ca
door camasupi Oct 17, 2012 om 10:23
Geldzaken & recht

GEEN TERUGBETALING NA ANNULEREN GOEDEREN DOOR WEBSHOP

Wat kan ik doen na lang aandringen en onvriendelijk behandeld te worden, om mijn geld retour te krijgen nadat goederen geannuleerd zijn door mij omdat ze niet geleverd konden worden door de webshop. De wettelijke 30 dagen zijn al verstreken.
Graag reactie.

13125 36 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 11:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Geld nog steeds niet terugontvangen
[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. U heeft niet kunnen leveren en daarom is de koop per [datum} ontbonden. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.

Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat de koop is ontbonden, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.

Ik verzoek u om het openstaande bedrag van EUR [vooruit betaalde bedrag invullen] binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op rekeningnummer [rekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen] ten name van [uw naam invullen].

Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.

Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Aangetekend versturen en zelf kopie bewaren.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste vraagsteller,
Er zit niets anders op dan de leverancier een aangetekende brief te verzenden waarin u
vermeldt dat hij in verzuim is met zijn plicht het reeds gepresteerde( de betaling) terug te storten.
U kunt de brief zo opbouwen dat u de leverancier nog twee weken gunt alvorens het verzuim intreedt. Daarna hebt u recht op wettelijke rente en andere opkomende schade,
succes!
mr. M. Martens-Ferwerda

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Super!, heel erg bedankt voor uw reactie ga ik zeker gebruik van maken.
Zou de mededeling aan de webshop: "Ik ga aangifte doen bij de politie doen als ik het geld nu niet op de rekening krijg" iets teweeg kunnen brengen?
Groeten
Susan

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Susan. Nee, niet doen. Dan ontkracht je je brief totaal. Bovendien is hier nog helemaal geen sprake van oplichting. Dus je dreigement zou onterecht zijn. Geef ze een kans om hun 'vergeetachtigheid' goed te maken.
Mocht je de aangetekende brief terug krijgen, omdat ze hem niet willen aannemen, maak hem dan niet open, maar laat hem dicht. Dan heb je later bewijs dat je de brief hebt verzonden en er niet mee hebt zitten knoeien toen je hem terug kreeg.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga uw raad opvolgen, heel erg bedankt, ik hoop er het beste van, heb er in ieder geval nu meer vertrouwen in.
Mvg
Susan

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn het goederen die speciaal gemaakt moeten worden? Zoja dan kan je niet annuleren en zijn bovengenoemde suggesties goed voor de prullebak.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

*het betrof hier geen speciale maatprodukten, maar de goederen konden niet geleverd worden (zie openingstopic)

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

* beste dear en nog wat
* misschien toch een product dat gemaakt moest worden maar dat het telang duurde voor TS
* verder het allerbeste voor jou Fred.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 16:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

@rapil, kijk even naar de steekwoorden, daar staat 'wasdroger'.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 16:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoor het graag van TS.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 22:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

camasupi schreef op woensdag 17 okt 2012, 15:17: Super!, heel erg bedankt voor uw reactie ga ik zeker gebruik van maken.
Zou de mededeling aan de webshop: "Ik ga aangifte doen bij de politie doen als ik het geld nu niet op de rekening krijg" iets teweeg kunnen brengen?
Groeten
Susan

Nee want de politie is geen incassobureau waarbij burgers hun vorderingen kunnen onderbrengen. Dat iemand niet op tijd (terug)betaald wil niet zeggen dat er dan sprake is van een strafbaar feit.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 22:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

*sorry: het trefwoord "wasdroger" was me even niet opgevallen

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

vrouwe elske schreef op woensdag 17 okt 2012, 10:49: Beste vraagsteller,
Er zit niets anders op dan de leverancier een aangetekende brief te verzenden waarin u
vermeldt dat hij in verzuim is met zijn plicht het reeds gepresteerde( de betaling) terug te storten.
U kunt de brief zo opbouwen dat u de leverancier nog twee weken gunt alvorens het verzuim intreedt. Daarna hebt u recht op wettelijke rente en andere opkomende schade,
succes!
mr. M. Martens-Ferwerda

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,
Nee, nog niet het gewenste resultaat.
Heb uit financieel oogpunt de brief per email verstuurd en via het contact formulier op hun website.
Heb er trouwens tot mijn verbazing per email reactie op ontvangen. Dezelfde tekst die ik ook eens
aan de telefoon heb gehad. Het ligt bij de boekhouder en binnen een paar dagen wordt het op uw
rekening gestort. Heb hier totaal geen vertrouwen in, daar ik die melding eerder heb ontvangen. Ben zo boos, ik vind het zo onrechtvaardig, had het andersom moeten zijn, dat ik een wanbetaler ben...
Enerzijds hun mededeling binnen 30 dagen na ontbinding komt het op uw rekening dat termijn is per 12 oktober jl. verstreken en de telefoongesprekken dat het bij de boekhouder ligt een andere keer we doen ons best.... en anderzijds geen geld op de rfekening.
Wat een maatschappij leven we in denk ik dan, wetende dat er natuurlijk andere mensen zijn...
Overweeg om de brief toch aangetekend te versturen, hoewel ze op mijn email hebben gereageerd, daarmee geven ze aan dat ze het gelezen hebben toch? Is dat niet rechtsgeldig?
Geen idee wat ik nu moet doen om aan mijn geld te komen, ben een vechter, maar onbegrijpelijk, zo bitchy en akelig als je behandeld wordt. Eigenlijk in een vorm van: mens zeur niet zo.
Ik blijf duidelijk en rustig, maar soms.....

Aangifte doen bij de politie heeft geen zin het is nog een civiele zaak als ik het goed begrepen heb nog geen diefstal, zo voelt het wel, mijn geld in hun beheer en voorlopig kan ik er naar fluiten.

Heel graag jullie reacties.
Groeten en alvast bedankt
Susan

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Susan, wat is de naam van die webshop?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En hoeveel geld krijg je van ze?

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Tot nu toe heb ik de site vermeden, omdat het me beter leek dit voor me te houden. Zo'n bedrijf zal ook her en der op het web kijken.
Er zijn veel klachten, het is budgethouse.
In het verleden prima bedrijf, geen enkel probleem, vandaar de keuze.
Heb ook aan hun gevraagd dat zij toch ook fijn vinden dat er tevreden klanten zijn en dat dit op deze manier niet echt gaat lukken. Je bedenkt je nu wel na zo'n ervaring.
Fouten kunnen we allemaal maken maar het herstel, onbegrijpelijk.....
Heb geen rechtsbijstandverzekering, (alleen voor de auto) en een kortgeding kost zveel dat het niet te doen is en dat weten zij. Het gaat om een bedrag van € 313,00
Groeten
Susan

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oei, dat is slecht nieuws. Er was laatst ook al iemand hier met eenzelfde soort klacht over Budgethouse klik hier
Daar heb ik die persoon aangeraden het klachtenformulier van Q shop keurmerk in te vullen. Kun je ook altijd nog doen. En veel lawaai maken. Nu ze niet willen meewerken hoef je ze niet meer te sparen.

Ik vrees dat het bedrijf in zwaar weer verkeert, gezien de vele klachten op klacht.nl
Wat je verder nog kunt doen is bellen met het juridisch loket om te vragen of zij nog iets kunnen bedenken. Maar als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, wordt het heel lastig.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat gevoel had ik ook al, problemen bij het bedrijf.
Ga nu het Juridische loket bellen, even afwachten wat zij ervan zeggen.
Wordt vervolgd dus...

bedankt voor je reactie
Susan

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 09:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoekster, je zult het misschien wel weten maar toch.
Hier nog 13 ongeveer dezelfde klachten op klachtenkompas.nl en geen 1 is er afgehandeld door budgethouse...

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb gebeld met Juridisch loket, ze gaf me niet veel hoop, toch maar een aangetekende brief met duidelijk (wel nette) taal versturen adviseerde ze. Butgethouse is niet aangesloten bij een overkoepelende organisatie dus daar kan ik ook niets mee.

