ma
door marco1973 Oct 10, 2010 om 12:36
Elektronica & tv

UPC Helpdesk uitval

Hallo,

Ik verzoek reeds meer dan een maand mijn Kabel televisie werkend te krijgen. Dit heeft jaren rederlijk gewerkt, maar de mediabox is volgens mij aan het slijten en ik denk dat er een nieuwe box geleverd moet worden.

Om dit te regelen probeer ik reed geruime tijd de helpdesk te bellen om dit probleem op te laten lossen, echter de telefoonconnectie naar UPC's helpdesk is van dermate kwaliteit dat na iedere 2-3 minuten de verbinding aan hun kant verbreekt. Om te vermijden dat dit weer gebeurd belde ik vandaag na wederom 10 minuten wachten nogmaals en gaf ik direct aan dat ze mijn nummer moest opschrijven zodat als de verbinding zou wegvallen zij mij moeten terugbellen. Afijn met tegenzin schreef ze het op en jahoor na 3 minuten de standaard gegevens als postcode, huisnummer(wat ze al moeten hebben aangezien dit iets is wat ze aan het begin al vragen via de spraakcomputer) viel de verbinding weer weg.

Nu ben ik eindelijk zover dat ik op het punt sta mijn contract op te zeggen, maar ook dit moet via de helpdesk en je krijgt de tijd niet om dit meer te doen. Ook heb ik het gevoel dat UPC alles (inclusief de helpdesk) aan Suriname heeft geoutsourced en dat daardoor de verbinding heel slecht is.

Ik hoor graag wat jullie mij adviseren te doen aangezien er ook geen klachtenveld of opzegveld op de UPC website staat vermeldt.

Mvg,

Marco

3378 16 Rapporteer

ro
door ron530 - Oct 10, 2010 om 12:57
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Er kunnen uiteraard problemen met de helpdesk zijn, reden tot opzeggen is dat niet. U geeft aan dat de mediabox aan het slijten is waar baseert u dat op?

druifje01
door druifje01 - Oct 10, 2010 om 13:06
1712 Antwoorden / 140 Vragen

Onder "UPC TV/opzeggen" kunt u een digitale brief vinden waarmee u de opzegging kunt doorgeven.

mackey
door mackey - Oct 10, 2010 om 13:32
52 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,
Ik heb de laatste tijd (helaas) ook 'n paar keer UPC moeten bellen, maar ik heb geen enkel probleem met de verbinding.
Ook heb ik 'n paar keer 'n mail gestuurd en al zijn ze erg traag met het beantwoorden (duurt langer dan 'n week), ze hebben mij ook 'n paar keer uit zichzelf gebeld, dus alles werkt wel.
U kunt hen ook via hun site mailen : UPC
Succes, M

ro
door ron530 - Oct 10, 2010 om 13:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Op de site van upc kun je veel tips over storingen vinden. ook heb nooit geen problemen met de helpdesk, bel je mobiel dan valt het keuze menu weg en wordt je met voorrang te woord gestaan en als het antwoord meer tijd kost bellen ze binnen 10 minuten terug. Tenminste als je zelf netjes blijft.

h19l49
door h19l49 - Oct 11, 2010 om 13:28
121 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is de service van UPC dramatisch en schrikbarend wat de belkosten zijn.
Ik verwacht veel van de Glasvezel aansluiting die wij volgend jaar in Leeuwarden krijgen maar dan NIET van UPC.
Veel beloven en weinig geven is bij deze firma wel van toepassing.

miekmol
door miekmol - Oct 11, 2010 om 18:25
201 Antwoorden / 50 Vragen

Dag Marco,

Ik heb niet zozeer problemen dat de verbinding met de helpdesk wordt verbroken maar met de vreselijke lange wachttijd a 10 ct. per minuut. Dit heeft me afgelopen maand al 3,70 gekost.
De medewerkers maken ontzettend veel fouten. Ik belde voor een storing. De medewerker kon zien dat het signaal niet goed binnenkwam, er zou een monteur moeten komen. De afspraak was voor 3 dagen later. De monteur kwam en was zeer verbaasd. Wat bleek, op zijn bon stond een doe het zelfpakket installeren en afmaken, terwijl ik al jaren en jaren alles van UPC heb. De monteur hoefde dus niks te doen. Hij mocht niet naar het modem kijken wat volgens mij de oorzaak is. Hij heeft met UPC gebeld en die zeiden dat er gewoon en storing was geweest 3 dagen geleden en dat ik 65 euro zou moeten betalen aan voorrijkosten en arbeidsloon. Die is gek... ik ondertekende de opdrachtbon niet. Twee dagen later kwam er een mediabox. Ook die heb ik geweigerd. Nu kwam ik thuis van vakantie en zie tot mijn verbazing dat mijn abonnement ook nog eens was veranderd, dit doen ze op eigen houtje als je om een storing belt. Ik heb voor deze hele zaak 3 contactformulieren ingevuld en na 3 weken nog geen reactie. Toen een nieuw formulier waarin ik erg boos werd en eiste dat ze me onmiddellijk zouden moeten antwoorden.
Ja hoor, binnen 1 dag werd ik teruggebeld en ik kreeg in alles gelijk. De 65 euro mocht ik van de rekening halen en ik kreeg mijn oude abonnement weer terug.
Ze gaven toe dat de medewerker dit nooit had mogen doen en die zou er op aangesproken worden.
Mijn advies... Vul een aantal contactformulieren in en vraag om snelle reactie!

jo
door jolihen - Oct 11, 2010 om 21:08
9 Antwoorden / 6 Vragen

Wij zijn zeer tevreden over UPC. Sinds kort doen ze een proef met een helpdesk (voorlopig alleen een gedeelte van Amsterdam), waarbij ze thuis komen om storingen of installatieproblemen te verhelpen. Je moet dan een smsnr. intypen en de mededeling 'afspraak'. We kregen meteen een reactie en hebben een afspraak gemaakt. Ze kwamen, hebben het probleem verholpen en alles gratis!!

Joli

af
door aflierman - Oct 11, 2010 om 22:37
128 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een mail sturen naar de helpdesk.
Ik heb al zo vaak moeilijkheden met hun gehad(over de telefoon verbinding) maar de aanhouder wint.
Op het het laatst werd ik zelf 2x per week gebeld door de Hr,
Robbin Weggemans.
Dit heeft een paar maanden geduurd maar ik heb geen problemen meer en heb een paar maanden ook niet betaald en een mobiel gratis gehad met €20,-bel te goed.
Maar als ik klachten moest ik bellen naar de helpdesk maar heb het steeds per mail gedaan en dat werkte prima.
A.F

ma
door marco1973 - Oct 12, 2010 om 16:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hi allen, bedankt voor de vele reacties. Ik kan jullie melden dat het probleem vandaag is verholpen door een aardige monteur van Centric(ingehuurd door UPC).

Ik heb wel een mail gestuurd, maar tot op vandaag geen reactie gehad. Heb toen nogmaals getracht te bellen tussen 14:00 - 15:30 aangezien UPC dat adviseerd als beste tijd naar de helpdesk. Ja hoor deze keer de Nederlandse helpdesk en geen uitval van de telefoonlijn aan hun kant. Wat standaard testen gedaan en een monteur ingepland.

Probleem was een kapotte Mediabox. Ze hebben 4 boxen: standaard box, zonder DVR, Standaard box met DVR(deze Thomson box had ik dus) , HD standaard box en HD met DVR optie. Het schijnt dus dat de box die ik heb voor de meeste problemen zorgt. Maar heb er nu wel een nieuwe afstandbediening bij ;-) ter compensatie.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Marco

fa
door faatiemaa - Oct 17, 2010 om 13:26
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=marco1973 schreef op zondag 10 okt 2010, 12:36]Hallo,

Ik verzoek reeds meer dan een maand mijn Kabel televisie werkend te krijgen. Dit heeft jaren rederlijk gewerkt, maar de mediabox is volgens mij aan het slijten en ik denk dat er een nieuwe box geleverd moet worden.

Om dit te regelen probeer ik reed geruime tijd de helpdesk te bellen om dit probleem op te laten lossen, echter de telefoonconnectie naar UPC's helpdesk is van dermate kwaliteit dat na iedere 2-3 minuten de verbinding aan hun kant verbreekt. Om te vermijden dat dit weer gebeurd belde ik vandaag na wederom 10 minuten wachten nogmaals en gaf ik direct aan dat ze mijn nummer moest opschrijven zodat als de verbinding zou wegvallen zij mij moeten terugbellen. Afijn met tegenzin schreef ze het op en jahoor na 3 minuten de standaard gegevens als postcode, huisnummer(wat ze al moeten hebben aangezien dit iets is wat ze aan het begin al vragen via de spraakcomputer) viel de verbinding weer weg.

Nu ben ik eindelijk zover dat ik op het punt sta mijn contract op te zeggen, maar ook dit moet via de helpdesk en je krijgt de tijd niet om dit meer te doen. Ook heb ik het gevoel dat UPC alles (inclusief de helpdesk) aan Suriname heeft geoutsourced en dat daardoor de verbinding heel slecht is.

Ik hoor graag wat jullie mij adviseren te doen aangezien er ook geen klachtenveld of opzegveld op de UPC website staat vermeldt.

Mvg,

Marco

zie hieronder mijn klacht van UPC!!! en dan is het nog maar heeeeeeeeeeeeeeeelkort beschreven.Heb UPC gewaarschuwd dat ik mijn klacht overal ga deponeren waar mogelijk maar ik ga er van uit dat ze daar niet warm of koud van worden en alle ellende verhalen op de diverse sites lezende zal ik nog wel ff geduld moeten hebben voordat e.e.a. opgelost wordt (of niet):

Heb digitale TV van UPC. Nederland 1,2 en 3 zijn regelmatig niet te ontvangen, terwijl de andere zenders dat wel zijn. Heb diverse e-mail gestuurd, maar het probleem wordt niet verholpen. Intussen een nieuwe mediabox gekregen omdat de oude kapot was maar de klachten blijven bestaan. er werd zelfs de verkeerde mediabox afgesloten na het retour sturen van de defecte (ik heb 2 mediaboxen) waardoor mijn zoon 4-5 dagen zonder signaal heeft gezeten. ik heb restitutie van abonnementsgeld gevraagd, maar elke afdoende reactie blijft uit. ik heb aangegeven mijn klachten elders te deponeren.

robbouwman
door robbouwman - Oct 21, 2010 om 16:11
8 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb mijn internet en telefoon van upc al opgezegd.
ik wou een extra mediabox aanvragen 2 weken geleden maar heb nu helemaal geen tv meer.
ik heb inmiddels al wel 20 keer naar upc gebeld en elke keer beloven ze dat het goedkomt en dat ze mij terugbellen.
er heeft tot op heden niemand teruggebeld en er wordt niets gedaan.
ik heb nu inmiddels wel al 3 mediaboxen thuis staan maar heb er niets aan.
vanmorgen is mij weer belloofd dat de medewerker mij om 15.00 uur zou terugbellen maar weer niets.
ik kreeg wel te horen dta mijn internet en telefoon opzegging niet door was gekomen en omdat ik nu buiten de 7 dagen zit na aansluiting loopt het een jaar door.
kortom hele slechte service en ik ben er helemaal klaar mee.

miekmol
door miekmol - Oct 21, 2010 om 17:28
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=robbouwman schreef op donderdag 21 okt 2010, 16:11]ik heb mijn internet en telefoon van upc al opgezegd.
ik wou een extra mediabox aanvragen 2 weken geleden maar heb nu helemaal geen tv meer.
ik heb inmiddels al wel 20 keer naar upc gebeld en elke keer beloven ze dat het goedkomt en dat ze mij terugbellen.
er heeft tot op heden niemand teruggebeld en er wordt niets gedaan.
ik heb nu inmiddels wel al 3 mediaboxen thuis staan maar heb er niets aan.
vanmorgen is mij weer belloofd dat de medewerker mij om 15.00 uur zou terugbellen maar weer niets.
ik kreeg wel te horen dta mijn internet en telefoon opzegging niet door was gekomen en omdat ik nu buiten de 7 dagen zit na aansluiting loopt het een jaar door.
kortom hele slechte service en ik ben er helemaal klaar mee.

Dag Rob,

Het is toch te gek voor woorden dat je nu een jaar aan internet en telefoon vastzit.
UPC is toch degene die ervoor gezorgd heeft dat de opzegging niet is doorgekomen.
Mijn advies: Noteer altijd de datum, het tijdstip en de naam van de medewerker en maak na het gesprek meteen een notitie, daar kun je ze later mee om hun oren slaan. Ik heb vaker een brief naar het hoofdkantoor van UPC gestuurd, Kabelweg 50 in Amsterdam. t.a.v Marco Vianen (directeur)
Daarna werd alles netjes opgelost, heb zelfs een half jaar internet gratis gekregen, een nieuwe router, nieuwe bekabeling en zelfs een mooie bos bloemen!
Je kunt op de website ook een contactformulier invullen.
Geef ze van katoen, en zeg dat ze je onmiddellijk moeten bellen, som je aantal keren bellen op, som je kostenplaatje op, de ellende die je met upc ondervindt, de lange wachttijden, de ergernissen enz enz.
Ook kun je bij een automatische afschrijving het geld binnen een maand door de bank laten storneren. Je hebt immers geen tv, waarom dan voor kabel betalen? UPC blijft in gebreke, het is hun fout! Dat is hetzelfde als je je abonnement binnen die 7 dagen op hebt gezegd. Fout door een medewerker van de helpdesk van UPC.
Niet jouw fout.

Succes!
Miekmol

robbouwman
door robbouwman - Oct 21, 2010 om 17:48
8 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nu eindelijk iemand aan de telefoon gehad van het special careteam en ook hij heeft mij beloofd te helpen.
ik geloof er niets meer van en ik ben heel blij met je advies en het adres van upc.
ik ga een brief sturen en dan hoop ik dat het goed komt.
ik heb aan de medewerker ook de geluidstapes gevraagd van alle keren dat ik gebeld heb.
ik hoop dat ik die krijg want bellen daarnaartoe doe ik niet meer, ik ben in de laatste 2,5 week al ongeveer 40 tot 50 euro aan bellen daarnaartoe kwijt geweest en heb nog niet wat ik wil.
ik hoop dat die brief zin heeft en dat ik overal vanaf ben.

heel erg bedankt voor de goede tip,
groeten,
rob

miekmol
door miekmol - Oct 21, 2010 om 18:07
201 Antwoorden / 50 Vragen

[quote=robbouwman schreef op donderdag 21 okt 2010, 17:48]ik heb nu eindelijk iemand aan de telefoon gehad van het special careteam en ook hij heeft mij beloofd te helpen.
ik geloof er niets meer van en ik ben heel blij met je advies en het adres van upc.
ik ga een brief sturen en dan hoop ik dat het goed komt.
ik heb aan de medewerker ook de geluidstapes gevraagd van alle keren dat ik gebeld heb.
ik hoop dat ik die krijg want bellen daarnaartoe doe ik niet meer, ik ben in de laatste 2,5 week al ongeveer 40 tot 50 euro aan bellen daarnaartoe kwijt geweest en heb nog niet wat ik wil.
ik hoop dat die brief zin heeft en dat ik overal vanaf ben.

rob

Ha Rob,

Als je straks de factuur krijgt met belkosten dan kun je precies zien hoe vaak je naar UPC 0900 nummer hebt gebeld.
Geef aan in de brief dat het door fouten van hen en beloftes die niet nagekomen zijn, jij zo'n hoge factuur hebt, en zeg dat je de belkosten met UPC in mindering brengt.
Als zij de eerste keer goed hadden geluisterd en gehandeld dan had jij niet meer terug hoeven te bellen!

Nogmaals succes
groeten van Miek

ps. laat je nog eens horen hoe het afloopt?
als je op mijn naam klikt zie je ook mijn emailadres.

af
door aflierman - Oct 21, 2010 om 18:08
128 Antwoorden / 0 Vragen

robbouwman

Zou ik ook doen maar wel richten aan de heer Marco v Vianen.
Ik ben ook door hem heel vaak gebeld toen ik steeds storing had is een redelijke man voor zover ik het kon beoordelen .
Heeft wel even geduurd maar alles opgelost.
A.F.

robbouwman
door robbouwman - Oct 21, 2010 om 18:15
8 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,
ik heb zostrax iemand aan de telefoongehad die beloofde dat alles goed kwam,
hij heeft meer gedaan dan de rest want ik kan nu weer tv kijken.
alle zenders zijn geblokkeerd maar nederland 1 doet het.
1 zender voor 63 euro per maand tot nu toe want voorlopig zit ik overal nog aan vast.
ik laat zeker weten hoe het afloopt miekmol.
als iemand nog tips heeft zijn ze van harte welkom.
groeten,
rob.