kamphuysen
door kamphuysen Sep 9, 2013 om 15:33
Computers & telefonie

HP Computers Laptop Defect

HP pavillion DV9000 ...Heb nu ook een probleem (het zou en dat kan goed, oververhitting kunnen zijn) na dat ik een nieuwe experia router kreeg van KPN PTT een V8 ,,nee geen V1 of V2 raket maar een V8 router experiabox van KPN de allernieuwste (kpn zegt sluit maar aan hoor, hij de v8 doet de rest en nergens meer aan komen hoor!)kabeltjes met rust laten, nou dat hebben we geweten, ) heb ik onafgebroken 9 uur met drie !! verschillende techneuten kpnptt dus ook mensen van KPN aan de telefoon gezeten via hun verbinding bij storingen bel maar dag en nacht we zijn er altijd voor u, ! om de PC HP Pavillion DV9000 laptop aan de gang te krijgen, de router werkte dus niet op de pc laptop.... maw de connextion liep niet of nog anders gezegd en lekker modern ook, er was geen klikk"" tussen die twee, even maar rondom half elf in de avond deed hij de laptop het wel goed maar na een goed half uur een zwart scherm vreselijk en wat dan nu? ! Met geen mogelijkheid is het ding de pc de laptop aan de gang te krijgen langdurig op de aan uit knop 25 seconden batterij er uit de stroom eraf dat heet dan een harde reset geven, dan naar de HP site EEN WERELD BEDRIJF MET WAARSCHIJNLIJK DE MEEST ACHTERBAKSE AFTER SALES SERVICE TER WERELD 000 allemaal heel prachtige en verkooplistige in elkaar gedraaide teksten op hun websites maar je ziet nergens een support e mail adres staan, wel allerlei opgedoste yuppens vooral azie-aten die heel erg spic and span pc hoofd straat voor zich uit zitten te staren in keurige kekke kantoren en idem dito kleding , maar verder hebben we niets aan die opgefokte toneel voorstellingen...HP is een bedrijf gemaakt voor de handel en de verkoop maar van helpen die klant daar hebben ze geen kaas van gegeten...KPN verder zit nu met een giga probleem de mensen van dat bedrijf zeggen dat de V*8 router zo akelig modern is dat hij je pc zo maar kan oververhitten en dat je een vastloper krijgt zo-als een zwart scherm of nog erger dat het ding helemaal niets meer doet! KAPOT IS GEGAAN !
Dan is er de mogelijkheid vervolgens dat er een ' KPN 'monteur'' bij jou thuis langskomt...en dat kost geld natuurlijk want KPN huurt deze monteur gewoon in het is nml een ZZPer een oud werknemer die nu voor zich zelf mag ploeteren, want PTT/KPN heeft geen eigen service meer, ze sturen je wel eerst een moderne Experia Box (sluit maar aan hoor het ding regelt zich zelf helemaal ga maar gerust slapen en de volgende dag is het helemaal goed staat in hun handleiding boekje ze vergeten er bij te zeggen dat de router de nieuwste video kaarten verlangt en niet de oudere aankan pakken! is een blinde vlek zeggen de medewerkers van de telefonische hulpdiensten ) Maar een eigen monteur kan er niet meer vanaf, dan toch wat moet je anders dan ja zeg je ok, laat maar komen die monteur in vredesnaam , of la monteuze, en jawel hoor dan komt er iemand maar die maakt de vingers niet vuil, kijkt alleen voelt wat drukt hier en daar wat op het scherm en geeft dan aan na drie kwartier sorry maar dat snap ik niet ! Oh ach ik kan wel een nieuwe aan u verkopen hoor!! want dit Zal wel een kapot scherm zijn? verder komt de monteuze niet...en wat dan?? Wie weet er raad? en waar mag ik mijn rechten halen...zou nBW 7.17 conformiteiten wet helpen....? Kortom een PC van een wereld firma zonder enige notie van klanten contact ze hebben niet eens een chat verbinding of een service punt of een e mail adres in nederland wel heel veel bla die bla..dan doe je zaken met een Grote Marktleider KPN/PTT...

1414 21 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 9, 2013 om 16:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dat zoeken op internet is best 'n handige uitvinding, in de tijd dat jij dit verhaal typte was de garantie afhandeling al in werking gezet.. ;-)

gsm
door gsm - Sep 9, 2013 om 17:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen
ph
door philip36 - Sep 9, 2013 om 18:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Het zal de videochip wel zijn, bekend probleem.
Door oververhitting van de video-chip kunnen soldeerverbindingen los gaan.
Sluit eerst een monitor aan om te kijken of het de video-chip wel is.
Op internet staat een filmpje waar de reparatie van slechte soldeerverbindingen wordt getoond.
Google maar eens op: HP dv 9000 video repair
Het is wel een gedurfde reparatie, want de video-chip wordt verhit om het soleersel weer vloeibaar te krijgen.
Meen te weten dat tegenwoordig de HP's een oververhit beveiliging hebben.

gsm
door gsm - Sep 9, 2013 om 19:23
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Repareren kan ook veel eenvoudiger:

Plak alle koel roosters af met ducttape.
Zorg dat de laptop horizontaal staat.
Zet nu de laptop 10 minuten lang aan bij kamertemperatuur.
De videochip zal zich zelf vastsolderen.
Zet de laptop uit en laat deze 10 minuten afkoelen.
Verwijder de ducttape en start de laptop om te zien of het geholpen heeft.

Er is voor de video chip soldeersel gebruikt van een verkeerde samenstelling. De ervaring leert ook dat het soldeersel van een dermate slechte kwaliteit is, dat de soldering niet lang zal standhouden.

f.weele
door f.weele - Sep 9, 2013 om 22:40
1085 Antwoorden / 27 Vragen

als het de videochip is dan is reflowen of reballen van de solderingen meestal maar van korte duur. Uiteindelijk zal dan de videochip vervangen moeten worden.
Kijk maar eens naar het bijgaande youtube filmpje over het reflowen hoe dat gaat.
Hier is sprake van een nVidia Geforce 8600 M GS videochip; klik hier
m.vr.gr.

gsm
door gsm - Sep 10, 2013 om 11:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen
gsm
door gsm - Sep 10, 2013 om 16:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

HP ondersteuning vind je via deze pagina (klik):

HP producten
E-mailen naar HP voor ondersteuning

kamphuysen
door kamphuysen - Sep 10, 2013 om 18:59
252 Antwoorden / 68 Vragen

Ik heb een probleem met een HP Pavillion Laptop DV9000 (met een Nvidea staat met een sticker op de buitenkant (maar het nummer weet ik niet zeker en weet ook niet of dat wat er toe doet? een 8600 M GS Videochip??) er ''schijnt) als ik via Google in typ en you tube schrijf oa zwart scherm, of black screen DV9000 dan komt er een hele rits aan info opzetten, met daarin de teksten via de YOU tube filmpjes ook allerlei voorbeelden hoe dit op te gaan lossen, heel handige slimmerds met hete luchtpistolen waar je verf mee afbrand het komt bijna tot 300 celcius ? owel rond dat warmte front, wel nu typen kan ik als de beste en heb ooit nog is het blind typen diploma gehaald, maar van computers heb ik geen enkel snars verstand, maar dan ook helemaal niet ! Dus wat moet ik nu doen? Hp benaderen heb ik gedaan via de meest ingewikkelde site ever! waarvan akte! Daar valt al helemaal niet mee te werken of eruit te komen, de PC is buiten de garantie al, en ik heb geprobeerd allerlei wegen naar een service desk te bewandelen, maar totaal geen responce of een reparatie firma aangeboden gekregen alles wordt geblokkeerd er worden geen ''tools voorgehouden of aanwijzingen gegeven voor oplossingen men bij HP heeft mijn telefoonnrs en men heeft het e mail adres in nederland ,, Maar als ik de reacties die hier zijn gepost (ook via U ?) goed begrijp is er de verkeerde soldeer gebruikt, dat betekend dan dat er een fabricage fout in het apparaat zit, maar dat houdt dan toch gelijkertijd in dat de fabrikant minimaal een soort coulance zou kunnen instellen en een afd. in te roepen die dit voor mij kan oplossen? (al was het maar door een bedrijf(je) aan te wijzen waar ik met deze laptop naar toe zou kunnen gaan, en waarbij ik de zekerheid heb, dat dit netjes en volgens de HP normen in orde wordt gemaakt ?, dat ik dan moet betalen nou ja dat is dan van later zorg als het maar goed komt toch?, maar van een amerikaans bedrijf nota bene een world player mag je toch wel verwachten dat ze je bijstaan en asap hun termen, het is immers niet mijn fout dat dit probleem zich voordoet toch? (van kenners hoor ik dat een laptop gewoon 24/7 mag en kan draaien week in week uit.! waarvan akte...Graag hoor ik Uw gewaardeerde mening mijnheer gsm WANT UW PROFIEL GELEZEN HEBBENDE BENT U WEL EEN INSIDE KENNER bij HP EN IK HOOP DAT U DAN WELLICHT IEMAND WEET DIE DIT KAN GAAN OPLOSSEN? Binnen of buiten het bedrijf dat mag geen naam hebben oplossen dat is belangrijk ! GRAAG hoor ik van u nader?

f.weele
door f.weele - Sep 10, 2013 om 19:28
1085 Antwoorden / 27 Vragen

download speccy van piriform. Hiermee kun je zien wat voor video(grafische) chip is geplaatst. klik hier
Repareren van de videochip kost minimaal € 175,= exclusief verzendkosten en eventueel vervanging van het moederbord. Het moederbord vervangen is meestal nodig als het reflowen of reballen is toegepast.
Je kunt kontakt opnemen met het volgende bedrijf wat deze reparatie kan verrichten met speciale apparatuur. klik hier
Dit bedrijf staat in recensies goed aangeschreven. Maak de overweging of de reparatie het waard is i.p.v. de aanschaf van een nieuwe laptop.
m.vr.gr.

kamphuysen
door kamphuysen - Sep 10, 2013 om 19:43
252 Antwoorden / 68 Vragen

Dit bedrijf staat in recensies goed aangeschreven. Maak de overweging of de reparatie het waard is i.p.v. de aanschaf van een nieuwe laptop.
m.vr.gr.

DE RECENCIES STAAN GEWIST OP MP !

f.weele
door f.weele - Sep 10, 2013 om 19:52
1085 Antwoorden / 27 Vragen
kamphuysen
door kamphuysen - Sep 10, 2013 om 19:52
252 Antwoorden / 68 Vragen

Referenties:
http://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/cas/diensten-en-vakmensen/computer-en-internet-experts/1000900613-professionele-laptop-videochip-chipset-vervangingsservice.html

Is gewist..MP waar zijn de recencies?

kamphuysen
door kamphuysen - Sep 10, 2013 om 19:53
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=f.weele schreef op dinsdag 10 sep 2013, 19:28]download speccy van piriform. Hiermee kun je zien wat voor video(grafische) chip is geplaatst. klik hier
Repareren van de videochip kost minimaal € 175,= exclusief verzendkosten en eventueel vervanging van het moederbord. Het moederbord vervangen is meestal nodig als het reflowen of reballen is toegepast.
Je kunt kontakt opnemen met het volgende bedrijf wat deze reparatie kan verrichten met speciale apparatuur. klik hier
Dit bedrijf staat in recensies goed aangeschreven. Maak de overweging of de reparatie het waard is i.p.v. de aanschaf van een nieuwe laptop.
m.vr.gr.

f.weele
door f.weele - Sep 10, 2013 om 19:57
1085 Antwoorden / 27 Vragen

@kamphuysen; er zijn nog meer fora/websites waar je over een bepaald bedrijf recensies kan lezen. Die heb ik je gegeven. Van MP zullen ze verwijderd zijn.

gsm
door gsm - Sep 10, 2013 om 23:00
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb je twee werkende oplossingen aangegeven:

1) Afplakken met plakband en 10 minuten aanzetten (heeft alleen nut als zelfs het HP logo niet verschijnt na het aanzetten).
2) Een link naar de support van HP.
Dat laatste lukt alleen als je nog fabrieksgarantie, meestal 1 jaar hebt. Hierna is de kous af voor HP. Ik denk dat je naar de winkel moet gaan waar het ding gekocht is.

