Opgelicht door woneninterieur.nl... heeft iemand zijn geld wel teruggekregen?
Na een tijd hard gespaard te hebben was het zover: op 12 januari 2024 bestelden we onze 4 nieuwe Fiori eetkamerstoelen. Onze bestelling (met nummer 5354, dat we inmiddels uit ons hoofd kennen) had een verwachte levertijd van 3 weken, maar we hoorden echter nooit iets over een leveringsdatum. Daarom zelf meerdere keren gemaild (bellen lukte niet), waarbij elke keer een vage leverperiode werd genoemd, maar nooit een bezorgdatum. Uiteindelijk kwam die datum wel: 3 april, maar ondanks dat deze datum dichterbij kwam, bleef het weer oorverdovend stil. Er werd inmiddels ook niet meer gereageerd op onze berichten.
Vorige week een laatste poging gewaagd via de chat en begonnen met een meer algemene vraag. En warempel, dan is er dus wel contact mogelijk! Daarna meteen doorgevraagd, waarna bleek dat de door ons bestelde stoelen niet meer leverbaar waren. Tijdens deze chat hebben we de aankoop geannuleerd. Het geld zou binnen een week worden terugbetaald, maar je raadt het al... tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen.
Zojuist de aflevering van Radar bekeken (zoek op YT naar "Confrontatie met verkoper: 'Het is geen oplichting, ofzo'"). We raden iedereen die hier ooit nog iets zou willen bestellen aan om deze aflevering te kijken. Zelf zullen we in ieder geval alles proberen om ons geld terug te krijgen. Is iemand hier al succesvol in geweest?
Je hebt de video van Radar gezien.
Dan hier nog een dag leesplezier.
Blijf aandringen op terugbetaling voordat de zaak helemaal ploft.
https://radar-forum.avrotros.nl/meubels-f14/woneninterieur-nl-levert-je-meubels-niet-en-je-kri-t201520.html
Na u is een soortgelijke vraag geplaatst waarop ik zojuist dit als antwoord gaf:
U kreeg al een verwijzing naar hetgteen hierover bij Radar aan de orde is gweweest en bij ook even zoeken met zoeknaam 'woneninterieur klachten' zie ik o.a. ook dit https://nl.trustpilot.com/review/woneninterieur.nl en bent u zeker niet de eerste en enige die dit priobleem heeft.
Heeft u een rechtsbijstandsverzekering, mogelijk kan men vandaar uit iets vooir u doen zoals ingebreke stellen hetgeen u ook zelf kunt doen, m.a.w vorderen resp. ontbinden van de overeenkomst door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij www.consuwijzer.nl van de ACM.
Aanvullend, hoiewel het ook bij dse politie bekend zakl zijn als onbetrouwbare handelspartij is het goed om ook daar melding te doen. Let op: melding, geen aangifte omdat u dsan echt hard moet kunnen ebwijzen dat er sporake is van oplichting zoals u stelt. Bekende malafide handelspartijen | politie.nl
Daar was ik weer... we hebben vandaag ons geld teruggekregen, maar het was daar wel voor nodig dat we enige druk uitvoerden op Tom middels het plaatsen van negatieve reviews. Er werd wel als voorwaarde gesteld dat we de negatieve berichten weg zouden halen. Ik ben hiermee akkoord gegaan, maar het blijkt nog verdraaid lastig. Veel van dit soort fora hebben geen edit/verwijder-knoppen. Afijn, terwijl ik hiermee bezig ben, zie ik dus een bericht in mijn mailbox dat mijn negatieve review op Trustpilot door Tom is gerapporteerd:
"Bedankt voor je Trustpilot-review over woneninterieur.nl.
woneninterieur.nl heeft je review gerapporteerd, omdat deze schadelijke of illegale inhoud bevat.
Wat betekent dit?
We willen dat iedereen zich thuis voelt op onze site en we staan geen inhoud toe met haatzaaiende uitlatingen, discriminatie, bedreigingen of geweld, obsceniteiten, smaad of inhoud die verband houdt met terrorisme. Daarom hebben we je review tijdelijk verborgen terwijl we dit onderzoeken.
Wat is de volgende stap
Ons Content integrity-team beoordeelt de review en laat je zo snel mogelijk weten wat de uitkomst is. Als de review in strijd is met onze richtlijnen, wordt deze van Trustpilot verwijderd. Als er echter niets aan de hand is, zetten we de review weer online."
Dit heeft bij ons de laatste sympathie die ik nog kon opbrengen doen verdwijnen. We laten ons niet op deze manier wegzetten als oplichters of haatzaaiers. Deze man spoort niet en moet echt even in de spiegel kijken (en daarna faillisement aanvragen, want dit moet gewoon stoppen).
Het wordt tijd dat ook Trustpilot eens zijn verdiende negatieve reviews uitgedeeld krijgt. Ze willen zich zo neutraal voordoen.
Op zijn minst zijn ze medeplichtig met het verdoezelen van de waarheid. Misschien tegen betaling van de betreffende bedrijven?
Wat je zegt, Trustpilot gaat hier ook niet vrijuit. Er zou ook een belletje moeten gaan rinkelen als een bedrijf zoveel recensies aanmerkt als onwaar/schadelijk... dan is er gewoon sprake van een patroon.
Wat er lijkt te gebeuren is dat er een soort piramidespel is ontstaan, waarbij hij het geld van nieuwe gedupeerden gebruikt om de meest vocale/dreigende bestaande gedupeerden terug te betalen. ZIjn inzet is: haal de review weg of maak hem positief, dan krijg je je geld. Daarom zie je zoveel kromme 4 en 5-sterrenrecensies waarbij mensen schrijven alsof ze onder schot met geklemde kaken moeten vertellen over hun geweldige ervaring bij het oplossen van deze shitshow...
Heeft u gisteravond de uitzending van Radar gezien over woneninterieur, terugkijken kan zinnig zijn indien dat niet het geval is.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
ICI paris webwinkel/postnl is mijn retour kwijt
In december 2023 heb ik een bestelling geplaatst en een week later geretourneerd. Netjes afgegeven bij het plaatselijke postkantoor binnen de retour termijn, met het label dat je kunt downloaden op hun website.
Het pakket is echter kwijt geraakt, vandaag de dag staat de informatie nogsteeds op 'bezorgtijd onbekend'. Na talloze mailtjes en belletjes weigert ici Paris mij te helpen. Ook n
...
Lees meer
Garantie voorwaarden
ik heb ca 2,5 jaar geleden een fornuis gekocht via een keukendealer. Deze heeft nooit de garantievoorwaarden aangeleverd en deze staan ook niet op zijn site. Ik hoorde alleen u hebt 5 jaar volledige garantie. Ook op de site van de producent/importeur is niets vinden over garantievoorwaarden of over algemene verkoopvoorwaarden.
Nu was er deze week een monteur van de producent voor een repar
...
Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer