Betaling hi
heb een contract bij hi voor 17,95 per maand 100 belminuten en eindeloos online voor 2,50. kreeg onlangs 2 te hoge rekeningen van hun kant. zij zeggen dat ik nu eerst moet betalen en dat zij dan achteraf eventueel gaan verrekenen. mijn vraag is dan ook,is het wel verstandig dat ik de te hoge rekeningen eerst compeet ga betalen??????????ze hebben de fout bekent,telefonisch...zij beweren dat ze het niet op een andere manier kunnen verrekenen,is dit wel echt zo??? mvg sjoukelina
@siemensjouk
"Zij beweren dat ze het niet op een andere manier kunnen verrekenen".
Dat kan wel, maar omdat ik lees: 'en dat zij dan achteraf eventueel gaan verrekenen', denk ik dat men een slag om de arm wil houden.
M.a.w. na de betaling pas uitzoeken wat er aan de hand is, en mogelijk kan je dan daarna gaan leuren om je geld weer terug te krijgen.
"Zij hebben de fout erkent, telefonisch".
Daar heb je niets aan. Toezeggingen per telefoon is niet te bewijzen.
HI leest regelmatig mee hier op de site.
Zou de klacht eens mailen naar:
webcare@hi.nl / tav Lotte
En zou er ook bij vermelden, betreft: VaraKassa/V&B/6-5-10/siemensjouk
siemensjouk
Ze kunnen het wel anders verrekenen maar willen het niet anders verrekenen. Advies: betaal precies dat. wat je verschuldigd bent en geen eurocent meer. Laat ze zelf maar hun eigen problemen oplossen en doe Lotte de groeten van mij.
Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.
De klantenservice kan inderdaad niet anders. Maar wil dat zeggen dat je daarmee akkoord moet gaan?
Uiteraard niet! Want met een beetje pech mag u dan maanden achter uw geld aanlopen.
Een aantal andere reageerders hebben al een goed advies gegeven:
betalen wat u moet betalen. En een mailtje naar webcare@hi.nl dat u geen voorschotbank bent, geen onverschuldigde bedragen wenst over te maken en dat ze zelf maar moeten zorgen dat hun administratie op orde is.
Want het mag dan zo zijn dat de klantenservice het niet kan. De echte administratie kan het wel degelijk.
succes!
Bij KPN hoef je daar niet zo benauwd voor te zijn. Als je gelijk hebt wordt het uiteindelijk keurig netjes verrekend. Als je de gestuurde rekeningen niet (geheel) betaalt, zelfs al zijn die onterecht, dan bestaat het risico dat je een BKR codering krijgt, dat is vast niet iets waar je op zit te wachten.
Beste siemensjouk,
Uit je post op het forum van Kassa Vara begrijp ik dat je hoge telefoonrekeningen hebt ontvangen. Wanneer er onterecht geld in rekening is gebracht zal dit worden verrekend met je eerstvolgende telefoonrekening(en). Een creditering wordt verrekend met maximaal twee telefoonrekeningen. Indien er dan nog een restant bedrag is van de creditering zal dit worden teruggestort op je bankrekening.
Het is niet mogelijk een gerectificeerde rekening te maken. Je dient dus altijd de volledige telefoonrekening te voldoen.
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
@lotte /Hi Webcare
Dus u vindt het volstrekt normaal om een foutieve rekening aan een klant te versturen. Vervolgens de klant te dwingen om die veels te hoge rekening te voldoen onder de wederrechtelijke dreiging van afsluiting. En dan zelf eigen regels te verzinnen dat u het teveel door de klant betaalde mag verrekenen met de volgende twee nota´s.
Ik niet!
vanden bosch
Het antwoord van Lotte is inderdaad "van lotje getikt".
Met collegiale groet, ReadAC.
Ben het zelden met Read eens, maar in dit geval moet ik hem toch gelijk geven.
@Hi-webcare: natuurlijk is het mogelijk een gerectificeerde nota te maken! Een eerlijker antwoord zou zijn: daar beginnen we niet aan, want dat kost ons te veel tijd/geld.
Dit is natuurlijk ronduit belachelijk en je reinste machtsmisbruik! Dus, stel je het een abo'tje van 20,- euro p.m., er wordt door verkeerde nota 800,-- euro geïncasseerd, duurt het dus 3 maanden voordat je het ruim 700,- euro te veel betaalde eens terug krijgt op je rekening. Alsof iedereen zomaar het geld zo lang kan missen!
Aangezien meerdere telecomproviders deze truc uit halen, zou het mooi zijn als Kassa hieraan eens aandacht wil besteden in hun programma.
Beste forumleden,
Ik begrijp dat het vervelend is als je eerst een hoge telefoonrekening moet voldoen voordat je een creditering ontvangt. Ik heb bij dit topic proberen uit te leggen hoe een creditering wordt verwerkt. Dit geldt voor alle KPN en Hi klanten en daar kan ik als Hi Webcare helaas niets aan veranderen.
Voor sommige klanten is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen of de telefoonrekening te ‘bevriezen’ totdat de klacht is afgehandeld. Hiervoor moet je echter aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Ik wil @siemensjouk graag persoonlijk verder helpen middels ons e-mailadres webcare@hi.nl Hiervoor heb ik gegevens nodig. Zou @siemensjouk zo vriendelijk willen zijn de volgende gegevens te e-mailen onder vermelding van referentienummer 1230:
- username op het forum
- rekeningnummer of klantnummer, deze is gelijk aan het betalingskenmerk van je bankafschrift
- naam
- postcode en huisnummer
- mobiel nummer
- nummer waarop je overdag bereikbaar bent
Met vriendelijke groet,
Lotte
Hi Webcare
@ t.s.
M.i. is het wel verstandig om eerst te betalen om te voorkomen dat dit bedrijf misbruik van hun machtspositie maakt en de dienst af sluit.
Tevens om een onterechte BKR registratie te voorkomen.
M.i. willen de providers deze klant onvriendelijke werkwijze na verzending onjuiste facturen niet aanpakken, omdat zij rente genieten van de te hoge bedragen die in rekening gebracht zijn.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Is botox gevaarlijk voor rimpels
Is botox voor rimpels ongevaarlijk en hebt het nadelen Lees meer
Vacatures met dezelfde tekst en salaris, maar op 39 verschillende locaties?
Receuiters die willen zoveel mensen bij zich laten aansluiten voor hun verdienmodel bij bedrijven. Maar is het toegestaan om mensen te lokken met "nep-vacatures"? Bij Synsel Techniek staat slechts 39 keer de vacature (chemisch) procestechnoloog met dezelfde vacaturetekst en salarisindicatie, met enkele kleine veranderingen om ze "uniek" te maken. Zouden 39 bedrijven in heel Nederland toevallig pre ... Lees meer
Glasvezel voor de prijs van een auto!!
Offerte aangevraagd voor aanleg van glasvezel in woning. Kost maar liefst €10.664,00 Is hier iets aan te doen? Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer