GEEN TERUGBETALING NA ANNULEREN GOEDEREN DOOR WEBSHOP
Wat kan ik doen na lang aandringen en onvriendelijk behandeld te worden, om mijn geld retour te krijgen nadat goederen geannuleerd zijn door mij omdat ze niet geleverd konden worden door de webshop. De wettelijke 30 dagen zijn al verstreken. Graag reactie.
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Afzender [Naam] [Adres] [Postcode en woonplaats] [E-mail]
Aan [Naam] [Adres] [Postcode en plaats]
Betreft: Geld nog steeds niet terugontvangen [Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. U heeft niet kunnen leveren en daarom is de koop per [datum} ontbonden. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.
Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat de koop is ontbonden, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.
Ik verzoek u om het openstaande bedrag van EUR [vooruit betaalde bedrag invullen] binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op rekeningnummer [rekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen] ten name van [uw naam invullen].
Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.
Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.
Beste vraagsteller, Er zit niets anders op dan de leverancier een aangetekende brief te verzenden waarin u vermeldt dat hij in verzuim is met zijn plicht het reeds gepresteerde( de betaling) terug te storten. U kunt de brief zo opbouwen dat u de leverancier nog twee weken gunt alvorens het verzuim intreedt. Daarna hebt u recht op wettelijke rente en andere opkomende schade, succes! mr. M. Martens-Ferwerda
Super!, heel erg bedankt voor uw reactie ga ik zeker gebruik van maken. Zou de mededeling aan de webshop: "Ik ga aangifte doen bij de politie doen als ik het geld nu niet op de rekening krijg" iets teweeg kunnen brengen? Groeten Susan
Hallo Susan. Nee, niet doen. Dan ontkracht je je brief totaal. Bovendien is hier nog helemaal geen sprake van oplichting. Dus je dreigement zou onterecht zijn. Geef ze een kans om hun 'vergeetachtigheid' goed te maken. Mocht je de aangetekende brief terug krijgen, omdat ze hem niet willen aannemen, maak hem dan niet open, maar laat hem dicht. Dan heb je later bewijs dat je de brief hebt verzonden en er niet mee hebt zitten knoeien toen je hem terug kreeg.
* beste dear en nog wat * misschien toch een product dat gemaakt moest worden maar dat het telang duurde voor TS * verder het allerbeste voor jou Fred.
camasupi schreef op woensdag 17 okt 2012, 15:17: Super!, heel erg bedankt voor uw reactie ga ik zeker gebruik van maken. Zou de mededeling aan de webshop: "Ik ga aangifte doen bij de politie doen als ik het geld nu niet op de rekening krijg" iets teweeg kunnen brengen? Groeten Susan
Nee want de politie is geen incassobureau waarbij burgers hun vorderingen kunnen onderbrengen. Dat iemand niet op tijd (terug)betaald wil niet zeggen dat er dan sprake is van een strafbaar feit.
vrouwe elske schreef op woensdag 17 okt 2012, 10:49: Beste vraagsteller, Er zit niets anders op dan de leverancier een aangetekende brief te verzenden waarin u vermeldt dat hij in verzuim is met zijn plicht het reeds gepresteerde( de betaling) terug te storten. U kunt de brief zo opbouwen dat u de leverancier nog twee weken gunt alvorens het verzuim intreedt. Daarna hebt u recht op wettelijke rente en andere opkomende schade, succes! mr. M. Martens-Ferwerda
Goedemorgen, Nee, nog niet het gewenste resultaat. Heb uit financieel oogpunt de brief per email verstuurd en via het contact formulier op hun website. Heb er trouwens tot mijn verbazing per email reactie op ontvangen. Dezelfde tekst die ik ook eens aan de telefoon heb gehad. Het ligt bij de boekhouder en binnen een paar dagen wordt het op uw rekening gestort. Heb hier totaal geen vertrouwen in, daar ik die melding eerder heb ontvangen. Ben zo boos, ik vind het zo onrechtvaardig, had het andersom moeten zijn, dat ik een wanbetaler ben... Enerzijds hun mededeling binnen 30 dagen na ontbinding komt het op uw rekening dat termijn is per 12 oktober jl. verstreken en de telefoongesprekken dat het bij de boekhouder ligt een andere keer we doen ons best.... en anderzijds geen geld op de rfekening. Wat een maatschappij leven we in denk ik dan, wetende dat er natuurlijk andere mensen zijn... Overweeg om de brief toch aangetekend te versturen, hoewel ze op mijn email hebben gereageerd, daarmee geven ze aan dat ze het gelezen hebben toch? Is dat niet rechtsgeldig? Geen idee wat ik nu moet doen om aan mijn geld te komen, ben een vechter, maar onbegrijpelijk, zo bitchy en akelig als je behandeld wordt. Eigenlijk in een vorm van: mens zeur niet zo. Ik blijf duidelijk en rustig, maar soms.....
Aangifte doen bij de politie heeft geen zin het is nog een civiele zaak als ik het goed begrepen heb nog geen diefstal, zo voelt het wel, mijn geld in hun beheer en voorlopig kan ik er naar fluiten.
Heel graag jullie reacties. Groeten en alvast bedankt Susan
Tot nu toe heb ik de site vermeden, omdat het me beter leek dit voor me te houden. Zo'n bedrijf zal ook her en der op het web kijken. Er zijn veel klachten, het is budgethouse. In het verleden prima bedrijf, geen enkel probleem, vandaar de keuze. Heb ook aan hun gevraagd dat zij toch ook fijn vinden dat er tevreden klanten zijn en dat dit op deze manier niet echt gaat lukken. Je bedenkt je nu wel na zo'n ervaring. Fouten kunnen we allemaal maken maar het herstel, onbegrijpelijk..... Heb geen rechtsbijstandverzekering, (alleen voor de auto) en een kortgeding kost zveel dat het niet te doen is en dat weten zij. Het gaat om een bedrag van € 313,00 Groeten Susan
Oei, dat is slecht nieuws. Er was laatst ook al iemand hier met eenzelfde soort klacht over Budgethouse klik hier Daar heb ik die persoon aangeraden het klachtenformulier van Q shop keurmerk in te vullen. Kun je ook altijd nog doen. En veel lawaai maken. Nu ze niet willen meewerken hoef je ze niet meer te sparen.
Ik vrees dat het bedrijf in zwaar weer verkeert, gezien de vele klachten op klacht.nl Wat je verder nog kunt doen is bellen met het juridisch loket om te vragen of zij nog iets kunnen bedenken. Maar als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, wordt het heel lastig.
Zoekster, je zult het misschien wel weten maar toch. Hier nog 13 ongeveer dezelfde klachten op klachtenkompas.nl en geen 1 is er afgehandeld door budgethouse...
Ik heb gebeld met Juridisch loket, ze gaf me niet veel hoop, toch maar een aangetekende brief met duidelijk (wel nette) taal versturen adviseerde ze. Butgethouse is niet aangesloten bij een overkoepelende organisatie dus daar kan ik ook niets mee.
Heb ook budgethouse gebeld en vanmiddag na 14.00 uur is de boekhouder aanwezig, ben benieuwd..... ik houd jullie op de hoogte Susan
Ik denk ook dat budgethouse in zwaar weer zit, kan niet anders, op deze manier gooi je je eigen glazen in en houd je geen klanten over. Surseance van betaling zit ik aan te denken. En als je googled wordt je niet vrolijk en inderdaad op klachtencompas staan ook klachten waarvan de mensen hun geld niet hebben teruggekregen. Goede tip trouwens. Susan
Als U in de buurt van Emmen woont, zou U ook eens het hoofdkantoor binnen kunnen stappen. In een "face to face" gesprek wordt meestal meer duidelijk, dan in een "gesprek op afstand".
Je kunt nog een klacht bij Q shop keurmerk neerleggen klik hier Weet niet of je daar wat van kunt verwachten, maar het kost je in ieder geval niets. Die aangetekende brief, tja, kost ook weer geld. Budgethouse heeft gereageerd op je mail, dus in feite heb je bewijs dat ze je eis hebben ontvangen. Maar goed, misschien maakt het meer indruk.
Budgethouse.nl is onderdeel van Interadius bv te Emmen, net als Kooptotaal.nl. Over deze laatste webshop las ik laatst ook al een klacht van niet terug betalen na annulering.
Lijkt er toch op dat beide shops inderdaad in zwaar weer zitten. Dit soort kwesties zijn vaak voorbodes van een dreigend faillissement.
Heb je al een klacht ingediend bij Consuwijzer? Baat het niet, schaadt het niet.
Denk dat je zoveel mogelijk moet blijven aandringen, voordat het te laat is en je je geld helemaal nooit meer terug ziet bij faillissement.
Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en goede tips geven.
Heb klacht ingediend bij Qshop keurmerk en bij Klachtenkompas. Na 14.00 uur ga ik bellen naar Budgethouse, weinig hoop als ik eerlijk ben, je wordt er niet vrolijk van ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten. Kan inderdaad als dit allemaal niets uithaalt naar Emmen gaan woon er circa 1 uur vandaan.... even laten bezinken....
Hallo Susan, het is niet helemaal hopeloos. De persoon van de link hier waar ik al eerder op had gewezen, heeft toch zijn geld van budgethouse terug gehad. Ik hoop dat het jou ook lukt. Succes!
Dank je voor je bemoedigende woorden, ik blijf hopen en knokken. Nu wachten tot het 14.00 is geweest. Wat is wijsheid om te zeggen in zo'n gesprek met hun? Dreigen? heb al gedaan middels email dat ik er werk van ga maken, hun reactie: zie boven. Boos worden? Voor mijn gevoel gooien ze de hoorn erop... Susan
Nee, rustig blijven, maar resoluut. Wel zeggen dat je je klacht bij het consumentenforum van Kassa hebt neergezet en dat je een klacht bij Q shop keurmerk hebt neergelegd.
Zo, daar ben ik weer, ik heb net gebeld en zowaar het is net vanochtend overgeboekt, jaja Ze wist trouwens toen ik mijn naam zei al precies waar het over ging, een goed teken leek me. Ben heel duidelijk geweest op het moment dat zij zei dat ze er vanuit ging dat het goed komt dat ze moet zorgen dat het goed komt, dat ik her en der al klachten heb gedeponeerd, juridisch loket heb gebeld en er helemaal klaar mee ben. Ik heb ook gezegd dat ik het niet persoonlijk aan die mevrouw richt, zij moet doen wat haar leidinggevende zegt en dat ze wel heel veel boosheid over zich heen krijgt en dat ik haar daarmee sterkte wens. Maar de onderste steen zal boven komen en al gaat het me geld kosten dat ik net zolang door ga tot het geld is overgeboekt. Zo, dat was eruit. Nu 2 dagen afwachten, iets meer ruimte dan nodig is met internet. Wordt vervolgd. Susan
Goedemiddag, Net weer gebeld met Budgethouse, nog geen geld op de rekening. Ik had ze in eerste instantie t/m woensdag gegeven, omdat ik niet wist of het van de giro of bank moest komen, maar ik zag bij de betaling van de wasdroger dat het een bankrekeningnummer is dus had het geld er al op moeten staan. Immers, gisteren zeiden ze dat het 's ochtends al was overgeboekt toen ik een medewerkster aan de telefoon had. Na enige druk van mijn kant werd er gezegd, dat ze het zouden overboeken maar dat ze het hebben laten liggen en dit vanochtend is gebeurd. Dit klopt dus wéér niet, aangezien ze mij gisteren zeiden dat de overboeking al had plaatsgevonden. Vanmiddag vóór 18.00 uur krijg ik een betaling bevestiging in mijn inbox. Heb gezegd dat de onderste steen bovenkomt en ik er een rechtszaak van maak en dat de kosten voor hun dan aardig hoger liggen dan die van de wasdroger. Furieus ben ik, alles beloven ook nog zeggen dat ik mijn recht sta en vervolgens noppes. Heb trouwens een bericht van Qshops.keurmerk dat ze contact opnemen met Budgethouse. We wachten maar weer af, ben strijdvaardig...
HOERA, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na alle "bloed zweet en tranen" het geld is vanochtend op mijn rekening gestort!!!!!!! Ik was tot het bittere einde gegaan maar gelukkig hoeft dat niet meer. Heb nog een contact formulier van hun ingevuld dat ik het onbegrijpelijk vind hoe ze met klanten omgaan en hoe ze denken zo hun zaak staande te houde, of dat ze op dit moment gaten met gaten aan het dichten zijn. Ook heb ik een compliment aan 2 telefonistes/n gegeven, zal geen namen het web opslingeren maar die bleven gistermiddag nadat er weer een afspraak niet was nagekomen keurig en begrijpend. Ben opgelucht. Wil jullie allemaal bedanken voor de ondersteuning en raad groeten Susan
Mooi dat het is opgelost! Bedankt voor het terugmelden en veel succes met het kopen van een wasdroger ergens anders. Hopelijk heb je dan meer geluk. (doe eerst goed onderzoek op internet naar het bedrijf)
De indruk heerst dat vanuit verschillende bedrijven vanuit Emmen door (uiteindelijk) bestuurder [Edit: redactie] activiteiten worden ontplooid waarbij artikelen worden aangeschaft maar niet worden geleverd. De door de koper vooruit betaalde gelden worden vervolgens niet meer teruggestort. In dit kader worden op internet door veel gedupeerden verschillende bedrijfsnamen of internetadressen genoemd: www.budgethouse.nl, www. kooptotaal.nl, www.bestbabyshop.nl, www.witgoedland.nl en Interadius BV Steeds weer lijkt de heer [Edit: redactie] uit Emmen hieraan gekoppeld te worden.
HIJINK Advocaten behartigt belangen van enkele gedupeerden en onderzoekt of er mogelijkheden zijn om de afzonderlijke gedupeerden te bundelen in een belangenvereniging, dit om sterker te staan. Heeft u nog geld tegoed, bent u zelf gedupeerd geraakt of kent u gedupeerden, dan willen wij u vragen contact met ons op te nemen.
Dit kan via de website http://hijink.com/groepsvordering of via de email: info@hijink.com onder vermelding van uw persoonlijke gegevens en ervaringen.
Ik wil een domeinnaam registreren bij Transip.nl. Nu zie ik daar bij de tarieven die ze rekenen alleen het actie tarief staan. 0,49 euro cent voor het eerste jaar voor een .nl domeinnaam. Maar wat het verlengen na een jaar gaat kosten, vermelden ze er niet bij. Na lang zoeken kom ik uit op een link waar volgens hun de tarieven zouden moeten staan, maar ook daar staat niet wat het kost.
Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als
...
Lees meer
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de
...
Lees meer
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen. Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde. Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Hallo allemaal, Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen. Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer