ellen1986
door ellen1986 Mar 24, 2014 om 19:58
Voeding & gezondheid

Eerste hulp?

Op 12-2-2014 ontving ik van mijn zorgverzekeraar (CZ) een nota van 224,83. Deze nota gaf aan dat het om chirurgie in het ziekenhuis ging (Algemeen Westfries Gasthuis te Hoorn).
Op 4-9-2013 ben ik door mijn huisarts doorverwezen naar het ziekenhuis omdat ik waarschijnlijk mijn arm zou hebben gebroken door een val van mijn fiets.
De week daarvoor ben ik vanuit de huisartsenpost (Hoorn) naar huis gestuurd omdat de mevrouw daar niet dacht dat het om een breuk zou gaan.
Echter bleek op 4-9-2013 toch dat er een scheurtje in mijn elleboog zat (via de huisarts doorverwezen). De röntgenfoto die daar is genomen en het onderzoek daarvan was al voldaan op 7-11-2013, een totaalbedrag van 37,03.
Ik heb op 4-9 één zuster gezien die mij kort heeft verteld wat ik wel en niet mocht met de arm en toen ben ik naar huis gestuurd. Er moest geen gips om, slechts een ondersteunende kous die niet speciaal werd aangemeten.
De week daarop ben ik nog éénmaal in het ziekenhuis geweest. Daar vroeg de zuster hoe het ging en toen stond ik weer buiten (een bezoek van nog geen 10 minuten).
Ik heb zowel mijn zorgverzekeraar als het ziekenhuis zelf gebeld en mijn verbazing uitgesproken over de hoogte van het bedrag (224,83). Ik krijg van beide partijen te horen dat dit het starttarief is als je het ziekenhuis binnenloopt. Ook kreeg ik telefonisch via het ziekenhuis te horen dat ik ‘goedkoper’ via de huisartsenpost terecht zou kunnen. Ook zei deze mevrouw (financiële afdeling van het ziekenhuis): ‘Tjsa, dan had je niet naar het ziekenhuis moeten gaan.’ In mijn ogen een belachelijke uitspraak. Ook was de mevrouw bij de huisartsenpost er van overtuigd dat mijn arm niet gebroken was. Na een week last toch naar de huisarts gegaan en toen het bovenstaande verhaal doorlopen.
Ik ben zeer verbaasd dat dit het starttarief is om alleen maar binnen te gaan via een verwijzing van de huisarts en ik ben benieuwd hoe u hier tegen aan kijkt.
De verhouding van zorgverlening en prijs zijn in mijn optiek namelijk totaal niet in verhouding.

1894 31 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt het ziekenhuis bezocht en daar een behandeling ondergaan. En dat moet betaald worden.

U bleef na uw bezoek aan de huisartsen post klachten houden en daarom bent u doorverwezen naar het ziekenhuis. En dat wordt in rekening gebracht.

En dan maakt het niet uit of u tien minuten binnen bent of twee uur.

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 20:08
330 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:04]U hebt het ziekenhuis bezocht en daar een behandeling ondergaan. En dat moet betaald worden.

U bleef na uw bezoek aan de huisartsen post klachten houden en daarom bent u doorverwezen naar het ziekenhuis. En dat wordt in rekening gebracht.

En dan maakt het niet uit of u tien minuten binnen bent of twee uur.

Precies. De zorg die u heeft gekregen dient betaald te worden en daarbij valt alle ziekenhuis zorg al voor uw eigen risico, ongeacht of uw huisarts u heeft doorverwezen..
Beterschap met uw schouder .

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 20:12
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:04]U hebt het ziekenhuis bezocht en daar een behandeling ondergaan. En dat moet betaald worden.

U bleef na uw bezoek aan de huisartsen post klachten houden en daarom bent u doorverwezen naar het ziekenhuis. En dat wordt in rekening gebracht.

En dan maakt het niet uit of u tien minuten binnen bent of twee uur.

Dat begrijp ik ook zeker. Maar gezien de zorg die is verleend is het toch treurig dat dit soort tarieven worden gehanteerd? Ik heb het bedrag keurig voldaan maar het blijft een belachelijk tarief in mijn ogen. Ik ben zelf leerkracht, moet ik de ouders dan ook maar een factuur sturen mocht hun kind vallen en een pleister nodig hebben? Mijn reactie is uiteraard niet naar u persoonlijk gericht. Ik blijf gewoon verbaasd over de hoogte van het bedrag.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De zorg in ziekenhuizen wordt berekend via een DBC. dus de een betaalt in verhouding teveel en de ander te weinig.

Als het gebroken zou zijn, had u dat ook betaalt.

En nee, als de juf een pleister plakt, mag zij daarvoor niet een nota sturen en gaat u met dat kind naar de Eerste Hulp dan volgt er ook geen nota, want kinderen hebben gratis zorg.

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 20:17
330 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ellen1986 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:12][quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:04]U hebt het ziekenhuis bezocht en daar een behandeling ondergaan. En dat moet betaald worden.

U bleef na uw bezoek aan de huisartsen post klachten houden en daarom bent u doorverwezen naar het ziekenhuis. En dat wordt in rekening gebracht.

En dan maakt het niet uit of u tien minuten binnen bent of twee uur.

Dat begrijp ik ook zeker. Maar gezien de zorg die is verleend is het toch treurig dat dit soort tarieven worden gehanteerd? Ik heb het bedrag keurig voldaan maar het blijft een belachelijk tarief in mijn ogen. Ik ben zelf leerkracht, moet ik de ouders dan ook maar een factuur sturen mocht hun kind vallen en een pleister nodig hebben? Mijn reactie is uiteraard niet naar u persoonlijk gericht. Ik blijf gewoon verbaasd over de hoogte van het bedrag.

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 20:19
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ thaorchid: bedankt voor de beterschap. Inmiddels goed genezen op pijnscheuten na (maar ga zeker niet terug naar het ziekenhuis).

Ben ik de enige die de broek moet ophouden van verbazing (want bij mij zakt de broek hier vanaf) ;-)
Vooral de opmerking van de mevrouw van het financiële gebied van het ziekenhuis blijft mij verbazen: 'Dan had u maar niet naar het ziekenhuis moeten gaan.'

Voor mij is 225,00 een behoorlijk bedrag. En in mijn ogen bijna weggegooid geld. Waarvoor ben je dan nog verzekerd? Ik begrijp uiteraard dat je ook (beperkte) zorg vergoed krijgt maar relatief gezien is dit verhaal zo krom als een hoepel. Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Ik ben erg benieuwd hoe anderen hier tegenaan kijken.

edrick3
door edrick3 - Mar 24, 2014 om 20:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ellen1986,

..... Ik ben zelf leerkracht.....
Dan mag ik toch veronderstellen dat er enig logisch denkvermogen aanwezig is.
Kosten voor de zorg zijn vastgesteld.
En dat is natuurlijk niet zomaar gedaan.
Er worden dus standaardbedragen gehanteerd voor bepaalde behandelingen.
Maar .... je bent de enige niet die zich hierover verbaast.
Lees maar eens hier.

Met vr.gr.

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 20:22
330 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ellen1986 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:12][quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:04]U hebt het ziekenhuis bezocht en daar een behandeling ondergaan. En dat moet betaald worden.

U bleef na uw bezoek aan de huisartsen post klachten houden en daarom bent u doorverwezen naar het ziekenhuis. En dat wordt in rekening gebracht.

En dan maakt het niet uit of u tien minuten binnen bent of twee uur.

Dat begrijp ik ook zeker. Maar gezien de zorg die is verleend is het toch treurig dat dit soort tarieven worden gehanteerd? Ik heb het bedrag keurig voldaan maar het blijft een belachelijk tarief in mijn ogen. Ik ben zelf leerkracht, moet ik de ouders dan ook maar een factuur sturen mocht hun kind vallen en een pleister nodig hebben? Mijn reactie is uiteraard niet naar u persoonlijk gericht. Ik blijf gewoon verbaasd over de hoogte van het bedrag.

Tja, het is nu eenmaal zo, denk maar dat het een zegen is dat u de goede zorg kreeg. Die zorg dient betaald te worden of u het leuk vind of niet. Bovendien betaald iedere Nederlander mee aan uw zorgbehandeling, ook degenen (zoals bijv. mijn man) die al in geen 30 jaar ook maar naar een huisarts zijn geweest maar wel netjes betalen voor de verplichte premie. Beetje dankbaarheid voor snelle en adequate hulp en zorg zou menigeen meer sieren da het gezeur voor de kosten waar we allemaal aan meebetalen, dus ook diegenen die nooit ook maar enige zorg claimen.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 20:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

E bent naar de huisartsenpost geweest en daar dacht men niet dat het gebroken was. U bent daarna weer naar de huisarts gegaan, omdat u klachten bleef houden. U wilde blijkbaar zekerheid, wel zo logisch en dat hebt u in het ziekenhuis gekregen. En dat kost geld.

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 20:28
8 Antwoorden / 1 Vragen

@ edrick3: bedankt voor de link, blij te lezen dat ik niet de enige ben ;-)

@ thaorchid: natuurlijk ben ik dankbaar dat ik meteen in een ziekenhuis terecht kan en daar de eventuele hulp kan ontvangen die nodig is. Vind het ook zeker ernstig dat dit niet overal zo is en daar ben ik me ook van bewust. Mijn bericht was ook niet om te 'klagen' maar meer om de mening van anderen te horen. Hoe kijken anderen aan tegen de hoogte van het bedrag en de opmerking van de mevrouw van het ziekenhuis.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 20:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk ook dat die mevrouw van de financiële . afdeling plat gebeld wordt met dezelfde vraag, met als gevolg dat minder diplomatieke antwoord.

U hebt van zulk soort kwesties dan niets meegekregen die het afgelopen jaar in de media behandeld werden? Oorsmeer verwijderen, splinter in vinger?

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 20:35
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:28]Ik denk ook dat die mevrouw van de financiële . afdeling plat gebeld wordt met dezelfde vraag, met als gevolg dat minder diplomatieke antwoord.

U hebt van zulk soort kwesties dan niets meegekregen die het afgelopen jaar in de media behandeld werden? Oorsmeer verwijderen, splinter in vinger?

Sinds mijn 'incidentje' ben ik mij wel verder gaan verdiepen in dit soort zaken.
Ik snap dat de financiële dame van het ziekenhuis meerdere klachten ontvangt betreft de hoogte van het bedrag van de zorg. In mijn optiek ook logisch. Toch moet je daarin als persoon professioneel blijven handelen.
Ik heb ook naasten gesproken betreft dit onderwerp en voor bijvoorbeeld een simpele oogmeting in het ziekenhuis werden ook schrikbarende bedragen gevraagd (oplopend tot ruim 400 euro).
Persoonlijk vind ik het gewoon jammer dat we per persoon ruim 100 euro per maand betalen voor zorg en toch nog zo veel bij moeten betalen omdat die zorg 'toevallig' buiten het zorgpakket vallen.

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 20:42
330 Antwoorden / 1 Vragen

Wees maar blij dat het meevalt en bedenk maar dat er ook mensen zijn die heel erg ernstig ziek zijn en meeliften op ons zorgstelsel. Bij u is het slechts een schouder, denk niet dat u maar een beetje zou zeuren over de kosten als u zeer ernstig ziek zou blijken, kanker, hersenbloeding, hartinfarct? Nee hè?
Kijk, en daar betalen we nou allemaal ook voor, de zorg dus voor de zeer ernstig zieken.
Even een goedbedoeld en relativerend meegevertje dus.

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 20:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=thaorchid schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:42]Wees maar blij dat het meevalt en bedenk maar dat er ook mensen zijn die heel erg ernstig ziek zijn en meeliften op ons zorgstelsel. Bij u is het slechts een schouder, denk niet dat u maar een beetje zou zeuren over de kosten als u zeer ernstig ziek zou blijken, kanker, hersenbloeding, hartinfarct? Nee hè?
Kijk, en daar betalen we nou allemaal ook voor, de zorg dus voor de zeer ernstig zieken.
Even een goedbedoeld en relativerend meegevertje dus.

