ew
door ewilleme Mar 3, 2015 om 16:21
Computers & telefonie

Reparatie nieuwe Samsung S4

Half januari nieuwe Samsung S4 bij nieuw abonnement Vodafone. Na ruim een week ging toestel voor de eerste keer spontaan zelf uit. Na enkele weken gebeurde dit steeds vaker. Alleen weer aan te zetten door accu even te verwijderen. Na eerste reparatie (software update) storing niet verholpen. Nu opgestuurd voor tweede reparatie. Wij hebben geen vertrouwen meer in het toestel/reparatie. Wij willen een goed werkende S4 ontvangen van Vodafone. Wanneer hebben we recht op een ander toestel?

3332 17 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2015 om 16:23
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo ewilleme,

Lees even hier wat Consuwijzer er over schrijft.

Suc6

ew
door ewilleme - Mar 3, 2015 om 17:54
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo edrick3,

Dank voor je reactie. We hebben Consuwijzer gelezen en een voorbeeld brief gedownload.
Wat een redelijke termijn voor repareren is is ons niet helemaal duidelijk. We wachten in ieder geval nog even tot na de tweede reparatie (misschien goed hersteld?). Nog even op Vodafone terug te komen. Wij hebben via internet bij Vodafone een abonnement met toestel gekocht. De service gaat via de Vodafone winkel. We kregen geen leen toestel van de Vodafone winkel omdat wij de telefoon via het internet gekocht hadden en geen vervangtoestelverzekering hebben afgesloten. Als we de koop in de Vodafone winkel hadden afgesloten dan hadden we wel een leentoestel gekregen. Raar dat voor een nieuw slecht werkend toestel buiten je schuld om een vervangtoestelverzekering nodig is.
Super klant onvriendelijk.

edrick3
door edrick3 - Mar 3, 2015 om 18:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@ewilleme,

..... De service gaat via de Vodafone winkel. We kregen geen leen toestel van de Vodafone winkel omdat wij de telefoon via het internet gekocht hadden en geen vervangtoestelverzekering hebben afgesloten. Als we de koop in de Vodafone winkel hadden afgesloten dan hadden we wel een leentoestel gekregen. Raar dat voor een nieuw slecht werkend toestel buiten je schuld om een vervangtoestelverzekering nodig is.
Super klant onvriendelijk.
....
Service?
Er komen hier regelmatig klachten over Vodafone voorbij.

.....We wachten in ieder geval nog even tot na de tweede reparatie (misschien goed hersteld?)......
Wie weet. Dat is te hopen. Altijd optimistisch blijven! ;-)

Met vr.gr.

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Mar 4, 2015 om 08:35
779 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo ewilleme,

Het is uiteraard erg vervelend als je toestel defect is. Onze reparatiedienst doet er uiteraard altijd alles aan om een defect naar behoren te verhelpen. Uit je bericht begrijp ik dat je toestel nu voor de 2e keer is opgestuurd. Wacht deze reparatie even af. Ik ga ervan uit dat het probleem nu definitief verholpen wordt.

Je geeft ook aan dat ze je in de winkel geen vervangend toestel konden lenen. Dit is correct. Hiervoor dien je altijd vervangende toestel service aan te schaffen. Meer informatie over deze service vind je hier: http://voda.fo/ne/h1kf4 Bij bijvoorbeeld het Red Super abonnement zit deze service wel inbegrepen. Het is dus afhankelijk van je abonnement en extra aangesloten diensten of je hier recht op hebt.

Indien er nog onduidelijkheden zijn verneem ik dat graag van je. Uiteraard kun je ons ook altijd contacteren via een van onze social media kanalen: http://voda.fo/ne/13mvm

Groet,

Melanie
Vodafone, 24/7 Web Crew

zoekster
door zoekster - Mar 4, 2015 om 12:23
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Een beetje vreemd antwoord van Vodafone. Hoe het contract er ook uitziet, u blijft altijd recht houden op een deugdelijk product. Als er een defect is mag de reparatie niet te lang duren en u mag er ook niet veel overlast van ondervinden en daar komt het leentoestel om de hoek kijken. Het leentoestel hoeft overigens niet een precies lijkend toestel te zijn, maar mag ook van wat mindere kwaliteit zijn, zolang hij het maar doet.

Dit soort regels zijn dwingend recht, dat betekent dat er niet ten nadele van de consument van mag worden afgeweken. Dus hoe langer u niet van uw telefoon gebruik kunt maken, des te meer rechten u heeft.

Niet dat Vodafone zich daar iets van aantrekt overigens.

m.
door m.pina - Mar 4, 2015 om 13:31
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Heb hetzelfde probleem met de Samsung, in dit geval van K.P.N. Nog niet ermee terug geweest, omdat ik dan weken geen toestel heb. Het uitgaan is zeer onregelmatig en soms krijg ik hem moeilijk weer aan de gang. Moet dan wel 3 keer de batterij eruit halen. Vreemd. Waarom halen ze zo' serie apparaten niet terug?

di
door difograaf - Mar 4, 2015 om 16:17
32 Antwoorden / 2 Vragen
0

Prima werkende Samsung, zelf betaald.

edrick3
door edrick3 - Mar 4, 2015 om 16:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=difograaf schreef op woensdag 4 mrt 2015, 16:17]Prima werkende Samsung, zelf betaald.

Da's dan heel fijn voor je.

endemion
door endemion - Mar 4, 2015 om 19:28
237 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=m.pina schreef op woensdag 4 mrt 2015, 13:31]Heb hetzelfde probleem met de Samsung, in dit geval van K.P.N. Nog niet ermee terug geweest, omdat ik dan weken geen toestel heb. Het uitgaan is zeer onregelmatig en soms krijg ik hem moeilijk weer aan de gang. Moet dan wel 3 keer de batterij eruit halen. Vreemd. Waarom halen ze zo' serie apparaten niet terug?

Ook zoiets gehad (LG P990) begint erop te lijken dat dit vaker voorkomt. In mijn geval kwam het nogal eens voor bij het insteken vd micro usb kabel. Grootste kans van uitvallen bij schuin aanzetten en vervolgens recht kantelen en verder gewon insteken.
Maar ik geloof ook wel eens spontaan gebeurd, gelukkig niet constant.

Een smartphone is zeker tegenwoordig gewoon een mini computer. En ja computers kunnen crashen. Dat kan allerlei oorzaken hebben. De meest voor de hand liggende oorzaak bij een telefoon waar geen fratsen mee uitgehaald worden ligt natuurlijk gewoon bij een slechte app.
- Zo kun je eens zo'n cpu monitor app erop zetten om na te gaan of er wellicht apps zijn die overdreven de cpu belasten en zo dus kans op crashen vergroten.
- Ook is het aan te raden om apps die standaard meegeleverd worden en niet te verwijderen zijn en welke je natuurlijk niet gebruik permanent uit te schakelen. Dat kan op Android via applicatie-instellingen. Je moet wel eerst indien nodig eerst op de "wissen" knop drukken voordat die knop in een "uitschakelen" knop verandert.

ew
door ewilleme - Mar 4, 2015 om 21:16
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste endemion,

Dank voor je reactie. Bij ons vorige abonnement hadden we een S3 met ongeveer dezelfde Apps deze heeft de gehele abonnementsduur zonder problemen gefunctioneerd. Mijn werktelefoon is ook een S4. hier staan veel meer apps op en dit toestel werkt zonder problemen.

sa
door samsungs4mini - Mar 7, 2015 om 12:33
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hetzelfde probleem gehad bij Hollands nieuwe abonnement, hun een mail gestuurd. Ik kon mijn toestel opsturen! Had in middels zelf al het toestel een harde reset gegeven (wat ze waarschijnlijk ook met jou toestel hebben gedaan)wat het probleem met de batterij niet oploste. De reparatieafdeling adviseerde me nog om de sd en sim kaart er uit te laten voor 1 dag....dit loste het probleem ook niet op. Heb gegoogled op samsung service centre. In mijn woonplaats zat gelukkig zo'n centre...bij Phonehouse.....Heb het probleem uitgelegd met de batterij, zij raden me aan om mijn telefoon compleet leeg te halen...hadden ze een uur voor nodig.....Dit heb ik afgelopen week laten doen bij hun en mijn telefoon is als nieuw....SERVICE van SAMSUNG!! zonder kosten dus en je bent de telefoon niet dagen kwijt...vergeet de service van de provider. Succes er mee Ik ben weer super happy

ew
door ewilleme - Mar 7, 2015 om 18:20
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beste samsungs4mini,

Dank voor je reactie. Wij hebben de S4 al verschillende keren teruggezet naar fabrieksinstellingen en er alles opnieuw opgezet. Dit heeft het spontane uitgaan niet verholpen. De accu van mijn werk S4 hebben we ook geprobeerd, dit hielp ook niet. Hij is nu nog steeds (alweer bijna 2 weken) onderweg voor de tweede reparatie poging. Na de reparatie kijken we verder.

sa
door samsungs4mini - Mar 7, 2015 om 18:26
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is van belang dat de software compleet verwijderd wordt een de nieuwste er op wordt gezet. Alleen de fabrieks instelling resetten zal jouw probleem niet verhelpen. Je telefoon moet compleet leg gehaald worden dus alle softwaren eruit succes

ew
door ewilleme - Mar 7, 2015 om 19:16
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoi samsungs4mini,

Bij de eerste reparatie is volgens opgave nieuwe software op de s4 gezet. Ik had een foto gemaakt van Toestel-Info. De orginele kernelversie was van september 2014 (3.4.0-2882604) en vervangen door januari 2015 (3.4.0-4051518). Dat bedoel je waarschijnlijk?

sa
door samsungs4mini - Mar 7, 2015 om 20:01
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee het gaat om het originele software waar waarschijnlijk het probleem ligt of een andere update. Laat de telefoon helemaal leeg maken en Door de service center alles er weer op zetten

ew
door ewilleme - Mar 7, 2015 om 22:29
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hoi samsungs4mini,

Nogmaals dank voor je info. Na de reparatie kijken we verder.

ew
door ewilleme - Mar 25, 2015 om 16:28
6 Antwoorden / 1 Vragen
0

Twee maanden na aankoop en na de tweede reparatiepoging (printcomponent vervangen en software update) werkt de S4 nu twee weken naar behoren. Wij hopen dat de problemen nu verholpen zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ma
marudut - Feb 29, 2024 om 14:34
Auto & vervoer

Zijn er mensen die ook problemen hebben met auto met een vervuilde T DGi motor?

Mijn dochter heeft een Kia Stonic 1.0T GDi motor (2018, 67.500 km). Deze is hiervoor van mijn zus geweest en is netjes onderhouden volgens de richtlijnen van KIa. Toen mijn zu de auto overgekocht had van mijn zus bleek de auto heel erg schokte wanneer er met een constante snelheid gereden werd. Uiteindelijk, na onderzoek door de Kia garage bleek dat de motor ontzettend vervuild was. De kleppen zat ... Lees meer

con1
con1 - May 22, 2024 om 06:26
Computers & telefonie

Bestanden USB verdwijnen

Ik heb via Aliexpress een heel grote USB gekocht en gebruik die o.a. om onze foto's op te zetten. Heb het volgende probleem. Ik zet er een aantal mappen op met foto's en filmpjes, ontkoppel de stick op de correcte manier (hardware veilig verwijderen) en als ik dan op enig moment de stick er weer in stop dan zijn de bestanden verdwenen. De stick is exFat geformateerd. Hoe los ik dit op? Lees meer

jd
jdbeste1 - May 22, 2024 om 17:06
Vrije tijd & tuin

Zonnebril zakt steeds af van neus...

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn zonnebril vaster op mijn neus te krijgen. Neusvleugels zijn al afgesteld maar helpt niet. Wie weet hier een oplossing voor. Vooral als het warm is glijdt deze steeds af......... Lees meer