Grietje1976
door Grietje1976 Feb 18, 2021 om 22:09
Winkels & webshops

Maxikleding oplichters ?

Hallo mij dochter heeft schoenen gekocht bij maxikleding maar ze heeft ze nooit ontvangen maar wel betaald wat kunnen we nu doen?

6918 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 18, 2021 om 22:25
11571 Antwoorden / 51 Vragen

Contact formulier   +  Levertijden

Klik op deze links. Dit is al wat er te vinden is. Uitgaande van Maxikleding.nl

En over welke datum bestellen heeft u het?

Be
door Bewaklu - Feb 18, 2021 om 22:38
133 Antwoorden / 1 Vragen

Niks. Je koopt nepspullen via een dropshipper.
Beter opletten voortaan...

tijger1
door tijger1 - Feb 18, 2021 om 22:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schoenen zijn ook geen kleding. Voortaan eerst lezen.

tenormin
door tenormin - Feb 18, 2021 om 22:51
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Als het de goede site is die ik zag van Maxikleding.nl en hun slogan lees "waarom meer betalen als het minder kan". Dan heeft u een verkeerde site gekozen. Want voor minder "winst"- lees geen levering - dan kan het minder. Alleen, hoe heeft u deze site gevonden? U zal wel verwijzingen krijgen van @heremietkreeft met wetten enz. maar ik denk dat uw dochter haar geld gewoon door het raam naar buiten heeft gegooid. Hou me ten goede: als het de site is die ik heb gezien.

marita5
door marita5 - Feb 18, 2021 om 23:39
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Grietje1975 ,

Contact alleen via contactformulier , FB en Instagram werkt de link niet , zijn nergens bij aangesloten .
Geen Tel.nr/ Kvk.nr / adres niks
Op Trustpilot zijn alleen goede recensies te lezen , wanneer iemand een slechte recensie plaats reageert de eigenaar

https://nl.trustpilot.com/review/maxikleding.nl

Hoofdvesting  Shirley`s Maxikleding , uitgeschreven bij Kvk , eenmanszaak .

https://www.kvk.nl/zoeken/handelsregister/?handelsnaam=maxikleding&kvknummer=&straat=&postcode=&huisnummer=&plaats=&hoofdvestiging=1&rechtspersoon=1&nevenvestiging=1&zoekvervallen=0&zoekuitgeschreven=1&start=0

Controleren of een site betrouwbaar is ,

 https://www.consumentenbond.nl/online-kopen

https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/checklist-veilig-online-winkelen

marita5
door marita5 - Feb 18, 2021 om 23:42
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Site is bekend bij de Politie .

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 19, 2021 om 08:18
7213 Antwoorden / 3 Vragen

@grietje1976,
dat de site maxikleding.nl bij de politie bekend is wil niet zeggen dat er ook sprake is van onbetrouwbaarheid.
De politie krijgt een melding en daar mag men op reageren.
Maxikleding.nl reageert op Trustpilot verontwaardigd over een en dezelfde persoon die zich hier negatief geuit heeft, zou dezelfde persoon kunnen zijn die bij de politie een melding gemaakt heeft.
Op maxikleding.nl (die nog niet zolang functioneert) staat te lezen dat de levering i.v.m. Corona langer kan duren.

marita5
door marita5 Feb 19, 2021 om 08:25
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppy , Op maxikleding.nl (die nog niet zolang functioneert) Is geregistreerd op 30 - 1 - 2020 , lijkt mij iig niet kort . Nog èèn ervaring : Domste keus aller tijden hier shoppen. Je krijgt niks geleverd eerste klas oplichters. De grootste oplichters bende die er bestaat. Maxikleding is sinds 4 maanden actief op marktplaats .

sjjoppy
door sjjoppy Feb 19, 2021 om 09:07
7213 Antwoorden / 3 Vragen

Heb ik gelezen @marita5 maar er staan toch wat tegenstrijdigheden in de post die bij mij twijfels opriepen.
Als de site nog geen 4 jaar bestaat wordt dit gemeld als zijnde kort heb ik ooit gelezen.
Die ervaring van domste keus aller tijden heb ik verder lezend gezien als afkomstig van een persoon die door Truspilot bestempeld is als tegenstander van maxikleding.nl.

marita5
door marita5 Feb 19, 2021 om 09:42
11535 Antwoorden / 15 Vragen

@sjoppy , dat de site nog geen 4 jaar bestaat wordt vermeldt op de site webchecker , deze site is helemaal niet betrouwbaar . De laatste klacht die ik vermeldt heb , staat niet op Trustpilot .

sjjoppy
door sjjoppy Feb 19, 2021 om 10:07
7213 Antwoorden / 3 Vragen

@marita5,
voel u niet aangesproken, u bent een gewaardeerd forumlid maar maxikleding.nl moet wel de kans krijgen zich te verdedigen daarom zal ik hen via het gedeelde contactformulier van @mahadma de kans daartoe geven.

JennMAX2021
door JennMAX2021 Mar 25, 2021 om 21:15
Antwoorden / Vragen

Mijn zoon heeft op 6 januari een bestelling gedaan. Vandaag 25 maart nog steeds niks ontvangen. Wie wil bundelen om collectief aangifte te gaan doen?

Gr
door Grunn1 Mar 26, 2021 om 11:16
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niemand want er valt weinig tegen te dan. Afwachten en heel misschien krijg je nog wat thuis gestuurd en wellicht krijg je ook nog een naheffing voor btw.

panter22
door panter22 - Feb 19, 2021 om 09:04
6599 Antwoorden / Vragen

Als je dochter een paar schoenen koopt voor €200 die elders minimaal €600 kosten, dan aarzelt ze niet en koopt meteen?
Schoenen passen vaak niet. Dan moet je ze op eigen kosten en voor eigen risico terugsturen.
Had je dochter even gekeken naar het retourbeleid, dan had ze kunnen zien dat ze in geval van terugsturen, geen geld terug krijgt maar een tegoedbon.
https://maxikleding.nl/retourbeleid/

De ondernemer moet u terugbetalen binnen 14 dagen nadat u het contract ongedaan maakt. Hij mag wachten met terugbetalen totdat hij het product terug heeft, of totdat hij bewijs heeft dat u het product terugstuurde.

Krijgt u uw geld niet terug? Schrijf dan een brief of e-mail naar de ondernemer. Gebruik onze voorbeeldbrief:

ge
door gewicht Feb 20, 2021 om 17:48
170 Antwoorden / 1 Vragen

En of ze passen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2021 om 09:59
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, dan ook maar weer deze reactie (enkele verwijzingen mogelijk dubbel en ik zie dat de site al bekend is bij de politie):

Ik kan hier als vrijwillige vraagbeantwoorder niets anders mee dan ook u wijzen op de veelheid van waarschuwende info die er als is m.b.t. het nagaan van betrouwbaarheid van webwinkels, bestellen in het buitenland of van goederen die uit het verre buitenland komen, dropshippers etc.

Zo u tot de mening zou komen dat u wordt opgelicht, doe dan aangifte bij de politie (u komt dan wel op een stapel denk ik), doe melding bij de ACM
www.consuwijzer.nl  Het nagaan of de webwinkel een erkend keurmerk met ook geschillenregeling is hierbij van groot belang.

Zie verder o.a.
https://www.consuwijzer.nl/online-winkelen/ik-heb-online-iets-besteld-maar-krijg-het-niet-geleverd-wat-nu  ; https://www.thuiswinkel.org/consumenten/veilig-online-shoppen/betrouwbare-webshophttps://www.plusonline.nl/veilig-online/bestellen- : deze: https://www.consumentenbond.nl/online-kopen en https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/dropshipping-hoe-werkt-dat

en toch ook de opmerking dat dit de zoveelste keer is dat een vraag als deze resp. een klacht als deze wordt gesteld en dan ook steeds de antwoorden niet (veel)anders zullen zijn.

U kunt ook nog en melding doen bij www.klachtenkompas.nl van de Consumentenbond

re
door red1 - Feb 19, 2021 om 10:52
329 Antwoorden / 1 Vragen

Dag vogels ,dag bloemen ,dag schoenen ,dag euro's . waarom kopen de mensen nou altijd bij van die dropshippers ???

sira
door sira Feb 19, 2021 om 11:09
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Vanwege een waas voor de ogen bij het zien van de prijzen.

Dave lubeck
door Dave lubeck - Feb 19, 2021 om 10:54
88 Antwoorden / 2 Vragen

Nooit bestellen bij een nietszeggende website ! Ga gewoon naar een Fysieke winkel als het weer kan !

sira
door sira - Feb 19, 2021 om 11:07
2364 Antwoorden / 24 Vragen

Uw dochter had beter éérst kunnen onderzoeken of dit een betrouwbare webshop is.
Geen telefoonnummer, geen adresgegevens, geen Kvk-nummer, het uiterlijk van de webshop, een zogenaamde Nederlandse webshop die het heeft over "about us" i.p.v. "over ons".

U noemt geen datum van de bestelling. Naar alle waarschijnlijkheid komen de schoenen nog (uit China) en dan mogelijk te klein of anders dan besteld. Ze zal ze dan zelf moeten retourneren naar China, daarna heeft ze geen schoenen meer en haar geld mogelijk ook niet.

Uw dochter kan beter stoppen met Facebook en wat meer de media volgen. Er wordt daar ruim voldoende advies en waarschuwingen gegeven over onbetrouwbare webshops.

hutch
door hutch - Feb 19, 2021 om 12:54
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Maxikleding.nl  en  mkleding.nl..... dezelfde eigenaar, een simpel dropshippertje, die snel geld wil incasseren en daarna de klanten in de steek laat als er problemen zijn. Dropshippers zijn zo goed als altijd niet geheel betrouwbaar, zeg maar: malafide / niet betrouwbaar met handelen.

Dat gaat u nu ook merken. Buiten dat alles zijn dit soort figuren altijd veel te duur, daar zij uw bestelling naar China doorsturen en dan een vette winst opstrijken.

Zomaar een voorbeeld van deze onbetrouwbare website (maxikleding.nl):
€ 194,95 (= ong. 235 USdollar)

Dezelfde schoenen van twijfelachtige kwaliteit staan bij een Chinese website al vanaf 43 USdollar.
Dus tel uit je winst, voor dat dropshipperfiguur.

Om een 'mooi' voorbeeld van zo'n onbetrouwbaar dropshippertje te geven, kijkt u eens naar een aflevering van Mr. Frank Visser van donderdag 18 februari 2021. Daar wordt ook een zaak behandeld m.b.t. zo'n onbetrouwbaar figuur. Klikt u * HIER * maar eens. Het is de eerste zaak van deze aflevering.

Dus: NOOIT bij een dropshipper iets bestellen. U wordt belazerd waar u bij staat.

ka
door kassa2551 - Feb 19, 2021 om 19:07
22 Antwoorden / Vragen

Het enige wat je ziet wanneer je kijkt of deze site " betrouwbaar is" zie je " bekijk Politie.nl, Politie herkent deze zaak als " gevaarlijk".....

Coebel
door Coebel - Feb 19, 2021 om 22:09
52 Antwoorden / 1 Vragen

Betaal deze aankoop altijd met een creditcard of viaPaypal.
Bij geen levering krijg je het aankoopbedrag van hen terug

ne
door neodutchio Feb 20, 2021 om 08:52
5166 Antwoorden / 12 Vragen

En u denkt dat dat kan bij een dropshipper?

diumenge
door diumenge - Feb 19, 2021 om 22:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niets Grietje, neem je verlies en let de volgend keer wél van te voren op.

Ma
door Marce572 - Apr 5, 2021 om 20:09
1 Antwoorden / Vragen

Jullie zijn niet de enige. Ook wij hebben schoenen besteld op Maxikleding.nl. 18 januari en we wachten nog steeds. Op allerlei manieren geprobeerd om contact te krijgen. Maar nergens wordt op gereageerd. Ik heb nu contact met de fraudehelpdesk. Misschien dat jij dit ook moet doen. Wie weet wat zei kunnen betekenen.

tijger1
door tijger1 Apr 5, 2021 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

X

Jo
door Jorieke123 Jan 11, 2022 om 12:44
Antwoorden / Vragen

Zijn die schoenen nog ooit binnengekomen?

tijger1
door tijger1 - Apr 5, 2021 om 20:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fraude helpdesk kan natuurlijk helemaal niets betekenen.