Dan zou ik ook zeker 'zeuren' over de kosten die mijn zorgverzekering niet zou dekken als ik dat zou kunnen. Iedere situatie is natuurlijk te verergeren / verslechteren en daar hoort ook een stukje relativeren van mijzelf bij. Mijn schrijven was ook bedoeld om aandacht te geven aan dit soort gelijke situaties (minder erg of erger). Kan ik er door uw reactie vanuit gaan dat we dit gewoon moeten accepteren? Ook voor mensen die er veel slechter aan toe zijn is dit toch vreselijk? Mijn bericht was zeker niet bedoeld om medelijden te creëren maar meer als kreet van: 'deze bedragen zijn toch te gek voor woorden?' Zeker voor mensen die nog meer zorg nodig hebben en dit niet meer kunnen betalen. In een 'welvarend' land als Nederland mag je toch anders verwachten?

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 20:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En denk dan ook aan die ongeveer 180.000 kinderen die elk jaar in Nederland geboren worden en 18 jaar lang gratis zorg krijgen. En dat omvat meer dan een pleister van de juf. Daar moet allemaal voor betaald worden.

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 21:00
8 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt helemaal gelijk tijger1. Daar moeten we ook zeker dankbaar voor zijn.
Ik val een beetje in herhaling maar ben ook zeker dankbaar voor de zorg die we krijgen.
Echter is het gewoon moeilijk voor de mensen die veel zorg nodig hebben en geen geld hebben / financieel aan de grond zitten. Daar gaat mijn zorg naar uit.

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De mensen die de zorg niet kunnen betalen door hun lage inkomen, krijgen € 77,00 per maand zorgtoeslag. Als zij meer dan een half jaar bepaalde medicijnen gebruiken, krijgen zij bijna € 100 van het CAK al bijdrage voor het eigen risico, ook krijgen ze als ze in een ziekenhuis opgenomen zijn en om nog bepaalde andere redenen, € 148 tot boven de € 500 per jaar als WTCG tegemoetkoming.

En ja, dat eigen risico moeten we gewoon accepteren, of anders zorgen dat er een politieke partij aan de macht komt die het terugdraait.

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 21:02
8 Antwoorden / 1 Vragen

Naar dat laatste streven we dan maar tijger1 ;-)
(al ben ik dan benieuwd wat voor gevolgen dat dan weer zou hebben)

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 21:18
330 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 20:54]En denk dan ook aan die ongeveer 180.000 kinderen die elk jaar in Nederland geboren worden en 18 jaar lang gratis zorg krijgen. En dat omvat meer dan een pleister van de juf. Daar moet allemaal voor betaald worden.

En dat ook.

Ik erger me blauw aan al dat geklaag. Ik ben heus niet zo sociaal dat ik alles pruim, bij lange na niet maar de zorg betalen we nu eenmaal allemaal, veelal enkel voor anderen en ook voor degenen die we het niet gunnen. Maar ik ken mensen die ook altijd alleen maar klaagden, klaagden en maar bleven klagen over die zorgpremie, tot ze beiden heel erg ziek werden in 2001, de één in een revalidatiecentrum voor 5 maanden, de ander in achtereenvolgend een gesloten psychiatrische afdeling na een psychose daarna nog een hele hort ziekenhuis, tijdelijke opvangzorg en daarna nog een potje veel meer ellende. Daarna weer thuis met de beste opvang ter wereld namelijk de thuiszorg en vooral liefdevolle enige dochter die 24/7 er was en haar prima baan daarvoor aan de wilgen hing . Dat heeft totaal 8 jaar zo geduurd omdat ook schoonouders aan de beurt waren, de geschiedenis van ziekenhuizen en zo herhaalde zich.

Die (schoon)dochter bespaarde op die manier de samenleving heel erg veel geld door jarenlang de ouders nog met pijn en moeite in eigen huis te houden, scheelde de samenleving enorm veel geld, heel erg veel geld want ze in eigen huis houden en er zelf voor zorgen kost de samenleving niks..

En laat ik nou die (schoon)dochter zijn.
Dus gezeur over een beetje eigen risico, vergeef me als ik dat bagateliseer.
Ik heb zulke drama's gezien dat ik me echt dooderger over zoiets kleins als een eb voor een SEH voor een schouder, met alle respect. Ik ken een deel van de andere kant.

ellen1986
door ellen1986 - Mar 24, 2014 om 21:55
8 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is nu precies wat ik bedoel. Ik heb respect voor je, hoe je je hebt ingezet. Maar had t niet veel fijner geweest dat al die zorg juist wel vergoed zou worden zodat je je baan niet had moeten opgeven? Nogmaals, klagen is zeker niet mijn bedoeling. Juist dit soort situaties zoals jij aangeeft mogen toch niet voorkomen? Echt, zo knap dat je je zo hebt ingezet, maar had je het liever ook niet anders gehad?

