si
door siemensjouk May 6, 2010 om 20:18
Computers & telefonie

Betaling hi

heb een contract bij hi voor 17,95 per maand 100 belminuten en eindeloos online voor 2,50. kreeg onlangs 2 te hoge rekeningen van hun kant. zij zeggen dat ik nu eerst moet betalen en dat zij dan achteraf eventueel gaan verrekenen. mijn vraag is dan ook,is het wel verstandig dat ik de te hoge rekeningen eerst compeet ga betalen??????????ze hebben de fout bekent,telefonisch...zij beweren dat ze het niet op een andere manier kunnen verrekenen,is dit wel echt zo??? mvg sjoukelina

1468 16 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@siemensjouk

"Zij beweren dat ze het niet op een andere manier kunnen verrekenen".
Dat kan wel, maar omdat ik lees: 'en dat zij dan achteraf eventueel gaan verrekenen', denk ik dat men een slag om de arm wil houden.

M.a.w. na de betaling pas uitzoeken wat er aan de hand is, en mogelijk kan je dan daarna gaan leuren om je geld weer terug te krijgen.

"Zij hebben de fout erkent, telefonisch".
Daar heb je niets aan. Toezeggingen per telefoon is niet te bewijzen.

HI leest regelmatig mee hier op de site.
Zou de klacht eens mailen naar:
webcare@hi.nl / tav Lotte
En zou er ook bij vermelden, betreft: VaraKassa/V&B/6-5-10/siemensjouk

ve
door verwijderd - May 6, 2010 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

siemensjouk

Ze kunnen het wel anders verrekenen maar willen het niet anders verrekenen. Advies: betaal precies dat. wat je verschuldigd bent en geen eurocent meer. Laat ze zelf maar hun eigen problemen oplossen en doe Lotte de groeten van mij.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 00:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

De klantenservice kan inderdaad niet anders. Maar wil dat zeggen dat je daarmee akkoord moet gaan?

Uiteraard niet! Want met een beetje pech mag u dan maanden achter uw geld aanlopen.

Een aantal andere reageerders hebben al een goed advies gegeven:
betalen wat u moet betalen. En een mailtje naar webcare@hi.nl dat u geen voorschotbank bent, geen onverschuldigde bedragen wenst over te maken en dat ze zelf maar moeten zorgen dat hun administratie op orde is.

Want het mag dan zo zijn dat de klantenservice het niet kan. De echte administratie kan het wel degelijk.

succes!

ve
door verwijderd - May 7, 2010 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij KPN hoef je daar niet zo benauwd voor te zijn. Als je gelijk hebt wordt het uiteindelijk keurig netjes verrekend. Als je de gestuurde rekeningen niet (geheel) betaalt, zelfs al zijn die onterecht, dan bestaat het risico dat je een BKR codering krijgt, dat is vast niet iets waar je op zit te wachten.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste siemensjouk,

Uit je post op het forum van Kassa Vara begrijp ik dat je hoge telefoonrekeningen hebt ontvangen. Wanneer er onterecht geld in rekening is gebracht zal dit worden verrekend met je eerstvolgende telefoonrekening(en). Een creditering wordt verrekend met maximaal twee telefoonrekeningen. Indien er dan nog een restant bedrag is van de creditering zal dit worden teruggestort op je bankrekening.

Het is niet mogelijk een gerectificeerde rekening te maken. Je dient dus altijd de volledige telefoonrekening te voldoen.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

@lotte /Hi Webcare
Dus u vindt het volstrekt normaal om een foutieve rekening aan een klant te versturen. Vervolgens de klant te dwingen om die veels te hoge rekening te voldoen onder de wederrechtelijke dreiging van afsluiting. En dan zelf eigen regels te verzinnen dat u het teveel door de klant betaalde mag verrekenen met de volgende twee nota´s.

Ik niet!

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

vanden bosch

Het antwoord van Lotte is inderdaad "van lotje getikt".

Met collegiale groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 10, 2010 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben het zelden met Read eens, maar in dit geval moet ik hem toch gelijk geven.

@Hi-webcare: natuurlijk is het mogelijk een gerectificeerde nota te maken! Een eerlijker antwoord zou zijn: daar beginnen we niet aan, want dat kost ons te veel tijd/geld.
Dit is natuurlijk ronduit belachelijk en je reinste machtsmisbruik! Dus, stel je het een abo'tje van 20,- euro p.m., er wordt door verkeerde nota 800,-- euro geïncasseerd, duurt het dus 3 maanden voordat je het ruim 700,- euro te veel betaalde eens terug krijgt op je rekening. Alsof iedereen zomaar het geld zo lang kan missen!

Aangezien meerdere telecomproviders deze truc uit halen, zou het mooi zijn als Kassa hieraan eens aandacht wil besteden in hun programma.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 12:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forumleden,

Ik begrijp dat het vervelend is als je eerst een hoge telefoonrekening moet voldoen voordat je een creditering ontvangt. Ik heb bij dit topic proberen uit te leggen hoe een creditering wordt verwerkt. Dit geldt voor alle KPN en Hi klanten en daar kan ik als Hi Webcare helaas niets aan veranderen.

Voor sommige klanten is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen of de telefoonrekening te ‘bevriezen’ totdat de klacht is afgehandeld. Hiervoor moet je echter aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Ik wil @siemensjouk graag persoonlijk verder helpen middels ons e-mailadres webcare@hi.nl Hiervoor heb ik gegevens nodig. Zou @siemensjouk zo vriendelijk willen zijn de volgende gegevens te e-mailen onder vermelding van referentienummer 1230:

- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ t.s.

M.i. is het wel verstandig om eerst te betalen om te voorkomen dat dit bedrijf misbruik van hun machtspositie maakt en de dienst af sluit.
Tevens om een onterechte BKR registratie te voorkomen.

M.i. willen de providers deze klant onvriendelijke werkwijze na verzending onjuiste facturen niet aanpakken, omdat zij rente genieten van de te hoge bedragen die in rekening gebracht zijn.

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Lotte je antwoorden worden steeds bizarder.

Voor alle duidelijkheid: KPN/Hi stuurt een foutieve (te hoge) factuur en dwingt betaling af (wat voor mij gewoon neerkomt op oplichting en afpersing).

En dan heb jij de moed om te schrijven:
Voor sommige klanten is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen of de telefoonrekening te ‘bevriezen’ totdat de klacht is afgehandeld. Hiervoor moet je echter aan bepaalde voorwaarden voldoen.

AAN VOORWAARDEN VOLDOEN? Het is KPN/HI wel erg hoog in de bol gevlogen.

siemensjouk hoeven helemaal niet aan de voorwaarden van jullie te voldoen.Jullie moeten siemensjouk excuses aanbieden voor jullie wangedrag (en door jouw antwoorden mag ik inmiddels stellen crimineel gedrag) en ze als de sodemieter een correcte factuur toesturen.

Wie denken jullie wel dat jullie zijn eigenlijk?

ve
door verwijderd - May 12, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste lotte van hi webcare!!!! ik probeer steeds het op te lossen,maar kan ook niets verzenden naar het opgegeven emailadres??????????????je collega,s van de klantenservice aan de telefoon doen ook alleen maar beloftes,dat het goed zal worden opgelost,maar daar komt helemaal niets van. het enigste wat ik wil,is een correcte rekening van jullie kant!!!hoe moeilijk kan dit zijn.het gaat nu inmiddels om twee maanden,ik wordt er een beetje pissig van.heb nu inmiddels een herinnering van jouw collega,s ontvangen,met de datum van 6 mei,dat ik het voor de 15 mei betaald moet hebben,anders volgt evt bkr registratie??????ben jarenlang klant van hi,nog nooit zo behandeld door jullie!!!!!paar maanden geleden,die twee dus.liep mijn ene contract af,dus opnieuw gedaan.....ik dacht dat wordt zo beter voor mij.....dus echt niet,ben inmiddels ook erg boos nu,echt wel,door jullie fouten,zit ik met de shit????en de collega,s van de hi winkel{emmen}willen je ook helemaal geen hulp bieden,lekker makkelijk allemaal zeg...heb inmiddels reuze spijt dat ik opnieuw een abonnement bij jullie heb afgesloten....of dit moet wel heel snel worden opgelost...als ik door jullie bkr registratie krijg door jullie fouten,gaan bij mij helemaal de knoppen om!!!!!!!!!!graag gauw een oplossing!!!!!!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 11:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste forumleden,

Uit de gegevens van @Siemensjouk blijkt dat de Hi Eindeloos Online bundel niet was geactiveerd. Hierdoor heeft @Siemensjouk hoge telefoonrekeningen ontvangen. Ik begrijp dat dit vervelend is. Mijn excuses voor het ongemak.

Alle kosten die in rekening zijn gebracht voor het gebruik van het internet op de mobiele telefoon zijn gecrediteerd en in mindering gebracht op de telefoonrekening en met het openstaande saldo.

@Siemensjouk, ik heb je per e-mail nadere uitleg gegeven.

Met vriendelijke groet,

Lotte
Hi Webcare

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Moraal van dit verhaal: het kon dus wel!

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste lotte van hi webcare,heb alleen nog maar per acceptgiro de betalingsherinnering ontvangen van nummer 25 ........de goede is dus onderweg als ik jou goed begrijp????plus een goed overzicht?mvgsiemensjouk....jij hebt tenminste wel moeite voor ons gedaan om het uit te zoeken....ik wacht de goede acceptgiro af

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Siemensjouk: Webcare heeft je gemaild, persoonlijk lijkt het mij dan handiger om bovenstaande vraag via de mail af te handelen.