Telefoniese verkoop kortingen bij webshops hoe af te melden?
Ik ben nu onlangs voor de 2e keer benaderd via de telefoon door iemand die een geweldig aanbod presenteerde waarbij ik altijd hoge kortingen zou krijgen op alles wat ik zou kopen - Dus bij webshops maar ook gewoonbij winkels (dagelijkse boodschappen en benzine etc..?) Dit klinkt natuurlijk heel aanlokkelijk - en ik zou het 14 dagen gratis mogen proberen. Ik zou zelfs een reis cadeau krijgen als ik maar mee zou doen.
Gegevens genoteerd etc. en ik zou z.s.m. een bevestigings mail ontvangen van dat "bedrijf".
Tot nu toe heb ik geen bevestiging ontvangen maar ik ben bang dat de termijn van 14 dagen langzaam aan het verlopen is en ik dit niet meer kan afwijzen - omdat ik immers geen mail adres heb waar naartoe ik mijn afwijzing kan sturen. Ik heb al eerder bij Vodaphone een dergelijk vervelend probleem gehad dus ben daar best gevoelig voor. Heeft iemand hier ervaring mee ? en wat kan ik nu het beste doen ?
Als u zo (in mijn ogen) suf bent geweest om uw n.a.w. gegevens telefonisch aan elke beller door te geven, ............ , dan bent u niet te helpen. Mocht het nog eens gebeuren, geef ik u nu een gratis cursus. Les 1: Zeg NEE, les 2: Verbreek de verbinding, werkt altijd.
U heeft zo ik lees uw gegevens doorgegeven, met een beetje pech ook uw rekeningnummer. Ga naar uw bank, daar kunt u incasso's vooraf laten melden op uw email en blokkeren. Als u iets vreemds tegenkomt, kunt u met één muisklik de betaling blokkeren. Doe dat en laat ze maar eens bewijzen dat u een contract met ze heeft en dat de mogelijke tillers en dat ze zich aan hun eigen voorwaarden hebben gehouden. U weet notabene niet eens wie u gebeld heeft .........
Nee, ik heb hier geen ervaring mee, wat u kunt doen afwachten en doen bij de bank wat ik u net adviseer.
Is het toevallig Koninklijke Kroonkaart/ Crowncard?
Daar zijn verschillende vragen over geweest o.a. deze:https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/koninklijke-kroonkaarten
Zij moeten u de gegevens verstrekken op welke manier u kunt annuleren.
Controleer uw bankrekening. Indien er al iets is afgeschreven, dan kunt u het door uw bank laten storneren.
Tip tegen ongewenste telefoontjes: https://www.bel-me-niet.nl/
Een dikke vette '+'.... van mij voor @datzoekikop!!
Ik blijf mij verbazen hoe naïef sommigen kunnen zijn. Onvoorstelbaar dat er nog steeds mensen zijn die alles maar door (blijven) geven aan iedere idioot die men aan de telefoon krijgt. De kracht van deze oplichters is (zoals reeds gesteld) de -financiële- hebberigheid van velen.
En nee, ik (en gelukkig zeer velen met mij) zullen hier never en nooit intrappen. Doe nooit (!) zaken per telefoon met personen/bedrijven die u niet (goed) kent.
En zelfs met goed bekend staande bedrijven moet u niet direct telefonisch zaken mee doen. Wie zegt dat u inderdaad de firma x aan de lijn heeft!?!
En al heeft u dat bedrijf aan de lijn, dan nog moet u oppassen, om de eenvoudige reden dat vele bedrijven callcentra inschakelen die op provisiebasis werken.
En of zij u echt alles zullen mededelen is dan nog maar af te wachten. Als zij u te veel vertellen, dus alle 'ins en outs', zullen om die reden weer velen afhaken, waardoor zij weer te weinig 'verdienen'. Dit is een bepaalde vorm van marketing die niet helemaal correct is. Wel zullen zij de klant in spé mogelijk door verwijzen naar hun website om de zogenaamde kleine lettertjes door te nemen.
Vandaar: nooit telefonisch zaken doen. En wie deze tip niet accepteert zal vaak op de (financiële) blaren moeten zitten.
Sterkte verder met dat onbekende clubje.
Moet dat "niet helemaal correct" niet "helemaal niet correct zijn? :-)
Ze beweren altijd dat die mail wel verstuurd is en dan begint de ellende. Zoals gezegd incasso weigeren, rekening nummer blokkeren en dan nergens meer op reageren.
in het vervolg zeggen, geen interesse, hoorn op de haak.
Hebben we die dan nog: "hoorn op de haak"? ;-))
Zal best wel en iedereen weet wat er mee bedoeld wordt.
