dylankai1975
door dylankai1975 Jul 11, 2015 om 18:26
Computers & telefonie

Online en KPN houden zich herhaaldelijk niet aan de afspraken. Hoe dien ik een schade claim in? :(

Ik kopieer voor het gemak grotendeels de tekst van 'klachtenkompas' hierheen, want na al mijn vervelende en teleurstellende gesprekken en niet nagekomen afspraken ben ik er klaar mee, ik zit er doorheen en heb het helemaal gehad. Dit zijn echt manieren om een burn-out the triggeren. Ben kwaad en doe geen oog dicht door deze oneerlijkheid. Om maar te zwijgen van wat het mij financieel kost. In één week 3 dagen thuis moeten blijven en ze komen gewoon steeds niet.

Inleidend:
Ik heb een abonnement bij Online.nl. Voor administratie en klachten moet ik dus bij hun zijn. Maar t netwerk is van KPN. Die wordt dan dus door Online.nl gevraagd om afspraken met mij te maken.
Sinds maanden slechte verbinding, dacht dat het aan WiFi/beton lag, tot ik de gegevens in het modem zag. Er is gewoon sprake van een slechte verbinding met vele fouten op de lijn:
Dit is van 1 dag:

Downstream CRC fouten..79122807
Upstream FEC errors...........392488
Downstream FEC errors.....5577560

Dus ik heb de telefoon gepakt en gebeld:
1/7 17:01 gebeld (11m14s) - Online: ligt aan kabels - Ik aansluitend 150 minuten met diverse nieuwe kabels etc gecheckt.
1/7 20:59 gebeld (12m51s)- Online: ligt aan modem, ze sturen een nieuwe
3/7 16:55 gebeld (21m45s)- Nieuwe modem gearriveerd en geinstalleerd: hetzelfde. Online: ligt aan kabel buiten, u wordt binnen 2 uur gebeld door KPN.
3/7 19:33 (da's dus langer dan 2 uur) een onbekend nr gaat een halve keer over. Uiteraard geen tijd te beantwoorden.
3/7 19:35 SMS KPN: Samengevat: u bent onbereikbaar (sorry?!), bel op 08000222644 en toets incidentnr (1)3304895 in.
3/7 19:38 ik bel (4m28s) en maak afspraak voor maandags.
6/7 14:28 tot 17:26 monteur: meet van AOP tot aan Wijkcentrale door zo goed en kwaad als hij kan. Conclusie: lijnbreuk tussen AOP en straatkast. Daar is een 'specialist voor nodig'. Ik spreek af: donderdag 9/7 begin van de dag ivm graafwerkzaamheden en de tijd die dat kost. Ik moet dus de hele dag thuis zijn.
9/7 ik sta op tijd op en wacht en wacht en wacht...
9/7 13:13 ik bel de 06 van de monteur van afgelopen maandag: geen gehoor, geen reply
9/7 13:29 ik bel 08000222644, incidentnr. ongeldig, verb. autom. verbroken
9/7 13:31 ik bel 09009515 (55m14s) meld no-show, nieuwe afspraak: 16:00-1800 zelfde dag, krijg 20eu coulance, da's uurloon, geen dagloon.
9/7 18:41 ik bel 09009515 (38m49s), Wegens monteur 2de keer no-show. na half uur blijkt de 2de lijn gesloten (vanaf 19:00), dússssss spreek af 10/7 na 12:00 tenzij er veel tijd daarna gemoeid is, ivm het maken van de afspraak of wat dan ook, zoals graven en zodat het niet weer over het weekend heen getild hoeft te worden.
10/7 12:49 (16m22s) Online belt: Het kan tot 17:00 duren voor KPN u belt voor afspraak. Why? Normaal is dat binnen 2 uur geregeld zeg ik. Ja, zeg Online, omdat ze ook nog ff moeten checken bij vorige monteur hoe en wat. Ik: Maar ik ben boos en al 2x in de kou dan duurt het nu langer? Online: Ja!
10/7 17:15 (11m11s): KPN belt, ik boos. Mag niet,haar schuld niet. Ze plant zelfde dag in: 18:00>-<20:00
10/7 18:19 Online belt, ziet indd de afspraak staan. Plant check up: 13/7
10/7 20:16 (36m59s) ik bel 09009515, ziedend. Monteur 3de keer no show. Moet tot 21:00 wachten op monteur, ja, dan zijn jullie dicht.

Signaal slechter na initiële ingreep. KPN komt 3x in twee dagen niet opdagen. Teller: 15 gesprekken van ruim 6 uur totaal.

Ik wens compensatie voor de dagen dat ik zat te wachten en niemand kwam. Hoe pak ik dat aan?

3828 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2015 om 18:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Compensatie voor de dagen dat u zat te wachten, kunt u wel vergeten.

Eind 2012 ben ik overgestapt voor alles naar KPN. Afspraak voor monteur, die kwam niet. In die week vijf afspraken waarvan nog twee keer een monteur niet kwam. Aansluiting gaf op alle fronten problemen.

Eindelijk alles werkend na een week.

Toen heb ik een keurige klachtenbrief geschreven en ook de andere foutjes aangehaald die zij gemaakt hadden.

Kreeg daarna van de backoffice een telefoontje met welgemeende excuses en een schadevergoeding.

Keurig geregeld.

Maar wat kan Online er aan doen?

dylankai1975
door dylankai1975 - Jul 11, 2015 om 18:58
4 Antwoorden / 1 Vragen

PS Hoewel de opsomming om 20:15 ophoudt is er daarna nog er herhaaldelijk door mij gepoogd een oplossing te realiseren en ook vandaag weer lang met een onwelwillende gesproken. Kan niet, wil niet, mag niet, gebeurt niet.

De enige manier om toch direct een monteur in de straat te krijgen lijkt me mogelijk door een oude wasmachinestekker/kabel op de rode en blauwe draad van het AOP aan te sluiten en dan de stekker in het stopcontact te steken... ik dat het net als bij gloeilampen wel werkt om zo de draadjes weer aan elkaar te 'lassen'...

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2015 om 19:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee wat u daarmee bedoelt, maar zal niet werken, denk ik.

dylankai1975
door dylankai1975 - Jul 11, 2015 om 19:09
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap dat ik een dagdeel thuis moet zijn voor een monteur. Maar als die niet komt dan moet ik dus later wéér een dagdeel vrij nemen. Geen afzegging, geen mailtjes, niks nada noppes.
Terwijl ik wel die 'kosten maak' en feitelijk gewoon twee dagen van mijn leven kwijt ben, anders gerekend ga ik dus gewoon twee dagen eerder dood door dit toedoen (en dan heb ik het niet over mijn bloeddruk en verhoogde hartslag... inmiddels nu dus drie dagen omdat ik me er bijzonder over opwind dat zogenaamde professionals je gewoon laten stikken. Het is niet alleen onprofessioneel wat ze doen, het is ook onbehoorlijk en ik kan die dagen niet werken; ergo het lijkt mij dat ze verwijtbaar zijn en dat ik dus wel degelijk een claim zou kunnen indienen. Maar goed hoe is wel de vraag...

Ik neem in elk geval geen genoegen met een paar tientjes coulance... Da's een uurloon... niet dat van twee dagen voor niks wachten... plus de rest die ik nog moet zien te doorstaan...

dylankai1975
door dylankai1975 - Jul 11, 2015 om 19:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

Mja, als ik 230V terugvoer naar de straatkast, denk ik niet dat de apparatuur daar tegenkan. Ergo, dan ligt een heel postcode gebied er uit... Dan moeten ze wel komen. Onder het motto: "Niet goedschiks dan maar kwaadschiks" of "Wie niet horen wil moet voelen"...

Wat betreft het 'lassen van het draadje' da's natuurlijk een iets te ijdele hoop. Koper breekt wel maar smelt niet al te makkelijk... Geen idee waarom het wel in lampen werkt...

In elk geval dank voor uw antwoorden...

tijger1
door tijger1 - Jul 11, 2015 om 19:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=dylankai1975 schreef op zaterdag 11 jul 2015, 19:09]Ik snap dat ik een dagdeel thuis moet zijn voor een monteur. Maar als die niet komt dan moet ik dus later wéér een dagdeel vrij nemen. Geen afzegging, geen mailtjes, niks nada noppes.
Terwijl ik wel die 'kosten maak' en feitelijk gewoon twee dagen van mijn leven kwijt ben, anders gerekend ga ik dus gewoon twee dagen eerder dood door dit toedoen (en dan heb ik het niet over mijn bloeddruk en verhoogde hartslag... inmiddels nu dus drie dagen omdat ik me er bijzonder over opwind dat zogenaamde professionals je gewoon laten stikken. Het is niet alleen onprofessioneel wat ze doen, het is ook onbehoorlijk en ik kan die dagen niet werken; ergo het lijkt mij dat ze verwijtbaar zijn en dat ik dus wel degelijk een claim zou kunnen indienen. Maar goed hoe is wel de vraag...

Ik neem in elk geval geen genoegen met een paar tientjes coulance... Da's een uurloon... niet dat van twee dagen voor niks wachten... plus de rest die ik nog moet zien te doorstaan...

Niet zo overdrijven. En wat bespaart u niet door twee dagen eerder dood. ;-))

Als iets bij een klant langer duurt dan verwacht, lopen de volgende afspraken uit of vervallen zelfs. Heel logisch.

Bij mij zou het aansluiten volgens plan 15 minuten duren, maar ik heb een monteur vier uur over de vloer gehad, en nog zonder resultaat. Dus u kunt nagaan hoe het met zijn volgende afspraken liep.

ho
door hopetobehelping - Jul 11, 2015 om 19:56
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dylankai1975,

begrijp dat u zich opwind over wat er gebeurd is. Overdrijf het niet, denk aan uw gezondheid. U schiet er niets mee op om u te veel op te winden over zaken waar u toch niets aan kunt doen.

U heeft een overeenkomst met online.nl. Dat online.nl vervolgens KPN inschakelt (moet inschakelen) doet niets af aan de overeenkomst die u met online.nl heeft.
Uw aanspreekpunt voor uw klacht en schade claim is dan ook online.nl.
Als ik u was zou ik beginnen met een klacht in te dienen bij online.nl, klik hier.

Levert u dat niets op dan kunt u verdere stappen ondernemen, klik hier.

crewmember
door crewmember - Jul 13, 2015 om 09:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=dylankai1975 schreef op zaterdag 11 jul 2015, 19:17]Mja, als ik 230V terugvoer naar de straatkast, denk ik niet dat de apparatuur daar tegenkan. Ergo, dan ligt een heel postcode gebied er uit... Dan moeten ze wel komen. Onder het motto: "Niet goedschiks dan maar kwaadschiks" of "Wie niet horen wil moet voelen"...

Wat betreft het 'lassen van het draadje' da's natuurlijk een iets te ijdele hoop. Koper breekt wel maar smelt niet al te makkelijk... Geen idee waarom het wel in lampen werkt...

In elk geval dank voor uw antwoorden...

Als je 230V terugvoert naar de straatkast brand je denk ik alleen je eigen zekering er uit. Je zal niet de eerste zijn die zn telefoonkabel aan zn fase verbind.

En in lampen zit trouwens wolfraam.

Probeer eerst eens het voorstel van tijger 1. En meld hoeveel geld je ben misgelopen in deze ongein.

door 1953 - Jul 13, 2015 om 10:27
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Hen schriftelijk ingebrekestelling doen middels een aangetekende schrijven aan ...

Uw grieven daarin gedetailleerd/specifiek beschrijven, data, tijdsduur etc.

