co
door coletta Sep 21, 2015 om 17:10
Vakantie & reizen

Contant geld of tegoedbon

Bij de OutdoorXL hebben wij een tent gekocht met een aparte voortent. Nu blijkt dat de tent lek is en niet gerepareerd kan worden. Wij hebben dus ook niets meer aan de speciaal voor dit type passende voortent.
Wij willen eigenlijk ons geld terug maar zij willen ons een tegoedbon geven ter hoogte van het aanschafbedrag van beide tenten. Mag dit?

6581 59 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Sep 21, 2015 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nee, in dit geval zullen ze het geld terug moeten geven. Doordat de ene tent niet te repareren is, heeft u ook niets meer aan de aparte voortent. Vanwege het defect dienen ze daarom het geld voor beide tenten retour te geven.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2015 om 17:17
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Nee, dat mag niet. Als er niet hersteld of vervangen kan worden, dan heeft u recht op geld terug.

(Ik neem daarbij aan dat u de tent lek heeft gekocht en dat die er niet in is gekomen door onhandig gebruik van u.)

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2015 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ze kunnen toch ook een nieuwe tent geven? Kunt u de voortent weer gebruiken.

edrick3
door edrick3 - Sep 21, 2015 om 17:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo coletta,

En diezelfde tent is niet meer leverbaar?

Dan zullen ze je het bedrag moeten vergoeden.
Je moet om ontbinding van de koop vragen:
Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?

Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
....
Kijk hier voor een voorbeeldbrief.

Suc6

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 18:02
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Iedereen heeft gelijk, iedereen weet de belangrijke consumentenwetjes uit zijn hoofd.

Waarom de verkoper dan niet, het is zijn vak.
Omdat tegoedbonnen goedkoper zijn en omdat niemand daar een zaak van maakt.

Consumentenwetjes, het zal wel.
In de praktijk heb je er niks aan, zoethoudertjes voor de consument, de overheid heeft zich ingedekt, maar hoe je je recht haalt is niet hun zaak.

Ook al gaat outdoor overstag, tegoedbonnen zijn schering en inslag.

van leyden
door van leyden - Sep 21, 2015 om 18:09
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Advocaten zouden meer op no cure no pay basis moeten gaan werken.
Dan pas worden consumentenzaken interessant en laten ze die tegoedbongrappen wel uit hun hoofd
Je weet toch> zodra een Nederlander munten ruikt is geen moeite teveel.

zoekster
door zoekster - Sep 21, 2015 om 18:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=van leyden schreef op maandag 21 sep 2015, 18:09]Advocaten zouden meer op no cure no pay basis moeten gaan werken.

Dat mogen ze niet. Alleen in letstelschadezaken mogen ze nu op no cure no pay basis werken en dat is een proef.

Bovendien, wat als er een 'cure' is, dan heb je wel gewonnen, maar je zit nog met torenhoge advocaatkosten. Die krijg je bij lange na niet vergoed met de proceskostenvergoeding.

Het beste is een rechtsbijstandverzekering af te sluiten met een laag eigen risico.

pi
door pieterwolters - Sep 22, 2015 om 09:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 21 sep 2015, 17:27]Ze kunnen toch ook een nieuwe tent geven? Kunt u de voortent weer gebruiken.

Die kunnen ze dan toch ook gewoon kopen van die tegoedbon?

pi
door pieterwolters - Sep 22, 2015 om 09:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het staat niet in het bericht van TS, maar bovenstaande antwoorden gaan er van uit dat de tent nieuw is en nog in garantie zit. Klopt dat? Zo niet, dan kloppen de antwoorden natuurlijk niet.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 15:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 22 sep 2015, 09:38]Het staat niet in het bericht van TS, maar bovenstaande antwoorden gaan er van uit dat de tent nieuw is en nog in garantie zit. Klopt dat? Zo niet, dan kloppen de antwoorden natuurlijk niet.

TS schrijft: ... zij willen ons een tegoedbon geven ter hoogte van het aanschafbedrag van beide tenten. Mag dit?....
Dat doen ze natuurlijk niet zomaar.

edrick3
door edrick3 - Sep 22, 2015 om 18:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

TS schreef:

Beste allen,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

De tent was 2 weken oud, 1 week gebruikt, na 2 dagen lichte regen ontstond er al lekkage.
Er is nog wel een showroommodel van hetzelfde model die wij kunnen krijgen met 10% korting maar daar willen wij dus geen gebruik van maken.

Wij zullen dus de koop ontbinden met gebruik van de voorgestelde brieven, @Edrick3 waarvoor hartelijk dank.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 22:29
16845 Antwoorden / 202 Vragen

ps Het lees advies geldt ook voor o.a. diumenge en zoekster

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:29]ps Het lees advies geldt ook voor o.a. diumenge en zoekster

Waar heeft u het over?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 22, 2015 om 22:34
16845 Antwoorden / 202 Vragen

ps Voor volstrekt goede orde: dit is niet bedoeld als 'afkatten'.

Het probleem is hier kennelijk dat men in het geheel geen 'passende' voortent kan leveren.

Alsdan een tegoedbon geven ter waarde van beide tenten dus een nieuw tent met daarbij passende voortent is beslist niet strijdig met de consumentenwetgeving, volgens die wetgeving dient de verkoper een gelijkwaardig product aan te leveren en dat kan en mag wel degelijk middels een tegoedbon.

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 22:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 18:01]@@@,

TS schreef:

Beste allen,

Hartelijk dank voor jullie reacties.

De tent was 2 weken oud, 1 week gebruikt, na 2 dagen lichte regen ontstond er al lekkage.
Er is nog wel een showroommodel van hetzelfde model die wij kunnen krijgen met 10% korting maar daar willen wij dus geen gebruik van maken.

Wij zullen dus de koop ontbinden met gebruik van de voorgestelde brieven, @Edrick3 waarvoor hartelijk dank.

En waar schreef de Ts dat dan?

tijger1
door tijger1 - Sep 22, 2015 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:34]ps Voor volstrekt goede orde: dit is niet bedoeld als 'afkatten'.

Het probleem is hier kennelijk dat men in het geheel geen 'passende' voortent kan leveren.

Alsdan een tegoedbon geven ter waarde van beide tenten dus een nieuw tent met daarbij passende voortent is beslist niet strijdig met de consumentenwetgeving, volgens die wetgeving dient de verkoper een gelijkwaardig product aan te leveren en dat kan en mag wel degelijk middels een tegoedbon.

Dat bedrijf kan blijkbaar niet ern nieuwe tent leveren en dan hoeft men geen genoegen te nemen met een tegoedbon.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 10:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:36]

En waar schreef de Ts dat dan?

Als reactie bij het aangeklikte Topantwoord.
(had je ook zelf kunnen bedenken) ;-)

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2015 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 sep 2015, 10:56][quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:36]

En waar schreef de Ts dat dan?

Als reactie bij het aangeklikte Topantwoord.
(had je ook zelf kunnen bedenken) ;-)

Maar anderen kunnen die reactie niet lezen. Wonderlijk dat de Ts dat niet hier vermeldt.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2015 om 11:13
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:34]ps Voor volstrekt goede orde: dit is niet bedoeld als 'afkatten'.

Het probleem is hier kennelijk dat men in het geheel geen 'passende' voortent kan leveren.

Alsdan een tegoedbon geven ter waarde van beide tenten dus een nieuw tent met daarbij passende voortent is beslist niet strijdig met de consumentenwetgeving, volgens die wetgeving dient de verkoper een gelijkwaardig product aan te leveren en dat kan en mag wel degelijk middels een tegoedbon.
Misschien moet u zelf een die slaapkorrels uit uw ogen halen. Het gaat om een tent die lekt, dat is een non-conformiteit en daarvoor geldt herstel of vervanging van hetzelfde product. Hoe u erbij komt dat je een gelijkwaardig product mag leveren, dat is volstrekte nonsens. Het moet hetzelfde product nieuw zijn en dat is niet meer voorradig. Omdat de hoofdtent non-conform is past de daarbij speciaal behorende tent er ook niet meer bij. Zo is deze ook non-conform geworden.

Onzichtbaar herstel van een lekke tent is veelal niet mogelijk en aangezien de tent uitverkocht was, hoef je absoluut geen genoegen te nemen met een showmodel.

Als u de reactie van Edrick3 leest ziet u ook dat hij in zijn link erop wijst dat je GEEN GENOEGEN hoeft te nemen met een tegoedbon, maar dat ts de overeenkomst kan ontbinden.

Het spijt me dat ik het moet constateren, maar u bent de hele tijd bezig anderen de maat te nemen, maar u slaat voortdurend de plank mis.

Uw leesadvies geldt eigenlijk voor uzelf.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2015 om 11:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 sep 2015, 10:56][quote=tijger1 schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:36]

En waar schreef de Ts dat dan?

Als reactie bij het aangeklikte Topantwoord.
(had je ook zelf kunnen bedenken) ;-)
Jij zit ook al te suffen. Tijger1 reageerde op een antwoord van gerritaltema (niet van jou) dat NIET JUIST is.
Het heeft verder niets te maken met het weergeven van het Topantwoord dat je hier hebt neergezet.

Het enige wat TS heeft gezegd is dat die de overeenkomst gaat ontbinden naar aanleiding van je link.

Toedeloe zeg, ik heb het voor vandaag wel weer gehad :-(

allony
door allony - Sep 23, 2015 om 11:41
12 Antwoorden / 12 Vragen

Hallo dit mogen ze wel MAAR het moet wel aangeven zijn dat je geen geld terug krijgt maar n tegoedbon.
Dit doet ook cranenbroek

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 12:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 23 sep 2015, 11:16]
Jij zit ook al te suffen. Tijger1 reageerde op een antwoord van gerritaltema (niet van jou) dat NIET JUIST is.
Het heeft verder niets te maken met het weergeven van het Topantwoord dat je hier hebt neergezet.-(

Nee hoor, kijk maar eens naar de reactie van tijger1 van 22/9 22.36 uur waar ik op reageerde.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 12:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 23 sep 2015, 11:01]

Maar anderen kunnen die reactie niet lezen. Wonderlijk dat de Ts dat niet hier vermeldt.

OT
Nieuw op de site!
Daarom heb ik het vermeld.
Is toch allemaal niet zo belangrijk.

karelstromph
door karelstromph - Sep 23, 2015 om 13:25
95 Antwoorden / 5 Vragen

Uit het verhaal leid ik af, dat Outdoor een echte (stenen) winkel is, en dat TS de tent daar gekocht heeft. In dat geval hoeft de verkoper het geld niet teruggeven (gekocht is gekocht), Het mag wel maar is zeker niet verplicht. Zelfs een tegoed bon is niet verplicht, gekocht is gekocht. Tegoed bon is goodwill. WEL moet er een garantie op het product rusten en, dat moet de winkel nakomen. Dus ruilen tegen een deugdelijk (zelfde) product, of een gelijkwaardige vervanger. Kijk eens je bon na, omtrent de garantiebepalingen. Als dezelfde tent niet meer te koop is en de koper niet bereid is een vervanger te nemen, dan MAG de verkoper een tegoed bon (en zelfs geld) geven.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2015 om 14:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 sep 2015, 12:31][quote=zoekster schreef op woensdag 23 sep 2015, 11:16]
Jij zit ook al te suffen. Tijger1 reageerde op een antwoord van gerritaltema (niet van jou) dat NIET JUIST is.
Het heeft verder niets te maken met het weergeven van het Topantwoord dat je hier hebt neergezet.-(

Nee hoor, kijk maar eens naar de reactie van tijger1 van 22/9 22.36 uur waar ik op reageerde.

Excuses, Edrick3 , ik dacht dat tijger1 aan gerritaltema vroeg waar hij zijn beweringen kon vinden in jouw post. Maar het zit waarschijnlijk anders, sorry.

zoekster
door zoekster - Sep 23, 2015 om 14:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=karelstromph schreef op woensdag 23 sep 2015, 13:25]Uit het verhaal leid ik af, dat Outdoor een echte (stenen) winkel is, en dat TS de tent daar gekocht heeft. In dat geval hoeft de verkoper het geld niet teruggeven (gekocht is gekocht), Het mag wel maar is zeker niet verplicht. Zelfs een tegoed bon is niet verplicht, gekocht is gekocht. Tegoed bon is goodwill. WEL moet er een garantie op het product rusten en, dat moet de winkel nakomen. Dus ruilen tegen een deugdelijk (zelfde) product, of een gelijkwaardige vervanger. Kijk eens je bon na, omtrent de garantiebepalingen. Als dezelfde tent niet meer te koop is en de koper niet bereid is een vervanger te nemen, dan MAG de verkoper een tegoed bon (en zelfs geld) geven.
Jawel, als het artikel niet goed is/ondeugdelijk of non-conform, dan het je recht op (onzichtbaar) herstel, of een vervanger, dat moet dezelfde zijn, niet een gelijkwaardig artikel. Dat heeft niets met garantiebepalingen te maken, maar met de wet. Bij een artikel met een fout geldt NIET gekocht is gekocht!