Hallo. Ik werd een aantal jaren geleden ook regelmatig gebeld door allerlei instanties met allerlei aanbiedingen. Toen heb ik een tip gekregen om tegen iedere beller te vertellen dat ze mij niet meer mochten bellen omdat ik een NEE/NEE sticker op mijn telefoon heb zitten..... Ofwel ze hebben
nog steeds niet door dat hier toch iets niet klopt, ofwel ze zijn nog steeds aan het zoeken naar zo een sticker (??) ofwel ze zijn gaan twijfelen aan
mijn verstandelijke vermogens. Echter wat de oorzaak ook is, Het heeft wel geholpen, ik ben van die telefoontjes af. Aanmelden bij het bel me
niet register is ook een mogelijkheid, deze vind U HIER.
Een NEE/NEE sticker op de telefoon. Hij is leuk, erg leuk! :-D
Ik heb al eerder bij Vodaphone een dergelijk vervelend probleem gehad dus ben daar best gevoelig voor.
Ja das dom want u had al ervaring. Een ezel stoot zich zelfs niet twee keer aan dezelfde steen.
Diewilik
Sommige van de reacties zijn nogal onvriendelijk. Natuurlijk is voorkomen beter dan genezen, maar dit soort praktijken werkt alleen omdat een bepaald percentage van de mensheid erin trapt en gewiekste zakenlieden of criminelen daar gebruik van maken.
Het is niet geheel duidelijk met wie u in zee bent gegaan. Duidelijk is dat u geen handtekening hebt gezet. Indien u een dienst heeft aangekocht, hebt u recht op een afkoelperiode. Daarbij is het de verplichting van de verkoper om u te laten weten hoe u de koop ongedaan kunt maken. Omdat de verkoper dit heeft nagelaten kunt u zonder meer onder de aankoop uit. Heeft u gegevens van uw bankrekening verstrekt? Zorg dan dat u bedragen onmiddellijk storneert. Als er bedragen afgeschreven worden, kunt u ook zien waar het bedrijf is gevestigd.
Geen paniek. Als u de overeenkomst niet kunt annuleren is dat niet uw verantwoordelijkheid. Dat betekent niet dat u niet moet opletten of men probeert u toch ergens aan te houden. Ik adviseer om, zodra het bedrijf met u contact opneemt, een assertieve houding aan te nemen en te laten weten dat u op de hoogte bent van de wet koop op afstand. En ga een volgende keer niet meer in op dit soort 'aanbiedingen'.
Storneren is en blijft een optie, echter, zoals ik al eerder schreef: ga naar je bank, daar kan je via internet regelen dat je de incasso's een paar dagen VOORAF ziet en kan weigeren, dus dat is een beter gegeven als achteraf storneren. In dit soort "list en bedrogbv's" is weigeren de beste optie. Bovendien is dan bekend wie "era achter" zit en kan je dàt nummer selectief blokkeren bij je bank.
@dat zoekikop
Uiteraard is weigeren van de incasso verstandig en ook het blokkeren. Maar terugboeken van die incasso,dus storneren, kost de incassant, in ieder geval bij de ING, € 0,40. En een terecht melding onterechte incasso, MOI, kost die incassant € 60,00.
Dus als dat vaak gebeurt, laten ze het misschien wel.
@tijger1, dat wist ik nu weer niet, thnx.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Populair in Winkels & Webshops
Ervaring met <a href="//dresslily.com" target="_blank">www.dresslily.com</a>
Op Facebook verschijnt regelmatig een advertentie van Dresslily.com met aanbiedingen van belachelijk goedkope shirts, tops enz. Ik heb een aantal artikelen besteld en mijn argwaan ontstond toen ik via de mail de mededeling kreeg: hassan@gmail.com heeft uw betaling ontvangen. Het duurde weken voordat ik bericht kreeg dat DHL pakketje zou bezorgen MAAR dat ik nog wel even BTW en invoerrechten moest ... Lees meer
Wie is stichting foundation docdata
Er wordt geld van mijn rekening afgeschreven en ik ken dit bedrijf niet. Lees meer
Wolfgang Tools liegt! Wat te doen?
Wolfgang Tools, welke producten aanbiedt via bol.com en dagaanbieding sites zoals koopjedeal liegt dat het barst.
Het dochterbedrijf van Mascot-online, wat ook niet fris is claimt professionele producten aan te bieden van Duitse makelaardij.
De producten zijn niet professioneel (kun je natuurlijk over twisten) maar ZEKER NIET van Duitse makelaardij.
Het gaat hier om Chinese pr
...
Lees meer