dylankai1975
door dylankai1975 - Jul 13, 2015 om 17:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, gaat weer lekker...NOT!!!
Online.nl en KPN hebben gereageerd op de melding op klachtenkompas.nl.
KPN: Moet zegt simpel: je moet bij online zijn.
Online pakt het serieuzer op en heeft mij gebeld. Het lijkt geëscaleerd. Via de 'achterwacht' waar ik al sinds donderdag om vraag is er contact met KPN gelegd om het serieus op te pakken. KPN heeft mij weer teruggezet in de reguliere behandeling. Weliswaar werd ik vrij spoedig gebeld, toch bleek dat wederom een deceptie. Uiteraard heb ik uitdrukkelijk aangegeven dat ik de week ervoor al iemand op bezoek had gehad. Ook heb ik aangegeven dat die geconcludeerd had dat er een kabelbreuk (rakende lijnen) moest zijn tussen mijn huis en de straatkast. Dus was de conclusie dat er dus iemand moest komen met graafwerktuig en zeer gevoelige apparatuur. En daar gingen we weer.
Allereerst werd ik al vrij snel weer gebeld dat de afspraak niet ging lukken en dat het later werd. Toen de monteur er eindelijk was werd al gauw duidelijk dat hij het idee had dat HIJ voor niks kwam. Het rapport van de man van de week ervoor bleek leeg te zijn en op basis daarvan heeft KPN de afspraken dus eenzijdig geannuleerd. Dit zonder enig tegenbericht.
Nadat we vastgesteld hadden dat ik meer van mijn aansluiting weet dan de monteurs schikte de man in en accepteerde hij abuis te zijn...
Dan wel niet met zoveel woorden hoor. Maar eerst vond hij dus nog dat hij voor niks kwam en dat ik een aanstellerige klant was die zeurde over 'dat ADSL niet gaf wat beloofd was'; ik moest mij "gelukkig prijzen met wat ik had". Nou ken ik mijn exacte topsnelheid niet op 1,9 a 2,3 km vanaf de wijkcentrale maar zeker weet ik dat ik 1457k/bs via een torrentclient heb gehaald en bijna zeker dat het zelfs 1600+ was. Ik zit dus maar net op de helft van wat eens was.
Uiteindelijk constateerde ook deze monteur dat het signaal over meer lijnen liep dan hoort. Kortom weer een dag verspilt met thuiszitten, want dit was dus vorige week al bekend en had ik telefonisch dus ook al aangegeven.
Inmiddels had de afdeling die de schop in de grond moet steken het te druk om mij vandaag, morgen of overmorgen te helpen en aangezien ik zelf donderdag mijn zieke oma van bijna 90 ga bezoeken (werk zeg je af, zoiets niet) aan de andere kant van het land, wordt het dus pas vrijdag.
Uiteraard zal je zien dat deze rakkers ook van toeten nog blazen weten en is het maar te hopen dat het voor dit weekend opgelost is. Wel was het zo dat ik GEEN bevestiging van deze afspraak kon krijgen anders dan de mondelinge toezegging van de monteur die er nu was. Dus exact op dezelfde manier als hoe het vorige week ging... en strandde...

Stand:
Aantal dagen: inmiddels 13 (minimaal 17 tot oplossing)
Aantal telefoontjes: 18
Aantal minuten aan de telefoon: gestopt met tellen op zaterdag bij 319, maar inmiddels zeker over 400 minuten.
Aantal afspraken met KPN: 6 (3 no show, 1 in toekomst)
Tijd besteed aan stoom afblazen op internet: 20 uur
Tijd die ik anders had kunnen besteden als KPN hun werk gewoon goed gedaan had: 4 volledige dagen van 's morgens tot 's avonds laat. Want ook vandaag is puur herhaling van vorige week.
Pannetje: 5+ (voor wie het herkent)

Ondertussen maken de werknemers van KPN (de mensen van)Online.nl zwart. Als incompetent, slecht luisterend en verkeerd handelen. Maar het komt mij meer en meer voor dat de fout vooral bij KPN'ers ligt. Doen aannames en hebben bewezen niet te luisteren. Niet dat ik nu positief over Online.nl ben want ook daar loop je tegen gebrek aan intellect aan.

Hoe dan ook lijkt het er nu op dat in elk geval Online.nl serieus bovenop zit en dat KPN de grondploeg eeeeeiiiindelijk stuurt. Al is die toezegging dus net zo hard als vorige week, weigert men mij een schriftelijke toezegging te doen van de afspraak, is het huidige incidentnummer natuurlijk weer gesloten, kan ik nog steeds op geen enkel telefoonnummer terugvallen en dus moet ik maar hopen dat men een keer fatsoen toont en zich aan de afspraken houdt.

Ik vind de gang van zaken bedroevend. Bedrijven die communicatie technologie bieden, maar niet in staat zijn hun eigen communicatie in orde te hebben, geen afspraken zwart op wit durven te zetten, onbereikbaar zijn en ze dan ook niet nakomen. Je zou wensen dat de overheid ze een keer op de vingers tikt al die energie en telecombedrijven. Helaas is het andersom en functioneren steeds meer overheidsbedrijven hetzelfde. Bedroevend Nederland... bedroevend.