Wil je alsjeblieft niet onnodig hoofdletters gebruiken. Dat is namelijk onfatsoenlijk op internet en is hier daarom ook niet toegestaan.
Dit is overigens de laatste bijdrage van mijn kant voor kamphuysen.

zoekster
door zoekster - Sep 10, 2013 om 23:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 10 sep 2013, 23:00]
Dit is overigens de laatste bijdrage van mijn kant voor kamphuysen.

Dat kan ik me levendig voorstellen. Kamphuysen schoffeert de mensen die hem proberen te helpen. Ik heb me erover verbaasd hoe geduldig en rustig jullie met hem omgingen.
Van mij zou hij de pot op kunnen.

kamphuysen
door kamphuysen - Sep 11, 2013 om 08:27
252 Antwoorden / 68 Vragen

1) Afplakken met plakband en 10 minuten aanzetten (heeft alleen nut als zelfs het HP logo niet verschijnt na het aanzetten).
2) Een link naar de support van HP.
Dat laatste lukt alleen als je nog fabrieksgarantie, meestal 1 jaar hebt. Hierna is de kous af voor HP. Ik denk dat je naar de winkel moet gaan waar het ding gekocht is.

Bij punt 1}
Afplakken met duck tape, gedaan na 10 a 15 minuten uitgezet, gewacht 20 minuten, daarna geen enkel resultaat, helaas..
Bij punt 2, Als daarna '' de Kous af is voor HP, even dit opgemerkt U kunt er niet meer tegen immers als u er genoeg van heeft om hier een discussie of vraag en antwoord te verwerken geeft dat al aan dat u de moed laat zakken kennelijk?
Punt 2a, er blijkt een foute soort materiaal in de PC te zijn gebruikt te weten soldeer welke niet goed is, aan wie ligt dit probleem dan?
Punt 3, als er een auto een wat dan ook verkeerd onderdeel heeft of fabricage fout, dan wordt dat wereld wijd op gelost door deze produkten terug te roepen! voor U als HP adept moet het toch vreemd zijn minimaal om te zeggen dat de kous dan af zou moeten zijn! als er fouten worden gemaakt door de fabriek/leverancier?
Punt 4, Mevrouw de zoeker geeft aan, Dat kan ik me levendig voorstellen. Kamphuysen schoffeert de mensen die hem proberen te helpen. Ik heb me erover verbaasd hoe geduldig en rustig jullie met hem omgingen. Van mij zou hij de pot op kunnen.
Punt 5, Als Je al de pot op mag door het stellen en aangeven van een zichtbaar probleem in de consumentenmarkt, als je dat als enige hebt op te merken maar verder niet inhoudelijk op het aangebrachte probleem ingaat ach ja wat moet je daar dan van zeggen?

f.weele
door f.weele - Sep 11, 2013 om 10:22
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste kamphuysen: download nu eerst speccy van piriform en controleer welke merk en type videochip in de laptop zit. Kijk dan bij de link van hardwarecity of deze staat vermeldt. Als dat zo is, dan rest er niets anders dan de laptop te laten repareren of te vernietigen. Bij het laatste kun je de harde schijf nog verwijderen en het intern geheugen.
De fabrikant van de videochip zal heus niet tot vergoeding overgaan voor vervanging. Je kunt dit ook niet vergelijken met een autofabrikant. Daar spelen hele andere belangen.
Voor wat betreft de reacties van de forumleden; alle serieuze forumleden trachten met de beste bedoelingen een antwoord of oplossing te geven op je vraag/probleem. Soms zitten er antwoorden tussen die, hoe goed ook bedoeld, ongemak of frustratie veroorzaken. Relativeer dat en haal dat uit de antwoorden wat je kunt gebruiken.
Veel succes,
m.vr.gr.

gsm
door gsm - Sep 11, 2013 om 11:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 10 sep 2013, 11:00]Zie ook deze tip (klik).