ju
door juba - Mar 24, 2014 om 22:00
16 Antwoorden / 6 Vragen

Zelfde gehad.
1 intakegesprek gehad... (behandeling bleek niet nodig) Rekening gekregen.. bijna 900 euro !
Antwoord: maakt niet uit of je 10 minuten komt of behandeling ondergaat... Dossier wordt aangemaakt en die kosten zijn 900 euro. Tsja... en dat dat dossier na een uur weer wordt gesloten.. maakt blijkbaar niets uit..
(ging trouwens van mijn eigen risico af.. )

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 22:08
330 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=ellen1986 schreef op maandag 24 mrt 2014, 21:55]Dat is nu precies wat ik bedoel. Ik heb respect voor je, hoe je je hebt ingezet. Maar had t niet veel fijner geweest dat al die zorg juist wel vergoed zou worden zodat je je baan niet had moeten opgeven? Nogmaals, klagen is zeker niet mijn bedoeling. Juist dit soort situaties zoals jij aangeeft mogen toch niet voorkomen? Echt, zo knap dat je je zo hebt ingezet, maar had je het liever ook niet anders gehad?

Nee!
Ik heb bewust gekozen voor die zorg zelf te doen. Anderzijds, man en ik hebben kind nog kraai, geen broers/zussen, geen kinderen dus die participatiemaatschappij betekend voor ons, als we wat gaan mankeren overgeleverd aan de goden. Voor ons zorgt niemand áls. We hebben ok de afspraak dat, als de één overlijd de ander een weg zoekt ook te gaan, hoe ook. Ik heb de ouders die weg naar de gruwelijkheid (verpleeghuis, mijn vader moest daar zijn laatste paar maanden slijten, thuis niet meer veilig want zeer zwaar dement) grotendeels bespaard, ik zelf rij nog liever tegen een dikke pijler dan me dat aan te laten doen want die participatiemaatschappij bestaat niet.
Afijn, met mijn hele 53 denk ik daar nog niet over na, maar de vooruitzichten zijn voor niemand zonder nazaten leuk. En voor degenen met nazaten ook niet want de meeste kinderen laten hun ouders liever barsten.
Maar preventief ooit in een verzorgingshuis gaan wonen over een jaar of tig bestaat niet meer.
Ik wordt liever compleet seniel in mij eigen huis ipv in een tehuis en daar zal het tzt ook op neerkomen.
Man zei ook al, als we ud worden samen en we gaan wat mankeren is een dikke pijler op de snelweg een mooie optie.
Welkom in 2014

tijger1
door tijger1 - Mar 24, 2014 om 22:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ook van die zorg die Thoarchild geleverd heeft zou bij opnames het grootste deel vergoed worden, niet dat je dan vrij van zorg bent, want de verzorging in verpleeghuizen is rampzalig, dat is dus helaas mijn eigen ervaring met mijn moeder. Je moet overal zelf achteraan en de boel in de gaten houden. Iemand die verlamd is, kan je niet in huis nemen en al had dat gekund, dan zou ik dat ook niet op hebben kunnen brengen.

Het gaat er om dat iedereen nu € 360 eigen risico heeft, behalve voor de huisarts en dat moet voor iedereen op te brengen zijn. Ook voor mensen met een laag inkomen.

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 22:13
330 Antwoorden / 1 Vragen

Excuus voor de tikfouten, ik zat mobiel, dat tikt niet lekker.
verder zjin man en ik nu nog inmiddels weer blije eieren hoor midden 50 dus we moeten wel nog even...Maar die zware jaren mantelzorg hebben fiks in ons gestel gehakt, dat weer wel.

Ja
door JanvanAlles - Mar 24, 2014 om 22:23
330 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 22:11]Ook van die zorg die Thoarchild geleverd heeft zou bij opnames het grootste deel vergoed worden, niet dat je dan vrij van zorg bent, want de verzorging in verpleeghuizen is rampzalig, dat is dus helaas mijn eigen ervaring met mijn moeder. Je moet overal zelf achteraan en de boel in de gaten houden. Iemand die verlamd is, kan je niet in huis nemen en al had dat gekund, dan zou ik dat ook niet op hebben kunnen brengen.