Wanneer hoeft u een tegoedbon niet te accepteren?

Gaat u terug naar de winkel omdat uw product niet goed is? Bijvoorbeeld omdat het kapot is gegaan binnen de verwachte levenstermijn? Dan is het product ondeugdelijk. De verkoper moet zorgen voor een reparatie. Of hij moet u een nieuw product geven. Bij een ondeugdelijk product hoeft u dus nooit een tegoedbon te accepteren.
bron

Het uitgangspunt in de wet is dat het product in feite nu wordt aangeboden zoals oorspronkelijk bedoeld is, dus die specifieke tent met dan de juiste eigenschappen. En dat is zonder lek. Reparatie kan alleen als het onzichtbaar is, zodat het product eigenlijk als nieuw is. Er mogen dus niet een stel plakkers op het lek worden geplakt.

Het is duidelijk dat er geen tweede is van de tent (je hoeft ook geen showmodel te accepteren) en onzichtbaar herstellen kan blijkbaar ook niet, dan is het enige wat overblijft ontbinding van de overeenkomst. Dat houdt in de koper krijgt zijn geld terug, de verkoper zijn lekke tent.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 23, 2015 om 14:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De zaak is heel simpel : dit, en gelijkwaardige conflicten zijn bij wet geregeld.
Hetzelfde artikel, maar dan wel deugdelijk leveren, of anders geld terug, indien gewenst.
Een ander, vervangend artikel, hoeft niet geaccepteerd te worden.
De koper bepaalt of hij geld of een tegoedbon wil.
Niet de winkelier.
En ik wordt een beetje moe van die mensen die hier die de grootste onzin uitkramen, en net doen of ze er verstand van hebben.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 23 sep 2015, 14:37]De zaak is heel simpel : dit, en gelijkwaardige conflicten zijn bij wet geregeld.
Hetzelfde artikel, maar dan wel deugdelijk leveren, of anders geld terug, indien gewenst.
Een ander, vervangend artikel, hoeft niet geaccepteerd te worden.
De koper bepaalt of hij geld of een tegoedbon wil.
Niet de winkelier.
En ik wordt een beetje moe van die mensen die hier die de grootste onzin uitkramen, en net doen of ze er verstand van hebben.

+1

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2015 om 16:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 23 sep 2015, 14:04]
Excuses, Edrick3 , ik dacht dat tijger1 aan gerritaltema vroeg waar hij zijn beweringen kon vinden in jouw post. Maar het zit waarschijnlijk anders, sorry.

Met een glimlach aanvaard. ;-)
De verwarring is denk ik ontstaan omdat er een gedeelte van de quote weggehaald was. Dan wordt het allemaal een beetje onduidelijker.
No hard feelings.

Met vr.gr.

labren
door labren - Sep 24, 2015 om 01:03
862 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat mag maar daar hoef je geen genoegen mee te nemen , je moet er op STAAN dat je je geld terug krijgt

edrick3
door edrick3 - Sep 24, 2015 om 12:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

.....ja dat mag maar daar hoef je geen genoegen mee te nemen.....
Het antwoord is NEE, dat mag niet.
Je zult de eerdere reacties wel weer niet gelezen hebben.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 24, 2015 om 12:50
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Edrick3,
hou toch eens op met die onzin.
Labren heeft volkomen gelijk, het MAG.
De winkelier mag ook 50 zakken aardappelen aanbieden als terugbetaling.
Dat MAG de winkelier.
Het is aan de koper om te beslissen hoe hij gecompenseerd wil worden.
Met geld, met aardappelen, of een tegoedbon.
Edrick, helaas is uw onzin alweer 2 punten waard.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===

=edrick3 schreef op donderdag 24 sep 2015, 12:12: @labren,

.....ja dat mag maar daar hoef je geen genoegen mee te nemen.....
Het antwoord is NEE, dat mag niet.
Je zult de eerdere reacties wel weer niet gelezen hebben.

blok
door blok - Sep 24, 2015 om 14:00
79 Antwoorden / 8 Vragen

geldt dat eigenlijk voor alle produkten (in een materiële winkel gekocht) dat je een tegoedbon mag weigeren en geld wilt ? bijv kleding.

tijger1
door tijger1 - Sep 24, 2015 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=blok schreef op donderdag 24 sep 2015, 14:00]geldt dat eigenlijk voor alle produkten (in een materiële winkel gekocht) dat je een tegoedbon mag weigeren en geld wilt ? bijv kleding.

Als er iets aan de kleding mankeert en de winkelier kan niet voor onzichtbare reparatie en een zelfde, maar dan totaal in orde zijnde, exemplaar zorgen, dan mag u een tegoedbon weigeren en eisen dat u uw geld terugkrijgt.

blok
door blok - Sep 24, 2015 om 14:47
79 Antwoorden / 8 Vragen

dankje tijger1.
sorry, ik was niet duidelijk. ik bedoelde eigenlijk: het terugbrengen van kleding waar niks aan mankeert, maar wat niet goed zit of staat.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2015 om 14:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Voor de duidelijkheid, als u een product heeft gekocht waar niets aan mankeert, maar u zou toch liever van het kledingstuk af willen (spijtaankoop) dan mag de winkelier zijn eigen voorwaarden stellen. Hij hoeft niets terug te nemen. Veel kledingzaken geven echter wel de gelegenheid tot ruilen, tegoedbon en bij sommige grote winkelketens kun je zelfs je geld terug krijgen. Vaak is dat binnen een bepaalde termijn en uitverkoopjes zijn meestal zonder recht op retour.

Maar ook bij uitverkoopjes geldt, is er iets mis met het product en kunnen ze dat niet herstellen of vervangen, dan kunt u de overeenkomst ontbinden. Wat inhoudt, de verkoper krijgt zijn kledingstuk terug en de koper zijn geld.

zoekster
door zoekster - Sep 24, 2015 om 15:04
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Overigens, u kunt wel rechten ontlenen aan de bon of aan een bordje bij de kassa, dat is dan een onderdeel van de overeenkomst. Als daar bijv. op staat dat u mag ruilen (of juist niet)/geld terug/tegoedbon binnen een bepaalde termijn dan kunt u de verkoper daar aan houden. Die kan niet achteraf ineens beslissen dat hij zijn belofte niet wil nakomen.

wimmi20
door wimmi20 - Sep 24, 2015 om 15:40
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zag laatst in een trouwzaal een bordje :
Ruilen binnen 12 maanden, geen geld terug.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 26, 2015 om 19:36
16845 Antwoorden / 202 Vragen

De vraag: een voortent, ik herhaal een voortent is defect en niet repareerbaar. Ts meldt dat een tegoedbon wordt aangeboden voor TENT EN VOORTENT. !!!
Herhaald: de voortent is defect en daarvoor geldt de consomentenwetgeving.. Verkoper biedt een tegoedbon voor, ook herhaald, voortent EN tent!

tijger1
door tijger1 - Sep 26, 2015 om 19:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Lees nog erns. Aan de VOORtent mankeert niets.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 11:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 26 sep 2015, 19:36]De vraag: een voortent, ik herhaal een voortent is defect en niet repareerbaar. Ts meldt dat een tegoedbon wordt aangeboden voor TENT EN VOORTENT. !!!
Herhaald: de voortent is defect en daarvoor geldt de consumentenwetgeving.. Verkoper biedt een tegoedbon voor, ook herhaald, voortent EN tent!

Misschien eens een nieuwe leesbril aanschaffen? ;-)
Ook bij herhaling heb je het fout!

TS schrijft:
hebben wij een tent gekocht met een aparte voortent. Nu blijkt dat de tent lek is en niet gerepareerd kan worden. Wij hebben dus ook niets meer aan de speciaal voor dit type passende voortent.[/i]

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2015 om 12:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:29]ps Het lees advies geldt ook voor o.a. diumenge en zoekster
Geen idee waar dit over gaat/ging, maar je kan zelf overduidelijk niet lezen.

[quote=gerritaltena schreef op zaterdag 26 sep 2015, 19:36]De vraag: een voortent, ik herhaal een voortent is defect en niet repareerbaar. Ts meldt dat een tegoedbon wordt aangeboden voor TENT EN VOORTENT. !!!
Herhaald: de voortent is defect en daarvoor geldt de consomentenwetgeving.. Verkoper biedt een tegoedbon voor, ook herhaald, voortent EN tent!

door 1953 - Sep 27, 2015 om 12:25
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De verkopende partij heeft u een ondeugdelijke product geleverd, kan het niet herstellen, kan geen vergelijkbaar vervangend product leveren; mijn conclusie is dan ook dat het volledige aankoopbedrag dient te worden terugbetaald. U mag geen genoegen nemen met een tegoedbon (on)beperkte duur.

Nu komt het navolgende, u hebt de koop gesloten met de verkopende partij en verkopende partij hanteert algemene (levering)voorwaarden en daarmee is ook de koop aan verbonden geweest.
Uw onderzoeksplicht had in dusverre door moeten vragen in een dergelijke situatie. Daar de voorwaarden u niet duidelijk waren gemaakt door verkopende partij. Dan zijn de geldende of de voorwaarden gold ten tijde van de koop te-niet.

Tot slot: uw volledige aankoopbedrag terugbetaald krijgen en zo rap mogelijk.

tijger1
door tijger1 - Sep 27, 2015 om 13:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Uiteraard mag de koper wel genoegen nemen met een tegoedbon, masr hoeft dat niet.

En over welke onderzoeksplicht heeft u het? De tent is lek had de Ts en de winkel er een emmer water over moeten gooien? U kletst onzin.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 16:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 27 sep 2015, 12:25]De verkopende partij heeft u een ondeugdelijke product geleverd, kan het niet herstellen, kan geen vergelijkbaar vervangend product leveren; mijn conclusie is dan ook dat het volledige aankoopbedrag dient te worden terugbetaald. U mag geen genoegen nemen met een tegoedbon (on)beperkte duur.

Jouw conclusie is weliswaar juist vwb het feit dat de volledige aankoopsom terugbetaald dient te worden, maar die laatste zin is onzin.
Dat moet TS natuurlijk zelf weten. Je schrijft iets anders dan je waarschijnlijk bedoelt.

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2015 om 16:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 27 sep 2015, 12:25]
Uw onderzoeksplicht had in dusverre door moeten vragen in een dergelijke situatie. Daar de voorwaarden u niet duidelijk waren gemaakt door verkopende partij. Dan zijn de geldende of de voorwaarden gold ten tijde van de koop te-niet.
.

Wat is dit voor 'koeterwaals'?
Daar kan ik geen chocola van maken.
(Over taalvaardigheid gesproken (in aan ander topic, weet je wel).....)

wimmi20
door wimmi20 - Sep 27, 2015 om 19:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik vertrouw die 1953 voor geen cent !
Dit is vast een code bericht voor een vijandige mogendheid.
Ik heb de AIVD reeds ingelicht.
Ze gaan ook dat verhaal van het Kruidvat controleren.
REBEK moet met de billen bloot, verbaal kronkelen wordt niet geaccepteerd.
Dat hele verhaal van het Kruidvat is onderhand een kruitvat geworden.
1953=linke soep.
REBEK=hetzelfde soepzooitje.
Wimmi 007
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 16:24:
=1953 schreef op zondag 27 sep 2015, 12:25:
Uw onderzoeksplicht had in dusverre door moeten vragen in een dergelijke situatie. Daar de voorwaarden u niet duidelijk waren gemaakt door verkopende partij. Dan zijn de geldende of de voorwaarden gold ten tijde van de koop te-niet.
.

Wat is dit voor 'koeterwaals'?
Daar kan ik geen chocola van maken.
(Over taalvaardigheid gesproken (in aan ander topic, weet je wel).....)

diumenge
door diumenge - Sep 27, 2015 om 19:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Met alle aliassen van 1953 (wendy-claire, gudinne freya, börgemeister, sweeterlake, wolfgang wölfe, wie vult verder aan?), is dat best mogelijk ;-).

wimmi20
door wimmi20 - Sep 27, 2015 om 20:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Diumenge,
wilt u hier iets meer over vertellen ?
Het is in het belang van de Staats veiligheid.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=diumenge schreef op zondag 27 sep 2015, 19:28: Met alle aliassen van 1953 (wendy-claire, gudinne freya, börgemeister, sweeterlake, wolfgang wölfe, wie vult verder aan?), is dat best mogelijk ;-).

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 27, 2015 om 20:15
16845 Antwoorden / 202 Vragen

O, o, excuses, inderdaad fout

door 1953 - Sep 28, 2015 om 01:46
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 27 sep 2015, 13:31]@1953

Uiteraard mag de koper wel genoegen nemen met een tegoedbon, masr hoeft dat niet.

En over welke onderzoeksplicht heeft u het? De tent is lek had de Ts en de winkel er een emmer water over moeten gooien? U kletst onzin.

Topicstarter noemt het toch specifiek: "Wij willen eigenlijk ons geld terug maar zij willen ons een tegoedbon geven ter hoogte van het aanschafbedrag van beide tenten."

door 1953 - Sep 28, 2015 om 01:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 16:19][quote=1953 schreef op zondag 27 sep 2015, 12:25]De verkopende partij heeft u een ondeugdelijke product geleverd, kan het niet herstellen, kan geen vergelijkbaar vervangend product leveren; mijn conclusie is dan ook dat het volledige aankoopbedrag dient te worden terugbetaald. U mag geen genoegen nemen met een tegoedbon (on)beperkte duur.

Jouw conclusie is weliswaar juist vwb het feit dat de volledige aankoopsom terugbetaald dient te worden, maar die laatste zin is onzin.
Dat moet TS natuurlijk zelf weten. Je schrijft iets anders dan je waarschijnlijk bedoelt.

Topicstarter noemt het toch specifiek: "Wij willen eigenlijk ons geld terug maar zij willen ons een tegoedbon geven ter hoogte van het aanschafbedrag van beide tenten."

door 1953 - Sep 28, 2015 om 01:48
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zondag 27 sep 2015, 16:24][quote=1953 schreef op zondag 27 sep 2015, 12:25]
Uw onderzoeksplicht had in dusverre door moeten vragen in een dergelijke situatie. Daar de voorwaarden u niet duidelijk waren gemaakt door verkopende partij. Dan zijn de geldende of de voorwaarden gold ten tijde van de koop te-niet.
.

Wat is dit voor 'koeterwaals'?
Daar kan ik geen chocola van maken.
(Over taalvaardigheid gesproken (in aan ander topic, weet je wel).....)

Topicstarter noemt het toch specifiek: "Wij willen eigenlijk ons geld terug maar zij willen ons een tegoedbon geven ter hoogte van het aanschafbedrag van beide tenten."

wimmi20
door wimmi20 - Sep 28, 2015 om 02:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Goed gedaan 1953 !
3 maal dezelfde tekst is weer 6 punten erbij.
Wimmi krijgt het ook een beetje door, zo kom je op plaats 3 van de expertlijst van september.
Belachelijk systeem.
Ook door het kwekken van slappe onzin kun je ook op plek 3 komen !

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2015 om 09:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@1953

Drie keer, maar ook drie keer een antwoord wat nergens op slaat.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 28, 2015 om 12:35
16845 Antwoorden / 202 Vragen

En hoe lang gaan we nog door met een antwoord dat nergens op slaat? Ts heeft hier niets aan.

diumenge
door diumenge - Sep 28, 2015 om 14:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Grappig. Dit was zo ongeveer het eerste antwoord wat nergens op sloeg.

=gerritaltena schreef op dinsdag 22 sep 2015, 22:29: ps Het lees advies geldt ook voor o.a. diumenge en zoekster

labren
door labren - Oct 1, 2015 om 18:44
862 Antwoorden / 0 Vragen

ach er zijn ALTIJD mensen die alle wijsheid in pacht hebben en die dan denken dat ze wereld wijs zijn omdat ze denken overal een antwoordt op te weten maar ja ik vindt dat hele domme mensen want ik ben dan al heel oud maar ik weet ook niet alles

edrick3
door edrick3 - Oct 1, 2015 om 18:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@labren,

.....want ik ben dan al heel oud maar ik weet ook niet alles ....
Nee, dat merken we aan de reacties die je hier plaatst. ;-)