lady-aphrodite
door lady-aphrodite Jul 26, 2010 om 22:39
Geldzaken & recht

Ingegaan op ovk nationale fotostudio benelux

ik ben een ovk aangegaan met nationale fotostudio benelux. Ik ben ik denk via hyves? op de site fotosessie.com terechtgekomen en heb daar eigenlijk puur voor de lol mijn foto ingestuurd. Ik had niet verwacht hier een reactie op te ontvangen. Vervolgens echter wordt ik gebeld en totaal overrompeld ben ik ermee ingestemd. Mss door het compliment dat ik uitstraling had en haar verbaasde reactie op mijn antwoord dat ik dacht er niets meer van te horen en dat ik absoluut niet fotogeniek ben. Mij werd verteld dat de fotograven mij speciaal hadden uitgekozen en dus wisten waar ze het over hadden. ik was 1 van de 200 mensen die wat hadden ingestuurd. 25 van de 200 worden uitgekozen om een shoot te laten maken ter waarde van 125 euro. Normaal gesproken moet je zelf contact opnemen en kost dit 450 euro, maar omdat zij een gerenomeerd bedrijf waren deden zij aan uitzoeken van clienten/ of terwijl opdrachtgevers. Deze mensen hebben dan namelijk de kans om er meer mee te doen..Zo werd mij verteld dat ze contacten hadden met andere bedrijven (reclame?) waardoor ze mij konden inschrijven en doorsluizen aan deze mensen. hierdoor zou ik eventueel als model werkzaam kunnen geraken, maar het was zeker in te denken dat ik als ik geboekt word mss bijrolletjes kan krijgen, figurantenwerk kan doen, in reclamespotjes terecht zou kunnen komen. Ik had eigenlijk nooit van zo'n cariere gedroomt maar dacht dat ik elke kans moet aangrijpen omdat het je altijd ervaringen oplevert. Daarnaast heb ik wel goed doorgevraagd, maar ben ik blijkbaar toch te naief geweest. Ik heb gevraagd hoe het zat met geld, hoe ik de foto's kreeg, of ik iemand mee kon nemen, waar het was, of het zwart op wit zou komen, waarom ik 125 moest betalen (visagie en studiokosten en dergelijke) er werd zelfs verteld dat je nergens een goedkoper aanbod kon krijgen en in de voorwaarden staat dat als dit wel zo is dat zij het verschil terug betalen. Hoe dan ook, ik dacht ach waarom ook niet, ik moest een voicelog doen en kon na 7 dagen nadat ik een brief in de brievenbus had ontvangen nog kosteloos annuleren. Dus heb ik het gedaan. Nu vallen mij echter dingen op:
1 in de mail die ik ook kreeg, bleek te staan dat ik maar 2 dagen na ontvangst van de mail kosteloos kan annuleren (volgens mij is dit juridisch gezien niet eens correct)
2 in geval van overmacht van hun kant worden de kosten toch in rekening gebracht, ook als ze te voorzien waren. (merkwaardig want dit is volgens mij ook strijdig met de wet) wel staat er bij dat er een nieuwe afspraak gemaakt kan worden, maar stel nou dat deze niet wordt gemaakt?
anderzijds staat er verderop in de voorwaarden ook dat als nationale fotostudio het voordeel geniet dat ze niet zou hebben gehad als deze shoot wel plaatsvond, de opdrachtgever, ik dus, dit verschil krijgt. Dit betekend toch dat ik als ik 125 euro betaal en geen foto's krijg, ik dat geld terug krijg? maar wat als zij bij overmacht de shoot niet laten doorgaan?
dan 3: volgen er aanmaningen dat je alsnog moet betalen.. hoezo? voor iets dat ik neit heb gekregen voor mijn geld? zijn aanmaningen, ondanks dat je daarmee akkoord bent gegaan dan wel juist? Zeker als je de wet erop na leest is dit zo strijdig dat het volgens mij niet van belang is of ik ermee akkoord ben gegaan, dit is namelijk een clausule die niet rechtsgeldig is. Want je mag je niet van alle aansprakelijkheid o i d. onthalen, is het niet?
vervolgens valt mij op dat
4 6399 helemaal geen bijzondere vipcode is want iedereen kan ermee in loggen
5 ik kom hele verhalen op kassa/vara tegen en zelfs een bericht van de politie zwolle dat men moet uitkijken maar dat er helaas weinig aan gedaan kan worden omdat er geen aangifte is gedaan.
6 daarnaast valt mij op in die verhalen op kassa site dat ik precies zo ben aangehaald. Via een jongerennetwerk met een vipcode en door middel van een telefoontje waarin mij verteld werd dat ik uitstraling had.. (wie ik?! nu ik dit echter lees ben ik niet meer zo verbaasd, want nu lijkt het gewoon een truuc te zijn geweest, zowieso zie ik mijzelf niet als een doutzen kroes, maar als een leuke gezellige, normale! jonge meid)
7 ik besluit dus maar te bellen
want ik kan blijkbaar volgens de mail niet onder de ovk uit komen, ook al heb ik de brief vandaag pas in de bus ontvangen. het is vandaag 26/7 dus ik heb 7 dagen de tijd dus tot (of tot en met?) 2 augustus om toch te annuleren, of toch niet? wat als het in rekening wordt gebracht? dan ben ik alsnog mijn geld kwijt!
volgens ene meneer [edit redactie privacy] kan ik echter aangezien ik 21/7 pas gebeld ben en 23/7 de mail heb gekregen nog zeker tot de 28e opzeggen. Ook wordt mij en dat is nummer 8
heel verrassend als eerste gezegd dat het vast om een andere fotostudio gaat.. Pas nadat ik kassa vara noem en zeg dat ik een politiebericht heb gevonden wordt er gezegd dat ze er bekend mee zijn maar dat dit niet waar is en dat ze een zaak tegen kassa aangespannen hebben (ik wilde bijna vragen naar de zaaknummer om dit op internet te controleren) Moet er wel bij vermelden dat dit is gezegd door een meneer (geen idee wie) die eerst de telefoon opnam, na mijn verhaal aangeluisterd te hebben en enigszins beantwoord te hebben, mij zegt door te verbinden naar degene die daarover gaat, waarna ik vervolgens een jongen (aldus mijn mening over zijn stem) aan de lijn krijg die er nog maar 6 weken werkt! merkwaardig. Als ik uiteindelijk vraag naar iemand die een hogere functie bekleed moet ik morgenochtend bellen naar ene [edit redactie privacy], deze zou degene zijn die mij benaderd heeft. Maar ik ben echter benaderd door ene [edit redactie - naam verwijderd]. Hoedanook ook deze [edit redactie privacy] bevestigd mij en hij zegt: 'het is een feit dat dit een proffesioneel bedrijf is'
'het is een feit dat die cd-rom (met de foto's van de shoot, waarvoor ik betaal) wordt opgestuurd'
'in de 6 weken dat ik hier werk heb ik nog geen problemen gezien en alleen maar tevreden gezichten'
'ik raad je aan om een mail te sturen naar 1 van onze 6000 klanten die hun portfolio op onze site hebben staan, natuurlijk heeft niet iedereen goede ervaringen, maar zij zijn zeker bij ons geweest, vraag hun naar hun ervaringen'
Hij verzekerd mij dat dit een rechtschapen bedrijf is en dat als ik het niet vertrouw ik er niet mee door moet gaan. Ook geeft hij aan dat al wat ik op internet tref onterecht is, en dat ze een zaak tegen kassa hebben aangespannen, het fijne weet hij er echter niet van. (zodoende vroeg ik naar een hogere functie)
Ik vraag dat als deze zaak bij hun bekend is dat waarom zij dan niet op hun site vermelden dat dit gaande is maar onjuist en onterecht en dat zij daarom een zaak aanspannen. Ik vond dat mensen zo een onjuist beeld kregen en dat als het onterecht is dat zij eerlijk naar hun clienten moeten zijn. hij zei: " dat is een heel goed idee van je, ik weet niet waarom ze dat nog niet gedaan hebben, ik zal het ze zeker voorleggen' Ook vond hij het goed van mij dat ik besloten had om ze te bellen en hen de vraag recht doorzee/direct te stellen wat ik aan moet met de verhalen op internet. Maar wat moet ik nu? Is er op dit moment inderdaad een rechtzaak gaande, wat is nu eigenlijk precies wat zij doen? ik bedoel ik hoor van in plaats van shoots van 2.5-3 uur dat deze maar 15 minuten duren, dat er gerookt wordt op de set, dat je moet betalen zonder dat je iets gekregen hebt, dat je onterechte aanmaningen krijgt en dat ze je bedriegen met de site fotosessie.com en dat ze het daarnaast aanprijzen als hetzij gratis of gewonnen of goedkoper en dergelijke. Wat kan ik verwachten, waar heb ik mee te maken? is er echt een rechtszaak gaande? en is dit bedrijf op dit moment nog steeds zo slecht als naar ik vermeen toen dit ter sprake kwam in oktober 2009?
Zo ja hoe kom ik hieronderuit en wat moet ik hier aan doen?

4437 158 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 08:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lang verhaal, maar het is zeker leesbaar. Ga er nog maar gerust van uit dat fotosessie.com nog niet al te betrouwbaar is. Weliswaar is niet alles wat je internet vindt waar, maar over dit bedrijf zijn wel heel veel klachten. Blijkbaar heeft de boete van eerder dit jaar niet geholpen (link boete.

Voor een professioneel bedrijf ziet de site er trouwens ook erg simpel uit en is sinds 2008 niets meer op het forum gezet.

Probeer er dus nog maar vanaf te komen (hopelijk heb je de brief aangetekend met handtekening retour verstuurd), maar ga er maar van uit dat je post niet ontvangen, zogenaamd wel shoots inplannen en met allerlei kosten en aanmaningen aankomen. Mochten ze dat doen, aangifte doen bij de politie Zwolle. Dat is namelijk de enige zaak die op dit moment loopt. Dus niet tegen kassa, maar tegen Fotosessie!

ve
door verwijderd - Jul 27, 2010 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ondanks de boete in februari 2010 gaan ze blijkbaar nog steeds door met hun praktijken. Lijkt mij daarom verstandig om ook bij Consuwijzer deze gang van zaken te melden. Blijkbaar is 1 boete niet genoeg om hun wanpraktijken te stoppen.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai, ik kreeg onlangs via hyves een bericht van een meisje ... ik geloof niet dat ik de naam mag noemen... die bij deze organisatie werkte. Er stond in het kort in dat ik een leuke foto had en de wat voelde voor het winnen van een gratis fotoshoot. Ik vind het heel apart hoe ze aan mij gekomen zijn of krijgt iedereen op hyves dit bericht van dat meisje. Vandaar dat ik even op onderzoek uitging over deze studio en gelukkig kwam ik hier terecht.

ve
door verwijderd - Sep 3, 2010 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bentley,
Ze komen er op door heel Hyves door te spitten. Als je klikt op vrienden van en dat een paar keer volhoudt, ben je zo heel Hyves door.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2010 om 00:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi,
ik heb dringend jullie hulp nodig en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik hier heeeeel toevallig opgekomen net,en wat ik las schokte me toch wel.

Mijn verhaal is ongeveer hetzelfde als wat -lady aphrodite- aan het begin van haar verhaal schrijft.

Toevallig heb ik ook een paar dagen geleden een berichtje via mijn hyves gehad:'
'Hey
Wat een leuke foto!Vanwege je leuke uitstraling ben je vandaag geselecteerd!Je kijrgt daarom een code: H34hyEn meld je vandaag nog aan op: w w w . n a t i o n a l e f o t o s t u d i o. n l En maak kans op een gratis professionele fotoshoot!\

Ik wist niet wat ik hiermee moest,en heb me voor de lol gewoon aangemeld.

Nu werd ik vandaag om 20.55 uur gebeld met een nummer dat begint met 038..

Ik kreeg een leuke spontane dame aan de telefoon (ik weet haar naam helaas niet meer,maar ze klonk wel jong) ,die mij dus vertelde dat ik ben geselecteerd en dat ik een shoot kan doen van inplaats 450 euro voor 125euro.Dit hadden ze uitgezocht,vonden ze belachelijk duur,en bij hun was het dus niet meer dan 125euro incl. visagie,haarstyling,en 30 foto's op een cd-rom thuis gestuurd.

Nou om een lang verhaal kort te maken,(mijn verhaal komt erg overeen met lady aphrodite) werd het inderdaad opgenomen op een voicerecorder,kan ik binnen 7 dagen de afspraak afzeggen/verzetten,en minimaal 48 uur van te voren,maar dan komt er 25euro in rekening en blablabla.De beloftes alles is hetzelfde als wat lady aphrodite allemaal schrijft.

Nu vroeg ze mij dus om mijn geboortedatum.mijn adres(wat ik verdorie ook in ontwetendheid gegeven heb),en mijn sofinummer(wat ik God zij dank NIET gegeven heb).

Nu heeft 'mevrouw' dus een datum geprikt voor 29 november om 18.00 uur en ik mag mensen mee nemen.omdat dat fijner en vertrouwelijker is.

Ook zij deze dame dat ik morgen een mail van hun krijg ofso.

Mijn vraag aan jullie is nu: WAT moet ik hier nu mee en heb ik mij zelf nu in de nesten gewerkt?
ik baaaal er verschrikkelijk van dat ik met mijn stomme hoofd mijn adres heb gegeven!

Ik hoop zo dat jullie mij kunnen helpen.

Ik kom ook absoluut niet uit de buurt van zwolle..ik woon in de buurt van denhaag..en wist hier dus ook helemaal niks van.Ik kom er nu net echt per toeval achter omdat ik dacht ik ga even op de site de portfolio's bekijken.
Pff wat een gedoe!

Nogmaals hoop ik op wat hulp.