Het gaat er om dat iedereen nu € 360 eigen risico heeft, behalve voor de huisarts en dat moet voor iedereen op te brengen zijn. Ook voor mensen met een laag inkomen.

Triest is dat hè. Dat halve jaar dat mijn vader op de PG zat betaalden we een eigen bijdrage van 1800 euri pm. Omdat ik hem al een jaar lang eke dag naar de dagopvang bracht gold die eerste 6 maanden laag tarief niet.
Maar al die 6 jaren dat hij, zo dement als hij was met mijn en mans' hulp in zijn zelfgebouwde huis kon blijven waren waardevoller, al betaalden wij en hij het allemaal zelf, ik vrijwillig geen inkomen meer, het was het waard. Mijn schoonouders idem, dat had ik net zo gedaan als ik gedaan heb, ze thuishouden.

Had ik het achteraf nog eens zo gedaan met de wetenschap die ik nu heb, namelijk dat je zelf er compleet aan onderdoor gaat? Nee, nee en nog eens nee.
Maar stel dát de situatie nu zo was geweest als toen de ellende begon in 2001, dat had ik toch weer ja gezegd, toen heb ik er voor gekozen, nu moet je (als je een normaal mens bent)
Had ik het achteraf net zo gedaan met wat ik nu weet wat de tol voor mezelf is geweest?
Geen idee met dat verschil dat ik nu totaal geen keus gehad zou hebben.

Het is lastig en nu helemaal. Ik ben ook blij dat de ouders er niet meer zijn, had me geen raad geweten.

tenormin
door tenormin - Mar 24, 2014 om 23:18
16829 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 24 mrt 2014, 22:11].. dat is dus helaas mijn eigen ervaring met mijn moeder. Je moet overal zelf achteraan en de boel in de gaten houden.

Ja, ken ook dat machteloze gevoel. Eerst bij ouders en later bij echtgenoot. Heb het al met al bijna 20 jaar volgehouden, maar tegen de heer Alzheimer is op den duur geen eigen hulp met je ouders of partner tegenop vol te houden. Terugkijkend: het is wel voor mij de moeite waard geweest.

@ellen, ik hoop dat het met je arm nu wel beter gaat? Dat er een prijskaart ! aan hangt moge je inmiddels duidelijk zijn.

we
door webcareteamcz - Mar 25, 2014 om 13:34
25 Antwoorden / 0 Vragen

Bericht krijgt reacties waarin al uitleg wordt gegeven. Overlegd met Melanie en besloten om niet te reageren. Vraag wordt ook niet aan ons gesteld.^Anke

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2014 om 13:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=WebcareteamCZ schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 13:34]Bericht krijgt reacties waarin al uitleg wordt gegeven. Overlegd met Melanie en besloten om niet te reageren. Vraag wordt ook niet aan ons gesteld.^Anke

??????

U plaatst hier een bericht dat u niet gaat reageren? Fijn dat Melanie dat ook goed vindt. ;-)

Ja
door JanvanAlles - Mar 25, 2014 om 17:57
330 Antwoorden / 1 Vragen

Denk dat webcareteamcz hier een intern bericht tussen medewerkers onderling geplaatst heeft...lekker slordig.

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2014 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=thaorchid schreef op dinsdag 25 mrt 2014, 17:57]Denk dat webcareteamcz hier een intern bericht tussen medewerkers onderling geplaatst heeft...lekker slordig.

Mijn idee.

costnix
door costnix - Mar 26, 2014 om 11:30
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De ellende met die vreemde rekening is begonnen met het invoeren van het DBC systeem Diagnose Behandeling Combinatie). Er wordt hierbij voor elke behandeling een vast bedrag vastgesteld. Hierbij maakt het niet uit of een deel van een behandeling wel of niet wordt uitgevoerd. Als er bij u geen r?ntgenfoto's zouden zijn gemaakt, zouden deze toch berekend zijn. Die foto's horen bij die geopende DBC.
Voorheen werd alles los gedeclareerd. Het sjoemelen met declaratie kwam vrij vaak voor. Dit is één van de redenen voor het invoeren van het DBC systeem.