Heb ook budgethouse gebeld en vanmiddag na 14.00 uur is de boekhouder aanwezig, ben benieuwd..... ik houd jullie op de hoogte
Susan

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk ook dat budgethouse in zwaar weer zit, kan niet anders, op deze manier gooi je je eigen glazen in en houd je geen klanten over. Surseance van betaling zit ik aan te denken.
En als je googled wordt je niet vrolijk en inderdaad op klachtencompas staan ook klachten waarvan de mensen hun geld niet hebben teruggekregen. Goede tip trouwens.
Susan

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als U in de buurt van Emmen woont, zou U ook eens het hoofdkantoor binnen kunnen stappen.
In een "face to face" gesprek wordt meestal meer duidelijk, dan in een "gesprek op afstand".

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt nog een klacht bij Q shop keurmerk neerleggen klik hier
Weet niet of je daar wat van kunt verwachten, maar het kost je in ieder geval niets.
Die aangetekende brief, tja, kost ook weer geld. Budgethouse heeft gereageerd op je mail, dus in feite heb je bewijs dat ze je eis hebben ontvangen. Maar goed, misschien maakt het meer indruk.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Budgethouse.nl is onderdeel van Interadius bv te Emmen, net als Kooptotaal.nl. Over deze laatste webshop las ik laatst ook al een klacht van niet terug betalen na annulering.

Lijkt er toch op dat beide shops inderdaad in zwaar weer zitten. Dit soort kwesties zijn vaak voorbodes van een dreigend faillissement.

Heb je al een klacht ingediend bij Consuwijzer? Baat het niet, schaadt het niet.

Denk dat je zoveel mogelijk moet blijven aandringen, voordat het te laat is en je je geld helemaal nooit meer terug ziet bij faillissement.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en goede tips geven.

Heb klacht ingediend bij Qshop keurmerk en bij Klachtenkompas.
Na 14.00 uur ga ik bellen naar Budgethouse, weinig hoop als ik eerlijk ben, je wordt er niet
vrolijk van ben bang dat ik naar mijn geld kan fluiten.
Kan inderdaad als dit allemaal niets uithaalt naar Emmen gaan woon er circa 1 uur vandaan....
even laten bezinken....

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Susan, het is niet helemaal hopeloos. De persoon van de link hier waar ik al eerder op had gewezen, heeft toch zijn geld van budgethouse terug gehad.
Ik hoop dat het jou ook lukt. Succes!

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank je voor je bemoedigende woorden, ik blijf hopen en knokken.
Nu wachten tot het 14.00 is geweest. Wat is wijsheid om te zeggen in zo'n gesprek met hun?
Dreigen? heb al gedaan middels email dat ik er werk van ga maken, hun reactie: zie boven.
Boos worden? Voor mijn gevoel gooien ze de hoorn erop...
Susan

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 13:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, rustig blijven, maar resoluut. Wel zeggen dat je je klacht bij het consumentenforum van Kassa hebt neergezet en dat je een klacht bij Q shop keurmerk hebt neergelegd.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2012 om 14:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo, daar ben ik weer, ik heb net gebeld en zowaar het is net vanochtend overgeboekt, jaja
Ze wist trouwens toen ik mijn naam zei al precies waar het over ging, een goed teken leek me.
Ben heel duidelijk geweest op het moment dat zij zei dat ze er vanuit ging dat het goed komt dat ze moet zorgen dat het goed komt, dat ik her en der al klachten heb gedeponeerd, juridisch loket heb gebeld en er helemaal klaar mee ben. Ik heb ook gezegd dat ik het niet persoonlijk aan die mevrouw richt, zij moet doen wat haar leidinggevende zegt en dat ze wel heel veel boosheid over zich heen krijgt en dat ik haar daarmee sterkte wens. Maar de onderste steen zal boven komen en al gaat het me geld kosten dat ik net zolang door ga tot het geld is overgeboekt.
Zo, dat was eruit. Nu 2 dagen afwachten, iets meer ruimte dan nodig is met internet.
Wordt vervolgd.
Susan

ve
door verwijderd - Oct 30, 2012 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,
Net weer gebeld met Budgethouse, nog geen geld op de rekening. Ik had ze in eerste instantie t/m woensdag gegeven, omdat ik niet wist of het van de giro of bank moest komen, maar ik zag bij de betaling van de wasdroger dat het een bankrekeningnummer is dus had het geld er al op moeten staan. Immers, gisteren zeiden ze dat het 's ochtends al was overgeboekt toen ik een medewerkster aan de telefoon had.
Na enige druk van mijn kant werd er gezegd, dat ze het zouden overboeken maar dat ze het hebben laten liggen en dit vanochtend is gebeurd. Dit klopt dus wéér niet, aangezien ze mij gisteren zeiden dat de overboeking al had plaatsgevonden. Vanmiddag vóór 18.00 uur krijg ik een betaling bevestiging in mijn inbox.
Heb gezegd dat de onderste steen bovenkomt en ik er een rechtszaak van maak en dat de kosten voor hun dan aardig hoger liggen dan die van de wasdroger.
Furieus ben ik, alles beloven ook nog zeggen dat ik mijn recht sta en vervolgens noppes.
Heb trouwens een bericht van Qshops.keurmerk dat ze contact opnemen met Budgethouse.
We wachten maar weer af, ben strijdvaardig...

Susan

ve
door verwijderd - Oct 31, 2012 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

HOERA, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, na alle "bloed zweet en tranen" het geld is vanochtend op mijn rekening gestort!!!!!!!
Ik was tot het bittere einde gegaan maar gelukkig hoeft dat niet meer.
Heb nog een contact formulier van hun ingevuld dat ik het onbegrijpelijk vind hoe ze met klanten omgaan en hoe ze denken zo hun zaak staande te houde, of dat ze op dit moment gaten met gaten aan het dichten zijn.
Ook heb ik een compliment aan 2 telefonistes/n gegeven, zal geen namen het web opslingeren maar die bleven gistermiddag nadat er weer een afspraak niet was nagekomen keurig en begrijpend.
Ben opgelucht.
Wil jullie allemaal bedanken voor de ondersteuning en raad
groeten
Susan

ve
door verwijderd - Oct 31, 2012 om 10:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mooi dat het is opgelost! Bedankt voor het terugmelden en veel succes met het kopen van een wasdroger ergens anders. Hopelijk heb je dan meer geluk. (doe eerst goed onderzoek op internet naar het bedrijf)

ve
door verwijderd - May 24, 2013 om 18:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

hijinkadvocaten

*prima initiatief!

ve
door verwijderd - Jul 9, 2014 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

BELANGRIJK BERICHT

De indruk heerst dat vanuit verschillende bedrijven vanuit Emmen door (uiteindelijk) bestuurder [Edit: redactie] activiteiten worden ontplooid waarbij artikelen worden aangeschaft maar niet worden geleverd. De door de koper vooruit betaalde gelden worden vervolgens niet meer teruggestort.
In dit kader worden op internet door veel gedupeerden verschillende bedrijfsnamen of internetadressen genoemd:
www.budgethouse.nl, www. kooptotaal.nl, www.bestbabyshop.nl, www.witgoedland.nl en Interadius BV Steeds weer lijkt de heer [Edit: redactie] uit Emmen hieraan gekoppeld te worden.

HIJINK Advocaten behartigt belangen van enkele gedupeerden en onderzoekt of er mogelijkheden zijn om de afzonderlijke gedupeerden te bundelen in een belangenvereniging, dit om sterker te staan. Heeft u nog geld tegoed, bent u zelf gedupeerd geraakt of kent u gedupeerden, dan willen wij u vragen contact met ons op te nemen.

Dit kan via de website http://hijink.com/groepsvordering of via de email: info@hijink.com onder vermelding van uw persoonlijke gegevens en ervaringen.