Hoe zit het met herroepingsrecht?
Hallo ????
Ik heb op 3 mei een order geplaatst op een webshop met babykleertjes, helaas te klein wou dit ruilen voor een grotere maat maar zag deze niet op de webshop. Pakket 8 mei geretourneerd, aangetekend! Was nogal een groot bedrag. Je raad het al pakket is tot op heden nog niet ontvangen.
Gisteren een mail gestuurd hoelang het retourproces ongeveer duurt in haar webshop waar ik een antwoord op kreeg dat het pakket waarschijnlijk zoek is en ik contact op moet nemen met postnl, heb ik overigens ook gedaan.
Kreeg ik vanochtend een mail met daarin de mededeling dat ik niet binnen 14 dagen iets heb laten weten en daarbij de koop gebonden is. Dus om maar even te zeggen mocht het pakket nog binnenkomen wilt zij mij geen geld meer teruggeven.
Op haar website onder de kop verzenden en retourneren staat niks over dat ik de webshop een mail oid moet sturen om in aan te geven dat het pakket retour komt. Ik heb mij aan al de punten gehouden die er op staan.
Er staat alleen: Is het retourpakket niet binnen 14 dagen door ons ontvangen, dan is de koop een feit.
Mocht het pakket alsnog binnenkomen dan is zij toch verplicht om dit alsnog te verwerken? Ik kan er namelijk niks aan doen dat er bij postnl dingen gebeuren waar ik geen controle op heb..
Klopt heb een bewijs van afgifte, heb ik ook meegestuurd in mijn eerste mail. Maar daarop kreeg ik dan die reactie..
Je hebt het pakket aangetekend terug gestuurd en je hebt dus een t en t code en daarmee kan je zien wanneer het pakket is afgeleverd en dus ontvangen door de ontvanger. Is dit binnen die 14 dagen? Dan heb je dus bewijs dat je aan de voorwaarden hebt voldaan.
Klopt alleen het pakket is tot op heden ontvangen door postnl en in een sorteercentrum al een paar dagen.
Postnl heb ik net gesproken en die gaan een onderzoek opstarten. Dit ga ik ook afwachten maar het kan alsnog bij hun binnenkomen natuurlijk.
Is het retourpakket niet binnen 14 dagen door ons ontvangen, dan is de koop een feit
Dat klopt natuurlijk van geen kant. Het is of een amateuristische webshop of een shop die bewust de wettelijke regelgeving niet hanteert. Welke webshop gaat het om?
Ter nadere info: Alle verantwoordelijkheid voor post en pakketverzending is voor de verzender. Ook onzorgvuldige behandeling of beschadiging. Schade wordt alleen vergoed bij aangetekend versturen. Het postbedrijf geeft de stukken door aan derden (verzenden naar buitenland) Deze bedrijven leggen aansprakelijkheid bij het Nederlandse bedrijf. (bron: (o.a.) https://www.security.nl/posting/38668/Juridische+vraag%3A+wie+moet+zoekgeraakte+post+vergoeden%3F en postwet
Uit de link:
De consument moet binnen 14 dagen laten weten dat hij de koop herroept. Vervolgens heeft de consument weer 14 dagen om het product retour te zenden. Het is dus verstandig om een retour altijd vooraf aan te melden en formeel de overeenkomst te herroepen. Anders loopt de consument het risico dat de retourzending later dan de eerste 14 dagen de verkoper bereikt.'
Bij wie kan je terecht als je pakket zoek is?
‘Als een pakket zoek raakt, dan moet de verzender klagen bij de vervoerder. Er kan dan onderzoek worden ingesteld en zo nodig kan de consument schadeloos worden gesteld door de vervoerder, indien hij het pakket verzekerd heeft verzonden.’
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/retourverzending-is-niet-aangekomen-wat-nu/
https://webshopchecker.nl/shop/lepetitm-nl/
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer