Mag een supermarkt een andere prijs aanslaan dan er voor het vak staat ?
ben nu tot 2 maal aantoe bij lidel in veendam geweest in de afgelopen 3 week.
wilde tabak kopen met filters, voor de tabak staat een prijs van € 20.50 maar kassiere wil mij € 23.30 laten betalen. de prijzen zijn gestegen vertelde ze mij.
Ik heb aangegeven dat ik de tabak wilde hebben voor de aangegeven prijs, en na ruim 10 minuten debatteren kreeg ik dat uiteindelijk mee voor 20.50
tevens heb ik aangegeven dat ze de prijs dan voor het vak weg moesten halen wat ze toen ook deed.
Nu vandaag kom ik weer bij de lidel en staat er weer 20.50 voor het vak en vraag ik netjes om een bus. maar ook nu wil de kassiere mij 23.30 laten betalen.
filiaal leider erbij die mij maar erg kinderachtig vond en zei dat ik geen kerel was. en dat wanneer ik rookte toch moest weten dat dit geld koste.
erg beledigend en kleinerend.
ook nu heb ik voet bij stuk gehouden en heb wederom aangegeven dat wanneer zij een prijs voor het vak zette zij naar mij toe verplicht waren dit product voor die prijs te leveren.
opmerking van filiaal leider!!! ik moest niet zo zeiken, hij had de prijs nu weggehaald en ik moest maar gewoon het hogere bedrag afrekenen, wat ik niet heb gedaan.
uiteindelijk trok hij zijn portmonee en gooide 2.15 op de balie met de vraag of het nu goed was zeurderd?????
mijn vraag en klacht bij deze dus.
MAG dit, en kan dit zomaar?????
ik ben beledigd, en voor van alles uitgermaakt, terwijl er toch duidelijk een grote prijs voor het product staat.
de onbeschoftheid hoe ik ben te woord gestaan en uiteindelijk haast de winkel ben uitgekeken staat mij helemaal niet aan, EN dat ze stug bleven volhouden dat de accijns is verhoogt dat ik niet moet zeuren en dat roken nu eenmaal geld kost, dus diende ik de prijs te betalen die voor mij totaal onzichtbaar is daar het product achter een balie ligt.
graag verneem ik van u wat ik hiermee kan doen.
vr.gr. erwin
Hoofdregel voor de prijs van tabak is dat het de winkelier verboden is om boven of onder de vastgestelde banderolprijs te verkopen. De prijs voor de consument is dus altijd de prijs die op de banderol vermeld staat. De hoogte van de prijs wordt bepaald door de prijs die de fabrikant vaststelt voor zijn product.
Klik HIER voor de Bron .
Als de winkel de sigaretten voor een andere prijs aanprijst dan op de banderol staat, dan is de winkel toch misleidend bezig? Dat is dan het probleem van de winkel en niet van de klant.
Sigaretten = tabaks = vaste verkoopprijs bij wet.
Verkeerde prijs = in dit geval zeker bij de roker bekend en denkt met stampij een menselijke fout recht te kunnen trekken.
Ik zou naar het hoofd kantoor gaan,daar een klacht in dienen en zeggen dat je de zaak aanhangig gaat maken bij Kassa. En eisen dat de zg Baas,(lomperik zou ik zeggen) er persoonlijk zijn excuus aan je moet aanbieden,het is een grote schande zoals je behandeld bent. Roep het maar van alle daken af,mijn zegen heb je. En ik denk vele met mij. of je nu wel of niet rookt,heeft hier niets mee te maken.
Weet je wat ook leuk zou zijn,ga de winkel in,doe heel veel boodschappen en als het kan met meerdere personen. En nu komt het,kijk of je de prijs die op het pak staat,moet betalen,zo niet,ga gewoon de winkel uit,let wel ZONDER BOODSCHAPPEN,doen hé??? dan mogen ze zelf weer alles in de schappen terug leggen.
@opaplop, "Sigaretten = tabaksartikel = vaste verkoopprijs bij wet.Verkeerde prijs = in dit geval zeker bij de roker bekend en denkt met stampij een menselijke fout recht te kunnen trekken. Je raaskalt met je antwoord. Als de vraagsteller dit zou doen, krijgt hij/zij hoogfswaarschijnlijk een winkelverbod. LEES de antwoorden en wetartikelen eens! Heb je het verhaal van twee kanten gehoord? Nee, van één kant. Maar ik weet wel dat ik zo'n klant een levenslag winkelverbod op zou leggen. Klant is koning, ja, mits hij/zij zich als een koning gedraagd. Uw ideeen zij bepaald niet koninklijk.
Wil je zeggen van die baas wel dan????? En heb jij zelf wel het verhaal van twee kanten gehoord???? nee ook niet,maar ik sta achter mijn idee om het zo te doen. En die menselijke fout was er niet een,nee het was al eerder voor gevallen zoals je kan lezen.
Maar opaplop, ooit een "aanbieding" op tabakswaren gezien? Nee, dat MAG wettelijk niet.
Beste Ramanah.
Heb ik het over aanbiedingen gehad,bij mijn weten helemaal niet.Zeg maar waar ik dat geschreven heb.
@Opaplopkop, Dank voor uw bijdrage, jammergenoeg voegt die helemaal niets toe. U hebt inmiddels uitgebreid kunnen lezen dat je tabaksartikelen moet verkopen voor de prijs op het accijnszegel. Wat er ook verder op het schap staat. U weet inmiddels ook dat de prijs op het pak (sigaretten) de verkoopprijs is. Waarom u dan nog oproept om een winkel te terroriseren, lijkt mij mosterd na de maaltijd. Zeker nu u vandaag zoveel geleerd heeft over verplichte verkoopprijzen van accijnsgoederen.
Vreemd verhaal. Wist niet eens dat ze verschillende prijzen mochten voeren dan alleen wat er inderdaad op de banderol staat. Dus ik ben verbaasd dat u het toch goedkoper mee kreeg. Over de ontvangen behandeling
kan ik niet over oordelen: ben niet bij het "twistgesprek" geweest. Zal wel over en weer zijn gegaan.
Prijsverschillen met de prijzen op de stellingen in de winkel komen bijna dagelijks voor. Ik heb het hier niet over tabak dat gebonden is aan de banderol prijs zoals reeds opgemerkt. Producten zijn soms afhandelijk van dagprijzen zoals o.a. noten en koffie. Deze prijzen worden meteen aangepast via de hoofdcomputer op het hoofdkantoor maar zijn nog niet verwerkt op de stellingen. Vandaag nog meegemaakt bij AH Nescafe koffie op de stelling 3,99 bij het afrekenen 4,09. Over de houding van de chef heb ik geen oordeel en uw houding laat ik ook in het midden, maar u mag van geluk spreken dat zij overstag gingen want ik zou dat niet hebben gedaan in hun plaats. Uw klacht is onrechtmatig. Beetje dimmen zou geen kwaad kunnen.
Dit is onjuist; de prijs op het schap of product is bepalend. Immers, dat is de prijs waarvan het product wordt aangeboden. De klant kan niet zien wat er in 'het systeem' staat. Ik citeer: "uw houding laat ik ook in het midden.." Als u het allemaal zo goed weet en zo correct bent: ; een beetje dimmen zou gene kwaad kunnen' geeft geen pas. Zeker niet als jezelf onzin zit uit te kramen.
U bent niet over 1 dag ijs gegaan met reageren en toch komt er iets uit dat kant nog wal raakt. U kunt bij elke supermarkt navragen en het antwoord zal altijd zijn zoals door mij beschreven. Soms staat er helemaal geen prijs op de stelling maar u denkt toch niet dat het dan gratis is. Wat het dimmen betreft, ik neem aan dat in Noord Groningen de Lidl niet op elke hoek zit, ergens anders trouwens ook niet, en dat vraagsteller de sigaretten daar niet uit wilde haalt. Gezien het feit dat een winkel je kan weigeren leek het mij beter om wat te dimmen. Verder doet u uw nickname nog geen eer aan. Misschien moet u de eerste letter wijzigen.
Restructurer heeft gelijk. De winkel heeft tabak aangeboden voor € 20.50 en de klant heeft daar dat aanbod aanvaard. In jouw plaats had ik bij de kassa aangegeven dat AH Nescafe koffie € 3,99 kosten en de lijn opgehouden. En als de discussie te lang had geduurd dan had € 3,99 contant betaald en was met het pak naar buiten gelopen.
Ik zou me kapot schamen en ben het er niet mee eens. Alles is niet up to date te houden qua. prijskaartjes op de stellingen.
Als de vraagsteller het "Recht" aan zijn kant heeft gehad, verdient de filiaalbeheerder geen schoonheidsprijs en zijn excuses gepast.
Als de vraagsteller het "Recht" NIET aan zijn kan heeft gehad, zou het de vraagsteller sieren excuses aan te bieden.
Ja, dat kan en mag. Vaak staat er ook vermeld dat de prijs van de kassa de geldende prijs is.
Neemt niet weg dat als er klaarblijkelijk een foutje gemaakt is (oude reclameprijs o.i.d.) je bij reclamatie het artikel tóch voor de oude prijs krijgt.
Het optreden van de 'manager' is niet bepaald correct, maar het verhaal is nu maar van één kant.
Over banderolprijs is al gesproken.
Wel raar dat ze de - te lage - prijs weghalen en daarna weer ophangen.
Goed gehandeld! U heeft alle recht om inderdaad het tabak voor de aangegeven prijs te kopen en niet de prijs die uiteindelijk op het schermpje verscheen bij het aanslaan. U stond voledig in uw recht.
Wanneer er op het prijskaartje had gestaan: Onder behoud van accijns verhoging/ drukfouten dan had u geen filter in de tabak te brokkelen, maar nu wel.
Een klacht indienen lijkt mij stap 1. Dit hoeft u zeker niet over uw kantje laten gaan.
Lees de andere antwoorden eens, tabak = accijns = banderolprijs.
Zit deze persoon toch niet op te hitsen. Hij hoeft z'n gezicht niet meer te laten zien in die winkel en dat lijkt me niet de bedoeling.
Wat een ontzettend onnozel antwoord.
Onzinnig onjuist antwoord!
Hoe komt u aan uw informatie...?
De banderolprijs staat vast; daar valt niets op af te dingen
U moet de prijs betalen die op het accijnszegel staat. Het is niet toegestaan om accijnsproducten voor een hogere of lagere prijs te verkopen. Welke prijs stond er op het label?
Als de filiaalleider uiteindelijk zelf geld op de toonbank legt en u een 'zeur' noemt, kan ik me wel een voorstelling maken van hoe het er aan de balie aan toe is gegaan. Wellicht dat er van u nog een excuusje richting de filiaalleider af kan?
Zonet bij de conculega Aldi nagevraagd: "Wat is de prijs voor een tabaksproduct?" , het antwoord van de filiaalbeheerder: "De prijs die op de banderol staat". Helder of helder?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Abonnement opgezegd, maar krijg een tegoedbon
Mijn kleindochter had een abonnement op het blad Meiden van ons gekregen.
Daar is ze intussen op uitgekeken.
Daarom wilde ik dit opzeggen.
Nu blijkt dat het intussen stilzwijgend met een jaar verlengd is.
Je kunt wel per maand opzeggen, wat ik dan ook gedaan heb.
De kosten van 1 maand pls wat extra moet ik terecht betalen.
Vorr de rest van het al geincasseerde jaarbed
...
Lees meer
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Subsidie voor elektrische auto
Ik heb aanvraag voor subsidie op een verkeerde site gedaan . Deze heb ik binnen 2 uur weer geannuleerd. Ze vragen nu 49,95 administratiekosten. Heb ik geen recht op herroepingsrecht. Zij geven aan dat ik hiervoor akkoord gegeven zou hebben bij hun voorwaarden. Bedrijf heet auto subsidie loket.
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer