wel op zondag bestelt maar voor levering op maandag het dan niet meer geldt. Als de aanbieding naar voren kwam resp. wel duidelijk werd gemeld op het moment dat u de bestelling plaatste met bestelmoment op maandag is het mijns inziens wel onjuist en dan is het ook m.i. klachtwaardig. Zie dan dit met daarin de mogelijkheid om uw klacht ook voor te leggen bij de thuiswinkel geschillencommissie. https://www.coop.nl/pagina/veelgestelde-vragen-contact-en-klachten. Voor alle zekerheid: ik doel dus op dit: (Citaat) De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment.
Het is bij de Jumbo, AH, de Plus net zo, de bezorgdatum is leidend, ergo, prijzen op (voorbeeld) 1 maart (voorbeeld) zondag is geldig tot sluitingstijd , (weer voorbeeld) wordt er op maandag (voorbeeld) 2 maart bezorgd dan zijn de aanbiedingsprijzen uit het systeem en worden voor de maandagprijs afgerekend.
Advies: kijk de aanbiedingen op maandag en laat die op UITERLIJK zaterdag bezorgen, dàn heeft u de aanbiedingsprijzen. En daar heeft u als consument recht op. Uw boodschappen gaan op maandag door de kassa.
Op zich is dit wel logisch als je de achterliggende accountancy regels bekijkt. Het bedrijf mag de verkoop pas in de boeken zetten als het geleverd is aan de klant. Het moment van levering is het enige dat telt. Het kan immers nooit gegarandeerd worden dat hetgeen is besteld exact zo geleverd wordt. Stel dat Coop op het laatste moment bepaalde producten niet kan leveren. Dan wil je ook niet dat de prijs ten tijde van de bestelling wordt gehanteerd. Het werkt dus 2 kanten op.
Topantwoord
Maar u heeft kennelijk nog nooit boodschappen online besteld. Elkeen schrijft het al: maar als u, zoals in dit geval, op een Zondagochtend besteld: u zou spekkoper zijn als de kortingen nog zouden gelden voor wanneer er geleverd kan worden. Heb zelf afgelopen Dinsdag besteld (bij PLUS), maar helaas, alle dagen waren vol voor bezorging. Kennelijk de laatste tijd veel zieken. Maar ik ken geen enkele echte Supermarkt die u de garantie geeft dat de korting ook geldt na uw bezorgopdracht. Dus voortaan maar op Maandag de kortingsartikelen bestellen en hopen dat het voor de Zondag geleverd kan worden.
Het is geen! rare gang van zaken. Zo werkt het bij andere supers ook, bezorgdatum is leidend. Dat jij voor het bestellen niet even de regels doorleest, is jouw probleem niet van de Coop.
Precies.
Heel veel levensmiddelen hebben dagprijzen. Nu kan niet gekeken worden wat de inkoopprijs volgende week is van bepaalde producten. En om te voorkomen dat er een schifting moet komen tussen de verschillende producten hebben, voor zover ik weet, alle supers besloten om van alle artikelen de prijs te pakken die op het moment van leveren in de computer staan.
Op een bedrag van ongeveer € 75,-- hebt u maar liefst € 41,-- meer moeten betalen?
Dat is een forse korting die u bij de bestelling is aangeboden dan. Op alle producten die u hebt bestelt 50%.
Maar zoals Heremietkreeft ook aangeeft had die meerprijs wel bij u op het scherm moeten verschijnen bij het bestellen.
Hebt u dat niet gezien? En waarschijnlijk geen screenshot van gemaakt?
Het is toch niet relevant op welk bedrag hoeveel korting is geweest? Met vier XL-flessen wasmiddel zitten we zelf ook snel aan zulke kortingen. Verschil is wel dat het dan wel in de juiste week bezorgd moet worden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer