Ma
door Marydekruijf143 Apr 10, 2020 om 13:37
Winkels & webshops

Afhaalkosten bij ophalen van online bestelling, mag dat

IKEA berekent kosten voor het afhalen van produkten in een vestiging naar keuze. Ik heb vanmorgen een bestelling afgehaald in het filiaal in Utrecht. Ik wist al dat ik daar € 9,99 voor moest betalen, maar had bedacht dat ik de medewerker daar zou vragen wat het idee achter deze kosten zijn. Ik heb nog NOOIT iets hoeven te betalen als ik er voor kies een online-bestelling in een winkel af te halen. Dat is altijd gratis.
Het is overigens wel zo dat beneden de 23 kg het afhalen € 2,99 kost.
Deze medewerker verteldde mij dat normaal gesproken de klant zelf zijn produkten uit het magazijn verzameld en dat nu de magazijnmedewerkers dit moeten doen. En dat daar een vergoeding voor wordt geheven.

Ik heb hier toch moeite mee. Ik neem aan dat door de sluiting een groot deel van het personeel niet aanwezig is. Het personeel dat nu dus moet verzamelen heeft toch gewoon salaris!? Waarom moeten de "online-bestellers" extra betalen voor de verschuiving van werkzaamheden.  Ik ben alles bij elkaar (melden, wachten, afhalen, in auto laden) zeker 20 minuten in de spciale afhaalruimte geweest. Daar waren zeker 35 andere mensen gedurende mijn aanwezigheid. Ik denk dat de ene helft onder en de andere helft boven de 23 kg zat. Dan krijg ik ongeveer deze berekening : 18 x € 2,99 = € 53,82 / 17 x € 9,99 = € 169,83, samen iets minder dan € 225,00. Dat zou dan betekenen bijna € 675,00 per uur. Ik vind dat persoonlijk erg veel als dat bovenop het normale salaris van de magazijnmedewerkers zou komen. Ik neem dan ook aan dat het antwoord van de baliemedewerker niet klopt. Is hier niet gewoon sprake van een verkapte prijsverhoging?  Ik ben ook benieuwd of dit wettelijk is toegestaan.

18482 21 Rapporteer

Topantwoord

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2020 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Staat op de site:

Wil je je bestelling snel in huis? Kies dan voor Bestellen en ophalen. Bestel online, kies het gewenste tijdstip waarop jij je bestelling wilt komen ophalen en wij zorgen ervoor dat het voor je klaarligt in de winkel bij jou in de buurt!

De kosten voor bestellen & ophalen zijn 2.99 voor een bestelling onder de 23 kilogram. Boven de 23 kilogram betaal je 9.99. Het maakt niet uit hoeveel artikelen je bestelt. Onze medewerkers verzamelen je bestelling met zorg en houden hem 48 uur voor je vast. Zorg ervoor dat je je bestelling precies op het door jouw gekozen tijdstip ophaalt, om drukte bij de winkel te voorkomen.

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2020 om 13:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u het van te voren wist, en daar zo'n probleem mee had, waarom hebt u de spullen dan niet zelf uit het magazijn bij elkaar gezocht?

edrick3
door edrick3 Apr 10, 2020 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ikea's zijn gesloten. UPDATE 23 MAART 2020: BELANGRIJKE INFORMATIE Alle winkels van IKEA in Nederland sluiten - IKEA heeft besloten om per 17 maart alle winkels in Nederland tot nader order te sluiten. Producten bestellen en thuis laten bezorgen via IKEA.nl of je online bestelling zelf ophalen bij de winkel blijft mogelijk. We houden de ontwikkelingen rondom het coronavirus in Nederland nauw in de gaten. We baseren onze keuzes altijd op het belang van onze medewerkers, onze klanten en onze organisatie. De gezondheid en veiligheid van onze bezoekers en medewerkers zijn voor IKEA topprioriteit. Wij blijven daarnaast alert op de genomen maatregelen en adviezen vanuit het RIVM en de Nederlandse overheid. Houd IKEA.nl in de gaten voor updates en veelgestelde vragen. IKEA bedankt alle klanten voor hun begrip. Informatie over bestellen en bezorgen We hebben op dit moment te maken met een grotere drukte dan normaal. Daarom kan het langer duren om je bestelling thuis te bezorgen. Wil je je bestelling sneller in huis? Kies dan voor Bestellen en ophalen en haal je online bestelling zelf op bij een winkel naar keuze. Openingstijden bestellen en ophalen bij IKEA Duiven ma - vr: 10:00-21:00 zaterdag: 10:00-20:00 zondag: 10:00-18:00 1e paasdag: Gesloten 2e paasdag: 10.00-18:00 Koningsdag: 10.00-18:00 Onze bezorgers brengen de producten tijdelijk tot aan je voordeur. Zo vermijden we direct persoonlijk contact zoveel mogelijk. Ook als je in een appartement woont, wordt er tot aan je voordeur bezorgd. Als er geen lift aanwezig is, bezorgen we tot de 4e verdieping. Bestellen en ophalen Bestel en betaal online je artikelen en haal je producten vandaag of morgen op in de winkel van jouw keuze. Om de gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers bij de ophaallocatie van de winkels voorop te stellen hebben wij extra maatregelen getroffen op onze ophaallocaties. Medewerkers zien er op toe dat alle maatregelen worden nageleefd. Wij bedanken iedereen bij voorbaat voor de medewerking: Wij verzoeken klanten met maximaal 2 personen naar de winkel te komen om de bestelling op te halen. Wij vragen klanten en medewerkers om voldoende afstand

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2020 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mooi toch?

Ma
door Marydekruijf143 Apr 10, 2020 om 13:51
Antwoorden / 1 Vragen

De winkels zijn momenteel gesloten. Dus ik kan niet zelf verzamelen. Ik heb een uitbreiding op een al aanwezige thuiswerkplek aangeschaft. Dit was nu echt nodig en ik wilde er geen allegaartje van maken. Het ligt ook zeker aan mij dat ik daarvoor naar IKEA ben gegaan. Maar IKEA is toch een behoorlijk groot concern en heeft dan toch een beetje een "machtspositie." Ik vind het ook raar dat zo'n groot bedrijf dit soort kosten rekent.

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2020 om 13:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze hoefden dus geen opbergdoosje klaar te zetten, maar de nodige spullen. Wees blij, hoefde u niet zelf rond te sjouwen of te zoeken.

U had meteen wat u wilde hebben. U had het wellicht ook elders kunnen bestelken met ern paar weken levertijd.

Prijs uw zegeningen.

aurora1
door aurora1 Apr 10, 2020 om 16:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

+10

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 18:26
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Zit je in quarantaine?

De Ikea's zijn allang gesloten.....;-)

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2020 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Spuit elf wordt ook wakker.

LieV
door LieV - Apr 10, 2020 om 13:59
6 Antwoorden / Vragen

afhandelings -en verwerkingskosten

Gr
door Grunn1 - Apr 10, 2020 om 14:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Waarom zou het niet wettelijk toegestaan zijn? Het staat overduidelijk op de site van Ikea en als je het niet wil dan bestel je niet maar wacht je tot de winkel weer open gaat. Lijkt me niet dat je iets moet kopen wat niet zou kunnen wachten.

bussy02
door bussy02 - Apr 10, 2020 om 14:18
145 Antwoorden / 37 Vragen

Take it or leave It. Bye bye

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 10, 2020 om 14:21
2065 Antwoorden / Vragen

Iets dat er bij "de Nederlander" toch slecht in wil is het idee dat een leverancier in principe kan vragen wat ze willen, net zoals je dus ook niet verplciht bent ergens iets te kopen. Wij kennen in ons land geen vaste prijzen, en prijs [sic] u gelukkig want dan zou u dus overal de adviesprijs betalen. Ikea vraagt geld voor het verzamelen van de spullen bij afhalen? Wil je die niet betalen koop je ergens anders, dat is uw goed recht.

Tr
door Trostomaat - Apr 10, 2020 om 14:22
239 Antwoorden / Vragen

Wat een gezeur.
Gelukkig is dit wettelijk toegestaan. En gelukkig bent u niet verplicht tegen deze voorwaarden te kopen.

ne
door neodutchio - Apr 10, 2020 om 14:34
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Er wordt werk voor u verricht en dat moet gewoon betaald worden. Normaal gesproken kunt u het zelf ophalen, dan maakt u uw ronde door de winkel en daarna door het magazijn, dat kost ook tijd, dus geld. U kunt tijd besparen door een ander uw spullen te laten pakken. Supermarkten bieden ook die service aan. U geeft online aan wat u wilt hebben en een medewerker zet voor u klaar.

Voor die €9,99 is een medewerker voor u bezig. Het pand moet verlicht worden, de medewerker moet veiligheidsschoenen aan en hij maakt gebruik van hulpmiddelen (palletwagen, wagentje, enz). Het pand an sich is niet gratis en zo zijn er nog vele andere kosten die uit die €9,99 betaald moeten worden.

Wettelijk mag iemand gewoon betaald worden voor het werk dat hij doet. Sterker, dat is heel normaal te noemen, anders heet het vrijwilligerswerk.

aurora1
door aurora1 - Apr 10, 2020 om 16:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niemand verplicht u bij Ikea te kopen. Wettelijk is toegestaan dat mensen betaald worden voor werk dat ze verrichten. Of werkt u gratis?
U zeurt enorm en het klinkt nogal neerbuigend en arrogant wat u denkt en zegt over het salaris van magazijnbedienden. Wees blij en dankbaar dat mensen nog het risico aangaan van besmet worden met het Coronavirus door mensen zoals u. Bent u onaangepast of doet u alleen maar zo?

Wat voor werk doet u en hoeveel verdient u daarmee? Dan kunnen de mensen op dit forum laten weten wat ze van dat inkomen vinden. Of heeft u een uitkering, werkt u niet?
Zoals gezegd: niemand verplicht u daar te kopen, en ontevreden als u erover bent: koop er maar niet meer.

Of wacht tot alles is genormaliseerd, zovdringend zal het beslist niet zijn.
Overigens zijn er in deze tijd heel wat belangrijker zaken gaande dan waarover u hier klaagt. Voor juridisch advies kunt u nog altijd bij bijv. een advocatenkantoor terecht.

rj
door rjw - Apr 10, 2020 om 17:23
3266 Antwoorden / 5 Vragen

Een bedrijf mag gelukkig zelf bepalen hoe ze hun business model in elkaar willen zetten. En gelukkig heeft iedere consument de mogelijkheid om te kiezen waar zij/hij winkelt.

Thijs12
door Thijs12 - Apr 10, 2020 om 17:31
541 Antwoorden / Vragen

Je denkt echt dat het magazijnpersoneel dat geld onder elkaar verdelen?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 17:40
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is heel simpelweg als al gezegd niet in strijd met de voorwaarden van IKEA die u dus kennelijk niet vooraf heeft gelezen. Ik ben geen IKEA medewerker maar deze opmerking kan wel als smaad/laster op een openbare site worden opgevat en dua als strafrechtelijk feit: (citaat van u) 'Ik vind dat persoonlijk erg veel als dat bovenop het normale salaris van de magazijnmedewerkers zou komen'

mr
door mrmoto Apr 10, 2020 om 19:04
167 Antwoorden / 4 Vragen

het is vandaag goeie vreidag , dus doet even normaal met je laster en smaad ,wat u te pas en te onpas bezichd .

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 11, 2020 om 09:55
16859 Antwoorden / 202 Vragen

@MRMOTO, dit is niet te pas en te onpas maar feit! Ik heb uw reactie gerapprteerd!

Magnum007
door Magnum007 - Apr 10, 2020 om 18:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mary,

Ik vind het ook schandalig,dat ze afhaalkosten vragen.....;-(

Het erge van Ikea is,dat hun producten van matige kwaliteit zijn en vaak moet je het meubelstuk zelf in elkaar zetten......

Nee,Ikea vond ik al steeds duurder worden.

Ook het buffet/afhaalrestaurant werd steeds duurder.
De hotdog was eerst nog 50 cent per stuk.

Ook ging Ikea opeens stoppen met normale frisdrank uit de automaat: er kwamen onsmakelijke fruitdrankjes met zoetstof uit....echt betuttelend.

Ik raad je aan om te kijken op Markplaats of de kringloopwinkel voor kwaliteit.

mr
door mrmoto Apr 10, 2020 om 19:07
167 Antwoorden / 4 Vragen

u komt zeker van het platte land een een of ander piepklein dorpje zeg maar gehucht waar de zon in het westen opkomt!

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 19:37
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Ikea matige kwaliteit? Vandaar dat bijna elk huishouden Ikea in huis heeft staan. En zelf een meubelstuk moeten monteren? Tja, dan moet je geen bouwpakket kopen.Maar ja, hoe krijg je een bed of wandkast naar binnen als die in 1 stuk is?

En een hotdog van 50cent, u denkt dat dat kan? Jarenlang is deze prijs aangehouden om mensen met een kleine beurs wat te gunnen Maar als het teveel gaat kosten dan wat het opbrengt, dan moet de prijs omhoog. Nog steeds wordt er verllies op gemaakt.

Verder zijn heel veel bedrijven bezig om suiker te verminderen. Daar is Ikea niet uniek in.

TS vraagt niet om een bepaalde kwaliteit, die wil gewoon Ikea meubeltjes hebben. En met die kwaliteit is niets mis.

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 21:28
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mr. Moto,

Ik woon in het mooie Amsterdam, heerlijk rustig nu zonder al die toeristen.....:-)

En hallo Neodutchio,

Natuurlijk heeft iedereen wel wat van Ikea in huis vanwege de relatief lage prijs.

Maar de laatste jaren schrok ik van de prijzen van hun meubels.

Met als klap op de vuurpijl : geen papieren catalogus meer sinds vorig jaar.....:-(

Ikea veranderde de laatste jaren steeds van assortiment : dit heet "branche vervaging"; steeds meer "potten en pannen"/huishoudelijke artikelen en planten.

Ook is het personeel vaak chagrijnig. Het dagmenu in het restaurant is wel betaalbaar,maar je wordt er bediend alsof je in de kantine van het leger zit : ze gooien je bord op je dienblad......;-)

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 23:16
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Vreemd, een papierencatalogus vragen wij gewoon elk jaar aan en kan je gewoon thuisbezorgd krijgen. Als test krijgt dit jaar niet heel Nederland automatisch de catalogus thuisbezorgd.
Geen idee wat u duur vindt aan hun meubelen, prijzen schommelen wel eens ja. En door steeds efficienter te werken gaat de prijs ook regelmatig omlaag. En die branchevervaging merk ik niet veel van. De winkels zijn nog steeds hetzelfde ingericht. Er zijn niet ineens afdelingen verdwenen om ruimte te maken voor vreemde artikelen. Altijd hadden ze al een afdeling met huishoudspullen.
En personeel dat een bord op je dienblad gooit? Geen idee in welke vestiging u komt, maar in de filialen waar ik kom kan het personeel niet eens bij het dienblad komen. Je dienblad schuif je over de rail op heuphoogte en je eten wordt aangegeven op de afdekplaat van de warmhoudkast op schouderhoogte (ligt een beetje aan de lengte van de persoon).

Het lijkt er op dat u enkel loopt te klagen om te klagen. Over alles hebt u wel iets negatiefs te melden, maar uw kronkels staan ver af van de werkelijkheid.

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 23:39
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Ik ben serieus met mijn klachten over Ikea.

Hier in Noord Holland krijg ik geen papieren catalogus meer.(en ja ik heb een "Familykaart").

Volgens een medewerkster, die ik erover aansprak ,is het een vorm van bezuiniging.

Het kan zijn,dat de de Ikea restaurants in Brabant anders van indeling zijn.

Ikea verkocht ook een tijdje een fiets en een paar weken geleden,zag ik een Sonos speaker systeem.

Het lijkt dus alsof Ikea steeds andere producten aan het uitproberen is.

ne
door neodutchio Apr 11, 2020 om 00:06
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Nogmaals, als test worden de catalogie niet meer automatisch door heel Nederland verzonden. Op aanvraag kan dat gewoon gedaan worden. Dat is geen bezuiniging, maar het willen inslaan op mogelijk een andere weg. En dat wordt nu onderzocht. Er is nu zelfs een luisterboek gemaakt, daar is geld in geinvesteerd, dus geen bezuiniging. Er wordt gekeken hoe de dienstverlening anders kan en beter aansluit op de klant van deze tijd.

Dus omdat ze een actie met een fiets hebben en een Sonos speaker systeem zijn ze compleet branchevreemd aan het worden? Een van de krachten van Ikea is het ontwerpen van zaken. Niet alleen meubelen, maar in de breedste zin van het woord. Nu is er een ontwerper geweest die met geluid en licht aan de slag is gegaan. In de trant van Ikea is er een speaker uitgewerkt. Ikea verkocht al langer verlichting, hoe mooi is het dan dat je nu een lamp hebt met ingebouwde speaker? Zo zijn er ook al oplaadsystemen geintegreerd in meubelen. Kan je gewoon je telefoon op een kastje leggen en deze laad op. Ikea is niet enkel meer de Billy boekenkastenboer. Ook zij moeten met de tijd mee om niet stil te staan en daardoor achter te lopen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 11, 2020 om 03:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

-

r.kemperman
door r.kemperman Apr 11, 2020 om 11:13
423 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom een dure papieren milieubelastende catalogus?
Tegenwoordig kan iedereen thuis al kijken op de website of via de app
Loop je in de winkel dan hangen er overal A4-tjes met info over de kast en de onderdelen
Je kan dan ook meteen zien in welke stelling alles ligt

En hoeveel mensen dacht u die in het verleden de huis aan huis catalogus direct in de vuilnisbak gooiden?

Hierdoor veel minder papierverspilling.

En ja, je kan veel dingen zelf in elkaar zetten.

Daardoor makkelijker te vervoeren.

Wil je het in elkaar gezet hebben?
Dan kan je een monteur laten komen
En die moet inderdaad betaald worden
En je weet van te voren precies wat het gaat kosten: https://www.ikea.com/nl/nl/local-extensions/fragments/calculators/meubels.html

Magnum007
door Magnum007 Apr 11, 2020 om 12:14
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Kemperman,

Een papieren catalogus is handig om mee te nemen en je kunt de prijzen goed vergelijken met het vorige seizoen.

Tegenwoordig gebruikt men gerecycled papier...

Een mooi gezegde is : " Niet op de boodschapper schieten ".

panter22
door panter22 - Apr 10, 2020 om 19:27
6599 Antwoorden / Vragen

Wat een drukte allemaal om eens 1 keer €9,99 te moeten betalen omdat je niet kon wachten tot de winkel weer open is.

diumenge
door diumenge - Apr 10, 2020 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Prachtige berekening, maar totaal niet relevant. Dat mogen ze namelijk zelf bepalen en jij mag zelf bepalen of je wel of je spulletjes bij hen wilt kopen.

ne
door neodutchio - Apr 10, 2020 om 20:09
5154 Antwoorden / 12 Vragen

"Daar waren zeker 35 andere mensen gedurende mijn aanwezigheid. Ik denk dat de ene helft onder en de andere helft boven de 23 kg zat. Dan krijg ik ongeveer deze berekening : 18 x € 2,99 = € 53,82 / 17 x € 9,99 = € 169,83, samen iets minder dan € 225,00. Dat zou dan betekenen bijna € 675,00 per uur."

Op zaterdagmiddag sta je in de rij aan de kassa bij Ikea, maar op maandagochtend staat er geen rij bij de enige kassa die open is. Uw berekening is een moment opname en niet representatief voor de hele week. U kunt mij niet wijsmaken dat Ikea 105 klanten per uur zou hebben. Dat kunnen ze niet verwerken qua vollume, maar helemaal qua veiligheid niet.

Maar met uw berekening van €675,- per uur, hoeveel medewerkers moeten daarvan betaald worden? De eerste fout die u al maakt is dat de BTW er uit gehaald moet worden. Blijft over €557,85. 20 man personeel is redelijk gerekend die nu aan het werk zijn, dat wil zeggen €27,89 per medewerker. Bij een 36 urige werkweek is voor iemand vanaf 21 jaar het minimumloon €10,60. Dar komt 8% vakantiegeld overheen en 30% aan loonkosten. Dan zit je dus al op €12,75 per uur. Uitgaande van het minimumloon. Iemand die €15,- per uur verdiend kost het bedrijf dus al €21,06 per uur.

Zoals al benoemd, het pand kost ook geld, het gebruik kost geld en er moeten hulpmiddelen aanwezig zijn. Ik zie die enorme winstmarges niet die u denkt te zien.

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 21:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik vrees, dat Ikea ook "gebruik" maakt van deze coronacrisis om failliet te gaan.

Wel jammer, want ik vond het het altijd wel gezellig ,een dagje Ikea, als het regent.....;-)

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 23:08
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Hoe komt u tot deze wonderlijk uitspraak? Waarom zouden ze failliet willen gaan en wat heeft dat te maken met de afhaalservice? De Ikea vestigingen zijn franchisers. In uw gedachtekronkel zouden alle eigenaren zichzelf failliet willen laten verklaren. Van alles onzin die u verkondigd is dit toch wel de grootste.

Magnum007
door Magnum007 Apr 10, 2020 om 23:48
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Ik heb zo'n vermoeden, dat Ikea alleen nog maar online meubels wilt verkopen.

Al die grote gebouwen kosten veel huur en het personeel is ook een kostenpost.

Waarschijnlijk gebruikt Ikea deze coronacrisis om personeel te "dumpen" en naar een soort Bol.com-systeem te gaan.

Hoe langer deze corona crisis,hoe groter de kans ,dat dit gaat gebeuren.

Net als bij C & A,De Bijenkorf en Primark.

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 23:56
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Primark heeft niet eens een webshop.

De kracht van Ikea is een one stop shop waar je direct alles kan meenemen. Geen magazijnen elders, gewoon de voorraad in het pand. Scheelt dus enorm in de kosten tov andere filiaalbedrijven met magazijnen.
Er is werkelijk totaal geen lucht dan Ikea personeel zou willen dumpen. U verkondigd werkelijk de grootste onzin. Tenzij u uw woorden kan onderbouwen, maar het is heel gevaarlijk om een onderbuikgevoel te gaan ventileren.

In Nederland mogen winkels nog open blijven, echter is het voor vele winkels onhoudbaar om zich aan de regels te houden. Om die reden gaan ze vrijwillig dicht. In vele landen moeten winkels verplicht dicht. Er zijn hier overheidsmaatregelen genomen om de continuiteit te waarborgen.

Zoals gemeld werk Ikea met franchisers. Een franchiser kan niet zelfstandig beslissen om over te gaan op enkel webshop. Ook Ikea Nederland kan dat niet.

U moet ophouden met onzin te versprijden. Al een paar dagen lang doet u dit en die reden ontgaat mij geheel. Uw gedachtengang staat mijlenver van de realiteit af.

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2020 om 00:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat deze halve zool nog getolereerd wordt op het forum, is mij een raadsel.

Magnum007
door Magnum007 Apr 11, 2020 om 00:46
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger en Neodutchio,

Toen ik enkele weken geleden op dit forum meldde,dat het beter zou zijn om de scholen te sluiten ,vonden veel forumleden mij "niet deskundig".....en kijk nu eens......;-)

Ik verspreid dus zeker geen onzin,maar ik zie sneller verbanden.

Nu lacht iedereen mij weer uit omdat deze "lockdown" tot eind 2021 gaat duren.....:-(

Ik baseer mij op wat er op de gerenommeerde media wordt gemeld.

Die 3000 euro hulp van de overheid voor ZZPers is bijvoorbeeld een "druppel op een gloeiende plaat"....

ne
door neodutchio Apr 11, 2020 om 07:43
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Kunt u dan een aantal linkjes naar die media geven die zeggen dat Primark bezig is met een webshop en waarin staat dat Ikea zichzelf failliet wil laten verklaren.
U ziet sneller verbanden? U weet niet eens hoe de bedrijfsstructuren zijn en u roept maar wat in een rond. Een jager die met hagel schiet zal wellicht iets kunnen raken. Maar dat is meer geluk dan een bewust schot. Dat zie ik bij u niets anders. En ja, natuurlijk is die €3.000,- niet voldoende. Maar die is gebaseerd op de restricties tot 1 juni en samen met andere regelingen. Maar gelukkig kan u zeggen op welke datum en tijdstip alle ellende voorbij is en wat er allemaal op voorhand al nodig is. Nou, voeg de daad bij het woord, kom maar met die datum en de oplossing.

marita5
door marita5 Apr 11, 2020 om 07:54
11517 Antwoorden / 15 Vragen

OMG wat een geneuzel hier , Wat heeft dit allemaal te maken met de vraag van Ts ?

sw
door swat1500 - Apr 10, 2020 om 20:49
3786 Antwoorden / 0 Vragen

De Wet vindt hier niets van zeker niet omdat u vooraf reeds op de hoogte was van het feit dat er een opslag berekend wordt. IKEA kan goedkoop zijn omdat de klanten zelf de goederen uit de schappen halen en daarmee naar de kassa gaan. Nu het personeel die goederen moet pakken en klaar zetten vervalt dat voordeel en niet dit dus doorberekend worden .

ja
door janf43 - Apr 10, 2020 om 22:15
733 Antwoorden / 0 Vragen

Dat extra bedrag komt helemaal niet op het normale salaris van de medewerkers. Die krijgen voor hun magazijnwerkzaamheden hun gewone salaris volgens de CAO. Of ze nu veel, weinig of helemaal niets moeten verzamelen maakt niets uit.

justmeagain
door justmeagain - Apr 10, 2020 om 23:20
623 Antwoorden / 8 Vragen

Misschien even één ding wegnemen.
IKEA berekend deze kosten al jaren, staat dus totaal los van Corona en de winkelsluiting.

Het is een gemaks-service. Je hoeft niet de hele winkel door waarbij je altijd nog ff iets meeneemt. Je hoeft niet te zoeken maar regelt het gewoon achter je computer.
Niet meer en niet minder.
Dat mag dus geld kosten.

justmeagain
door justmeagain - Apr 11, 2020 om 10:07
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum. Wat is het probleem met de catalogus?
Wees blij dat er 90% minder worden gemaakt een en verstuurd,  dat is veel beter voor het milieu.
En u kunt alles toch gewoon op uw pc  bekijken,vweet u gelijk de actuele prijs en voorraadstatus.

Maar goed waarom wilt u überhaupt de catalogus nog hebben? Om de prijsverhoging te volgen?

Magnum007
door Magnum007 Apr 11, 2020 om 10:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Een papieren catalogus is overzichtelijk en handig om mee te nemen.

Ook kun je de prijzen goed vergelijken met het vorige seizoen.

Dus : "Niet schieten op de boodschapper".

tijger1
door tijger1 Apr 11, 2020 om 12:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar het vorige seizoen is afgelopen. U hebt blijkbaar te veel tijd om over van alles en nog wat te zeuren.

Magnum007
door Magnum007 Apr 11, 2020 om 12:19
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Bewaar jij nooit oude folders of catalogi om prijzen te vergelijken?

Ook bij je dagelijkse boodschappen is het verstandig om je bonnetjes goed te bekijken en te vergelijken met die van de vorige aankoop.

Gr
door Grunn1 Apr 11, 2020 om 12:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@magnum, wat jij persoonlijk verstandig vind is puur voor jou alleen. Enig nut heeft het totaal niet om prijzen te vergelijken met oude folders. Ik heb ook nog een hele oude prijslijst van een bepaald merk auto en als dat nu vergelijk met de huidige prijs krijg je een beroerte van de enorme prijs stijging, oftwel het is slecht voor je gezondheid.

justmeagain
door justmeagain Apr 12, 2020 om 00:18
623 Antwoorden / 8 Vragen

De eerste Ford die mijn overgrootvader kocht kostte een paar honderd gulden.
Wat heb ik  aan deze informatie wetende dat alles ieder jaar duurder wordt.
Mij is geleerd vooruit te kijken niet terug.
Wat doet u met uw kassabon als u ziet dat iets in prijs is veranderd, terug naar de Jumbo, Appie,C100 of Lidl om verhaal te halen?

pe
door peentjes - Apr 11, 2020 om 12:54
421 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk mag dat. En u kunt zich helemaal suf rekenen, maar dat verandert niks.