Groetjesss

ve
door verwijderd - Nov 6, 2010 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Saatje,

je hebt hier inderdaad met een onbetrouwbaar 'bedrijf' te maken. Wat je nu moet doen is dit 'bedrijf' een aangetekende brief (met ontvangstbevestiging) sturen waarin je heel duidelijk schrijft, dat je met hen niet verder wilt, dus dat je de mondelinge overeenkomst, die je met hen gesloten hebt, wilt annuleren. Je hoeft niet vriendelijk te zijn in die brief, en je hoeft je al helemaal niet te verantwoorden. Zet daarin jouw naam en adres (welke je reeds aan hen gegeven hebt) en zet er een rare, onleesbare krabbel onder, als zijnde een handtekening. Dus kort en krachtig!

En je hoeft je niet te schamen. Dit malafide 'bedrijf' doet niet anders, dan jongeren in de val te lokken. Jij bent een van de (zeer) velen.

Mochten zij, ondanks dat je de aangetekende brief verstuurd hebt, jou toch een incassobureautje op je dak sturen, dan moet je dat incassobureautje een email sturen dat jij je aan je wettelijke verplichtingen gehouden hebt en dat je verder niet meer op dreigbrieven e.d. zult reageren. Waarschijnlijk zal dat incassobureautje jou nog een paar dreigbrieven sturen, maar daar moet je verder niets meer mee doen.

Lees ook het volgende forum eens:
http://kassa.vara.nl/discussies/discussie/vadetail/fotosessiecom/

Wat je ook moet doen, is iedereen die je kent, waarschuwen voor de wanpraktijken van dit 'bedrijf'. Laat er niemand meer intrappen!!

Sterkte verder...

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Nov 11, 2010 om 15:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Hutch,

Sorry voor de late reactie,maar alsnog bedankt voor je tips.

Ik heb de volgende dag een afspraakbevestiging van hun gehad en ik heb daar gelijk op gereageerd.
Ik heb gezegt dat ik graag van de afspraak wil af zien,omdat het mij nu niet zo goed uit komt.Ik heb het heel kort gehouden.

2 dagen later ontving ik een email terug waarin dit stond:
Wij hebben je afspraak kosteloos verwijderd.

Mocht je in de toekomst nog interesse hebben in het laten maken van jou fotoshoot,
Dan kun je tot eind volgende maand gebruik maken van het aanbod wat we je hebben gedaan.
Daarna is ons aanbod helaas vervallen.

Het is dan echter wel verstandig om vroegtijdig je afspraak vooraf te reserveren.

Wil je een nieuwe afspraak maken voor je fotoshoot, stuur ons dan een mail of bel 038....

Dit bericht is je bewijs dat de Koop op Afstand die met jou of je wettelijk vertegenwoordiger was overeengekomen betreffende het laten maken van een fotoshoot bij Nationale fotostudio BV met ingang van vandaag is ontbonden.

Ik ben erg blij met deze reactie,maar heb ook mijn twijfels gekregen.
Dit gaat toch om hetzelfde bedrijf?
Niet dat ik de shoot alsnog bij hun wil doen,maar ik vraag me af,als ze oplichters zijn,waarom ze mij dan dit mailtje sturen?Ik bedoel,ze hadden het me ook moeilijk kunnen maken toch?Of ben ik nu gewoon erg naief en is dit hun manier van 'werken',en kan ik nog wat deurwaarders verwachten;-)

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie,en ik hoop dat je hier ook nog even op zou kunnen reageren.

Groetjes!

ve
door verwijderd - Nov 11, 2010 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

even iets vergeten..Dit mailtje heb ik gekregen van nationale fotostudio de grootste van de benelux,en bij hun zou ik ook de shoot hebben,alleen dan in zwolle.
is fotosessie.com nou hetzelfde bedrijf?

ve
door verwijderd - Nov 11, 2010 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

saatje-86

Ja, het is hetzelfde bedrijf.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Dec 14, 2010 om 23:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey

ik heb dit ook voor gehad

ik ben er normaal nu vanaf

wete wat het ergste is dat ik juist op netlog terug een vipcode kreeg

heb ze direkt als misbruik gemeld ik hoop dat ze toch gaan stoppen xxxx

ve
door verwijderd - Dec 23, 2010 om 10:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb net dit bericht gekregen op hyves:

Hee, wat heb jij een leuke foto!
Heb je interesse in een fotoshoot?

Je krijgt van mij deze code; 77H2Y
vul deze snel in op;
www .nationalefotostudio .nl/vipcode en maak kans op een professionele fotoshoot!
Succes..
Groetjes

ps; kijk op de website voor meer informatie en filmpje..

Van een meisje genaamd Annelein. Ik probeerde zodra ik het bericht kreeg op haar hyves te komen maar die is direct verwijderd! Fijn dat er al enigszins ophef over is anders was ik misschien ook de fout in gegaan.

xx.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heey,
Ik ben een tijdje geleden ook gebelt door dit bedrijf en heb een brief gehad met afspraak verzetten omdat ik niet kon de 29ste nu heb ik hem ergens in maart 2011. Maar ik lees dat het niet te vertrouwen is en me moeder die zegt dat ook. Nu zit ik met het probleem da tik 125 euro en 25 euro verzet kosten moet betalen na dei fotoshoot. Maar ik kan de afspraak niet meer verzetten. Ik heb met een ene Richard gepraat aan de telefoon de eertse keer. De man die me van de week had gebelt weet ik zijn naam niet van. Ik vraag me af wat ik nu kan doen want ik zit nu hieraan vast.
Me moeder denkt dat het incassobedrijf een eigen incassobureau van hunzelf is, is dit mogelijk?

xox

ve
door verwijderd - Dec 30, 2010 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

[edit redactie - naam verwijderd]

ve
door verwijderd - Jan 3, 2011 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

miss-fairy-tale schreef op donderdag 30 dec 2010, 22:53: Heey,
Ik ben een tijdje geleden ook gebelt door dit bedrijf en heb een brief gehad met afspraak verzetten omdat ik niet kon de 29ste nu heb ik hem ergens in maart 2011. Maar ik lees dat het niet te vertrouwen is en me moeder die zegt dat ook. Nu zit ik met het probleem da tik 125 euro en 25 euro verzet kosten moet betalen na dei fotoshoot. Maar ik kan de afspraak niet meer verzetten. Ik heb met een ene Richard gepraat aan de telefoon de eertse keer. De man die me van de week had gebelt weet ik zijn naam niet van. Ik vraag me af wat ik nu kan doen want ik zit nu hieraan vast.
Me moeder denkt dat het incassobedrijf een eigen incassobureau van hunzelf is, is dit mogelijk?

xox

ik heb dat ook gehad ze maar mene advocaat heeft daar reactie op gedaan en na ne tijd niks meer gehoord want van di je deurwaarder hadde ze er ok iet bijgestoke en toen hebk mene advocaat gewaarschuwd en di je heeft iet gedaan en heb nu niks meer gehoord en bij mij was de rekening al opgelopen tot in de 200 en heb niks betaald en ze laten me grust xxx

ve
door verwijderd - Jan 3, 2011 om 11:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben heus geen kniesoor als het om tik- en/of spelfouten gaat, maar blijkbaar snap ik het hedendaagse taalgebruik niet meer zo goed. De laatste bijdrage is voor mij in elk geval zo goed als onleesbaar. Zou iemand dat kunnen vertalen naar het ABN wat zeg maar in de jaren '80 van de vorige eeuw op de lagere school gedoceerd werd?

ve
door verwijderd - Jan 3, 2011 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

"ik heb dat ook gehad ze maar mene advocaat heeft daar reactie op gedaan en na ne tijd niks meer gehoord want van di je deurwaarder hadde ze er ok iet bijgestoke en toen hebk mene advocaat gewaarschuwd en di je heeft iet gedaan en heb nu niks meer gehoord en bij mij was de rekening al opgelopen tot in de 200 en heb niks betaald en ze laten me grust xxx"

Marcel, als ik het goed lees en begrijp moet er de volgende 'vertaling' uitkomen:

"Ik heb dat ook gehad. Zij hadden ook een deurwaarder ingeschakeld, maar mijn advocaat heeft daar op gereageerd en ik heb nu al een tijd niets meer gehoord.
Bij mij was de rekening al opgelopen tot boven de 200 (euro), maar ik heb niets betaald en zij laten mij nu met rust kusje kusje kusje."

;-)

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jan 3, 2011 om 16:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ hutch

Goede vertaling.

Zou die jongedame misschien nog in de olie zijn geweest toen zij dit schreef ??
Of zou zij een beetje teveel van het laatste deel van haar naam op hebben ??

Groetjes.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2011 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dank is groot! Ik had al zo'n vermoeden dat er zoiets zou staan, maar jij blijkbaar loop ik zwaar achter in mijn kennis van de Nederlandse taal.

ve
door verwijderd - Jan 3, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

exusseer mij :-) ik wou snel reageren maar had het redelijk druk dus moest het snel gaan :-D maar verder praat ik eigelijk vlot nederlands want ik typ enkel dialect als ik rap moet zijn are groetjes x

ve
door verwijderd - Mar 3, 2011 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb dus het belletje gehad en de mail al binnen.
Zelf heb ik wel gerageerd met een mail met wat ik gelezen had op deze site en daarmee van de afspraak afzag.
Ik wacht wel af wat er komt.
Ze zijn niet de eerste die mij beduveld of moeilijk gemaakt hebben.
Tot nu toe heb ik nog steeds aan het korte eind getrokken.

Joy

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 08:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het korste eind moet dus het langste eind worden.
Wel gister even gebeld om het ook telefonisch af te zeggen en per mail.
Misschien wel tip als je per mail afzegt, stuur je mail die je naar hun stuurt ook naar een ander emailadres, zodat hun niet kunnen zeggen dat ze het niet ontvangen hebben of dat je het niet verstuurd hebt.

Joy

ve
door verwijderd - Mar 4, 2011 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

heey
ik heb via hyves ook een berichtje gekregen over de fotoshoot.
eerst geloofde ik het,
maar ik ben samen met mijn broer en moeder op onderzoek uitgegaan, omdat we het al een beetje gek vonden dat het berichtje door iemand was gestuurd die 0 vrienden had en waarvan de pagina 0 keer was bekeken.

ik ga dus echt nevernooit meer in op dit soort [edit redactie].
xxx

ve
door verwijderd - Mar 17, 2011 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag zo'n beetje hetzelfde mailtje via hyves gehad.. omdat het me best leuk leek ben ik naar de site gegaan, ik vertrouwde dit (gelukkig) niet helemaal en ben eerst even gaan googelen. Nadat ik dit verhaal gelezen ben weet ik zeker dat ik niet ga reageren. Het is eigenlijk precies hetzelfde verhaal mailtje via hyves, ik ging naar t account en zag dat het 0 x bekeken was, ik vond het vaag en ben nu blij dat ik er niet op ingegaan ben! Ik hoop dat er meer mensen zijn die niet in een keer ergens voor inschrijven en gewoon ff kijken want zodra je dit intypt bij google staat dit verhaal naast de eigen website bovenaan!

Noor

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem!
Ze hebben mij ook benaderd op hyves en ik was zo overrompeld, dat ik ja heb gezegt.
Alleen kon ik het binnen 7 dagen afzeggen.
Dat heb ik niet gedaan.
Maar ik wil het eigenlijk helemaal niet!
Wat moet ik nu doen?
Ik heb ze al gemaild dat ik er toch van af zie, maar niet 100 euro wil betalen.

Wie kan mij hier bij helpen wat ik moet doen?

Groeten.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2011 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

jollebollie

Vraag: hoe oud ben je?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2011 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey ik hoor er ook nog steeds van.
mij advocaat heeft zich er mee bezig houden ik negeer gewoon alles.
ik heb op een website gelezen dat ze zelfs al last hebben gehad van de nederlandse politie erg e...

ik zal u ook verder op de hoogtte houden hoe het bij mij verloopt want ik zit al langer er mee vast maar tot slot ik zal niets betalen.
na dat ze me dat lapte hebben ze het nog eens geprobeerd... hoe erg

xxx

ve
door verwijderd - Mar 28, 2011 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

elisake

Fijn dat je ons op de hoogte wilt houden van nieuwe ontwikkelingen.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2011 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Elisake,
En als ik maar lang genoeg zoek, dan zal ik ook wel een website kunnen vinden waarop staat dat onze koningin een alien is. Oftewel: niet alles geloven wat op internet staat.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 11:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

er staar meer als 1 ding op internet ik zei dat al als voorbeeld marcel

ve
door verwijderd - Mar 30, 2011 om 11:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan zal mijn taalverklaring wel wat weggezakt zijn, maar een zin als: ik heb op een website gelezen dat ze zelfs al last hebben gehad van de nederlandse politie erg e... kan ik niet anders vertalen dan naar een stelling dat de Nederlandse politie achter ze aan zit. Ik zie hier helemaal geen voorbeeld (waarvan eigenlijk) in, alleen een stelling zonder onderbouwing.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit nu ook!
Ik had me voor de grap ingeschreven en ik kreeg een voicemailbericht van een of andere Frank van de Nationale Fotostudio. Hij zei dat de professionals mijn foto hadden bekeken en dat ik een professionele fotoshoot mocht komen doen. Hij heeft daarna een e-mail gestuurd of ik hem wil bellen. Dit is nu nog aan de gang. Ik ben blij dat ik toevallig op deze website terecht kwam en dit lees. Mijn ouders vertrouwden het al niet. Ze hadden gelijk! Ik ga dus echt geen fotoshoot daar doen nu ik dit artikel gelezen heb!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2011 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zit nu niet in een rechtzaak trouwens en ik heb ook nog niet gereageerd. Ik ga fotostudio dus echt blokkeren!!

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 23:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben ook via hyves benardert door één of andere Patty, en ook nog door een ander waar ik de naam niet meer van weet, en waar vervolgends ook het account van is verwijdert. Ik heb me zoals velen gewoon voor de lol ingeschreven, en ben een dag daarna rond 7 uur gebeld op een dinsdag door een hele aardige spontane jonge vrouw ( naar mijn mening ) die zei dat ze Wendy heette, ik was helemaal blij, en vond het echt super, dat ze mij kozen was een hele verbazing, dus ik heb natuurlijk ja gezegt. Ze wilde vast en zeker dat ik ouderlijke toestemming zou hebben, en heeft ze dus met m'n vader gesproken. Omdat mijn moeder niet thuis was, en mijn vader het ook graag met m'n moeder wil bespreken. Ze zou donderdag terug bellen, dat deed ze ook. Omdat mijn ouders toen weer niet thuis waren, zou ze dinsdag terug bellen. Dat moet ik dus nog afwachten. Ik voel me super rot, omdat ik echt dacht dat het een kans was op een modellen carierre, aangezien ik al eerder gescout ben door modellen bureau's, maar daar kwam dan weer niks van. Maar mijn moeder vertrouwde het gelukkig niet, en we gingen wat googlen, en kwamen dus hier terecht. We waren een hoop geld kwijtgeraakt als we hier niks van wisten, want ik zat mijn ouders al te overtuigen dat ik dit heel graag wilde, dus we zouden waarschijnlijk akkoord gaan met het aanbod. Ik vond het allemaal heel vertrouwlijk klinken, zoals ik het aan de telefoon hoorde. Maar nu weet ik, als je er al geld voor moet betalen zit het al niet goed. Er staat bovendien op de site ook nog dat je een GRATIS fotoshoot kan winnen, en alle reacties die ik hier boven zie staan, staat in dat ze allemaal 125 euro moeten betalen. Dan staat er wel op de site dat dat één van de andere fotoshoots kan winnen, die wel geld kosten, maar ik zie nog niemand die er werkelijk ééntje gratis heeft gewonnen. Dus dat staat er ook maar genept bij denk ik. Ookal klinkt het allemaal zo goed, ga er dus maar niet op in.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Apr 23, 2011 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Xdenizee,

heel goed. Niet intrappen. En uiteraard worden er geen gratis fotoshoots weg gegeven. Allemaal klinkklare onzin! Leugens zelfs.......

"een shoot te laten maken ter waarde van 125 euro. Normaal gesproken moet je zelf contact opnemen en kost dit 450 euro"

En die zogenaamde kortingen (van 450 voor 125 euro) is uiteraard ook je reinste onzin.

Nooit meer reageren en als zij terug bellen, direct mededelen dat jullie geen interesse meer hebben en direct de verbinding verbreken. Mogelijk dat zij nog beginnen te dreigen met allerlei juridische stappen, maar die slaan nergens op.

Goed gereageerd!!

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Apr 28, 2011 om 11:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

HELP? Ik ben dus ook gebeld afgelopen maandag en ik heb ook gegevens doorgegeven zoals geboortedatum en sofinummer ( HOE DOM!! ) En Nu ???

ve
door verwijderd - Apr 28, 2011 om 20:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@leonie1901

als ze weer terug bellen gewoon zeggen dat je afziet van het afbod.
als ze vragen waarom, hoef je geen antwoord te geven. je ziet er gewoon van af.
mijn moeder heeft dat tegen dr gezecht en we zijn er nu zonder gezeur van af.

ve
door verwijderd - May 13, 2011 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dochterlief is vandaag ook gebeld en nog geen 18 jaar dus ook ik moest het aanhoren.
Dochterlief heeft net een fotoshoot gewonnen bij Lucas via fotoshoot winnen (of zoiets) en dar zijn we geweest en dat was wel echt.
En geen kosten.
Vooral geen kosten zijn belangrijk.
veel meisjes laten een foto achter op een site waar je een fotoshoot kan winnen. Want eerlijk is eerlijk daar dromen veel meisjes van.
Daardoor kunnen ze veel meisjes benaderen en net doen alsof je net niet gewonnen hebt.
Via de site waar dochterlief het mee heeft gewonnen moet je stemmen en als je niet wint, wordt je niet gebeld of lastig gevallen.

Misschien helpt klagen bij hyves, wantz e doen het via die site.

ve
door verwijderd - May 18, 2011 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi, ik heb ongeveer hetzelfde verhaal als vele van jullie. Ongeveer een weekje terug heb ik een berichtje ontvangen van ene Kirsten. De naam zegt me niet veel. In dat mailtje stond dat ik vanwege mijn goede looks, ben geselecteerd voor de fotoshoot van nationale fotostudio. Ik kreeg daar ook een VIP-code bij.
Voor de grap deed ik eigenlijk mee, ik was eigenlijk allang weer vergeten dat ik me had opgegeven voor een gratis fotoshoot. Totdat ik vandaag een mailtje kreeg van de nationale fotostudio. Daar stond dan vervolgens in dat ik ben uitgekozen voor een gratis fotoshoot. Onder aan de mail stond dat ik zo snel mogelijk contact moest opnemen, het nummer dat ik dan zou moeten bellen stond onderaan de brief. Maar ook stond erbij dat als je nog geen 18 jaar bent, een van je ouders moet bellen. ik ben nog geen 18 jaar, en dus zou een van mijn ouders er naar moeten bellen.

Ik vond het heeeel erg leuk dat ik dat mailtje had gekregen, ik voelde me eigenlijk best speciaal. Want ja, wie kan nou zeggen dat ze benaderd is door iemand die jou uitstraling vind hebben (best veel dus, als ik deze reacties allemaal lees!) Ik wilde dus eigenlijk dat mijn moeder zo snel mogelijk zou bellen, want ik was natuurlijk razend enthousiast en helemaal gelukkig. Maar mijn moeder wilde eerst wachten, ze wilde er eerst met mijn vader over overleggen. Ze had er namelijk al geen goed gevoel over.

Mijn vader is zojuist thuis gekomen. Ook hij vertrouwde de boel niet zo.
Hij wilde eerst alles googlen, om te weten te komen of dit wel echt een betrouwbaar bedrijf is. Daar kwamen we op allerlei sites, waar onder meer: deze site, terecht waar uitdrukkelijk gezegd werd, dat je met dit ONBETROUWBAAR bedrijf GEEN contact moet opnemen, want je zit er voor een hele tijd aan vast.

Ik heb dus nog geluk gehad, maar vele van jullie zijn hier op in gegaan. Als mijn ouders niet hadden willen wachten, was ik er ook al op ingegaan. Ik wil dus nog meer meisjes weerhouden om met dit bedrijf contact op te nemen.

Ik hoop zo dat er niet nog meer meisjes in deze vuile streek trappen. Ik was er bijna ingetrapt, maar daar hadden ze helaas net de verkeerde bij

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Mijn vraag is ik zit ook met een probleem ik wil het bevestiging annuleren maar de annuleerings termijn was binnen 7 dagen en die zijn al voor bij wat kan nu het beste doen en wat zijn de nadelen als ik er niet na toe ga
wie kan me hier bij helpen :(

groetjes ela....

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

nog vergeten te zeggen het is de zelfde studio namelijk nationale foto studio zwolle
het afspraak is op 31 mei en is best lang geleden dat ik die afspraak heb gekregen
wie kan me helpen met mijn vraag?
xxxx

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

ela-28 schreef op zondag 22 mei 2011, 11:56: nog vergeten te zeggen het is de zelfde studio namelijk nationale foto studio zwolle
het afspraak is op 31 mei en is best lang geleden dat ik die afspraak heb gekregen
wie kan me helpen met mijn vraag?
xxxx

Volgens hun a.v.

ALGEMENE VERKOOP- EN LEVERINGSVOORWAARDEN VAN FOTOSESSIE.COM BV

Fotosessie.com BV is statutair gevestigd te Zwolle en ingeschreven bij de Kamer voor Koophandel te Zwolle onder nummer: 05079715.

1. Definities

1. 1.
Afspraak: De afspraak voor de Fotoshoot. Nadat Fotosessie.com telefonisch een afspraak met Opdrachtgever heeft gemaakt voor een fotoshoot, ontvangt Opdrachtgever binnen 3 werkdagen daarna een bevestigingse-mail op basis waarvan de overeenkomst met Opdrachtgever voor het maken van een Fotoshoot tot stand komt. Vervolgens kan Opdrachtgever binnen 7 werkdagen na ontvangst van de bevestigingse-mail de gemaakte afspraak kosteloos ontbinden of verzetten.

Hier staan de a.v. Klik

Even controleren of het het bedrijf betreft waar de afspraak is gemaakt. klik hier

Ik ben bang dat u te laat wilt ondernemen.

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

ela-28 schreef op zondag 22 mei 2011, 11:56: nog vergeten te zeggen het is de zelfde studio namelijk nationale foto studio zwolle
het afspraak is op 31 mei en is best lang geleden dat ik die afspraak heb gekregen
wie kan me helpen met mijn vraag?
xxxx

Voor de duidelijkheid je afspraak kan je neit ontbinden dat had ik ook geprobeerd via een aangetekende brief maar ik moest en zou komen ik ben niet op komen dagen en heb nu rekeningen maar moest aangifte doen ik geef je het advies om aangetekende brief t esturen maar zelf een kopie te maken en daarna na tijdje als je reningen hebt je moet ze eigenlijk ongeopend terug sturen maar ik heb na 4 brieven ongeveer de post keer open gemaakt en dat was me laastet kans ik heb nu aangifte gedaan en betaal niets ik geef je dit advies ook geef je ook het advies als je rekeningen krijgt niet te betalen zelfs niet als hun dreigen...

Ik hoop dat het duidelijk is

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

miss-fairy-tale
Voor de duidelijkheid je afspraak kan je neit ontbinden dat had ik ook geprobeerd via een aangetekende brief maar ik moest en zou komen ik ben niet op komen dagen en heb nu rekeningen maar moest aangifte doen ik geef je het advies om aangetekende brief t esturen maar zelf een kopie te maken en daarna na tijdje als je reningen hebt je moet ze eigenlijk ongeopend terug sturen maar ik heb na 4 brieven ongeveer de post keer open gemaakt en dat was me laastet kans ik heb nu aangifte gedaan en betaal niets ik geef je dit advies ook geef je ook het advies als je rekeningen krijgt niet te betalen zelfs niet als hun dreigen...

Ik hoop dat het duidelijk is

Ja het is me wel een beetje duidelijk maar waar heb je het aan gift gedaan pij de politie en je zegt dat ik het niet moet betalen maar ze zeggen toch je moet het binnen 7 dagen anuleren en ik ben te laat hebben ze dan niet het recht om dat 125 euro van me te vragen niet dat ik het ga betalen of zo
trouwens het is het zelde foto studio ik heb er op geklikt.

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

ela-28 schreef op zondag 22 mei 2011, 12:25: miss-fairy-tale
Voor de duidelijkheid je afspraak kan je neit ontbinden dat had ik ook geprobeerd via een aangetekende brief maar ik moest en zou komen ik ben niet op komen dagen en heb nu rekeningen maar moest aangifte doen ik geef je het advies om aangetekende brief t esturen maar zelf een kopie te maken en daarna na tijdje als je reningen hebt je moet ze eigenlijk ongeopend terug sturen maar ik heb na 4 brieven ongeveer de post keer open gemaakt en dat was me laastet kans ik heb nu aangifte gedaan en betaal niets ik geef je dit advies ook geef je ook het advies als je rekeningen krijgt niet te betalen zelfs niet als hun dreigen...

Ik hoop dat het duidelijk is

Ja het is me wel een beetje duidelijk maar waar heb je het aan gift gedaan pij de politie en je zegt dat ik het niet moet betalen maar ze zeggen toch je moet het binnen 7 dagen anuleren en ik ben te laat hebben ze dan niet het recht om dat 125 euro van me te vragen niet dat ik het ga betalen of zo
trouwens het is het zelde foto studio ik heb er op geklikt.

Nou ze hebben dat recht wel maar aangezien het oplichtingspraktijken zijn ook weer niet.... dus ik zou niets betalen en als je rekeningen krijgt aangifte gaan doen bij de politie bij jou in de buurt en ze zullen zeggen we kunnen hier niets mee maar als ze dat zeggen moet je juridisch loket bellen... daar is de zaak bekend....

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

miss-fairy-tale zondag 22 mei 2011, 12:28
Nou ze hebben dat recht wel maar aangezien het oplichtingspraktijken zijn ook weer niet.... dus ik zou niets betalen en als je rekeningen krijgt aangifte gaan doen bij de politie bij jou in de buurt en ze zullen zeggen we kunnen hier niets mee maar als ze dat zeggen moet je juridisch loket bellen... daar is de zaak bekend....

Himmmm oke heel erg bedankt nog voor je advies ik hoop dat het goed komt en zal er nooit meer in trappen.....

ve
door verwijderd - May 22, 2011 om 23:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben ook via hyves benaderd en op ingegaan.
2 mei heb ik mijn fotoshoot gehad. Geen problemen.
Over 4 weken komen foto's via de post werd verteld, hier wacht ik nu pas 2 weken op.
Na al deze enge en verontrustende verhalen hoop ik dat de foto's wel binnenkomen en dat het castingsaanbod ook nog steeds geldt.

Natuurlijk moest ik wel 125 euro betalen, maar dat weet je van tevoren.. Ook al stond er dat je een gratis fotoshoot kon winnen, het werd daarna wel duidelijk gezegd.

Ik ben benieuwd of het verdere proces ook nog goed gaat.

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ela- 28

Op grond van de boete die opgelegd is, zie al eerder geplaatste link:
klik hier raad ik aan om langs te gaan bij Juridisch Loket om u te helpen met schrijven van een bezwaarschrift i.v.m. overtreding van de wet oneerlijke handelspraktijken.

Geeft in de brief aan dat u op grond van overtreding van deze wet een verlengde ontbindingstermijn van 3 maanden heeft en dus alsnog de afspraak annuleert.

Wet Oneerlijke handelspraktijken

Om de consument te beschermen is de Wet oneerlijke Handelspraktijken gemaakt:
Klik

http://www.consumentenautoriteit.nl/wetgeving/wet-oneerlijke-handelspraktijken

U kunt ook eerst Consuwijzer bellen en daar uw probleem voorleggen:
Consuwijzer

ve
door verwijderd - May 24, 2011 om 16:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond dinsdag 24 mei 2011, 16:14
@ Ela- 28

Op grond van de boete die opgelegd is, zie al eerder geplaatste link:
klik hier raad ik aan om langs te gaan bij Juridisch Loket om u te helpen met schrijven van een bezwaarschrift i.v.m. overtreding van de wet oneerlijke handelspraktijken.

Geeft in de brief aan dat u op grond van overtreding van deze wet een verlengde ontbindingstermijn van 3 maanden heeft en dus alsnog de afspraak annuleert.

Wet Oneerlijke handelspraktijken

Om de consument te beschermen is de Wet oneerlijke Handelspraktijken gemaakt:
Klik

http://www.consumentenautoriteit.nl/wetgeving/wet-oneerlijke-handelspraktijken

U kunt ook eerst Consuwijzer bellen en daar uw probleem voorleggen:
Consuwijzer

Bedankt voor je hulp tdehond ik zal er alles aan doen om van hun aftekomen en niks te betalen groetjes...

ve
door verwijderd - May 31, 2011 om 15:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte dames/heren,

Dit zelfde probleem is mijn partner ook overkomen. Helaas voor hun heb ik het gemeld aan de Fraudehelp desk, politie Midden-Holland, De Consumentenbond, Consuwijzer en de uiteraard mijn Advocaat. Echter kan de Politie niets doen zonder aangiftes/meldingen zoals aangegeven in de lokale krant van Zwolle : De Stentor. indien jullie willen dat deze praktijken stoppen, zou ik jullie gaarne om jullie hulp willen vragen. Zet alles op papier en mail het naat mij, of doe een melding bij de politie/ fraudehelpdesk.

Ik ga er sowieso achteraan dat deze zaak stopt! Dit is ongelofelijk dat mensen op deze manier bedonderd worden zonder dat de overheidsinstanties iets mogen/kunnen.

(Indien voor vragen, mijn E-mail: [edit red. ivm privacybescherming])

Alvast bedankt

ve
door verwijderd - May 31, 2011 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

weck dinsdag 31 mei 2011, 15:48
Geachte dames/heren,

Dit zelfde probleem is mijn partner ook overkomen. Helaas voor hun heb ik het gemeld aan de Fraudehelp desk, politie Midden-Holland, De Consumentenbond, Consuwijzer en de uiteraard mijn Advocaat. Echter kan de Politie niets doen zonder aangiftes/meldingen zoals aangegeven in de lokale krant van Zwolle : De Stentor. indien jullie willen dat deze praktijken stoppen, zou ik jullie gaarne om jullie hulp willen vragen. Zet alles op papier en mail het naat mij, of doe een melding bij de politie/ fraudehelpdesk.

Ik ga er sowieso achteraan dat deze zaak stopt! Dit is ongelofelijk dat mensen op deze manier bedonderd worden zonder dat de overheidsinstanties iets mogen/kunnen.

(Indien voor vragen, mijn E-mail: [edit red. ivm privacybescherming])

Alvast bedankt

zeker weten dat zaak moet gewoon dicht is niet normaal meer ik heb een brief gestuurd dat ik er niet mee veder wil de reactie zal nog komen een boete of deurwaarde we zien nog wel wat ze gaan doen allemaal boelshit

ve
door verwijderd - May 31, 2011 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Ela,

Ik ben er serieus mee bezig, wellicht dat je een verklaring aan de Politie kan afgeven? De brieven doen ze niets mee gaat direct richting het incasso bureau, ik ben er al sinds eind 2009 mee bezig. Dus... kan je nagaan hoelang ze het proberen.

mvg

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

weck dinsdag 31 mei 2011, 19:02
Beste Ela,

Ik ben er serieus mee bezig, wellicht dat je een verklaring aan de Politie kan afgeven? De brieven doen ze niets mee gaat direct richting het incasso bureau, ik ben er al sinds eind 2009 mee bezig. Dus... kan je nagaan hoelang ze het proberen.

mvg

hoi weck

ja klopt ik snap niet waarom ze er niks aan doen
ik heb nu een brief gekregen dat ik 140 euro moet betalen binnen 14 dagen.
Wat raad je me aan om nu te doen wat is het beste ?
Ik hoop zo snel mogelijk antwoord van je e krijgen

mvg ela.

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak een melding bij de Politie, gelieve krimpenerwaard, en vraag naar A. van Meiijeren. Doe je verhaal en laten we het gaan oplossen. Btw van wie heb je de incassobrief ontvangen?

ve
door verwijderd - Jun 3, 2011 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

weck vrijdag 3 jun 2011, 15:04
Maak een melding bij de Politie, gelieve krimpenerwaard, en vraag naar A. van Meiijeren. Doe je verhaal en laten we het gaan oplossen. Btw van wie heb je de incassobrief ontvangen?

Ik heb het brief van national fotostudio zwolle gekregen
er staat op van factuur wegens verzuim van fotoshoot 31 mei 2011
en de betaling moet uiterlijk zijn ontvangen op 16 juni 2011
125 euro verzuim kosten
15 euro adiministratie kosten.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 11:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

miss-fairy-tale zondag 22 mei 2011, 12:28
Nou ze hebben dat recht wel maar aangezien het oplichtingspraktijken zijn ook weer niet.... dus ik zou niets betalen en als je rekeningen krijgt aangifte gaan doen bij de politie bij jou in de buurt en ze zullen zeggen we kunnen hier niets mee maar als ze dat zeggen moet je juridisch loket bellen... daar is de zaak bekend....

Nu heb ik deze mail gekregen omdat ik niet wil komen..

Zoals al aangegeven in eerdere email is het niet meer mogelijk de afspraak te ontbinden. Wanneer u de afspraak niet wilt verzetten, dan blijft deze staan. Wanneer u dan niet verschijnt op de gemaakte afspraak, dan zijn wij helaas genoodzaakt de kosten in rekening te brengen.

Hoogachtend,

[edit redactie]

Nationale Fotostudio BV

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 20:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen,

Ik was ook vandaag gebeld door die fotostudio Benelux.. En was erg enthousast, met mn domme kop erin getrapt en meteen een afspraak gemaakt. Maarja nu ik dit allemaal lees had ik dus vandaag namens mn moeder meteen een email gestuurt dat ik niet akkoord wil gaan met de mondelinge overeenkomst. Wat gebeurt er nu? Gaan ze het nu annuleren of moet ik alsnog die 125 euro betalen? XX

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

teodora schreef op vrijdag 10 jun 2011, 20:34: Beste mensen,

Ik was ook vandaag gebeld door die fotostudio Benelux.. En was erg enthousast, met mn domme kop erin getrapt en meteen een afspraak gemaakt. Maarja nu ik dit allemaal lees had ik dus vandaag namens mn moeder meteen een email gestuurt dat ik niet akkoord wil gaan met de mondelinge overeenkomst. Wat gebeurt er nu? Gaan ze het nu annuleren of moet ik alsnog die 125 euro betalen? XX

Als het goed is annuleren ze hem want je hebt zolang de tijd om je mondelinge overeenkomst aftezeggen... bovendien hoor je volgens de wet je mondelingen overeenkomst altijd af te kunnen zeggen....

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Owww okee Moooooi =) Dankjewel XX

ve
door verwijderd - Jun 11, 2011 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

hey iedereen

ik heb er nu even niets meer van gehoord.ik heb alles genegeerd.ik had geprobeerd met advocaat maar dat hielp dus niets.

ik heb nog info gekregen hoe ik het kan aanpakken als ze me nog lastig vallen.ik hou verder contact hier maar pas op wat je hier zegt want wie weet zit er iemand mee te lezen die achter deze valsheid zit

groetjes elisa xxx

ve
door verwijderd - Jun 24, 2011 om 08:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter is ook gebeld maar deze keer gaat het wél om een gratis fotoshoot en dit is ook zwart op wit bevestigd in een e-mail. Lopen we het risico dat er alsnog betaald dient te worden, ondanks dat het dus echt op papier staat dat het écht om kostenloos gaat??? Wel/niet doen...?

ve
door verwijderd - Jun 29, 2011 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een e-mail blijft dubieus want niet schriftelijk of u moet er met een screendump
(Ctr+PrtSrc) even een afdruk maken van dat berich en dit opslaan in een tekstverwerker zoals Word of Kladblok b.v.
Ik neem aan; fotosessie.com/ Nationale fotostudio (dezelfde) kennende, dat men daar zich zullen blijven beroepen op de opname die men van dit telefoongesprek heeft gemaakt en waar ook uw woord JA is opgenomen.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 19:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een probleem,.
ik heb via hyves ook zo een mail gekregen, en ik heb mijn mobiele nummer en naam gegeven,
Ik heb het niet aan mijn ouders verteld. en ik ben bang dat ik in de problemen kom.
Ze hebben me nog niet gebeld.
Maar als ze me bellen kan ik dan gewoon nee zeggen of krijg ik dan problemen.?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 20:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je minderjarig bent dan heb je géén probleem want als minderjarige mag je niet eens zo'n overeenkomst aangaan.
Zeg het maar zo lief mogelijk tegen papa of mama (eerst even afwassen) en zeg dan: "Pa,ik ben stom geweest maar als u op Vara Kassa kijkt kunt u zien dat ik niet de enige ben"
Als ik jouw pa was zou ik niet boos zijn.

De (ouwe) Vrije Vogel.

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 20:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hmm, ik weet niet of ik het zeg.
Want als ze me bellen en als ik dan gewoon nee zeg,
dan ben ik er toch vanaf?

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 20:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Trouwens, als je nog geen afspraak heb gemaakt, en ze bellen je,
dan kun je toch nog altijd nee zeggen zonder problemen?

Lyan

ve
door verwijderd - Jul 4, 2011 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Allemaal

Ik heb een tijdje geleden dit precies hetzelfd gehad begon ook allemaal met een mailtje via hyves met een vipcode erin hier heb ik dus op gereageeerd en een foto van me zelf in gestuurd. Ze vertelde me ook van alles dat het gratis was wat hier ook allemaal staat in de verhalen... Ik heb mijn afspraak binnen een dag nog afgemeld omdat ik mailtjes kreeg van vriendinnen van mij dat ik daar apsoluut niet mee in zee moest gaan omdat het oplichters waren.. door deze heb ik het ook maar gelijk op internet opgezocht en kwam ik hier gelijk terrecht en las ik al deze verhalen, ik schrok er echt heel erg van dat er al zoveel mensen ingetrapt zijn in zulke minne lui !! Ik heb mijn afpsraak de volgende dag afgezegd (moest hem binnen 48 uur afzeggen) Ik heb in deze mail geen reden gegeven waarom ik niet kwam maar wel duidelijk gezegd dat ik niet kon omdat er iets tussen was gekomen iets persoonlijks.. Blijkbaar hebben ze mijn mail niet gehad of gewoon niet gelezen en krijg ik dus nu elke keer acceptgiro's thuis ik heb inmiddels de 4e al binnen en er staat onder als ik dan nu niet zou betalen dat er dan een deurwaarder op me afgestuurd werd. Ik heb naar het jurdisch loket geweest en die vertelde dat ze al flink bekend stonden en dat ze bezig waren met deze zaak en dat ze misschien een dikke geld boete kunnen verwachten, ze hebben tot nu toe nog niemand voor de rechter gesleept nouja moet je ook dikke bewijzen hebben dacht ik zo?
Ik moest van het jurdisch loket een brief schrijven en daar kort met krachtig in zetten dat ik mijn afspraak afgezegd heb en dat ik dus absoluut niet ga betalen dus ik ga deze week gelijk even zo'n brief schijven zou het dan daarmee afgedaan zijn of?

Mijn vraag is dus wat moet ik hier mee is iemand ook al zo ver als ik?
Zou die deurwaarder nu echt aan mijn huis komen?

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 02:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag MySanne,

goed gereageerd. Dit malafide 'bedrijf' ontvangt echt wel die afmeldingen, maar heeft daar gewoon de sch**t aan. En uiteraard gaan zij bluffen en dreigen.

Maar wees gerust, er kan pas een deurwaarder komen als er een rechtzaak geweest is. En dan nog moeten zij de zaak winnen..... En dat durven zij echt niet, omdat zij donders goed weten, waar zij mee bezig zijn: en dat is de zaak belazeren, en niet zo weinig ook.

Om toch wat meer zekerheid te geven, zou je een aangetekende brief (MET ontvangstbevestiging) en daarin aangeven, dat je bij deze nog eens doorgeeft, als aanvulling op jouw emailtje, dat je verder niet meer met dat 'bedrijf' in zee wilt gaan. Je hoeft ook totaal geen reden op te geven. Je hoeft ook niet vriendelijk te zijn tegen dit soort minne lui. Schrijf er wel bij, dat je niet onder de indruk komt van allerlei loze dreigementen. Zet er maar een onleesbare handtekening onder, maar niet die van jou zelf. Je hebt 'bedrijven' die misbruik maken van een handtekening.

PS: dit 'bedrijf' staat niet flink 'bekend'.... maar BERUCHT. Je zult maar geen werk hebben en daar aan de slag 'moeten'... voor een paar eurootjes. En dat zijn dan net die loosers die Hyves afstruinen en onschuldige meiden en jongens in de val lokken met allerlei leugens en loze beloften.

Succes, gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 5, 2011 om 07:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

-.lyan schreef op maandag 4 jul 2011, 20:11: Hmm, ik weet niet of ik het zeg.
Want als ze me bellen en als ik dan gewoon nee zeg,
dan ben ik er toch vanaf?

Als je door hen gebeld wordt, zeg je alleen: Nee, geen belangstelling en legt meteen weer neer. Dan kunnen ze geen voicemail maken waaruit blijkt dat je akkoord gegaan bent.

Als je een email krijgt, zou ik schriftelijk aangetekend afmelden, omdat ik hier net iets te veel problemen erover heb gelezen.

Copie brief + verzendbewijs bewaren, dan kan je later rechtsgeldig aantonen dat je geannuleerd hebt.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

wat moet ik nou? ik heb exact hetzelfde meegemaakt, ik heb over 2 weken een afspraak in die fotostudio, en ben ook benaderd door hyves!

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dankje Hutch!!

Ik wil me gewoon graag gerustgesteld voelen bah! Elke dag dan denk ik hier aan en dan denk ik straks heb ik een deurwaarder voor me deur staan of straks komt het incasso bureau op me af bah wordt gewoon misselijk bij de gedachte! Want ik wil dit apsoluut niet!

Ik ben een tijdje geleden 2 weken terug dacht ik bij het Jurdisch loket geweest daar hebben ze van alles voor me bekeken dingen uitgezocht enzo! Ze zeiden daar dat ze er al flink mee bezig waren en dat ze zaak bekend staat en dat ze misschien binnenkort een grote geldboete konden ontvangen (nou ik hoop het gun het ze van harte!!) En ze zei dat er tot nu toe nog geen rechtzaak was aangespannen dat hadden ze nog niet gedaan! Dus dat luchte me ook ernorm op toch een beetje hoop dat er niet echt wat mee gebeurd!

Ik ga dus maar zo snel mogelijk die brief maken en opsturen en dan kijk ik wel hoe het verder gaat!
Bij het Jurdisch loket zeiden ze ook dat ik het moest doen en kon zijn dat ik na een paar keer nog acceptgiro's kreeg met dreigingen maar daar moest ik dan maar niks op uit doen!
Ik hoop dat dit goed gaat, ik sprak vorige week een oude vriendin van me en die heeft dit ook meegemaakt heeft samen met het Jurdisch loket een brief samen gesteld en er daarna niks meer van gehoord!

@romyr...
Hoelang is het geleden dat je die afspraak bevestigd heb anders kun je hem nog binnen 48 uur afmelden, tja mening is.. Ik was niet gegaan na alles wat ik gehoord en gelezen heb hier ook op deze site!!
En dan nog je moet dan 150 euro betalen dus die fotoshoot is apsoluut niet gratis!

xx,

ve
door verwijderd - Jul 6, 2011 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mensen, het is al enige tijd duidelijk dat het bedrijf in mijn opinie de boel oplicht. na langdurige gespreken met de fraude help desk en de Politie is eruit gekomen dat hun alleen kunnen ingrijpen indien er mensen zich willen melden bij de politie. Tot die tijd is het een civiele zaak wat via het kantongerecht moet gaan.

Indien mensen de moeite willen doen om er meer mee te gaan doen kunnen ze niets.

Mvg,

Weck

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo allemaal,
mijn dochter kreeg ook zo n verzoek op haar hyves,voor de gein had ze alles ingevult en verzonden. nu werd ik gister gebelt door nationale fotostudio uit zwolle!....dom dom dom ,ik afspraak gemaakt voor 15 augustus...ik zou binnen 3 dagen een bevestigingsbrief krijgen en ook een mail...ik had er een vreemd gevoel bij maar mijn dochter wil dit graag!...dus kids op bed ik googlen!...zijn het gewoon oplichters...ik direct een mail verstturt dat ik per direct van mijn mondelinge afspaak af wil en dat ik niet van plan ben om iets te gaan betalen...ik ben ze dus voor...?!...ben vanmorgen ook langs de politie geweest...maar die kunnen daar een hele krant meevullen zeiden ze?!...ik ben benieuwd of ik nu nog idd de bevestiginsbrief en mail krijg...
op hyves heb ik deze persoon ook als ' niet ok' gemeld en dat het oplichters zijn!
ik hoop er hiermee van af te zijn en dat ze mij idd uit hun systeem hebben verwijderd zoals ik ook in de mail heb gevraagt..

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

plientje69 schreef op woensdag 13 jul 2011, 10:06: hallo allemaal,
mijn dochter kreeg ook zo n verzoek op haar hyves,voor de gein had ze alles ingevult en verzonden. nu werd ik gister gebelt door nationale fotostudio uit zwolle!....dom dom dom ,ik afspraak gemaakt voor 15 augustus...ik zou binnen 3 dagen een bevestigingsbrief krijgen en ook een mail...ik had er een vreemd gevoel bij maar mijn dochter wil dit graag!...dus kids op bed ik googlen!...zijn het gewoon oplichters...ik direct een mail verstturt dat ik per direct van mijn mondelinge afspaak af wil en dat ik niet van plan ben om iets te gaan betalen...ik ben ze dus voor...?!...ben vanmorgen ook langs de politie geweest...maar die kunnen daar een hele krant meevullen zeiden ze?!...ik ben benieuwd of ik nu nog idd de bevestiginsbrief en mail krijg...
op hyves heb ik deze persoon ook als ' niet ok' gemeld en dat het oplichters zijn!
ik hoop er hiermee van af te zijn en dat ze mij idd uit hun systeem hebben verwijderd zoals ik ook in de mail heb gevraagt..

M.i. kunt u beter schriftelijk aangetekend annuleren. Dan heeft u bewijs van datum annuleren.
Kopie brief + verzendbewijs goed bewaren.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi tdehond,

ik heb nog geen bevestigingsbrief of mail gehad,gister vroeg ik naar hun adres maar die gaf ze niet!
staat allemaal in de brief zei ze....dus als jij een adres voor mij hebt graag!
ik wacht nog ff een paar dagen af of ik idd nog mail of brief krijg,zoja ga ik een aangetekende brief met ontvangstbewijs sturen....

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Plientje,

wat je nu hebt ontvangen is voldoende. Dit is het bewijs dat je geen overeenkomst meer hebt met dit 'bedrijf'.

". . . . kun je tot eind volgende maand gebruik maken van het aanbod wat we je hebben gedaan."

Wel ben ik erg benieuwd, wat dit zogenaamde aanbod is/was.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou zoals iedereen benadert via hyves en een fotoshoot van 125 euro met garantie 4 x per jaar opgeroepen te worden voor shoots enz.

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

"kun je tot eind volgende maand gebruik maken van . . . ."

dus een luchtballon. Als je een paar maanden later alsnog meldt, denk je dan echt dat je niet meer welkom bent.... voor dat geld?

Buiten dat, ben ik ook benieuwd waar die garantie precies uit bestaat: 4X per jaar opgeroepen te worden voor 'shoots'..... En wat houdt dat precies in? Gaat de 'klant' dat geld kosten, of gaat de 'klant' hier aan verdienen?? En voor hoeveel jaar (jaren) geldt dit dan?

En wat als je niet 4X per jaar wordt opgeroepen? Krijg je dan een schadeloosstelling?

Een hoop vragen. Ik neem toch aan dat dit 'bedrijf' een klant (in spé) toch wel een contract toestuurt, waarin al deze vragen beantwoord worden.......

En dan nog de (zeer) beruchte 'kleine lettertjes'. Bijna letterlijk: hoe kleiner, des te belangrijker. Vooral bij dit soort 'bedrijven'.....

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 23:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

ze garanderen je er van dat je zeker 4 x per jaar word opgeroepen voor in een commercial of als figurant...dat noemen ze casting garantie,en je krijgt dan ook een casting pas...voor de rest weet ik het ook niet precies er was zoveel informatie dat je er eigenlijk in mee gelokt word en dus ook gauw ja zegt en een afspraak maakt...

ik hoop er nu vanaf te zijn,maar die mail was over duidelijk...heb hem wel uitgeprint voor de zekerheid...

was ook nog langs de politie geweest,daar zeiden ze dat ze er niks mee konden...
ik vroeg:moet er dan geen melding gemaakt worden bijv. in de krant om zo de mensen te waarschuwen?...kreeg als antwoord:mevrouw dan kunnen we wel de hele krant vullen er zijn zoveel van deze praktijken bezig...!???

ve
door verwijderd - Jul 13, 2011 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou ja, hoe het ook zij..... u bent er vanaf. En dat is het belangrijkste.

En er zijn inderdaad (te) veel (malafide) 'bedrijven' die werken op de grens van het toelaatbare. Zij werken vaak in een (donker)grijs gebied.

Ik kan mij zeer wel voorstellen, dat de politie niet tegen al dit soort malafide 'bedrijven' op kan treden.... althans niet individueel. Daarom worden vaak allerlei aangiftes, tegen een bepaald soort 'bedrijf', verzameld en dan pas wordt er opgetreden. Dit heeft uiteraard ook met prioriteiten stellen te maken.

Het enige wat wij kunnen doen, is waarschuwen. Alleen jammer dat velen eerst een overeenkomst aangaan en dan pas gaan googelen.

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 14, 2011 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hutch en tdehond,

bedankt voor jullie reacties!...

ik heb het uitgeprint en ga het goed bewaren...

ik hoop dat hyves deze mensen ook aanpakt...en dat ze idd gestopt worden,ze pakken wel een goede doelgroep jonge meisjes met een droom als fotomodel of acteercarriere...

ve
door verwijderd - Jul 15, 2011 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft 1 van jullie al een brief gehad van een incasso bureau, want ik heb er namelijk 1 binnen gekregen en moet deze binnen 5 dagen betalen...

Ik ben echt radeloos en weet echt niet wat ik hier mee moet!
Ik ben bang dat ik dit grote geld bedrag moet betalen, ik heb al op internet gelezen maar niemand heeft dit volgens mij nog gehad, ben ik dan de enige?

Ik heb het incasso bureau opgebeld en ze gezegd en verteld van hoe en wat, ik moest ze daarover mailen met mijn mailtje erin dat ik me heb afgemeld voor de fotostudio. Dit moest ik ook mee emailen in het berichtje wat ik naar ze moet sturen ik heb dit nu gedaan. Ze gaan dan het onderzoeken en kijken wie er gelijk heeft,
ben aan de ene kant best bang, want ik kan me geld eigenlijk super goed gebruiken voor de studie.

liefs,

ve
door verwijderd - Jul 15, 2011 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Sanne,

hoe heet dat incassobureau?

Persoonlijk vermoed ik dat zij helemaal niets gaan onderzoeken. Uiteraard schrijven zij, dat zij dit wel doen. Maar ik weet de uitslag al: dat ***'bedrijf' (fotostudio) heeft/krijgt (zogenaamd) gelijk.

Buiten dat, incassobureau's kunnen meestal goed bluffen. Zij leven namelijk van de angst die de meesten onder ons hebben, om een bepaalde zaak voor de rechter te brengen c.q. te laten komen; dus een afwachtende houding aannemen.

Als mij (....) dat zou overkomen, zou ik 1 emailtje naar dat incassobureau sturen, in CC naar dat ***'bedrijf' (fotostudio) en daarna zou ik niet meer reageren. Ik (...) zou die zaak graag voor de (kanton)rechter laten komen.

Wel goed voorbereiden: alle mailtjes uitprinten, maak een dagboek met daarin de gemaakte afspraken e.d. (denk aan datum en tijdstip + na(a)m(en) van medewerkers van die fotostudio en van dat incassobureau).

Succes,
gr. Hutch

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

heey,
ik kreeg toevallig vandaag ook een hetzelfde mailtje maar dan van http://annamodel11.hyves.nl
gelukkig kwam ik hier terecht voor dat ik me ervoor had aangemeld.

Heel erg bedankt :).

xxx

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 13:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om maar even aan te geven hoe nep zo'n profiel op Hyves is, de bijbehorende foto is volgens mij van Hayden Panettiere (uit de series Heroes).

Foto

Daarnaast komt die foto ook op heel veel andere site voor:

Google

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Prachtig Diumenge...... Een dikke 'groene duim'.

zo zie je maar hoe dit ***'bedrijf' werkt. Een schijnprofiel aanmaken op Hyves en dan vele meiden er in laten tuinen.

Ik vermoed dat dit profiel (http://annamodel11.hyves.nl) wel snel zal verdwijnen, nu dit hier bekend gemaakt is.
Maar ja, er zullen zo nog wel veel meer van dit soort schijnprofielen in omloop zijn, met de bedoeling om zoveel mogelijk meiden in de val te lokken.

Maar zou de agent/manager van Hayden Panettiere wel weten, dat deze foto voor professionele doeleinden gebruikt wordt . . . . . . ?? ;-)

ve
door verwijderd - Jul 30, 2011 om 21:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik ben net ook door hun gebelt en gemailt en wat ben ik bij dat me een vriendin hier natoe wees! en zij dat ik er niet op in moest gaan had anders vanavond n afspraak met hun gemaakt. hoe kan dit ? waarom doet de politie en weet ik wat hier niet wat aan !! en ook aan die trutten wie je via hyves benaderen !! zo ziek dit !

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

suuhs schreef op zaterdag 30 jul 2011, 21:11: ik ben net ook door hun gebelt en gemailt en wat ben ik bij dat me een vriendin hier natoe wees! en zij dat ik er niet op in moest gaan had anders vanavond n afspraak met hun gemaakt. hoe kan dit ? waarom doet de politie en weet ik wat hier niet wat aan !! en ook aan die trutten wie je via hyves benaderen !! zo ziek dit !

ondanks dat de consumentenauthoriteit een boete heeft uitgedeeld aan een soortgelijk opererend bedrijf, gaat deze fotostudio op agressieve wijze door met werven via sociale netwerken.

Dit kan m.i. gestopt worden door de mensen die door dit bedrijf benaderd worden.
Klacht indienen bij de consumenten authoriteit. Als er veel klachten binnenkomen verwacht ik dat ook deze fotostudio een riante boete tegemoet kan zien.

Consuwijzer: klik hier

consuwijzer: klacht indienen: klik hier

ve
door verwijderd - Jul 31, 2011 om 10:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

ondanks dat de consumentenauthoriteit een boete heeft uitgedeeld aan een soortgelijk opererend bedrijf, gaat deze fotostudio op agressieve wijze door met werven via sociale netwerken.

Dit kan m.i. gestopt worden door de mensen die door dit bedrijf benaderd worden.
Klacht indienen bij de consumenten authoriteit. Als er veel klachten binnenkomen verwacht ik dat ook deze fotostudio een riante boete tegemoet kan zien.

Consuwijzer: klik hier

consuwijzer: klacht indienen: klik hier

nou heb ik meteen gedaan!
en ik moet zeggen dat er gister ok n bericht van is gemaakt bij de politie zwolle
en zij dat er al veel meer klachten over waren dus het is daar ook bekend
nou moeten ze alleen nog wat doen !

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 14:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben vandaag gebeld, stom genoeg ingetrapt.. ik ben wat voller en dacht hehe eindelijk maak ik eens kans.. ik ging toen wat opzoeken over hun bedrijf en kwam hier terecht! Schrok me dood! ik heb gelijk gebeld en vermeld dat ik er toch vanaf wil zien. Ze vertelde me dat ik uit het systeem ben gehaald. Moet ik nu alsnog gaan betalen of?

ve
door verwijderd - Aug 10, 2011 om 14:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

naatje16 schreef op woensdag 10 aug 2011, 14:18: Ik ben vandaag gebeld, stom genoeg ingetrapt.. ik ben wat voller en dacht hehe eindelijk maak ik eens kans.. ik ging toen wat opzoeken over hun bedrijf en kwam hier terecht! Schrok me dood! ik heb gelijk gebeld en vermeld dat ik er toch vanaf wil zien. Ze vertelde me dat ik uit het systeem ben gehaald. Moet ik nu alsnog gaan betalen of?

Nee, maar laat dit liefst schriftelijk of per email bevestigen. Sta daarop anders kunt u later niet aantonen dat u opgezegd heeft.

Mijn voorkeur gaat uit naar schriftelijk aangetekend annuleren. Maar als ze vandaag een email sturen waarin uw annuleren bevestigd wordt, dan kunt u dit afdrukken en zorgvuldig bewaren.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in maart hierop gereageerd dat ik er gelukkig niet op in ben gegaan..
ik krijg nu voor de tweede keer de uitnodiging om mijn vipcode in te vullen.

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

noortjjj schreef op zaterdag 13 aug 2011, 17:11: Ik heb in maart hierop gereageerd dat ik er gelukkig niet op in ben gegaan..
ik krijg nu voor de tweede keer de uitnodiging om mijn vipcode in te vullen.

Kan je ze niet blokkeren? Zodat ze geen contact meer kunnen opnemen?

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zaterdag 13 aug 2011, 17:14:
noortjjj schreef op zaterdag 13 aug 2011, 17:11: Ik heb in maart hierop gereageerd dat ik er gelukkig niet op in ben gegaan..
ik krijg nu voor de tweede keer de uitnodiging om mijn vipcode in te vullen.

Kan je ze niet blokkeren? Zodat ze geen contact meer kunnen opnemen?

Nee ze doen het steeds van een ander account, maargoed ik ga er niet op in en dan heb ik ook geen probleem

ve
door verwijderd - Aug 13, 2011 om 17:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wou nog even terug komen op Hutsch (vrijdag 15 juli)

Ik heb dus dat mailtje gestuurd naar het incasso bureau en er dus onder gezet als ze geen geldige reden hadden enof een goede verklaring dat ik het dus apsoluut niet ging betalen. Nou ik wacht nu al zo 4 bijna 5 weken op een mailtje terug en heb nog niks weer terug gekregen!
Dus ik hoop nu echt dat ik ervan af ben!! man wat een opluchting is dat zeg!

bedankt voor je hulp met alles!!
Liefs Sanne

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo iedereen...

ik heb net een uur geleden dat zelfde telefoontje gehad, en eigenlijk hetzelfde verhaal als iedereen?
ik kwam dit tegen op internet en weet nou niet wat ik moet doen....ik heb een afspraak staan op 13 september....!
is er iemand die er wel op in is gegaan en er ook heen is geweest?
geef me zoveel mogelijk advies.....wat moet ik hiermee doen???
doorgaan of stoppen????

Groetjes

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Roan Kimberley,

Als jij,je pa en/of ma rijk genoeg zijn om (minimaal) 125 euro exclusief reiskosten te kunnen betalen voor een aantal standaard foto's dan kun je natuurlijk naar Zwolle gaan.
Maar reken er niet op dat er meer aan vast zit dan alleen een beetje opmaak en haartjes kammen want het is géén castingbureau!!
Dat beweren ze wel, ze beweren zoveel!!

Maar ik volg ze al een aantal jaren en nogal hinderlijk want ik heb ze moeten dwingen om hun algemene voorwaarden te veranderen.
Er kwamen dan ook van hun kant dreigementen dat ze juridische specialisten hadden die mij weleens voor de rechter zouden slepen.
Natuurlijk is dat nooit gebeurt en was het dan ook pure bluf maar..............
het geeft wel aan wat voor soort figuren het waren en nog steeds zijn.

Figuren die al eens een veroordeling aan de broek hebben gekregen door valse voorlichting in hun adverteren neer te pennen zoals: "Wij hebben u uitgekozen om jouw uitstraling waarmee u wat moet doen!".
Ach, wat hun betreft mag je zelfs een bochelaar zijn as je maar betaalt.
Kortom, staar je niet blind op hun belofte want een beetje fotograaf maakt tegen veel lagere kosten ook wel mooie foto's.

De Vrije Vogel

oud genoeg om al veel uitstraling te hebben verloren.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2011 om 23:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo oke...dan weet ik genoeg!
of dat ik het nou wel of niet kan betalen...hier wil
ik ook niks mee te maken hebben..!!

Bedankt voor je reactie;-)

groetjes

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb via hyves een mailtje gekregen, dat ik een leuke foto had en dat ik een fotoshoot kon winnen. daarmee had ik een VIPcode gekregen.
Ik was helemaal blij want ik hou wel van fotoshoots en mode. ik heb dat gedaan voor de grap omdat ik dacht dat ik toch geen kans zou maken. meteen de volgende dag werd ik gebeld en gemailt dat proffesionele mijn foto hadden bekeken en dat ze enthousiast waren. ik mocht een afspraak maken voor een fotoshoot daarvoor moest ik wel betalen maar dat was goedkoper dan als ik zelf zou bellen. Daarbij won ik ook gratis een castingpas, dat heb ik ook gedaan. De fotoshoot was echt heel leuk en ik heb alle foto's thuis gekregen en ze zijn heel mooi geworden dus ik heb er zeker geen spijt van dat ik die shoot heb gedaan.
Met die castingpas zou ik minimaal 4keer per jaar worden gevraagd voor tv of reclame. daarvoor moest ik een heel formulier invullen en moesten we tekenen. Daar klonk het allemaal heel er betrouwbaar maar we hielden zeker in ons achterhoofd dat het oplichterij kon zijn, maargoed die fotoshoot hadden we binnen.
ik hoorde thuis van veel vriendinnen dat zij ook dat mailtje hadden gekregen via hyves maar hun gingen er niet op in.
Ik was bang dat ik nooit meer iets te horen zou krijgen van die castings die er 4keer per jaar waren. Maar gelukkig heb ik laatst een mail gekregen dat ik kan mee doen aan een casting voor het tv progamma op rtl4 : 'Ik miss nederland'
ik kan er niet aan mee doen omdat het tijdens school is, dat hebben ze natuurlijk ook slim bekeken. Dus deze casting kan ik niet mee doen.
Ik hoop dat de volgende casting een leuke is die niet tijdens schooltijd is.

Ik weet niet of er sprake is van oplichterij?

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 07:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het benaderen via een sociaal netwerk als hyves is een agressieve manier van klanten werven. Een bedrijf dringt zich dan op en paait de meisjes met mooie praatjes om aan hen te verdienen.

Zodra u mee gedaan heeft aan 4 castings voor b.v. reclame waar u aan verdient lees ik dat graag. Ook dat dit bedrijf stopt met werven van klanten via Sociale Netwerken als Hyves.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

.......Zodra u mee gedaan heeft aan 4 castings voor b.v. reclame waar u aan verdient lees ik dat graag.......

Ik vrees dat wij dat nooit zullen lezen. Ons leven is daar tekort voor.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2011 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

plientje69 schreef op woensdag 13 jul 2011, 19:07: ik heb een mail gekregen van nationale fotostudio

geachte mevrouw/mijnhee

wij hebben je afspraak kosteloos verwijderd.

mocht je in de toekomst nog interesse hebben in het laten maken van jou fotoshoot,dan kun je tot eind volgende maand gebruik maken van het aanbod wat we je hebben gedaan.

daarna is ons bod helaas vervallen.

het is echter wel verstandig om vroegtijdig je afspraak vooraf te reserveren.

wil je een nieuwe afspraak maken voor je fotoshoot,stuur ons dan een mail of bel 038 4608190

dit bericht is je bewijs dat de koop op afstand die met jou of je wettelijk vertegenwoordiger was overeengekomen betreffende het laten maken van een fotoshoot bij nationale fotostudio bv met ingang van vandaag is ontbonden.

mvgr,

planning

[edit redactie]
(038 4601365)

is het nu als nog verstandig om deze brief met mijn email erbij aangetekend te verzenden met ontvangstbevestiging? en onduidelijke handtekening van mij erbij?(voordat ze daar weer misbruik van maken)
of is het hier mee afgedaan?

dit bericht is je bewijs dat de koop op afstand die met jou of je wettelijk vertegenwoordiger was overeengekomen betreffende het laten maken van een fotoshoot bij nationale fotostudio bv met ingang van vandaag is ontbonden.

Dit bewijs afdrukken op opslaan op een verwisselbare schijf, zodat het bewijs materiaal niet verloren kan gaan.
Graag tot in lengte der dagen bewaren. Ik heb een speciale map voor brieven en DVD voor dergelijke emails.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie maken me baaaang! Ik ben net een uurtje geleden gebeld en door dit bureau! Ik ben via hyves benaderd en dacht ik doe mee, lachen ik hoor er toch niks van! En nu werd ik gebeld.. ik heb een afspraak gemaakt op 21 oktober, maar toen ik het mijn moeder vertelde begon ze over: ''ja is het wel betrouwbaar? etc etc'' Eigenlijk heb ik hier totaal niet bij stil gestaan en uit mijn enthousiasme ja gezegd! Ik lees dit nu en schijt in me broek dat het nep is oid en dat ik voor niks kan gaan dokken! .. Shit man.. Maar aan het verhaal van kusjemeike05 te lezen is het wel echt?

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je beneden de 18 jaar dan is er niets aan de hand dan alleen dat je moeder / vader een aangetekende brief met bericht van ontvangst moeten sturen met:
"mijn dochter heeft nog niet de leeftijd om zulke overeenkomsten te tekenen.
Omdat ook ik niet wens dat er zo'n fotoshoot zal plaatsnemen kunt u die overeenkomst die u met haar zou hebben gesloten als niet gedaan te beschouwen.
Ik zou het op prijs stellen dat u dit schriftelijk zal bevestigen per brief of per e-mail.
Een telefoontje alleen zal niet worden geaccepteerd.

Met vriendelijke groet;

xxxxxxxxxxxxxx
-----------------------------------------------------------------
Dit op advies van.....................

De Vrije Vogel

P.s. Handtekening alleen met daarachter kruisjes of de naam in hoofdletters voor alle zekerheid.
Er zijn immers ook klachten dat die figuren met knippen-plakken zo'n originele handtekening zouden kunnen gebruiken onder een overeenkomst.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 22:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben 18! .. ojee nu word ik nog banger. Maar ik dacht, ik wacht de informatie even af die ze me thuis sturen en dan kan ik daarna altijd nog bellen om alles af te zeggen.. Ik ben alleen bang dat ik sowieso moet betalen. Ben ook eigenlijk alweer grotendeels vergeten wat ik aan (en die man) aan de telefoon gezegd heb.. ook over het betalen/beloven gedeelte enzo. ZUCHT.

ve
door verwijderd - Aug 27, 2011 om 22:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via die telefoon?
Binnen 7 werkdagen eerst (liefst per e-mail) opzeggen waarin u ook schrijft: "Brief volgt" (en dat ook doet zoals dringend aanbevolen= aantekend met bericht van ontvangst)

Overigens mag u best verwijzen naar deze site waarbij ondergetekende nog steeds wacht op hun "deskundige juristen"

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 28, 2011 om 07:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

biancc93 schreef op zaterdag 27 aug 2011, 22:00: Ik ben 18! .. ojee nu word ik nog banger. Maar ik dacht, ik wacht de informatie even af die ze me thuis sturen en dan kan ik daarna altijd nog bellen om alles af te zeggen.. Ik ben alleen bang dat ik sowieso moet betalen. Ben ook eigenlijk alweer grotendeels vergeten wat ik aan (en die man) aan de telefoon gezegd heb.. ook over het betalen/beloven gedeelte enzo. ZUCHT.

Probeer eerst via e-mail op te zeggen. Als u niet uiterlijk maandag een bevestiging per email ontvangen heeft dat uw overeenkomst is geannuleerd, stuur dan de dag erop een brief aangetekend om te annuleren. Mits u daar de tijd nog voor heeft m.b.t. annuleringsperiode: 7 werkdagen ( weekend telt dus niet mee)
Anders meteen de aangetekende brief sturen ( copie bewaren + verzendbewijs bewaren).

ve
door verwijderd - Aug 29, 2011 om 00:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

maak je geen zorgen. Je moet van te voren vanalles tekenen voor dat ze foto's gaan maken, neem iemand mee die er een beetje verstand van heeft. Ik heb het een super leuke dag gevonden dus heb zeker geen spijt dat ik heb mee gedaan. Ik moest wel betalen maar dat hebben ze ook gezegd voordat ik de afspraak maakte. Geniet gewoon van die dag ik vond het echt heel erg leuk!

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 01:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou lekker, ben dus 1 september (gister dus) heen geweest met 2 vriendinnen we hebben netjes betaalt, waarschijnlijk voor niks dus. Had ook gewoon veel eerder moeten kijken hoe en wat met dat 'nationale fotostudio" gedoe! ik zie het over 4 weken wel of niet:S

ve
door verwijderd - Sep 2, 2011 om 11:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb het afgezegd, vertrouwde het toch niet nadat ik dit allemaal las. en mijn vader vond het ook niet goed. ik heb ze gemaild nadat ik de info mail van hun ontvangen had en heb als antwoord terug gekregen dat ik kosteloos uit het systeem verwijderd en de afspraak afgezegd is. Prima zo.

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

janneke: maak je niet druk ik heb het ook gedaan en heb ook mijn foto's gekregen en ze zijn echt super mooi geworden. het duurde misschien wel iets langer dan 4weken maar niet langer dan 5 weken. En het was een leuke dag toch? :)

ve
door verwijderd - Sep 4, 2011 om 22:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

@biancc93,

verstandig besluit van jou en je vader!

ve
door verwijderd - Sep 7, 2011 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn wel geweest en waren erg tevreden!!!
Ik snap het ook niet helemaal al die negatieve verhalen...ik vond ze erg correct.
Ja, dat jonge meisjes er gevoelig voor zijn om op hun schoonheid te worden uitgekozen kan je HEN moeilijk kwalijk nemen...
Er gebeurt niets zonder medeweten van de ouders....dat dit een commerciele insteek heeft heb ik mijn dochter natuurlijk wel duidelijk gemaakt.
Zo zit de wereld in elkaar!!!
Een duidelijke manier om mooie praatjes goed in te leren schatten!

Castingpas er bij kado...allemaal hele leuke leerzame ervaringen!!
Eerste casting gisteren gehad; alles vlekkeloos geregeld.

Nu mag ze iemand een mini- fotoshoot kado doen!!

Het is hier heel jammer dat de fotostudio niet hun kant van het verhaal kan vertellen.

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 17:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

PERSBERICHT

De directie van de Nationale Fotostudio BV maakt met blijdschap het navolgende publiekelijk bekend,

Gedurende de periode januari tot en met augustus 2011, heeft de ConsumentenAutoriteit onderzoek gedaan naar De Nationale Fotostudio BV. De Nationale Fotostudio BV heeft haar uitdrukkelijke en bereidwillige medewerking verleend aan dit uitgevoerde onderzoek.

Tijdens het onderzoek zijn de ConsumentenAutoriteit geen zaken, feiten of omstandigheden gebleken, die de ConsumentenAutoriteit aanleiding hebben gegeven tot het opleggen van een boete of enige andere sanctie.

Ter afsluiting van het uitgevoerde onderzoek heeft de ConsumentenAutoriteit op 1 september 2011, bij monde van haar toezichthouder aan de Nationale Fotostudio BV officieel medegedeeld, dat naar aanleiding van het uitgevoerde onderzoek aan de Nationale Fotostudio BV geen boete zal worden opgelegd.

Concluderend;

De Nationale Fotostudio BV is verheugd dat het door de ConsumentenAutoriteit uitgevoerde onderzoek een dergelijk positief afsluitend onderzoeksresultaat voor de Nationale Fotostudio BV heeft opgeleverd.

Consumenten kunnen er daarom nu van verzekerd zijn dat De Nationale Fotostudio BV als enige fotostudio van Nederland een door de ConsumentenAutoriteit onderzochte onderneming is.

Nu eveneens naar aanleiding van het onderzoek geen boete door de Autoriteit als Toezichthouder van het Ministerie van Economische Zaken werd opgelegd, kunnen consumenten naar inzicht van de Nationale Fotostudio BV gerust zijn.

Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

ve
door verwijderd - Sep 9, 2011 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

natfotostudio schreef op vrijdag 9 sep 2011, 17:50: ....
Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

Ja, ja... dat is wel een hele makkelijke conclusie....
En al die mensen die 'klachten' over jullie hebben, zuigen dat zeker allemaal uit hun duim? Een goed spreekwoord is:

"Waar rook is, is vuur"

Kortom, doe wat aan de 'klachten en stop met het verspreiden van reclame makende berichten over je eigen toko. Hoeveel oude topics ga je nu nog naar boven halen? En ga je nu ook alle fora op internet af, op zoek naar negatieve berichten om daar vervolgens ook de boel vol te spammen? Wat een mentaliteit....

Freya

ve
door verwijderd - Sep 12, 2011 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jaja, belachelijk!!
..& dit moet ik zeker gaan geloven?
Ik heb niks gelezen in de krant of gehoord op televisie, geloof er niks van!
ze proberen van alles uit om klanten te trekken, this goed me ze!!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2011 om 16:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

mysanne81 schreef op maandag 12 sep 2011, 16:51: Jaja, belachelijk!!
..& dit moet ik zeker gaan geloven?
Ik heb niks gelezen in de krant of gehoord op televisie, geloof er niks van!
ze proberen van alles uit om klanten te trekken, this goed me ze!!

Ik wacht rustig af tot het volgende slachtoffer via Hyves of ander sociaal netwerk benaderd wordt.
M.i. een agressieve vorm van klanten werving. Het leuren om werk bij o.a. minderjarigen.

ve
door verwijderd - Sep 12, 2011 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben inmiddels na dit gebeuren wat ik zelf heb gehad al weer 7 keer benaderd op hyves met het zelfde als hier door heel veel beschreven wordt!
Ik trap er niet nog een keer in was al erg genoeg!
Vorige week heb ik nog een berichtje via hyves gehad dat ik weer benaderd werdt met zo'n domme vip-code, daarom zeg ik ook geloof er niks van!

ve
door verwijderd - Sep 12, 2011 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

natfotostudio schreef op vrijdag 9 sep 2011, 17:46:
PERSBERICHT

...Consumenten kunnen er daarom nu van verzekerd zijn dat De Nationale Fotostudio BV als enige fotostudio van Nederland een door de ConsumentenAutoriteit onderzochte onderneming is.

...
Berichten op forums op het internet waaruit anderszins zou blijken, moeten derhalve nu als onfeitelijk en onwaar en vals worden afgedaan, nu de ConsumentenAutoriteit De Nationale Fotostudio BV heeft onderzocht en tot een dergelijk positief eindoordeel is gekomen.

NATIONALE FOTOSTUDIO BV

Allereerst zou ik maar niet al te trots op zijn dat je onderneming is onderzocht door de Consumentenautoriteit. Daarnaast is het geen prijs die je kunt verdienen. Oftewel: het zegt helemaal niets, behalve dat nationale fotostudio nu meent door de Consumentenauthoriteit er bij te betrekken, enige authenticiteit stralen. Waar die aanname vandaan komt is volkomen onduidelijk.

De tweede aanname wordt ook niet gestaafd. Niet alles wat op internet staat is waar, maar omdat een overheidsorgaan het bewijs niet rond kan krijgen, is geen garantie dat alles wat op internet staat niet waar is.

ve
door verwijderd - Oct 10, 2011 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi allemaal,

Ja ook ik ben zo stom geweest om ja te zeggen toen ik het telefoontje had ontvangen.
Ik had wel zo mijn twijfels maar ik wil al heel lang leuke foto's hebben dus ik dacht van naja waarom niet.

Ik ben gelijk gaan googlen en ben al deze nare ervaringen tegen gekomen en ik schrok er best van. wat heb ik nu al gedaan (ik heb het telefoontje een uur geleden ontvangen)

Ik heb terug gebeld om te zeggen dat ik het gelijk wil annuleren en er geen interresse meer in heb. Mij werd verteld dat ik uit hun systeem zou worden gehaald. Ik vertrouw dit gewoon niet dus ik heb naar annulering@nationalefotostudio.nl gemailt met hier in (globaal) :
Ik ben hiermee akkoord gegaan (fotoshoot datum kosten) en dit wil ik ook meteen annuleren dus ik ga niet meer akkoord met deze (fotoshoot datum kosten) overeenkomst.
Ik heb het mailtje naar een ander email adres ook gestuurd (tergelijke tijd) om zeker te zijn dat hij aan is gekomen. hierbij wil ik ook geen post thuis meer ontvangen maar per mail (bevestiging dat de afspraak is geannuleerd) gebeurt dit niet en ontvang ik alsnog een rekening neem ik contact op met mijn advocaat.

Hoeveel kunnen zij mij op dit moment nog maken ? Ik had de bevestiging mail nog niet ontvangen dus ik ben ze eigenlijk voor geweest.

Ik hoop ook echt dat ik er nu gelijk vanaf ben!

(wat ik me wel afvraag, ze hebben mn naam en adres en geen rekening nummer of sofi nummer kunnen ze mij alsnog een rekening sturen? lijkt mij een beetje raar eerlijk gezegd)
groetjes

ve
door verwijderd - Oct 11, 2011 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik zou ook uit hun systeem gehaald worden juli jl.
nu kreeg ik via een SMS...alsnog een SPOEDBERICHT!
ik moest dan voor 21:00 contact opnemen met hun voor een afspraak te maken!
heb terug ge-smst,dat ik er niet van gedient was en dat ze mij uit hun systeem zouden halen en dat ik niet meer wil dat ze contact met mij opnemen via hyves of de sms...
tot nu toe niks gehoord,maar ze behouden dus WEL al je gegevens...losers

1 tip: geeft NOOIT je bankrekeningnummer EN sofinummer...wtf wat moeten ze met jouw sofinummer?!?!

ve
door verwijderd - Dec 17, 2011 om 19:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

waarom doet niemand aangifte bij de politie in zwolle dan??? de mensen die genept zijn dan? dat zou misschien wel helpen!!!

ve
door verwijderd - Dec 17, 2011 om 19:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

de vrouw die iedereen aan de telefoon krijgt heet [edit redactie, geen persoonlijke gegevens plaatsen] haar achternaam weet ik niet maar daar kom ik wel achter ze hebben mij namelijk ook gebeld dat ik geselecteerd was etc bullshit ik wist gelijk dat het nep was het nummer waar ze mee bellen is [edit redactie] dat is het bedrijf nationaal fotostudio Benelux

ve
door verwijderd - Dec 17, 2011 om 20:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

gw34 schreef op zaterdag 17 dec 2011, 19:38: ....
ze hebben mij namelijk ook gebeld dat ik geselecteerd was
....

Tja, het 'selectiecriterium' ligt bij dit bedrijf zééééér laag. Feitelijk komt het er op neer dat, wanneer je ooit 'geboren' bent, je aan het selectiecriterium voldoet....
Voor de rest maakt het niet uit, als je maar in staat bent om een rekening te betalen, ben je geschikt....

Freya

ve
door verwijderd - Jan 1, 2012 om 22:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook zo'n mail gehad op me hyves en ik had me foto opgestuurd ik had dus op 6 december om half 1 een afspraak daar ik ben der ook heen gegaan het vond het wel een leuke dag uiteindelijk las ik dus allemaal verhalen over de fotostudio ik heb ook zo een casting pas gekregen. en ik had na 2 weken gebelt hoelang het nog zou duren voordat ik me foto's binnen zou krijgen toen werd er tegen mij gezegt binnen nu en 2 weken aanstaande dinsdag is het precies 4 weken geleden dat ik de fotoshoot het gehad maar wat moet ik doen als ik me foto's niet binnen krijg?

samantha

ve
door verwijderd - Jan 1, 2012 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

kusjemeike05 schreef op maandag 29 aug 2011, 00:05: maak je geen zorgen. Je moet van te voren vanalles tekenen voor dat ze foto's gaan maken, neem iemand mee die er een beetje verstand van heeft. Ik heb het een super leuke dag gevonden dus heb zeker geen spijt dat ik heb mee gedaan. Ik moest wel betalen maar dat hebben ze ook gezegd voordat ik de afspraak maakte. Geniet gewoon van die dag ik vond het echt heel erg leuk!

heb jij je foto's ook echt binnen gehad???? want ik ben er ook heen geweest en ben bang dat ik me foto's niet krijg...

ve
door verwijderd - Jan 1, 2012 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze "fotostudio"doet alsof je een prijs wint, maar het is een verkapte manier om "modellen in spe" het hoofd op hol te jagen en gewoon een fotoshoot te verkopen met een zogenaamde vipcode voor 125 euro. Het is een manier om modellen voor de camera te slepen, terwijl de modellen vaak niet eens door hebben dat ze genept worden. Ook worden er op deze site opmerkingen geplaatst door zogenaamde forumleden die alleen maar op de fotostudio reageren, eenmalig, en altijd positief en nergens anders op. Anders gezegd, het zijn fake verhalen. Kijk eens naar de tv, the next topmodels, dan zie pas echt hoe weinig kans dat je maakt om ooit iets te worden. En dat JIJ wat kan worden ziet een een of andere "hunter" aan een fototje op Hyves. Ik vind het knap, maar dit zijn gewoon verkoop trucs.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2012 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat raar! Hetzelfde is mij overkomen, ik werd via hyves benaderd... ik zit helemaal niet in de modellenwereld en sta ook erg onduidelijk op die foto, maar ze zeiden dat ik de looks had en dat ik was geselecteerd. Ik kon me aanmelden en maakte kans op een gratis fotoshoot, kort daarna werd ik gebeld dat ik was uitgekozen maar ik moest ineens 125 euro betalen voor de shoot. Ik zei dat ik er nog overna moest denken omdat ik het erg veel geld vond voor een shoot. De man die ik aan de telefoon had praatte maar door en zei dat ik wel een afspraak kon maken en deze altijd nog af kon zeggen. Ik heb dezelfde dag nog gemaild dat ik het niet deed. Dit vonden ze erg jammer, omdat ik wel een van de weinigen was die was uitgekozen, uit zoveel duizenden. Maar in de mail stond die ik terug kreeg stond ook dat dit de bevestiging was dat ik had afgezegd en binnen het opzeg termijn waardoor er geen extra kosten aan verbonden waren. Toen werd ik donderdagavond rond 21.00 nog terug gebeld, ook een beetje een raar tijdstip? Maar de man belde voor de afspraak van de fotoshoot die ik de volgende dag zou hebben. Ik zei hem dat ik dat allang had afgezegd en dat ik hier ook een bevestigingsmail van had. De man vroeg of ik de mail die zelfde avond nog kon opsturen, dit heb ik gedaan. Zaterdag avond rond 18.00 belde ze terug, ik heb ze toen weggedrukt omdat ik klaar was met hun gezeur over die fotoshoot die ik allang had afgezegd. Ik begon het al raar te vinden dat ze steeds buiten kantooruren belde en ben toen gaan googelen. Toen kwam ik dit verhaal tegen en herkende het meteen.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2012 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

@elsje94. Bewaar die bevestigingsmail van afzegging heel goed, sla 'm 3 dubbel op, print 'm uit, zodat je bewijs hebt, mocht je over een tijdje geconfronteerd worden met een factuur (al dan niet van een incassobureau).

ve
door verwijderd - Jan 22, 2012 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@elsje94:

Tja, dat is de manier waarop die toko werkt. En voor het geval je het nog niet wist:
Iederéén heeft 'de looks', iederéén wordt 'geselecteerd' en iederéén wordt 'uitgekozen'...... Het kost je alleen minstens €125.....

Freya

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 14:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

ik zie dat het laatste bericht van januari is, maar ik ben afgelopen week ook (via hyves) benadert. Ik kreeg een berichtje hoe mooi ze mijn profielfoto wel niet vond en dat ik kans kon maken op een fotoshoot. Heb me via link aangemeld en ben vervolgens mobiel gebeld. Oproep gemist. Voicemail beluisterd en hier spreekt een alleraardigste jongeman, of ik wel terug wil bellen, want hij heeft wel heel leuk nieuws voor me. Heb dit tot nu nog niet gedaan en ga dit, nu ik dit allemaal gelezen heb, ook niet meer doen. Mijn partner had er al geen vertrouwen in. Kan hem dus gelijk geven!

Agnes

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

gw34 schreef op zaterdag 17 dec 2011, 19:32: waarom doet niemand aangifte bij de politie in zwolle dan??? de mensen die genept zijn dan? dat zou misschien wel helpen!!!
ik heb aangifte in mei 2011 gedaan ik heb niets meer can de politie gehoord naar heb sinds dien ook geen incasso brieven gehad. . Ik bel van de week nog naar politie zwolle om te vragen hoe het ermee staat.... En politie zegt ook hoe meer aangiftes des te beter...

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 15:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aggie,

"Heb dit tot nu nog niet gedaan en ga dit, nu ik dit allemaal gelezen heb, ook niet meer doen. Mijn partner had er al geen vertrouwen in. Kan hem dus gelijk geven!

Agnes "

Verder niet op reageren en bij wederom een telefonische reactie van hun kant, duidelijk zeggen: GEEN INTERESSE. en neerleggen. Ze kunnen namenlijk een bandje maken en dat knippen en plakken, zodat het lijkt alsof je wèl ja gezegd hebt.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

echt heel lullig dit, hoe mensen tegenwoordig hun geld willen verdienen. de meisjes die worden uitgekozen gaan denken dat ze een modellen carrier zouden kunnen krijgen terwijl dat niet waar zou kunnen zijn. echt zielige mensen.

ve
door verwijderd - Mar 9, 2012 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Mahadma!
Zal je tip opvolgen, ALS ze al terugbellen.

ve
door verwijderd - Mar 4, 2013 om 12:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb een mail gekregen van nationale fotostudio

geachte mevrouw/mijnhee

wij hebben je afspraak kosteloos verwijderd.

mocht je in de toekomst nog interesse hebben in het laten maken van jou fotoshoot,dan kun je tot eind volgende maand gebruik maken van het aanbod wat we je hebben gedaan.

daarna is ons bod helaas vervallen.

het is echter wel verstandig om vroegtijdig je afspraak vooraf te reserveren.

wil je een nieuwe afspraak maken voor je fotoshoot,stuur ons dan een mail of bel 038 4608190

dit bericht is je bewijs dat de koop op afstand die met jou of je wettelijk vertegenwoordiger was overeengekomen betreffende het laten maken van een fotoshoot bij nationale fotostudio bv met ingang van vandaag is ontbonden.

mvgr,

planning

is het nu als nog verstandig om deze brief met mijn email erbij aangetekend te verzenden met ontvangstbevestiging? en onduidelijke handtekening van mij erbij?(voordat ze daar weer misbruik van maken)
of is het hier mee afgedaan?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 20:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben hier gisteren met mijn vriendin (20) naar toe geweest. En gewoon een geweldige dag gehad. Dat je niet meer kan afzeggen na de 7 dagen is toch hartstikke logisch? Hun maken kosten als jij niet op tijd afzegt. Ik vertrouwde de boel ook niet aan het begin, maar eenmaal daar aan gekomen krijg je gewoon waar je voor gekomen bent. Het is jammer dat mensen zo negatief zijn over dit bedrijf. Het is inderdaad raar dat ze je via social media benaderen en in het verleden te jonge deelnemers hebben benaderd, maar ook dit is een manier van werving. Ik heb daar met het personeel over gesproken. Het personeel vertelde mij dat het jammer is dat een handje vol mensen hen in het negatieve daglicht zet. De fout ligt volgens hen bij het inplannen van de fotoshoots. "Als mensen eerst ja zeggen en daarna te laat afzeggen lopen hun met de kosten". Ik heb ze daarom voorgesteld dat het misschien handig is om ook een schriftelijke bevestiging te sturen waar een handtekening voor moet worden gezet. "Van 125 euro worden wij niet rijk als je nagaat dat hier het pand van wordt betaald, fotograaf, haarstilist etc...". (2 minuten parachute springen en je bent het ook kwijt).
En ja, ik was ook wel vrij snel over aangezien ik daar meer dan 4 uur heb gezeten en ook wel weet dat de kosten normaal vele malen hoger zijn.

Kortom wil je een leuke dag hebben ga er dan heen. Je krijgt zeker waar voor je geld. Laat duidelijk weten of je echt kan. Anders loop je kans op een factuur. Persoonlijk vind ik dit niet zo raar. Meisjes die denken dat ze hiermee gelijk een model kunnen worden moeten ook weer niet te vroeg juichen, aangezien ze in de voorwaarden duidelijk maken dat dit geen garantie is. Dit is gewoon een kwestie van goed lezen. Ik vind zeker dat ze nog heel wat kunnen verbeteren met het benaderen van evt. modellen, maar zo negatief als hier geschreven wordt is niet geloofwaardig.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag wil ik iemand bewijzen zien leveren dat ze in één jaar 4 aanbiedingen krijgen, vaker gevraagd, maar nooit gezien hier. Hoeveel heb je gekregen voor deze hemelinprijzendelovende
gedachte?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben drie keer uitgenodigd. Ik ben 1 keer gegaan, maar helaas niet geselecteerd. Verder ben ik het helemaal eens met roymans! Erg goede begeleiding en erg mooie foto's!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

En ik geloof ook nog in sprookjes ........ En ik heb nog steeds niemand aantoonbaar 4 GEGARANDEERDE aanbiedingen zien leveren ........ in één jaar tijd.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 22:19: En ik geloof ook nog in sprookjes ........ En ik heb nog steeds niemand aantoonbaar 4 GEGARANDEERDE aanbiedingen zien leveren ........ in één jaar tijd.

Ik ga hier ook geen persoonlijke mails neerzetten..

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is TE opvallend dat er twee positieve reacties komen op dit item, die alleen op dit item reageren, zeg nu zelf.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

O jee, het gaat zeker niet zo goed met de toko dat er 2 positieve reviews op 1 avond moeten worden geplaatst. (na bijna 2 jaar)

Ik heb er zelf trouwens ook foto's van mezelf laten maken zie hier
Kiekje KLIK
Ze vonden dat ik op iemand leek. Nou ik weet het niet hoor, kan zo snel niemand bedenken.
Julie?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Was u dan steeds uitgenodigd in de Efteling? Één keer gaan lijkt me dan ook voldoende.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mahadma: ik ben hier niet om het bedrijf te promoten maar om mijn ervaring te delen met de rest. Volgens mij ben jij hier niet geweest en versterk je de geruchten. Dit maakt jouw verhaal niet echt geloofwaardig. Ik snap je reactie, maar pak het iets professioneler aan. Lorraine en ik zijn echter recent wel langs geweest en ik vraag graag wat voor bewijs je wilt zien. De kern van het probleem is niet wat ze leveren, maar meer de benadering van mensen. Dat het bedrijf zijn werk doet is zonder twijfel een feit.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel flauw dit. Kijk maar naar mijn profielfoto voor het resultaat!
Jullie zijn er niet eens geweest, dus jullie kunnen ook niet oordelen!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb trouwens 2 jaar geleden een fotoshoot gedaan. Nu kreeg ik een e-mail dat er weer gereageerd was op dit item. Vandaar dat ik nu reageer.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kern van het probleem is niet wat ze leveren,

Ik heb nog nooit in 3 jaar tijd één bewijs gezien dat iemand 4 aanbiedingen (gegarandeerd door hen) in één jaar heeft gehad. En dit heb ik al vele malen gevraagd. Ze staan ook bij andere fora niet in een positief blaadje. Maar voor € 125 weet ik zeker andere studio's te vinden die je op een eerlijke manier benaderen. Een goed buro laat een model € 0,00 betalen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

mahadma schreef op zaterdag 4 jan 2014, 22:44: De kern van het probleem is niet wat ze leveren,

Ik heb nog nooit in 3 jaar tijd één bewijs gezien dat iemand 4 aanbiedingen (gegarandeerd door hen) in één jaar heeft gehad. En dit heb ik al vele malen gevraagd. Ze staan ook bij andere fora niet in een positief blaadje. Maar voor € 125 weet ik zeker andere studio's te vinden die je op een eerlijke manier benaderen. Een goed buro laat een model € 0,00 betalen.

Als je een emailadres geeft, kan ik je bewijs sturen.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben je bekend in de photo shoot business? Het is nooit gratis de eerste keer, pas daarna willen ze in je investeren. Mijn vriendin is geselecteerd en hoeft niks meer te betalen en krijgt casting opdrachten via hen. Niet verkeerd toch?

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 22:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik weet hoe de photo shoot business werkt. Als je werkelijk een goed model bent, kost het je niets. Kijk maar eens op de voorwaarden van de echte buro's.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

roymans schreef op zaterdag 4 jan 2014, 22:55: Ben je bekend in de photo shoot business? Het is nooit gratis de eerste keer, pas daarna willen ze in je investeren. Mijn vriendin is geselecteerd en hoeft niks meer te betalen en krijgt casting opdrachten via hen. Niet verkeerd toch?

Zucht!

Nu weer de vriendin die allemaal casting opdrachten krijgt.

Hoeveel dom geneuzel moet je hier verdragen, vraag je je wel eens af....

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 23:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de voorwaarden leest staat er duidelijk in dat ze niet garanderen dat je model bent. Ik kan wel met je in discussie blijven gaan. Maar ik zie al dat het zinloos is het is ook geen modellen bureau maar enkel een photoshooting bedrijf die mogelijke modellen spot. Wat daarna gebeurd is niet hun verantwoordelijkheid.

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

roymans schreef op zaterdag 4 jan 2014, 23:09: Als je de voorwaarden leest staat er duidelijk in dat ze niet garanderen dat je model bent. Ik kan wel met je in discussie blijven gaan. Maar ik zie al dat het zinloos is het is ook geen modellen bureau maar enkel een photoshooting bedrijf die mogelijke modellen spot. Wat daarna gebeurd is niet hun verantwoordelijkheid.

Ach roymans, wij hebben tenminste een leuke dag gehad!

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weetje ik wil niet gespamt worden heb nu al tig mailtjes gehad en na 2 jaar wordt er in een keer gereageerd zo krom

ve
door verwijderd - Jan 4, 2014 om 23:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij logisch als wij pas gisteren die shoot hadden.

ve
door verwijderd - Jan 5, 2014 om 00:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onvoorstelbaar dat die malafide club in de persoon van ene 'Roymans' hier reageert.
Denkt die persoon dat er nog iemand intrapt....?

ve
door verwijderd - Jan 5, 2014 om 00:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onderstaande reactie had ik al eerder geplaatst, maar kennelijk zijn er nog steeds meisjes die 't niet begrijpen, dus:
Onze kleindochter is een tijd geleden benaderd door een zeer gerenomeerd modellenbureau; kreeg een uitnodiging voor een fotoshoot (was uiteraard gratis en de reiskosten werden vergoed.)
Ze heeft inderdaad geposeerd, foto's zijn gepubliceerd, maar voor een tweede uitnodiging heeft ze bedankt want ze vindt er helemaal niks aan. Stom gedoe met stomme meiden. Ze vindt haar sportopleiding veel belangrijker.
Mocht je echt verder willen gaan, meld je dan bij een van de grotere bureau's en vaak doet een simpel kiekje wonderen. De eerste shoot is trouwens zonder een greintje make-up, snelle kleding of "leuke" poses, maar gewoon in een simpel gympakje of zo. Basic dus.
Bij de eerste opdracht is ze opgemaakt door een vigagiste en heeft ze nog wat tips gekregen van een begeleidster, de opdrachtgever en van de fotograaf. Ook toen werden de reiskosten vergoed en ze kon kiezen tussen normale betaling of een totale outfit die aan haar nogal kostbare favoriete sport gerelateerd was; ze heeft het laatste gekozen.Succes
.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 17:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch wel grappig dat ze 3 tot 4 jaar later nog steeds bezig zijn? en dat met hetzelfde telefoonnummer met bijna dezelfde smoes! ik ben vanmiddag gebeld door iemand van daar. ze vertelde mij dat een vriend/vriendin daar pas geleden een fotoshoot gedaan heeft. deze persoon heeft een aantal namen doorgegeven, waaronder die van mij! ook leuk is dat ze niet eens de naam wisten van degene die mijne heeft achter gelaten? omdat ik nog net geen 18 ben, wilde ze met 1 van mijn ouders praten. ik vertelde ze dat ze niet in de buurt waren, en heb vervolgens opgehangen. thuis ben ik naar het telefoonnummer 038-8528770 gaan zoeken op het internet en heb echt rotverhalen gevonden! onder andere hier op kassa. Als je word gebeld door zo'n bedrijf, ga er alsjeblieft niet op in! het enige waar ze goed in zijn is oplichten! ;)