Mi
door Miek53 Mar 13, 2022 om 18:08
Winkels & webshops

Aanbiedingen Coöp folder

Folder geldigheid.

Hoe zit het met de geldigheid van de aanbiedingen?

"Onze folder en aanbiedingen online lopen van maandag t/m zondag" staat op hun website.

______________________________________

Dus vandaag (zondagmorgen) heb ik een aantal aanbiedingen in het winkelmandje geladen. Ik zorgde ervoor dat ik iets boven de 70 euro uitkwam zodat ik geen verzendkosten hoefde te betalen. Het is de eerste keer dat ik bij Coöp online bestel. Account aangemaakt, alle gegevens ingevuld, bezorgmoment gekozen en naar afrekenen. Tot mijn verbazing moest ik € 41,77 meer betalen. Ik keek nogeens in het winkelmandje en alle aanbiedingsprijzen waren eruit, ik moest bij elk product de normale prijs betalen. Ik snapte er niks van en ben gaan chatten via Facebook. Daar werd doodleuk verteld dat het aan het bezorgmoment ligt, op de dag dat het bezorgd wordt gelden de aanbiedingen die dan in de aanbieding zijn.

Waarom staat er dan op hun website dat de aanbiedingen van maandag t/m zondag lopen, ook online! Ik koop op het moment dat de aanbiedingen nog gelden en moet ook meteen betalen. Ik sluit dus een koop voor de aanbiedingen van dat moment.
Wat is dit voor onzin? Er gaan immers altijd een paar dagen overheen voordat ze kunnen leveren.

Na wat verder speuren kwam ik dit bericht tegen:
Voor online bestellingen geldt dat het gekozen bezorg- of ophaalmoment bepaalt welke aanbiedingen voor jouw bestelling van toepassing zijn. De nieuwe aanbiedingen (van volgende week) worden gepubliceerd op donderdag. De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment.

Het is een hele rare gang van zaken die niet normaal is.

Mijn vraag... waar heb je als consument recht op?

3649 15 Rapporteer

getty
door getty - Mar 13, 2022 om 18:13
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de AH werkt dit net zo.
Staat ook duidelijk in de voorwaarden genoemd.

U heeft nergens recht op , dit is de gekozen werkwijze, het is aan u of klant wil zijn.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 13, 2022 om 18:28
16885 Antwoorden / 202 Vragen

@GETTY, heeft u een link naar die voorwaarden resp. zoals bij Coöp gelden? Vraagstelster geeft dit aan hetgeen dan mogelijk toch aan vraagstelster is ontgaan of onjuist begrepen:  (citaat) Voor online bestellingen geldt dat het gekozen bezorg- of ophaalmoment bepaalt welke aanbiedingen voor jouw bestelling van toepassing zijn. De nieuwe aanbiedingen (van volgende week) worden gepubliceerd op donderdag. De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment.

getty
door getty Mar 13, 2022 om 18:39
4179 Antwoorden / 10 Vragen

 De voorwaarden zijn duidelijk, geen reactie verder nodig, zelfs niet vetgedrukt.

panter22
door panter22 - Mar 13, 2022 om 18:14
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt recht op precies wat je opschrijft.
Kijk dus in de folder van volgende week als het bezorgmoment volgende week is.
Supermarkten mogen hun eigen bezorgregels kiezen. Daar zijn geen wettelijke regels voor.

ju
door juliomariner - Mar 13, 2022 om 18:15
1330 Antwoorden / 2 Vragen

De voorwaarden lijken me toch duidelijk.
Soms zijn artikelen on de aanbieding die normaal helemaal niet in het assortiment xitten. Het is dus logisch dat het moment van bezorgen geldt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2022 om 18:15
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, ik kan mij uw verbazing voorstellen hoewel ik mij op zich ook wel kan voorstellen dat inbdien u wel op zondag bestelt maar voor levering op maandag het dan niet meer geldt. Als de aanbieding naar voren kwam resp. wel duidelijk werd gemeld op het moment dat u de bestelling plaatste met bestelmoment  op maandag is het mijns inziens wel onjuist en dan is het ook m.i. klachtwaardig. Zie dan dit met daarin de mogelijkheid om uw klacht ook voor te leggen bij de thuiswinkel geschillencommissie. https://www.coop.nl/pagina/veelgestelde-vragen-contact-en-klachten.  Voor alle zekerheid: ik doel dus op dit: (Citaat) De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment.

mahadma
door mahadma - Mar 13, 2022 om 18:19
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Het is bij de Jumbo, AH, de Plus net zo, de bezorgdatum is leidend, ergo, prijzen op (voorbeeld) 1 maart (voorbeeld) zondag is geldig tot sluitingstijd , (weer voorbeeld) wordt er op maandag (voorbeeld) 2 maart bezorgd dan zijn de aanbiedingsprijzen uit het systeem en worden voor de maandagprijs afgerekend.

Advies: kijk de aanbiedingen op maandag en laat die op UITERLIJK zaterdag bezorgen, dàn heeft u de aanbiedingsprijzen. En daar heeft u als consument recht op. Uw boodschappen gaan op maandag door de kassa.

rj
door rjw - Mar 13, 2022 om 18:35
3280 Antwoorden / 5 Vragen

Op zich is dit wel logisch als je de achterliggende accountancy regels bekijkt. Het bedrijf mag de verkoop pas in de boeken zetten als het geleverd is aan de klant. Het moment van levering is het enige dat telt. Het kan immers nooit gegarandeerd worden dat hetgeen is besteld exact zo geleverd wordt. Stel dat Coop op het laatste moment bepaalde producten niet kan leveren. Dan wil je ook niet dat de prijs ten tijde van de bestelling wordt gehanteerd. Het werkt dus 2 kanten op.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Mar 13, 2022 om 18:59
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Maar u heeft kennelijk nog nooit boodschappen online besteld. Elkeen schrijft het al: maar als u, zoals in dit geval, op een Zondagochtend besteld: u zou spekkoper zijn als de kortingen nog zouden gelden voor wanneer er geleverd kan worden. Heb zelf afgelopen Dinsdag besteld (bij PLUS), maar helaas, alle dagen waren vol voor bezorging. Kennelijk de laatste tijd veel zieken. Maar ik ken geen enkele echte Supermarkt die u de garantie geeft dat de korting ook geldt na uw bezorgopdracht. Dus voortaan maar op Maandag de kortingsartikelen bestellen en hopen dat het voor de Zondag geleverd kan worden.

Donuts
door Donuts - Mar 13, 2022 om 19:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het is geen! rare gang van zaken. Zo werkt het bij andere supers ook, bezorgdatum is leidend. Dat jij voor het bestellen niet even de regels doorleest, is jouw probleem niet van de Coop.

tenormin
door tenormin Mar 13, 2022 om 19:50
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Precies.

ne
door neodutchio - Mar 13, 2022 om 20:31
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Heel veel levensmiddelen hebben dagprijzen. Nu kan niet gekeken worden wat de inkoopprijs volgende week is van bepaalde producten. En om te voorkomen dat er een schifting moet komen tussen de verschillende producten hebben, voor zover ik weet, alle supers besloten om van alle artikelen de prijs te pakken die op het moment van leveren in de computer staan.

Co
door Cor0789 - Mar 14, 2022 om 10:45
27 Antwoorden / 5 Vragen

Op een bedrag van ongeveer € 75,-- hebt u maar liefst €  41,-- meer moeten betalen?
Dat is een forse korting die u bij de bestelling is aangeboden dan. Op alle producten die u hebt bestelt 50%.
Maar zoals Heremietkreeft ook aangeeft had die meerprijs wel bij u op het scherm moeten verschijnen bij het bestellen.

Hebt u dat niet gezien? En waarschijnlijk geen screenshot van gemaakt?

pe
door pebk Mar 15, 2022 om 13:08
583 Antwoorden / 0 Vragen

Het is toch niet relevant op welk bedrag hoeveel korting is geweest? Met vier XL-flessen wasmiddel zitten we zelf ook snel aan zulke kortingen. Verschil is wel dat het dan wel in de juiste week bezorgd moet worden.

mo
door mof - Mar 14, 2022 om 12:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit is al eerder aan de orde geweest, en helaas is het zoals het door u is opgeschreven. Uiteraard is dit wel merkwaardig want als u bijvoorbeeld bij Wehkamp iets bestelt dan krijgt u gewoon de korting die geldt op het moment dat u bestelt, dat is het meest transparant. Nu wordt u feitelijk gelokt door een prijs waarvan de supermarkt weet dat die deze niet meer binnen de door de supermarkt gestelde tijd kan leveren en wordt u daarom een hogere prijs gerekend.

ka
door kaartendraak - Mar 14, 2022 om 13:27
184 Antwoorden / 2 Vragen

Wel een beetje idioot dat op de dag dat je betaald de aanbiedingen nog gelden, terwijl ze niet geldig zijn omdat je het in de week erna pas ontvangt. Ik zou dan aan de deur pas willen betalen, dan hoef je niet moeilijk te doen over wel of geen aanbiedingen. Zou op hetzelfde neerkomen als dat ik nu bij de AH ga vragen wat volgende week maandag in de aanbieding is, dan koop ik het nu vast em betaal de aanbiedingsprijs van volgende week maandag, want dan wil ik het geleverd hebben.
De dag dat je betaald hoor je ook de aanbiedingsprijs te krijgen, anders moeten ze de online leveringen wijzigen, bijv dat je t/m zondag die prijs betaald, MITS je het op zondag laat bezorgen, maar dezelfde dag bezorgen doen ze niet.
Gelukkig ga ik gewoon naar de winkel, dan zie ik tenminste ook wat ik koop, geen geziek als iets te kort aan de datum(of erover) is, of als het er niet uit ziet, wat je in de winkel wel kan uitzoeken. Voortaan dat maar doen en laat het dan van de winkel af bezorgen, wat de PLUS hier in het dorp als service heeft, dan heb je het iig op de dag van aanbieding.

gerbera
door gerbera - Mar 14, 2022 om 13:56
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het is een kwestie van lezen, en dan zie ik niet in waarom er wordt geschreven over "klachtwaardig" terwijl het toch duidelijk aangegeven wordt. Een aanbieding van de zondag kan ik toch ook niet op de volgende maandag in de winkel halen.

Onze folder en aanbiedingen online lopen van maandag t/m zondag. Voor online bestellingen geldt dat het gekozen bezorg- of ophaalmoment bepaalt welke aanbiedingen voor jouw bestelling van toepassing zijn. De nieuwe aanbiedingen (van volgende week) worden gepubliceerd op donderdag. De aanbiedingen en prijzen die op jouw bestelling van toepassing zijn worden zichtbaar bij het kiezen van een bezorgmoment. Indien er nog geen aanbiedingen voor het door jou gekozen moment beschikbaar zijn, dan zie je alleen de langlopende aanbiedingen. Voor alle aanbiedingen geldt maximaal 6 folderartikelen per aanbieding per klant, tenzij anders aangegeven.

1paul
door 1paul - Mar 15, 2022 om 08:58
3173 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt je antwoord dus al, bezorgmoment is geldig!

anduril
door anduril - Mar 17, 2022 om 17:55
167 Antwoorden / 1 Vragen

De klant heeft recht op hetgeen aangeboden wordt met inachtnemning van de voorwaarden.