[edit redactie]

De link klopte misschien niet helemaal precies ??? Deze link is misschien beter (precieser).

kamphuysen
door kamphuysen - Sep 11, 2013 om 12:02
252 Antwoorden / 68 Vragen

[quote=gsm schreef op dinsdag 10 sep 2013, 16:28][quote=kamphuysen schreef op dinsdag 10 sep 2013, 11:34][quote=gsm schreef op dinsdag 10 sep 2013, 11:00]Zie ook deze tip (klik).

Deze link is misschien beter (precieser).

zie hierna svp mijnheer gsm, het is zeker niet mijn bedoeling u op stang te jagen, maar als ik klik op de door u aangegeven links dan zie ik ten eerste een hele riedel van mijn geplaatste tips ooit, overigens zijn die gewoon goed bedoeld geweest, daarna zie ik op een reactie van u weer een klik hier op, mbt tips..maar dan daarna zie ik helemaal niets,,en vervolgens geeft u weer in een andere reactie aan klik hier dan op...en dan komt er een pagina vol met HP info....ik ga daar even op in bij de hierna volgende reactie..

kamphuysen
door kamphuysen - Oct 21, 2013 om 15:10
252 Antwoorden / 68 Vragen

Geweest jl zaterdag naar Rick deze woont op de Peppels 27 te Bussum, Rick gebeld en afgesproken met hem om 11,00 uur zijn adres had ik via Marktplaats door te typen in de zoekbalk op Laptop reparatie HP dv9000 pavillion. Aangekomen op de Peppels deed Rick open een aardige man van rond de 38 jaar schat ik in, was er om kwart over 11, dat was niet zo erg zei Rick want ik lag op de bank met wat griep vanmorgen had ik nog 39 koorts, na een aspirine gaat het nu wel weer een beetje. De laptop kwam op de tafel, Rick wist al van het probleem naast de laptop zette hij een plastic bakje waarin schroevendraaiers etc, daarnaast lag een rol alu folie, Rick begon te schroeven ik keek toe met stijgende verbazing en kromme tenen komt dit wel weer goed? De ene schroef na de andere werd op een hoopje gelegd, het ene na de andere onderdeel werd neergelegd op de tafel, het hoopje groeide van de laptop bleef uiteindelijk niets meer over het was uit elkaar gehaald, na enig kijken door Rick werd er alu folie over een printplaat gedaan en gewikkeld, de prints werden voorzichtig aangewreven, en op 1 plek later nog 1 werd er met een mesje wat alu folie weggesneden, waardoor de operatie plek bloot kwam te liggen, dat geheel werd op het aanrecht gelegd en met een verf brander verhit (van afstand) alles ging in volgorde en erg minitieus, na het afkoelen van de printplaat werd door Rick de ventilator schoongemaakt en nog wat plekken gepoest aan onderdelen (spannend) toen ging Rick weer alles terug zetten en opbouwen, schroef na schroef in retour volgorde ook weer soepel en zonder haast minitieus! Om 10 voor 12.00 uur ging de electra kabel weer aan via de oplader. Toe zei Rick spannend moment en starte de laptop op! En voila !Hoera ! Hij doetted, maw hij werkt weer. Om 10 over Twaalf uur liep ik weer naar buiten met een werkende Laptop ! de Kosten ? OK doe maar 50.00 eur zei Rick (ik dacht die man is om te zoenen niet dat ik van mannen hou!) maar dit is en voelt als een apart wonder, Rick is Aardig en sociaal en belangrijk natuurlijk zeer technisch kundig, hij werkt in deze materie in een job voor een werkgever, Rick is een dierenvriend (ik zat met een kat van hem op mijn schoot naar zijn kunsten te kijken) in ieder geval als er weer wat met een PC of een Laptop is met wat voor een probleem dan ook (want deze man heeft er verstand van) geeft goede raad is rustig en kundig en serieus (....) dan weet ik Rick zeker te vinden op de Peppels 27 in Bussum.zijn telnr. 0652723467